Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

byłem pod wrazeniem , zawieszenia , nie wiem czy EU ma takie samo , ale wersja US prowadzi sie fenomenalnie

Dyrekcja chwaliła poprawione zawieszenie w Forkach MY12 EU, czyli możliwe, że jest takie samo, albo przynajmniej równie dobre. Wygląda więc na to, że i ja powinienem o nim pomyśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak 240 to ja sie w to bawie. Znajac subaru to i pojedzie z 250 :) moj niby 206 a 215 na prostej z dlugim rozbiegiem daje rade. Takia fajna szpileczka dla ego panow w X5 40 d :mrgreen:

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja chwaliła poprawione zawieszenie w Forkach MY12 EU, czyli możliwe, że jest takie samo, albo przynajmniej równie dobre. Wygląda więc na to, że i ja powinienem o nim pomyśleć :)

Od MY10 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/34289-zuzyte-amortyzatory-po-48-tkm-w-forester-my08/#entry998126

Forester MY 08 miał stosunkowo miękkie zawieszenie. W modelu 10 wprowadzono pewne zmiany - samochód stał się bardziej "sztywny".

O ile dobrze pamiętam zmieniono właśnie charakterystykę amortyzatorów oraz stabilizator ( stabilizatory ? ).

chyba, że chodzi o coś innego.

 

P.S. Ostatnio trochę jexdziłem Forkiem MY12 z silnikiem FB2,5 US świeżo po remoncie , aby zrobi trochę km , byłem pod wrazeniem , zawieszenia , nie wiem czy EU ma takie samo , ale wersja US prowadzi sie fenomenalnie o wiele lepiej jak stary forester

Na cars101.com nie ma informacji o zmianach w stabilizatorach i amortyzatorach w wersji US, więc względem EU one mogą być nadal bardziej komfortowe/pływające. W porównaniu do starego Forestera SG, nowy ma inne tylne zawieszenie, z tyłu wielowahacz, chyba identycznie jak w poprzednim Legacy (tak przypuszczam, bo płyta podłogowa jest identyczna). W starym był MacPherson z tyłu (?) jeśli dobrze pamiętam, no ale to pewnie wiesz.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od MY10

Tak w MY10 wprowadzono pewne zmiany, ale prawdopodobnie dopiero w MY12 jest naprawdę dobrze :)

Mam Forestera MY10, i jak dla mnie zawieszenie (szczególnie tył) jest za miękkie, dlatego ciekawią mnie zmiany jakie wprowadzono w MY12 :idea:

Edytowane przez Urabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Tak w MY10 wprowadzono pewne zmiany, ale prawdopodobnie dopiero w MY12 jest naprawdę dobrze

Dla MY 10 zmieniona była chrakterystyka amoryzatorów przód i tył, a także sprążyn ( tył ).

W MY 11 zminiona konstrukcja zaworów wewnętrznych w amortyzatorach tył oraz utwardzone poduszki zawieszenia ( rama pomocnicza ) tył.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak zawieszenie wygląda w testach NCAP:

 

Dla porównania X3:

http://www.youtube.com/watch?v=3TUQ1d0AylI

 

no niestety ale miałem racje.

Na tym porównaniu wyrażnie widać przepaść między nowym Forkiem a X3(a ktoś tu próbował równać te samochody pod względem prowadzenia-bujania :( )

Szczerze powiedziawszy to ja bałbym się brać ostrzej zakręty tym samochodem a z DIT to już niestety Mogiła.

I to tylne koło w powietrzu :shock:

BMW niestety inna klasa.Ciekawe jak z X1,stawiam że podobnie albo lepiej od X3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X3:

Yaw rate ratio (1.00s) 1,70 %

Yaw rate ratio (1.75s) 2,30 %

Lateral displacement (1.07s) 3,04 m

 

Forester:

Yaw rate ratio (1.00s) 14,10 %

Yaw rate ratio (1.75s) 0,90 %

Lateral displacement (1.07s) 2,84 m

 

Mam wątpliwości, co porównywalności tych testów. Patrząc na powyższe wyniki, wydaje się, że ESC w X3 jest zestrojone bardzo zachowawczo w przeciwieństwie do Forestera.

 

Czy ktoś może podać interpretację dla wartości wyrażonych w %, to odchylenie jest wyznaczone względem czego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to X3 ma Adaptive Drive. Jeśli tak jest, to co to za test :)

Jak zwał tak zwał.

Ważne że po zakończeniu manewru jedzie błyskawicznie na wprost.

Bo co z tego ,że jeśli jakimś cudem unikniemy śmierci to za moment dostaniemy zawału ze stresu :o

 

Jeszcze dla porównania Hyundai iX35, który także wypada lepiej od Forestera:

Z włączonym ESP chyba jednak troche lepiej niż Forek :neutral:

Z wyłączonym-PADACZKA.

Aż się boję zobaczyć Forka z ESP OFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak zawieszenie wygląda w testach NCAP:

 

Dla porównania X3:

http://www.youtube.com/watch?v=3TUQ1d0AylI

 

na tle focusa wcale nie jest tak źle, cos ten focus nieudany

 

i pomyśleć że focus do niedawna a szczególnie pierwszy model był wzorem trakcji.

tak to jest jak sie nieumiejętnie wprowadza za dużo elektroniki do ukł. kierowniczego-tak myśle,chociaż powodów jest pewnie więcej.

Przypadek Focusa jest mało pocieszający :???:

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...