Runner Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Spotkał się ktoś z Was z takimi objawami? Auto emituje buczenie od strony najprawdopodobniej napędów tylko po solidnym rozgrzaniu silnika w trasie. W mieście nie występuje, na zimno. Dźwięk nie jest zbyt głośny, po wrzuceniu na luz i spadku obrotów, dźwięk stopniowo zmniejsza się z prędkością samochodu. Olej w napędach jest świeży i zgodny z zaleceniami producenta. Co zrobić z tym fantem? Rozbierać dyfer, czy czekać na jakieś inne sygnały? IMG_1288.MOV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 manual czy automat?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Występuje tylko po nagrzaniu? Najpewniej byłoby podnieść na podnośniku i posłuchać, może to tylko łożysko w którymś z kół. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Manual. Łożysko w piaście wykluczam, ponieważ słychac było by je cały czas, nawet na zimno i dźwięk narastałby przy skrętach, w zalezności od strony, z któej padło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Pewnie łożyska w tylnej czesci wałka zdawczego, standart Link to comment Share on other sites More sharing options...
WASYL Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Pewnie łożyska w tylnej czesci wałka zdawczego, standart i chyba da się je wymienić bez wyjmowania skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Pewnie łożyska w tylnej czesci wałka zdawczego, standart Dzięki Carfit. Jak to tylko łożysko, to nie jest to mega droga impreza. Jednak olej ze skrzyni trzeba zlać? Przejadę się do serwisu, bo niby drobna rzecz, ale wolę aby nie sypnęło sie dalej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Jeszcze na wydech luknij, zanim napędy rozbiorą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Manual. Łożysko w piaście wykluczam, ponieważ słychac było by je cały czas, nawet na zimno i dźwięk narastałby przy skrętach, w zalezności od strony, z któej padło. Też tak myślałem, dopóki nie zacząłem jeździć Subaru. Moje tylne łożysko zaczynało nagle szumieć po wjechaniu w większą dziurę, potem z czasem się uciszało, czasem cichło gwałtownie po kolejnej dziurze, na zakrętach nic się nie ujawniało. Czasem wyjeżdżałem z domu w ciszy, a po kilkunastu km., zaczynał się szum, niezbyt głośny zresztą. Nie wierzyłem, że to łożysko, nawet kiedy dobry spec w warsztacie po opisie objawów obstawiał 100% łożysko. Jak je zdemontował, to mu się rozsypało w rękach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Też miałem problemy z łożyskiem, wyło jednostajnie niezależnie od zakrętów, już myślałem że mi padł dyfer. Jednak problemem były trójkątne kulki w łożysku Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciumpa Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 (edited) mam wycie w zakresie od 65-90 km/h cichnie przy jeżdzie na luzie ? do tego walenie przy hamowaniu z przodu samochodu ale tylko przy jeżdzie i hamowaniu do przodu jak jade na wstecznym i zahamuje stuku nie ma ?..... Edited August 17, 2013 by ciumpa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted August 31, 2013 Author Share Posted August 31, 2013 Tak dla zamknięcia tematu/pomocy dla potencjalnych forumowiczy idacych tą ścieżką Sprawa zakończyła się wymianą 4 szt łożysk w tylnej części skrzyni, i objaw sę skończył. Mniej optymistyczna część informacji jest taka, że przy wymianie powyższego, wyszło, że szpera/wiskoza jest do wymiany. Koszt nowej jak wiemy astronomiczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
max1987 Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Koszt wymiany łożysk?mnie też to czeka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Koszt wymiany łożysk?mnie też to czeka. Wysłalem na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzi84 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 (edited) Ja już mam to za sobą :-). Wymiana zrobiona w Józefowie. Wymieniłem wszystkie łożyska w tyle skrzyni oraz to na wizkozie było niezłe ale jak juz była skrzynia rozebrana to wolałem i to ogarnąć. łączny koszt z gratami to 1k. Dla porwónania w serwisie gdzie subaraki robią "od święta" krzyknęli mi 1,2k za samą robotę Edited September 10, 2013 by redzi84 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Pewnie łożyska w tylnej czesci wałka zdawczego, standart Witam Jestem nowy na forum, chyba mam podobny problem jak Runner, ale naprawę chcialbym zrobić sam. Czy jest możliwe wymiana łożysk bez wyjmowania skrzyni? Jeśli macie jakiś schemat to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Tak, można to zrobić bez wyjmowania skrzyni. Odkręca się tzw "dupkę skrzyni", oczywiście wymaga to zdjęcia wału, wydechu i spuszczenia oleju ze skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Wielkie dzięki. Mam jeszcze jedno poytanie, jedna strona z tyłu siedzi niżej niż druga (wymieniłem amory - dziś sprawdziłem 80 i 60 %) czy przyczyną może być zużyta sprężyna (sprężyn nie wymieniałem) Pozdro Witam Czy łożyska wałka zdawczego to będzie nr 27 i 47 na poniższym schemacie? http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_17/manual_transmission/mt_transfer_and_extension/illustration_2/ Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wally666 Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 (edited) Wampir, a masz slsy? Wymieniles na nowe czy wstawiles zwykle amorki? Edited September 27, 2014 by Wally666 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Mam SSL-y, wstawiłem po regeneracji. W weekend sprawdziłem< najpierw podniosłem cały przód - wtedy tył stał równo (tak samo wysoko z każdej strony) potem podnisłem cały tył - lewa strona stała 3 cm niżej. jeśli dobrze rozumuję to poszła sprężyna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzierzba Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Manual. Łożysko w piaście wykluczam, ponieważ słychac było by je cały czas, nawet na zimno i dźwięk narastałby przy skrętach, w zalezności od strony, z któej padło. Też tak myślałem, dopóki nie zacząłem jeździć Subaru. Moje tylne łożysko zaczynało nagle szumieć po wjechaniu w większą dziurę, potem z czasem się uciszało, czasem cichło gwałtownie po kolejnej dziurze, na zakrętach nic się nie ujawniało. Czasem wyjeżdżałem z domu w ciszy, a po kilkunastu km., zaczynał się szum, niezbyt głośny zresztą. Nie wierzyłem, że to łożysko, nawet kiedy dobry spec w warsztacie po opisie objawów obstawiał 100% łożysko. Jak je zdemontował, to mu się rozsypało w rękach. Witam, Odkopując temat, czy da się zdjąć łożysko z tylnej piasty tak by nie pruć całego zawieszenia, mam na myśli cięcie śrub, wahacza i tej długiej śruby w zwrotnicy :] ? Wszystko jest niestety zapieczone, ale może terapia WD40 coś pomoże ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati2610 Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 W dniu 13.08.2013 o 21:15, Runner napisał: Spotkał się ktoś z Was z takimi objawami? Auto emituje buczenie od strony najprawdopodobniej napędów tylko po solidnym rozgrzaniu silnika w trasie. W mieście nie występuje, na zimno. Dźwięk nie jest zbyt głośny, po wrzuceniu na luz i spadku obrotów, dźwięk stopniowo zmniejsza się z prędkością samochodu. Olej w napędach jest świeży i zgodny z zaleceniami producenta. Co zrobić z tym fantem? Rozbierać dyfer, czy czekać na jakieś inne sygnały? IMG_1288.MOV Prosze o pomoc. Mam podobny problem. Forester SH 2.0 NA. Coś brzeczy w okolicach skrzyni (tak wynikło po podniesieniu auta) Jadę i słychać ten dźwięk, wrzucam luz też słychać i czym bardziej zwalniam dźwięk ustaje aż do zera. Na wolnych obrotach nic nie słychać. Biegi wchodzą elegancko, auto prowadzi się super, tylko ten dźwięk podczas jazdy. Co robić, co rozbierać, co mogło paść??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 (edited) W dniu 3.08.2015 o 21:25, Dzierzba napisał: Witam, Odkopując temat, czy da się zdjąć łożysko z tylnej piasty tak by nie pruć całego zawieszenia, mam na myśli cięcie śrub, wahacza i tej długiej śruby w zwrotnicy :] ? Wszystko jest niestety zapieczone, ale może terapia WD40 coś pomoże ? Witam. Jestem po takim zabiegu właśnie. Nic nie ciąłem, długa śruba zapieczona była jak diabli. Powoli zuzywając pół spreju odrdzewiacza i mocując się z zakrętakiem dałem radę ale wymiana łożyska zajęła mi czas 8-16. Zakrętak najlepszy bo nie potrzeba zapierać wahacza o nic - przy standardowym kluczu i przedłużce wszystko podczas odkręcania się skręca i wykręca. Na drugi raz kilka dni przed robotą bym stosował odrdzewiacz, pewnie by to zaoszczędziło trochę nerwów. Jedyną stratą jest urwany czujnik ABS - też był zapieczony i podejrzewam, że kilkudniowa aplikacja odrdzewiacza przed demontażem by pomogła. Co do objawów to też sądziłem już że to wycie dyfra lub czegoś w tym typie. Nie mogłem zdiagnozować z całkowitą pewnością ,więc czekałem i doczekałem się, że zaczęło wyć już na tyle głośno, że można było z pewnością stwierdzić źródło dźwięku. Nareszcie względnie cicho jest. Teraz mam wrażenie, że z przodu auta mam też któreś z łożysk do wymiany. Edited March 17, 2018 by rademenez Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now