Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Owad, a robili na hunterze z testem drogowym? trzeba to zaznaczyć na zleceniu i patrzeć na ręce czy gość nie ma w dupie, że hunter krzyczy przekręć a ten wali kilo ciężarków.
 

 

Robili na hunterze, stałem koło nich i wszystko niby było wyważone wg monitora. Ale potem na drodze lipa. 

Testu drogowego nie robili bo powiedzieli mi że to tylko do aut z napędem na dwa koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj widać że koło ma minimalne bicie (prawdy dolny róg ekranu)

 


a tutaj się mądrują jak to działa

http://www.wimad.com.pl/b001-wywazarka_hunter_gsp9700_9712.php


a test drogowy nie ma nic wspólnego z napędem auta


 

 

ciężarków za ramionami to jest wg mnie taka funkcja trochę bez sensu

ma dwa plusu jak dla mnie  :)

optyczny i nie da się tak łatwo twego usunać karczerem

w stilo mam takie felgi więc wystające ciężarki to niezła wioska. Po optymalizacji ilośc jest naprawdę niewielka.

25tggic.jpg


 

 

Testu drogowego nie robili bo powiedzieli mi że to tylko do aut z napędem na dwa koła.

czyli rolka nie badała bicia koła? nie przekręcali opony na feldze? Hunter nawet mówi gdzie ma być zamontowana dana opona aby zoptymalizować ew ściąganie,

 

ten kumaty typ głównie jest w osowej - tak mi kiedyś powiedzieli.

 

pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę potwierdzić, że test drogowy na hunterze w cnf na Kartuskiej zdał egzamin - i to nieprawda, że robi się go tylko dla aut z napędem na 2 koła. automat dobiera, które koło powinno być na której osi i po której stronie, w celu minimalizacji ściągania - ja tylko zwracałem uwagę, że to subaru, i żeby za bardzo nie pomieszać kół między osiami itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie dojechały GY. Muszę się zastanowić czy od razu jechać na huntera. W sumie opona chyba na początku musi się ułożyć, popracować ale nie jestem sam pewny tej teorii. no i nie będę mógł jej sprawdzić bo nie zakładam zimówek jeżeli nie jest to absolutnie koniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę potwierdzić, że test drogowy na hunterze w cnf na Kartuskiej zdał egzamin - i to nieprawda, że robi się go tylko dla aut z napędem na 2 koła. automat dobiera, które koło powinno być na której osi i po której stronie, w celu minimalizacji ściągania - ja tylko zwracałem uwagę, że to subaru, i żeby za bardzo nie pomieszać kół między osiami itd. 

To jak oni to robią? Podnoszą cały samochód?

Mi powiedzieli że tylko dla dwu napędówek. Jaki jest koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba milisz test drogowy od wyważania na samochodzie.

 

huter robi test drogowy rolką o silne nacisku ponad 3000N


aha, warto dobrze umyć felgi wewnątrz aby nie było w nich pełno błota itp bo to też przeszkadza, może w niewielkim stopniu ale jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o wyważenie kół na samochodzie. Wyważarka pokazywała że wszystko z kołami ok, a jak włożyli koła na auto to było bicie. Potem w innym zakładzie mi wyważyli jeszcze raz i było ok.

To jak oni robią to wyważanie na samochodzie? Kręcą jednym kołem a auto na  podnośniku?

 

I w takim razie co to jest ten test drogowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Forek XT. Sugestie na zimówki z tych trzech?

 

Nokian WR SUV 3 225/55 R18 102 H XL

Bridgestone Blizzak DM-V1 225/55 R18 98 R (tutaj tylko indeks za niski - chociaż w zimie... ;) )

Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55R18 102 H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jak oni robią to wyważanie na samochodzie? Kręcą jednym kołem a auto na  podnośniku?
W przypadku napędu 4X4, unosi się obie osie, a specjalna maszyna uruchamia raz jedno, raz drugie przednie koło i wylicza niedoważenie. Niestety nie można tego zabiegu wykonać na tylnej osi, bo zbyt duży jest opór napędu. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM30 to ta "słynna" która Bridgestone poprosił o wycofanie z testów  bo był taki dramat. Także odpowiadając 2012 rok nie jest żadnym problemem, ale napis na boku LM30 już nim jest.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu zimówek plus felgi do Legacy V ... ale mam informacyjny zamęt jakiego rozmiaru felgi i opony?

Z katalogu wynika, że w modelu występują poza 18", które mam, takie konfiguracje:

felgi 7,5Jx17 + opony 215/50 R17 91V oraz felgi 6,5JJx16 + opony 205/60 R16 92H, jeśli by dać wiarę w informacje z katalogu to tylko nie wiem jakie powinno być odsadzenie i otwór centralny?

No ale wchodzę na stronę lidera sprzedaży opon, używam funkcji doboru np. opon do modelu i wychodzi mi coś innego:

... że oryginalny rozmiar opon to 205/55 R16 a opcjonalnie można zastosować: 215/60 R16; 215/45 R17.... tak więc coś się tu nie zgadza i stąd moja prośba do forumowiczów, jakie wartości są prawdziwe i ewentualnie, który duet na zimę w trasę będzie najlepszy (obecnie na Miśku mam 16" i jest OK). Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...