Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze niech tylko Dyrekcja potwierdzi, że sprzęgło zostało nareszcie dopracowane i już można na półsprzegle przy 2,5 k/min śmigać na wstecznym po parkingu

 

Weź Pan nie żartuj :mad:

 

Ale to pewnie jeszcze nie w tym modelu

 

Dla pewnej grupy użytkowników FHI przygotowała modele ze skrzynią automatyczną.

 

Też fajnie. :grin:

Edytowane przez Riplej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak chyba będzie najmocniejsza wersja Forka jak do tej pory,pomijając Forka STi.

 

ale gabaryty i masą ciągle rosną, więc pewnie z osiągami - w porównaniu do starych XT - szału nie będzie

co nie zmienia faktu, że wreszcie doczekaliśmy się powrotu turbobenzyny :)

obawiam się natomiast, że jeżeli to wejdzie tylko w maksymalnej wersji wyposażenia (z CVT, szklanymi dachami i resztą niepotrzebnych dodatków), ceny będą faktycznie wyśrubowane. pozostaje poczekać, zobaczymy co wiosna przyniesie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze w USA beda dostepne 2 wersje silnikowe 2.5i z 6 biegowym manualem lub CVT, oraz 2.0 turbo z CVT jako jedyna dostepna skrzynia w tej wersji silnikowej. Jalopnik i Autoweek testowali auta przed produkcyjne - wiec trudno stwierdzic na ile wersja produkcyjna bedzie podobnie sie zachowywala na drodze. Na zdjeciach podoba mi sie wersja z turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo ma szansę być droższy od X3. Czy to nie przesada aby?

 

W wersji EU ilość koni wydaje się rekompensować koszmarny wygląd.

 

i pytanie:

 

Szanowna Dyrekcjo.

 

Co to jest, ten groźnie wyglądający przycisk X MODE ?

Edytowane przez wyrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli bedziemy mieli te cirka 270

 

Jesteś pewien, że potrafisz eksploatacyjnie odróżnić pojazdy różniące się mocą o 30 KM?

 

Zapewne masz racje, ze wykorzystanie takiej mocy (nie wypowiadam sie tutaj o momencie obrotowym bo nie znam tej wartosci) jest dyskusyjne, ale tak normalnie po ludzku w Japoni dostaniesz ten silnik z moca wlasnie w okolicach 270 i za cene wiadomo calkiem inna, a u nas to bedzie juz "tylko" 240 :???:

Po prostu zaluje, ze u nas zawsze musi byc inaczej i najczesciej gorzej :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że potrafisz eksploatacyjnie odróżnić pojazdy różniące się mocą o 30 KM?

Sądzę, że czasami potrafi...Cinquecento 700 (30KM) vs. Fiat Panda 1.2 (60KM) ;).

 

Znamy już trzy warianty silnika 2.0 DIT:

a] 300KM / 400Nm (Legacy, Japonia)

b] 280KM / 350Nm (Forester, Japonia/Australia)

c] 240KM / miejmy nadzieję, że także 350 Nm (Forester, Europa)

 

Europejska wersja pewno osiągami będzie podobna do silnika BMW X3 28i. Dawniej, Subaru oferując Forestera 2.5XT było unikalne na rynku, szkoda, że teraz nie powrócono do starych dobrych tradycji i nie wprowadzono wariantu silnika.

 

P.S

Dlaczego automatycznie zamieniany jest mój tekst [ b ) oraz ( b ) ] na jakiś emotikon ?

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo ma szansę być droższy od X3. Czy to nie przesada aby?

 

W wersji EU ilość koni wydaje się rekompensować koszmarny wygląd.

 

i pytanie:

 

Szanowna Dyrekcjo.

 

Co to jest, ten groźnie wyglądający przycisk X MODE ?

 

 

Tak pisza na stronie amerykanskiej:

 

After our laps we also had an opportunity to sample Subaru's new low-speed traction system, dubbed X-Mode (maybe the X-Men had a hand its development?), which reduces wheelspin dramatically to whatever wheel needs it most when the going gets slippery. The system can be activated at speeds below 13 mph and disengages after 25 mph. X-Mode's hill-climbing control demonstration centered on a Forester getting its two left-side wheels stopped on a set of rollers on an incline. In X-Mode it easily moved off the rollers with little effort. Let's just say the Hyundai Tucson and Toyota Rav4 all-wheel-drive models also on hand for the demo did not fare nearly as well. Hill decent control is also part of the X-Mode package, which takes Subaru's all-wheel drive prowess to the next level of sophistication.

 

Ta sama strona podaje dane co do przyspieszenia:

0-60 mph 6.2-9.3 sec (mfr est)

 

6,2s do 100 km/h 2,0 DIT i 9,3s do 100kmh dla 2,5 170KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ta sama strona podaje dane co do przyspieszenia:

0-60 mph 6.2-9.3 sec (mfr est)

 

6,2s do 100 km/h 2,0 DIT i 9,3s do 100kmh dla 2,5 170KM.

 

60 mph to 96,5 km/h

62 mph to 100 km/h

 

Czyli przyspieszenie do 100 będzie nieco gorsze, tym bardziej, że w USA mają mieć 250km a my 240km. Oczywiście pytanie o metodę pomiaru, czy to testy, czy dane fabryczne.

Edytowane przez maarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Powyższa wypowiedź na temat X-Mode jest zgodna ze stanem faktycznym. Istotnie jest znacznie łatwiej podjeżdżać pod górę w warunkach ograniczonej przyczepności ( sprawdzone ).

Moment obrotowy dla naszej wersji DiT to 350 Nm.

Należy pamietać, że w wersjach na JP moc maksymalna mierzona jest w/g nieco innej normy ( JIS ) oraz, że nastwy elktroniki sa na normalnie dostępną beznynę 101 oktan.

Dodatkowo, ze względu na ( przestrzegane ! ) ograniczenie prędkości nie ma potrzeby testowania aut przy długotrwałym utrzymywaniu prędkości maksymalnej ( to jest tylko dla EU za przyczynkiem naszych zachodnich sąsiadów ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz. Dyrekcjo,

 

czy wiadomo juz jaki jest deklarowany podzial inicjalny momentu w przypadku nowego Forka z CVT? (chodzi mi i o 2.0i, i o 2.0 DiT)

 

W przypadku Legacy z 2.0 DIT, CVT zostalo polaczone z VTD wiec spodziewalbym sie, ze tu bedzie podobnie. Podejrzewam wiec, ze rozdzial P/T bedzie w normalnych warunkach ok 40/60...? :roll:

 

 

Ale to i tak chyba będzie najmocniejsza wersja Forka jak do tej pory,pomijając Forka STi.

 

ale gabaryty i masą ciągle rosną, [...]

 

Ja jeszcze nigdzie nie widzialem danych odnosnie masy wlasnej.... ale nie sadze, aby sie wiele zmienilo w porownaniu do MY12...

 

 

 

btw, JUZ WIEM co mi ten nowy Forys przypomina :mrgreen:

 

 

predator1.jpg

2014_subaru_forester_actf34_fd_1113122_717.jpg

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz. Dyrekcjo,

 

czy wiadomo juz jaki jest deklarowany podzial inicjalny momentu w przypadku nowego Forka z CVT? (chodzi mi i o 2.0i, i o 2.0 DiT)

 

W przypadku Legacy z 2.0 DIT, CVT zostalo polaczone z VTD wiec spodziewalbym sie, ze tu bedzie podobnie. Podejrzewam wiec, ze rozdzial P/T bedzie w normalnych warunkach ok 40/60...? :roll:

miejmy nadzieje... bo o ile wiem, to obecnie produkowany Forek Turbo z A/T (poza S-Edition) ma "active torque split" (t. 90/10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

sz. Dyrekcjo,

 

czy wiadomo juz jaki jest deklarowany podzial inicjalny momentu w przypadku nowego Forka z CVT? (chodzi mi i o 2.0i, i o 2.0 DiT)

Info prosto z Japonii ( wczoraj wróciłem) dla High Torque CVT : 60:40.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz. Dyrekcjo,

 

czy wiadomo juz jaki jest deklarowany podzial inicjalny momentu w przypadku nowego Forka z CVT? (chodzi mi i o 2.0i, i o 2.0 DiT)

Info prosto z Japonii ( wczoraj wróciłem) dla High Torque CVT : 60:40.

 

Pozdrowienia

dziekuje, jest dobrze! :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sz. Dyrekcjo,

 

czy wiadomo juz jaki jest deklarowany podzial inicjalny momentu w przypadku nowego Forka z CVT? (chodzi mi i o 2.0i, i o 2.0 DiT)

Info prosto z Japonii ( wczoraj wróciłem) dla High Torque CVT : 60:40.

 

Pozdrowienia

dziekuje, jest dobrze! :grin:

 

Skoro mamy 240km i 60:40 to naturalne kolejne pytanie brzmi: czy będzie można całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
czy będzie można całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji?

Włączyć można; czy całkiem - nie wiem ( nie sprawdzałem ). Przypuszczam jednak, że tak, jak do tej pory.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolejne "naturalne" pytanie do Dyrekcji:

Jak wrażenia z jazdy? :) Oczywiście bez szczegółów, wystarczy czy jest dobrze czy bardzo dobrze :grin: No i trzymam kciuki za tą cenę :)

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...