dyl.sowizdrzal Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Panowie, prośba o radę. Mogę kupić nowy model Michelinów (Michelin Alpin 5) albo Vredestein Wintrac Xtreme. W tej samej cenie. Jeżdżę i po mieście, i po drogach gruntowych, więc błoto i śnieg też muszę bez bólu przejechać. Chciałem brać Micheliny, bo na starych jeździło mi się świetnie, ale mój wulkanizator mi mówi, że poza asfaltem lepiej poradzą sobie Vredesteiny. Co myślicie? Macie jakieś doświadczenie? Ktoś już próbował nowych Michelinów? Chodzi o Forestera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Z tego co wiem alpin 4 byla niezla guma ( sam sie nad nia zastanawialem ) i w warunkach zimowych radzila sobie bdb. Nie wydaje mi sie zeby 5 byla od niej gorsza ( taki producent jak Michelin raczej by sobie w kolano nie strzelil wypuszczajac gorsza opone od poprzednika) Jezeli chodzi o trakcje to w forku nawet chinskie zimowki poradza sobie bdb na sniegu, gorzej z hamowaniem Edytowane 28 Października 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Panowie, prośba o radę. Mogę kupić nowy model Michelinów (Michelin Alpin 5) albo Vredestein Wintrac Xtreme. W tej samej cenie. (...) Macie jakieś doświadczenie? Ja mam doświadczenia z dwóch zim z Vredesteinami - bardzo dobre w prawdziwym śniegu i błotku poza asfaltem. Na asfalcie też dobre - ciche i miękkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinez3433 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Panowie potrzebuje jakieś bardzo dobre zimówki do Imprezy STI 07 polecacie coś? cenna powiedzmy bez limitów mają być po prostu dobre, tak żebym nie zbankrutował i mógł szybko pojeździć na jakiś imprezach zimowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Ja mam doświadczenia z dwóch zim z Vredesteinami Ja odwrotnie. 1. na sile je wciskali w dużych serwisach oponowych - czyli niezła marża a i tak cena była ok - przypomina mi to pewną sytuację: seriale trzymające w napięciu całe rodziny skupione nad telewizorem i krypro a nawet nie krypto reklama bo to lokowanie produktu niezwykłego preparatu "C" dla mas dotyczy m jak coś tam o morderczych kartonach oraz Barwy szczęścia. 2 miliśmy w firmówce. kładły się niemiłosiernie na suchym nawet przy 2,5 bar oczywiście świat idzie nia przód i mogli coś tam poprawić i mam tu na myśli Opony V... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Też Vredki mam od dwóch zim, a w zasadzie od jednej zimy i jednej jesienio-wiosno-nie-wiadomo-czego ( ). U mnie nie sprawiają żadnych problemów. Pisałem tutaj już kiedyś, że u wulkanizatora zrobili na te opony oczy, bo kilka lat wstecz mieli z nimi duży problem – nie dało się ich wyważyć, miały bicie i klienci dużo ich reklamowali. Ja takich objawów nie stwierdziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Mam pytanko poniekąd związane z zimówkami. Kupiłem samochód na oponach 185/60R15. Są bardzo ładne i nie chcę zmieniać. Oryginalny rozmiar to 195/60/R15. Czy w związku z tym powinno się zwiększyć/zmniejszyć ciśnienie względem zalecanego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 pytanko czy wejdą takie koła do legacy II sedan 205/70/15 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Dwa, góra trzy do bagaznika. Reszta na kanapę - najlepiej w workach zeby nie pobrudzić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Czy ktoś zimą jeździł(-by) na Conti ProContact GX? Otake: http://tires.canadiantire.ca/en/tires/all-season-touring-tires/product/2084617P/continental-procontact-gx/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Pewnie raczej nikt. To opona przeznaczona na rynek amerykański. Tam jest uwielbienie (i chyba obowiazek na OE) opon całorocznych. Z tymże wiele z nich to lekko zmodyfikowane letniaki (za twarde i zbyt płytko nacię pseudo lamelami) które na śniegu mają spore problemy. Poza tym najwazniejsza sprawa - te opony nie mają dopuszczenia homologacyjnego do jazdy w EU Jeżeli jednak chciałbys na nich jeździć to raczej zostaw je jako letnie opony uniwersalne (szosa+lekki teren) a na zimę kup prawdziwe zimówki. Edytowane 11 Listopada 2014 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Pewnie raczej nikt. To opona przeznaczona na rynek amerykański. Tam jest uwielbienie (i chyba obowiazek na OE) opon całorocznych. Z tymże wiele z nich to lekko zmodyfikowane letniaki (za twarde i zbyt płytko nacię pseudo lamelami) które na śniegu mają spore problemy. Poza tym najwazniejsza sprawa - te opony nie mają dopuszczenia homologacyjnego do jazdy w EU Jeżeli jednak chciałbys na nich jeździć to raczej zostaw je jako letnie opony uniwersalne (szosa+lekki teren) a na zimę kup prawdziwe zimówki. ...też tego się spodziewam.I pewnie faktem jest, że nikt na nich w naszym gronie nie jeździ. Za mało ich, za świeże. Też się skłaniam ku potraktowaniu ich jak Geolandarów Thx! Edytowane 11 Listopada 2014 przez Fala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesius88 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Wczoraj przyszly mi nowe oponki Dayton DW510evo 195/65"15 jak spadnie snieg zdam pierwsze relacje,choc na razie sie nie zapowiada zeby sypalo Z ciekawosci zmierzylem wysokosc bieznika i wyszlo 9,8mm miesa ,:-) wczesniej mialem Frigo 2 i nowa miala 8mm Edytowane 14 Listopada 2014 przez grzesius88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Fala, ja jeździłem przez 2 zimy na Continental Contact Pro tylko dwie ostatnie zimy tak naprawdę były bez śniegu. Jak już spadł to miałem problem i to ogromny z pokonywaniem zakrętów. O ile jako tako opona radziła sobie z błotem pośniegowym, o tyle ze śniegiem praktycznie w ogóle. Ryszyć tak, hamować trzeba przy pomocy oczu, zakręty na czuja (śnieg). Ogólnie kiepska kontrola nad autem. Twardość gumy ok, zachowywała się jak miękka zimówka. Na miasto na odśnieżone drogi w zupełności wystarczy, ale w trasę zdecydowanie odradzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Pewnie od stycznia do kwietnia tylko w Warszawie się będę poruszać bo mini-Fala już będzie na świecie więc chyba jednak nie kupię zimowek w tym roku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 I wlasnie obecnosc mini-Fali na pokladzie powinna zdopingowac cie do zakupu zimowek. Niestety opony robione specjalnie na USA przez ich chore przepisy to wielkie g...o Myslisz ze te setki filmikow z bezwladnie sunacymi autami prxy byle przypruszeniu sniegu to przypadek? To raczej wynik ich wiary w znaczek m+s na wszystkich oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Pewnie od stycznia do kwietnia tylko w Warszawie się będę poruszać bo mini-Fala już będzie na świecie więc chyba jednak nie kupię zimowek w tym roku...Zobaczysz jak zmieni Ci się optyka myślenia jak już bedzie mini-Fala. Pierwsza niebezpieczna sytuacja i polecisz kupować zimówki Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie ma co, chłopaki dobrze radzą, przyinwestuj w mini-Falochron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Poczytaj opinie na Tire-rack bo w YSA jest sporo aut seryjnie na tych oponach. I o ile na lato zbierają dobre opinie to na zime sa głównie określane jako terrible, horrible, worst itd. i to częśto w autach 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 lukass - czytałem, wiem. Mam tą świadomość. Kiedyś pojechałem z zaskoczenia (po 2 miesięcznym przed-zimowym pobycie na Krecie) tym oliwkowym OBkiem na Geolandarach - w okolicach 1ego grudnia, po pierwszym śniegu. Było tak jak na jabłuszku na stoku Jeśli zima będzie taka, jak rok temu to nie bede kupował zimówek. A jeśli się okaże inna to oczywiście kupuję! Thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Do OBK MY14 jeśli letnie mają indeks prędkości V to na zimę spokojnie można założyć opony z indeksem H, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 prawda - tak mówi mój manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozwo Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Witam Nie chciałem zakładać nowego tematu, wiec zapytam tutaj: czy jest jakieś zagrożenie z tym że założę do Forestera 2.0XT 2005r. używane opony zimowe o różnej głebokosci bieżnika. Tzn. 2 opony maja po 6mm i 2 opony po 7mm. I drugie pytanie: gdzie jakie założyć (lepsze na przód czy tył) - ma to jakies znaczenie? Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi. Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Taka różnica to żadna różnica. Zwykle szybciej zużywa się przednie, więc tam bym założył wyższe. Ale to, które faktycznie szybciej zużywasz zależy od stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozwo Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedź. A jeszcze nurtuje mnie pytanie o rozmiar to tego modelu (2.0XT 2005). Czy można by założyć zimówki w rozmiarze 205/55R16 ? Wiem że to nie jest katalogowy rozmiar do forka i pewnie głupio to może wyglądać, ale zostały mi takie oponki po poprzednim aucie. Jeździł ktoś na takim rozmiarze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się