Skocz do zawartości

maarek

Użytkownik
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Forester 2.0 MY06

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maarek

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

1

Reputacja

  1. maarek

    Subaru Outback MY15

    pod koniec testu opisując asystenta ruszania pod gorę prowadzący wspomina iz Subaru nie wspomaga opcji w druga stronę czy X-mode nie ma w sobie asystenta zjazdu ? chyba ma Zapewne chodzi o asystenta ruszania tyłem po górę, wtedy w Subaru asystent nie blokuje staczania do przodu, a np. w fordzie owszem. Drobiazg.
  2. Stara prawda nadal aktualna - im lepszy samochód tym dalej trzeba iść po traktor
  3. Bieżnik powiniem być taki sam na wszystkich kołach, oczywiście nie do setnych mm. Wynika to z tego, że w centralnym dyferencjale masz wiskozę (lsd - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu / ograniczonym poślizgu). Jeżeli wiskoza będzie musiała cały czas pracować (bo koła będą różne) to się po prostu szybko zużyje. Druga sprawa to napęd jest przenoszony na wszystkie koła i na śliskim zmienisz charakterystykę prowadzenia samochodu jak będziesz miał koła o różnej przyczepności.
  4. Żeby turbo tyle paliło... Malkontenci mają rację, to już nie jest prawdziwe Subaru To może nowy konkurs. Maksymalne spalanie na dystasie min. 100km .
  5. Przestańcie już z tą klimą w tym wątku. Wszyscy.
  6. Podstawowa różnica to większy bagażnik w forku.
  7. Są tacy. Np ja :-). I jestem zadowolony.
  8. 1. W moim też nie ma. 2. Dosyć wygodny, ale jest głośny a audio słabe. Prowadzi się dobrze. 3. 4x4 robi robotę. Co do bezpieczeństwa na śliskim, to nie ma żadnych elektronicznych pomocników i prowadzi się inaczej niż FWD. Trzeba koniecznie potrenować na śliskim przy pierwszym śniegu. 4. Solidny samochód. Tylne amortyzatory (SLS) to najczęstszy temat, znajedziesz masę informacji na ten temat na forum
  9. Słyszałem, że to jest 6,xx s. Możliwe to? Wg. tego filmiku jest 7.5 (około 8 minuty)
  10. ... bo jak rodzina 2+2 to już vana kupować trzeba ? ... nie przesadzajcie Forek to za mało nawet na 2+1 jeśli dziecko jest małe i wymaga np. składanego łóżeczka. Do tego wózek (niech nawet będzie spacerówka) i właściwie po bagażniku. Jasne, można walnąć kratkę i zapakować po dach i do tego bagażnik na górę no ale chyba jest to mimo wszystko bardziej upierdliwe bo to co w tak małym w kombi A4 zajmuje mi niewiele ponad połowę bagażnika do Forka po prostu jakoś nie wchodzi! Mniejsza głębokość, nie ta szerokość itd. Forek ma nisko linię okien, bagażnik jest płytki i bez kratki wymienione graty ciężko zmieścić. Natomiast z kratką nie ma żadnego problemu, wcale nie trzeba się pakować po dach mi zazwyczaj w takich sytuacjach wystarcza te dodatkowe 10-20cm głębokości. Widoczność do tyłu jest w takiej sytuacji nadal b. dobra / lepsza niż w większości kombi. A przy ładowaniu po dach to już naprawdę kupę gratów można zabrać. Smiem twierdzić, że do tych wózków (nawet gondoli) i łóżeczek mogę jeszcze dorzucić rower górski.
  11. Problem ze ściąganiem samochodu na jedną stronę niekoniecznie jest czymś nieprawidłowym. Każdy samochód z napędzaną tylną osią przy gwałtowym ruszaniu na śliskim lub przyspieszaniu na zakrętach może zarzucić / ściągnąć. Może warto się w Dawoju przejechać jakimś innym demonstracyjnym Subaru i porównać. Powiększające się szpary - to wygląda na problem.
  12. Ja tylko jestem ciekawy jak to jest mozliwe by na wykresach przebiegu mocy i momentu uzyskać taki płaski przebieg, szczególnie że do 2000 rpm moment się wspina, wspina, a nagle ciach, płaszczy się jak polski rząd przed prezydentem USA czy Watykanu. Jak to jest możliwe z technicznego punktu widzenia? Jeszcze do niedawna w silnikach były to zazwyczaj krzywe zbliżone do odwróconych parabol. A przecież obroty rosna, rośnie moc, a moment jest stały. W moim silniku moment rośnie do 3300 rpm i potem jest wędrówka w dół aż do mocy maksymalnej. A co takiego się dzieje w silniku DIT że do tego nie dochodzi? Moc to moment * obroty, więc nic dziwnego, że moc rośnie wraz z obrotami przy stałym momencie. Moment pewnie jest elektronicznie ograniczany coby silnik się nie rozleciał.
  13. Jest regulacja pochylenia tylnej kanapy, są 2 ustawienia "zwykłe" i "leniwe". Wystaje taka tasiemka na styku siedziska i oparcia.
  14. Ja plomb nie straciłem. Auto jest zauważalnie twardsze, ale bez przesady.
  15. Ja sobie właśnie tak myślałem jak auto będzie się prowadziło w zakrętach. Jakoś ciężko mi uwierzyć że będzie latało jak starsze modele m.in. ze względu na zwiększenie rozmiarów, szczególnie w górę. Jak parę lat temu w Fifth Gear robiono testy porównawcze na torze Imprezy STI vs Forester STI to różnica była zaskakująco mała. Wątpię by obecne auto też tak pojechało. To jest też poniekąd odpowiedź jak można jeździć wolno taką doładowaną benzyną. Otóż jak jeździsz już takim autem ponad 5 lat i to z rodziną na pokładzie to się zmieniają priorytety. Zresztą takie wyścigi w dużym miescie są kompletnie bez sensu, może jeszcze tego nie odkryłeś że pałując nijak nie skrócisz czasu przejazdu. Do tego trzeba mieć motocykl, który rozwiązuje ten problem. Tylko, że różnice między Foresterem STI (niedostępnym u nas) a XT były duże, no wiec co z tego, że jakiś Forester jeździł prawie jak impreza skoro nie można go było kupić. Wpadłem do salonu tuż przed zamknięciem i nie miałem okazji pojeździć, zostałem tylko "przewieziony". XT jest szytywniejszy niż mój MY06 i jak najbardziej sprawiał wrażenie zwartego i jędrnego. Muszę wpaść jeszcze raz i się samemu przejechać. I jeszcze komentarz odnośnie N/A. Jeżdżę N/A i rajdówka to to nie jest, ale bez przesady, to wcale nie jest wolny samochód. Przy dynamicznym wyprzedzaniu trzeba go mocno kręcić, ale z tym, że do miasta to tylko XT to naprawdę przesadzacie. Fakt, że różnica w cenie taka, że ja bym się nie zastanawiał ani chwili nad N/A.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...