Karas Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Panowie mam pytanie dla znajacych sie na temacie a mianiowicie zakupilem nowy komplet opon zimowych bridgestone. Na kazdej oponie widnieje z boku biala kropka (tzn jest symetryczna poo obu stronach opony jest w tym samym miejscu) i teraz pytanie jak ta opone zamontowac na kole??? Obecne yokohamy geolandary maja czerwona i zolta kropke. Geolandary sa tak zmontowane na feldze ze czerwona kropka jest zamontowana na przeciwko jasnoniebieskiej kropki na feldze. Czy teraz zamontowac nowe zimowki tak aby biala kropka na nich byla naprzeciwko niebieskiej kropy na feldze czy naprzeciwko wentyla??? Wiem z doswiadczenia ze jest to istotne przy montazu ( jak wszystko jak ok i felga jest prosta wtedy na feldze jest tylko pare ciezarkow a nie "tona" ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 przeczytałem ale jestem w szoku ze ktoś patrzy na jakieś kropki. przecież jest napis.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 jaki napis??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Jaki to model Bridgestona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) lm 32 Zawsze wszystkie gumy mialy i zolta i czerwona a te maja tylko biala ( bialo zolta) Adasch lepiej przestan byc w szoku i zglebij temat poczytaj sobie o czerwonych iz zoltych kropach na oponie i juz nigdy wulkanizator nie naladuje Ci na fele wiecej niz 15 g Edytowane 22 Października 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel320ce Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 lm 32 Zawsze wszystkie gumy mialy i zolta i czerwona a te maja tylko biala ( bialo zolta) Adasch lepiej przestan byc w szoku i zglebij temat poczytaj sobie o czerwonych iz zoltych kropach na oponie i juz nigdy wulkanizator nie naladuje Ci na fele wiecej niz 15 g Też kupiłem te opony i w listopadzie zakładam. Ciekawe jak się będą sprawować. Ma ktoś doświadczenie z tym modelem???? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 (edytowane) ja sie kierowalem opinia ludzi na portalach + testy adac 2013/14 opon 225 http://www.oponeo.pl/artykul/bridgestone-blizzak-lm32-potrojny-sukces-w-testach-opon-zimowych-2013 (wiadomo wyniki testow zaleza od $$ dlatego nie bralem tego bardzo na powaznie) + musialy miec rant ochronny na felge, dodatkowo wyrwalem je w dobrej cenie dlatego kupilem. Gdyby sprzedajacy nie zrobilby mi dobrej "promocji" wizalbym semprity bo taki mialem budzet Edytowane 22 Października 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 lm 32 Zawsze wszystkie gumy mialy i zolta i czerwona a te maja tylko biala ( bialo zolta) Adasch lepiej przestan byc w szoku i zglebij temat poczytaj sobie o czerwonych iz zoltych kropach na oponie i juz nigdy wulkanizator nie naladuje Ci na fele wiecej niz 15 g Załóż zgodnie z kierunkiem i nie wnikaj. Kropki u każdego z producentów mogą i oznaczają zupełnie co innego, a i czasami w obrębie jednego producenta ale różnych fabryk/homologacji/rozmiarów tez oznaczają co innego - dobry wulkanizator poradzi sobie nie patrząc na kropki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Ma ktoś jakieś doświadczenia z Nokianem W+ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 dobry wulkanizator poradzi sobie nie patrząc na kropki takich to ze swieca szukac. Wiekszosc zaklada opone na fele wrzuca na wywazarke i nabijaja po 60g odwaznikow na kolo w roznych miejscach . Zadnemu optymalizacji sie nie chce robic dlatego wole mu powiedziec: panie zaloz tak aby kropy sie pokrywaly i wtedy wiem ze tych ciezarkow bedzie 15-20g a nie 60. Napisalem do bridgestone zobacze co mi odpisza pozdr!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 toć napisałem wcześniej, że hunter i tak to bada i nikogo nie obchodzą kropki. Oznaczenia dodatkoweProducenci opon zamieszczają na oponach również informacje dotyczące ich poprawnego zamontowania na feldze. Mimo iż produkcja opon jest w obecnych czasach skomplikowanym ciągiem produkcyjnym, opony nie są pozbawione wad. Opony nie są idealnie wyważone i nie są idealnym okręgiem. Bridgestone używa następujących oznaczeń[10]:Żółta kropka na brzegu profilu (według Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona jest najlżejsza. Opona powinna zostać zamontowana w ten sposób, aby najcięższe miejsce felgi (zwykle okolica wentyla) znajdowało się przy żółtej kropce. Umożliwia to minimalizację ilości ciężarków do wyważania koła.Czerwona kropka na brzegu profilu (według Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona ma największą wysokość profilu.Różni producenci używają różnych oznaczeń. Kolory użyte przez Bridgestona u innych producentów mogą oznaczać co innego. i Kolorowe kropki na boku opony – techniczne oznaczenie producenta. Powstające z reguły w ramach współpracy producenta opon z producentem pojazdów i złożonym przez niego zamówieniem na opony. Opony oznaczone kropkami są produktami przeznaczonymi z reguły na tzw. „pierwszy montaż”. Przy współpracy z producentem felg oznacza się w ten sposób na oponie najlżejszy lub najcięższy punkt opony. Urządzenia automatycznie montujące opony na felgi odczytują kropkę aby najdogodniej umieścić oponę na obręczy. Z punktu widzenia serwisanta montującego opony i użytkownika umiejscowienie kropki nie ma znaczenia. Opona bez kropki jest identycznym produktem, jak taka sama opona z kropką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 toć napisałem wcześniej, że hunter i tak to bada i nikogo nie obchodzą kropki. toc nie kazdy wulkanizator wyposazony jest w huntera ba malo ktory potrafi sie nim prawidlowo poslugiwac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbas Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Zastanawiam się nad zimówkami w rozmiarze 205/55/r16 91H. Autko Legacy 2.0 165KM. Trochę jazdy codziennie po mieście jak tu u każdego bywa, ale minimum dwa razy w miesiącu trasa ok. 300km po S7 więc z większymi prędkościami. Zastanawiam się nad Nokian WR A3, Nokian WR D3, Continental ContiWinterContact TS850. Myślałem jeszcze nad Goodyear ale dosyć sporo opinii negatywnych na oponeo mnie zniechęciło. Według zaleceń producenta powinienem mieć 205/55/r16 89H. W związku z tym, że robię trasy po szybkiej drodze to czy nie lepiej wybrać indeks prędkości V? Wybrałem H bo tak wręcz nakazuje producent. No i co sądzicie o wymienionych przeze mnie oponach? Konsultant z oponeo poleca mi Nokina WR D3 (jednak kierunkowy bieżnik chyba bardziej sprawdzi się w zimę, niż asymetryczny) oraz UltraGrip 9. Letnie mam Nokian i się sprawdzają,a podejrzewam, że zimówki robią jeszcze lepsze. A no i cena 313 zł za Nokiany bardzo atrakcyjna! Też rozważam zakup opon Nokian WR A3 lub WR D3. Bedzie to mój pierwszy zakup opon do auta z napędem na cztery koła i zastanawiam się, czy lepszy będzie bieżnik kierunkowy czy asymetryczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Kiedy wyczytalem: Kierunkowy lepiej radzi sobie w ciężkich warunkach sniegowych a na asymetrycznym lepiej lepiej auto się prowadzi na czrnym molkrym, autostrady, mniejsze zużycie. Ale wg mnie wszystko zależy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmzks Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Kolega @lukass doradził mi bieżnik kierunkowy i ja też jestem raczej tego zdania. Spokojnie poradzi on sobie na drogach krajowych, a na śniegu będzie miał dużą przewagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Kiedy wyczytalem: Kierunkowy lepiej radzi sobie w ciężkich warunkach sniegowych a na asymetrycznym lepiej lepiej auto się prowadzi na czrnym molkrym, autostrady, mniejsze zużycie. Ale wg mnie wszystko zależy . Co do zasady tak jest. Oczywiście mówimy o oponach takich uniwersalnych-zimowych, a nie jakiś hardcorach typowo śniegowo/lodowych. Na śniegu, błocie pośniegowym i wodzie lepiej radzą sobie opony kierunkowe i większośc najlepszych modeli włąsnie takich jest. Opona asymetryczna zdecydowanie lepsza jest jako tzw zimówka autostradowa. Oczywiscie w jednej i drugiej grupie zdarzają się wyjatki potwierdzajace regułę, ale nie przypominam sobie żeby w ramach jednego producenta w tym samym rozmiarze model asymetryczny lepiej sobie radził na sniegu niż model kierunkowy (pomijając jakieś skrajności typu asymetryka mają nowość, a kierunkowa debiut sprzed 8 lat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki2005 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) Witam szanowne grono forumowiczów. Zarejestrowałem się na forum gdyż nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania w sieci. Potrzebuje porady odnośnie zakupu zimówek do rav4 4wd. Szczególnie cenna będzie dla mnie wypowiedz lukassa, który widzę że ma duże doświadczenie a ja czytając testy im wiecej czytam tym mniej wiem. Mianowicie obecnie jezdze na dunlopach sp sport3M 215/60r17 które mają już swój wiek i postanowiłem kupić coś nowego. W tym celu kupiłem drugie felgi stalowe 16'' i muszę zamówić jakies oponki, napewno w rozmiarze 215/70r16 w ostateczności 215/65r16 chodz wolał bym pierwsze bo zewsze to ciut wyżej. Mieszkam 30km od miasta że tak się wyraże na peryferiach i nasze drogi odśnieża wiosna, wiec często są cięzkie przeprawy, generalnie styl drogi odśnieżone 40%, nieodśnieżone 60%.. Mam swoje typy opon i chciałbym dobrać jak najlepsze na śnieg, dodam że cena nie gra roli. 1. Nokian WR SUV3 215/70r16 100H 2. Dunlop Sp Winter Sport 4D 215/70r16 100T 3. Goodyear Ultra Grip+SUV 215/70r16 100T Bądz inne lepsze propozycje?? Edytowane 26 Października 2014 przez Darecki2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragoon89 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Darecki2005 normalnie poleciłbym Dunlopy Winter Sport 4D, ale skoro cena nie gra roli to proponuję ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki2005 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Nie no to to malina, ale bez przesady. Jednak wybiorę klasyczne opony. Czyli wg Ciebie 4D też własnie zacząłęm tą opcję rozważać na końcu bo do tej pory byłem przekonany na 99%na WR SUV3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Witam szanowne grono forumowiczów. Zarejestrowałem się na forum gdyż nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania w sieci. Potrzebuje porady odnośnie zakupu zimówek do rav4 4wd. Szczególnie cenna będzie dla mnie wypowiedz lukassa, który widzę że ma duże doświadczenie a ja czytając testy im wiecej czytam tym mniej wiem. Mianowicie obecnie jezdze na dunlopach sp sport3M 215/60r17 które mają już swój wiek i postanowiłem kupić coś nowego. W tym celu kupiłem drugie felgi stalowe 16'' i muszę zamówić jakies oponki, napewno w rozmiarze 215/70r16 w ostateczności 215/65r16 chodz wolał bym pierwsze bo zewsze to ciut wyżej. Mieszkam 30km od miasta że tak się wyraże na peryferiach i nasze drogi odśnieża wiosna, wiec często są cięzkie przeprawy, generalnie styl drogi odśnieżone 40%, nieodśnieżone 60%.. Mam swoje typy opon i chciałbym dobrać jak najlepsze na śnieg, dodam że cena nie gra roli. 1. Nokian WR SUV3 215/70r16 100H 2. Dunlop Sp Winter Sport 4D 215/70r16 100T 3. Goodyear Ultra Grip+SUV 215/70r16 100T Bądz inne lepsze propozycje?? Po pierwsze opony które miałeś to nie był rozmiar pasujący do Ravki. Jeżeli mają być 16" to poprawny rozmiar to 215/70R16. Wszystkie opony które wypisałeś są godne uwagi, ale żadna z nich nie jest oponą typowo na trudne warunki zimowe. To sa standardowe opony na zimę kontynentalną. Najlepiej z nich w śniegu poradzi sobie Dunlop. Ale jeżeli chciałbyś za około 400zł (bo tyle mniej wiecej kosztuje np. Nokian i Dunlop) oponę na której nie zatrzyma Cię zaden śnieg (no chyba że powiesisz sie podwoziem) to wybierz Bridgestone DMV1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki2005 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Po pierwsze opony które miałeś to nie był rozmiar pasujący do Ravki Wiem ale takie dostałem w komisie jako gratis przy kupnie samochodu wiec nie wybredzałem bo bym musiał sam dokupic. To mi lukass namieszałeś tymi Bridgestone DMV1, a nie brałem ich wogóle pod uwagę. Powiedz mi jeszcze czy błoto pośniegowe ładnie odprowadzają i jak na lodzie czy sie nie wyłożą porównując do dunlopa? Musze zapytać jeszcze o hałas czy nie są jakieś strasznie głośne? Widze że i indeks prędkości mają niższy,czym to jest spowodowane(miętsza mieszanka gumy?) Przepraszam za natarczywe pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 To jest opona z miękkiej mieszanki zimowej + maja dużo wiecej lameli w zwiazku z tym szczególnie na lodzie maja przewage nad zimówkami jak np Dunlop. Do tego głebszy bieżnik = lepiej na śniegu kopnym. Nie są głośne, dopiero jak im sie robi zdecydowanie za ciepło(powyżej 10 stopni) to moze być je słychać wyraźniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki2005 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Rozumiem czyli rozwiałeś moje wątpliwości. Zamawiam je. Bardzo dziękuje za pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Ma ktoś jakieś doświadczenia z Nokianem W+ ? Miałem kiedyś w passacie B6 i były bardzo OK. Poźniej w kolejnym miałem WR G2 i było jeszcze lepiej . Jeździłem od tamtej pory na rożnych zimówkach w autach prywatnych i służbowych i właśnie WR G2 uważam za bardzo dobrą oponę w rozsądnej cenie. Moja żona ma takie w CRV i ja zakupiłem do imprezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Lukass, a do kia sportage masz coś? 225/60 R17 99H np nokian lub hankook pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się