Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

lm32? tw mnie nie ma rantu ochronnego felgi więc ban na BS

 

nigdy więcej takich opon nie kupię - uszkodziłem tak 2 felgi a  z oponami z rantem nigdy

 

w forku mam totalne balony czyli 215/60/r16 ja feldze 6,5j i problemu nie ma bo felga jest mocno schowana

 

ja muszę kupić do darmowozu 205/55r16 91 H

i nie wiem co wybrać

Pirelli w210

Goodyear Ultra Grip 8

DUNLOP SP WINTER SPORT 3D

ew inne markowe z rantem czyli oglądane continentale odpadają bo nie maja

 

 

w sumie GY podobno są bardzo trwałe, Pirelli: takie miałem i byłem zadowolony ale się zjechały o dunlop słyszałem dużo dobrego 

 

mogą być inne ale markowe trwałe i świetne na śniegu (częste lokalne wypady na narty a na parking często trudno dostępny trzeba dojechać)

 

Jest już dostępny Goodyear Ultra Grip 9,tyle że to nowość i jeszcze za dużo o nim nie wiadomo.

W Forku używam Goodyear UG 8 Performance (inny rozmiar) i jestem zadowolony, cicha i dobrze trzyma na śliskim wg. mnie jedna z lepszych opon jakie miałem. DUNLOP SP WINTER SPORT 3D miałem i też polecam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest już dostępny Goodyear Ultra Grip 9,tyle że to nowość i jeszcze za dużo o nim nie wiadomo.

na fotkach nie ma rantu :(

 

 

W Forku używam Goodyear UG 8 Performance (inny rozmiar) i jestem zadowolony, cicha i dobrze trzyma na śliskim wg. mnie jedna z lepszych opon jakie miałem.

Mam już lecewe UGW 3 i też jestem bardzo zadowolony. Dodatkowo kupiłem je na sezon 09/10 a do teraz mają ponad 7mm ale fakt jest że o nie dbam na asfalcie. Na śniegu oczywiście mnóstwo slizgania itp :) UGW3 nie maja rantu ale akurat w tym przypadku to nie  przeszkadza. Enzo h 16" ma łagodny rant felgi który dobrze komponuje się z oponą która jest sporo szersza niż felga i nawet jeżąc oparty o krawężnik to nie dość że profil to jeszcze różnica szerokości zabezpiecza felgę przed krawężnikiem

 

Budżet jaki planuje na opony to max 1300 pln na allegro jest trochę ug8 w tym targecie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest już dostępny Goodyear Ultra Grip 9,tyle że to nowość i jeszcze za dużo o nim nie wiadomo.

na fotkach nie ma rantu :(

 

 

W opisie niby jest ochrona felgi (MFS wg. Goodyear), w każdym razie do sprawdzenie czy faktyczne ma to czego oczekujesz.

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"9" raczej nie maja rantu

 

https://i.cdn.nrholding.net/16819746/800/800/


więc zostaje "8"

 

zobaczymy które znajdę w lepszej cenie to kupię


 

 

W Forku używam Goodyear UG 8 Performance (inny rozmiar) i jestem zadowolony, cicha i dobrze trzyma na śliskim wg. mnie jedna z lepszych opon jakie miałem. DUNLOP SP WINTER SPORT 3D miałem i też polecam. 

a która wolniej się zużywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"9" raczej nie maja rantu

 

https://i.cdn.nrholding.net/16819746/800/800/

więc zostaje "8"

 

zobaczymy które znajdę w lepszej cenie to kupię

 

 

W Forku używam Goodyear UG 8 Performance (inny rozmiar) i jestem zadowolony, cicha i dobrze trzyma na śliskim wg. mnie jedna z lepszych opon jakie miałem. DUNLOP SP WINTER SPORT 3D miałem i też polecam. 

a która wolniej się zużywa?

 

Goodyear UG 8 Performance mam jedne sezon trudno coś powiedzieć o zużyciu. Dunlop wytrzymał koło 90kkm (spokojnej jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blizzak lm32 z oznaczeniem fr ma rant ochronny na felge. Wlasnie sie nad takimi zastanawiam na zime . Znalazlem tez Nokian HAKKAPELIITTA R2 i tez sie nad nimi zastanawiam. Martwi mnie to ze maja ozanaczenie r- tylko do 170km/h oraz malo opini na ich temat znalazlem - ktos cos o nich slyszal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hakkapeliita to opona na cięzkie warunki zimowe (tzw nordycka) - jak jeździsz duzo w góry i zalezy ci maksymalnie na przyczepności śnieg/lód a odpuszczasz warunki mokro/sucho i akceptujesz szybsze zużycie to jest to bdb opona, ale specyficzna :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass a co polecasz z powyższych trzech?

 

Na allego jest w super cenie ten dunlop z 2014 r i do tego się skłaniam

Spojrzałem - chodzi to te 3D z Cieszyna za 1150zł? kpl.

Opona poprzedniej generacji ale bdb.

Natomiast co do ceny, żebys miał świadomość, jest rewelacyjna ale nieuczciwa - tej opony Goodyear Dunlop Polska ani inny oddział w EU nie sprzedaje w takiej  cenie. Zwrócić uwagę .ze zazwyczaj najlepsze ceny na allegro mają firmy tuż spod granicy czeskiej i słowackiej. Mechanizm działania jest prosty - kupuja opony bez VATu w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego w Czechach za gotówkę często podając dane nawet nie swojej firmy. Faktura wędruje do kosza i mają towar tańszy o 23% niż reszta rynku. Zapytaj czy wystawią Ci fakturę ;) - na 95% raczej nie. Czasami niektórzy wystawiają, bo na rynku spokojnie mozna kupić kosztową fakturę na opony osobowe za pół VATu, ale wtedy na fakturze ujrzysz na 99,9% opis "opona". Nie zrozum mnie źle - nie namawiam Cię żebyś koniecznie kupował drożej, ale żebyś miał swiadomośc skąd się biorą "okazje"

Lukass  a jaka opone polecasz ???

A to bys musiał mi napisać, jak i gdzie jeździsz, jakie masz oczekiwania, także te finansowe oraz rozmiar, bo różne rozmiary to różne modele

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225/55/17 przynajmniej 4 razy w miesiacu w zimie jestem na stoku narciarskim -takze w gory jezdze czesto, po miescie tez smigam no i czesto drogami szybkiego ruchu. Myslalem nad tymi blizzakami lm 32 225/55/17 fr , w poprzednim aucie smigalem na bf goodrich g force winter i zlego slowa o nich powiedziec nie moge (nigdy sie nie zakopalem pomimo napedu tylko na przod) oprocz tego ze na mokrym wydaja dziwny dzwiek przpominajacy gwizd:) Poniewaz mam zamiar na tych zimowkach jezdzic z 4-5 sezonow chcialbym kupic opone "dajaca rade" budzet  to okolo max 550zl/szt brutto im mniej tym lepiej

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225/55/17 przynajmniej 4 razy w miesiacu w zimie jestem na stoku narciarskim -takze w gory jezdze czesto, po miescie tez smigam no i czesto drogami szybkiego ruchu. Myslalem nad tymi blizzakami lm 32 225/55/17 fr , w poprzednim aucie smigalem na bf goodrich g force winter i zlego slowa o nich powiedziec nie moge (nigdy sie nie zakopalem pomimo napedu tylko na przod) oprocz tego ze na mokrym wydaja dziwny dzwiek przpominajacy gwizd:) Poniewaz mam zamiar na tych zimowkach jezdzic z 4-5 sezonow chcialbym kupic opone "dajaca rade" budzet  to okolo max 550zl/szt brutto im mniej tym lepiej

W tym przedziale cenowym to ja bym wybierał spośród:

Semperit Speed grip2

Uniroyall MS plus77 lub mozna wyrwać z wyprzedazy w super cenie starszego (2012 rok) też bdb MSplus66

Fudla cristall HP - choć w tym rozmiarze trochę będzie odstawac na śniegu bo ma tylko wysoki indeks V - co przekłąda sie na twardsza mieszankę

Firestne winterhawk3 - to samo zastrzeżenie co do Fuldy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i podziękowania dla lukass :)

 

czyli będę miał oponkę dokładnie taką jaką chciałem czyli z wysokim bieżnikiem, rantem i od producenta premium

 

ze starszego modelu jestem zadowolony czyli GY UGW3 i też jako nówka miał ponad 9mm bieżnik chociaż wiadomo, że to FWD ma większe wymagania bo nawet na seryjnych wielosezonowych forek daje radę we śniegu a na byle jakiej zimówce fwd będzie miało problem. Sąsiad ma winterhawk 2  i jak to podsumował - dramat.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zimówkami w rozmiarze 205/55/r16 91H. Autko Legacy 2.0 165KM. Trochę jazdy codziennie po mieście jak tu u każdego bywa, ale minimum dwa razy w miesiącu trasa ok. 300km po S7 więc z większymi prędkościami. Zastanawiam się nad Nokian WR A3, Nokian WR D3, Continental ContiWinterContact TS850. Myślałem jeszcze nad Goodyear ale dosyć sporo opinii negatywnych na oponeo mnie zniechęciło. Według zaleceń producenta powinienem mieć 205/55/r16 89H. W związku z tym, że robię trasy po szybkiej drodze to czy nie lepiej wybrać indeks prędkości V? Wybrałem H bo tak wręcz nakazuje producent. No i co sądzicie o wymienionych przeze mnie oponach?

 

Konsultant z oponeo poleca mi Nokina WR D3 (jednak kierunkowy bieżnik chyba bardziej sprawdzi się w zimę, niż asymetryczny) oraz UltraGrip 9. Letnie mam Nokian i się sprawdzają,a podejrzewam, że zimówki robią jeszcze lepsze. A no i cena 313 zł za Nokiany bardzo atrakcyjna!

Edytowane przez wojtekmzks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem swego czasu ogromne problemy z wywazeniem. Potem się okazało że to wina słabej wywazarki i teraz jak mam problem to hunter w cnf i po problemie. Dot każdej opony kaka mi biła a maszyna która nie dawała rady to hormann czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a maszyna która nie dawała rady to hormann czy jakoś tak.

Marka maszyny nie koniecznie ma tu znaczenie. Raczej jej wyeksploatowanie, brak serwisu/kalibracji, zuzyte stożki centrujące lub ich nie najlepszy dobór do konkretnej felgi i niekompetencja pracowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka maszyny nie koniecznie ma tu znaczenie. Raczej jej wyeksploatowanie, brak serwisu/kalibracji, zuzyte stożki centrujące lub ich nie najlepszy dobór do konkretnej felgi i niekompetencja pracowników.

Akurat ta maszyna była całkiem nowa w jednym z lepszych warsztatów w 3-mieście (Tujko) Byłem u nich poprawić kilkukrotnie i nic nie pomagało łącznie z obracaniem koła na feldze i na oko oglądanie bicia ale efekt był taki, że od 110km/h w gorę w górę dramat na kierownicy. Pojechałem do CNF ktory zawsze mnie wkurza właśnie obsługą i "olewacwem" ale po wyważeniu jak ręką odjął. Hunter pokazywał że bicie w pionie jest powyżej 5, przekręcili parę razy oponkę  wtedy to coś pokazywało jaki minimalny wynik, potem z 4 kół tylko 3 dostały delikatne ciężarki i koniec. Jeszcze mi się nie zdarzyło abym miał problem po hunterze. Obok mojej firmy mają na oko mocno zaniedbane maszyny włosko brzmiącego producenta z końcówka na "tti" ale jak mi łatali par razy oponę i na tym wyważali to też nie było problemu.

 

Moja przygoda z CNF zaczęła sie właśnie od reklamacji na opony GY które mam w forku bo biło niemiłosiernie (wyważarka hormann)

 

GY reklamacje odrzucił oddając właśnie raport bicia z huntera. Zapytałem gdzie takie cudo stoi to mi powiedzieli że w CNF. Byłem nastawiony sceptycznie bo niby jak to możliwe, że inna wyważarka może rozwiązać problem ale okazało się, że biło strasze przed wjazdem a po wyjeździe 0 bicia auto jeździ prosto itd.

 

Cnf ma taki sprzęt http://www.gsp9700.com/how/how-3.htm ale czasem trzeba nawet zażądać aby go użyli a nie tylko nawalili ciężarków.

 

EDIT:

pomimo tego że mają opcję ukryj ciężarki za ramionami felgi to im się nie chce tego używać, trzeba stać nad głową i marudzić.  Chyba u mnie wszystkie ciężarki w łącze 5 kpl felg są ukryte.

 

p.s.

oczywiście koszt wyważania z optymalizacją w razie potrzeby na hunter jest wyższy

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akurat ta maszyna była całkiem nowa

Niestety nowa nie oznacza że jest dobrze skalibrowana, bo wiedza i umiejętnosci wielu serwisantów/sprzedawców maszyn tez pozostawia wiele do życzenia :( + do tego niedokładny pracownik i problem gotowy.

Mozliwości Huntera znam i to jest topowa maszyna. Ale akurat ukrywanie ciężarków za ramionami to jest wg mnie taka funkcja trochę bez sensu. Oczywiście przy oponie i feldze, które potrzebują niewielkie ciężarki to sie sprawdzi często, ale przy wiekszych wartosciach tp róznie to bywa :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś do czynienia może z oponami Yokohama W.drive V905 195/65 R15 91 T? Mają fajną cenę, mniej więcej jak Uniroyal MS Plus 77 w tym rozmiarze. Jakieś sugestie co wybrać na 15 cali innego w tym zakresie?

Z tych dwóch zdecydowanie Uniroyal.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam teraz taki problem, ze opony sa niewywazone wspolosiowo. Szczerze, to nie wiem, jak to nazwac. Bicie na kierownicy pojawia sie i znika w zaleznosci od wzajemnego polozenia lewego i prawego kola. Przed lukiem jest OK, a po przejechaniu po luku pojawia sie bicie. I tak do nastepnego luku czy zakretu. 

 

AdaSch, pamietasz cos o cenach - na stronie wolaja 14zl/kolo - wydaje mi sie, ze kiedys widzialem w ich cenniku pozycje po 200-300zl :o

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

optymalizacja to te kilkanaście złotych za każde przełożenie opony na feldze. tylko raz zapłaciłem 200 pln za walkę z 4 pirelli ale kazda była parę razy przekręcana.

Owad, a robili na hunterze z testem drogowym? trzeba to zaznaczyć na zleceniu i patrzeć na ręce czy gość nie ma w dupie, że hunter krzyczy przekręć a ten wali kilo ciężarków.

 

ja po akcji z GY dowiedziałem się jak ten hunter działa i wiem czego pilnować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...