Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
No to kolejne "naturalne" pytanie do Dyrekcji: Jak wrażenia z jazdy? Oczywiście bez szczegółów, wystarczy czy jest dobrze czy bardzo dobrze No i trzymam kciuki za tą cenę

Trudno jest oceniać samochody w sposób obiektywny. Zbyt różne są oczekiwania, warunki eksploatacji, priorytety.

Natomiast gdybyśmy się skoncentrowali np. na zawieszeniu, to miałem powodów do żadnej krytyki. Choć oczywiście STI jest w stanie szybciej przejechać zakręt :cool:

Dlatego trudno jest mo powiedzieć, czy jest "dobrze", czy "bardzo dobrze". Tym bardziej, że już aktualny Forester po wykonanych w poprzednich latach zmianach w tuningu zawieszenia odpowiada moim ( nieco usportowionym ) oczekiwaniom. Także ze strony klientów nie otrzymujemy krytyki. A ( co ostatnio miałem okazję sprawdzić ) także dłuuuugich trasach jest nie tylko pewny, ale i komfortowy ( szpagat dla SUV-a moim zdaniem jak najbardziej celowy ).

 

 

W sumie to @Dyrekcja nie mówiła że jej się podoba .

 

Na temat stylizacji staram się nie wypowiadać - to zbyt indywidualna kwestia.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z ty x1 to pojechałeś :mrgreen: A moim skromnym zdaniem X3 buja tak samo jak Forek.

 

kolega ma X3 w wersji sport(czy jakoś tak) z dodatkową opcją "sport" utwardzającą zawieszenie-podobno działa świetnie.

X-jedynką natomiast miałem jazdę próbną i mam naprawdę świetne wrażenia,być może dlatego że od razu przesiedliśmy się z Hu..daja i-cośtam(SUV) którego zgodnie z moim 11-letnim synem nazwaliśmy-"fale dunaju" :lol:

Jak dla mnie dotychczasowy forek buja za mocno,a jeśli nowy trzyma się tak jak X3 czy X1 to jest super :grin:

 

Swoją drogą ciekawe czy wersje DIT będą miały zmodyfikowane zawieszenia;moim zdaniem przydałoby się przy takich potencjalnych możliwościach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa ludzie na swiecie, ktorzy chca podrozowac kulturalnie a nie co 2 miesiace wydawac na uzupelnianie plomb. Jezeli ktos lubi sportowo to SUV juz sam w sobie jest zlym rozwiazaniem. Jezdzilem forkiem 2 NA i CX5 2 NA i szczerze powiedziawszy na co dzien bylbym sfrusrowany. CX5 jedziesz 120 km/h an autobahnie dajesz gazu a toto wyje 6000 u/min i kompletnie nie przyspiesza podobnie bylo z Forkiem. Czekam na 2 DIT lub 2 D w CVT ale w takiej budzie podejzewam nie zejdziesz ponizej 10 L na 100 (w 2 DIT) jezeli wyniki 8-9 jest mozliwy to super. Silniki 2.0 NA to zdecydowanie za malo dla tych aut w miescie jeszcze OK ale w trasie :cry: mozna sie tylko turlac. Dodam ze Mazda CX5 po 200 km w miare spokojnej jazdy 9,7 l/100km Pb. W Legacy tak jezdzac mam 6,6 ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Brak przechyłów bocznych oznacza ... brak zawieszenia. Oczywiście można je minimalizować utwardzając zawieszenie ( kosztem komfortu ) lub stosujac aktywne rozwiązania ( kosztem wyzszej masy ). Nie mówię tu o rozwiązaniach aktynego sterowania przechyłem - to jeszcze w fazie eksperymentalnej ( no i koszt !).

Oczywistym jest też, że w wyzszym samochodzie taki sam przechył będzie przez pasażerów mocniej odbierany, niż w niższym ( po poziome przemieszczenie głowy będzie większe ).

To, co dla jednych jest "bujaniem", dla innych bedzie "jeszcze akceptowalnym" komfortem. Tego typu oceny są w znacznej mierze subjektywne.

To co jest ewidentne - porównując nowego Forka z nowymi modelami konkurencji ( miałem taką możliwość ) przy np. wykonywaniu szybkiej zmiany pasa ruchu ( prędkość ok 120 km/godz ) tam, gdzie w tych ostatnich systemy stabilizacji już pracowały "pełną parą" Forek jeszcze spokojnie zachowywał tor jazdy. Przyznam, że to nieco bardziej do mnie przemawiało, niż przechył samochodu ( naturalny przy tak brutalnym manewrze ). A ten ostatni był - o ile pamietam - nieco mniejszy w Forku, lecz trzeba pamietać, że niżej połozony środek ciężkości powoduje mniejszy przechył przy podobnej chrakterystyce zawiesznia jako takiego. Naturalnie na aktywację systemów ma też wpływ sam system napędu - przy praktycznie przednionapędowej chrakterystyce większości innych konstrukcji wcześniej dochodzi do uślizgu kół przednich ( bo muszą przenieść i siłę napędu i dośrodkową ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
to ja jeszcze raz dopytam bo może umknęło:czy modele z DIT będą miały zmienioną charakterystykę zawieszenia?

Nie wiem. Przyznam, że wczasie testów wszystkie wersje pod względem zawieszenia spisywały się b.dobrze - koncentrowałem się raczej na ich porównaniu konkurencją, nie pomiędzy wersjami.

PS.jeśli tak to rozszerzam moją przyszłą motoryzacyjną listę pragnień

Sugeruję porzerzyć :cool:

Czy X-mode bedzie dostepny tylko z CVT czy z manualem tez?

Tylko z Lineartronikiem.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam po wprowadzeniu "ekologicznych" wynalazków wyleczyłem się z diesla. Wolę dopłacić do trochę większego zużycia paliwa i nie przejmować się DPF-ami i całym tym badziewiem. Jak przyjdzie zapłacić za DPF to się okaże czy oszczędniejsza benza czy diesel.

 

chyba pomyliłem wątek :oops: post miał iść do wątku diesel w automacie :mrgreen:

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
nie przejmować się DPF-ami

Wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Jeżeli ktoś dziennie jezdzi na dystansach rzędu 3 czy czterech kilometrów, to istotnie DPF może się zatykać. Z mojego doświadczenia ( 11,5 km do pracy, samochód garażowany "pod chmurką" ) problemów brak.

Ale preferencje mogą być bardzo indywidualne, nie tylko wynikające z użytkowania auta.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety jeżdzę na co dzień na krótkich trasach. Przebieg mam 58tys. wymieniony EGR i juz się DPF też odzywał :D Czekam tylko do końca leasingu w 2013 i chętnie przekażę autko jakiemuś "ekologowi", a ja przesiadam się do DIT ;)

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety jeżdzę na co dzień na krótkich trasach. Przebieg mam 58tys. wymieniony EGR i juz się DPF też odzywał :D Czekam tylko do końca leasingu w 2013 i chętnie przekażę autko jakiemuś "ekologowi", a ja przesiadam się do DIT ;)

:mrgreen: Ekolodzy powinni być zmuszani do przejmowania samochodów z tymi wynalazkami :mrgreen:

Ale

bukmacerek,

 

w DIT będziesz pewnie miał TGV ... :-P a to dziadostwo też się psuje i wkurza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety jeżdzę na co dzień na krótkich trasach. Przebieg mam 58tys. wymieniony EGR i juz się DPF też odzywał :D Czekam tylko do końca leasingu w 2013 i chętnie przekażę autko jakiemuś "ekologowi", a ja przesiadam się do DIT ;)

:mrgreen: Ekolodzy powinni być zmuszani do przejmowania samochodów z tymi wynalazkami :mrgreen:

Ale

bukmacerek,

 

w DIT będziesz pewnie miał TGV ... :-P a to dziadostwo też się psuje i wkurza ;-)

 

A cóż to za cholera to TGV :) Czyżby będzie tak szybki jak TGV :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie klapki w kolektorze dolotowym, które mają się czasem przymykać, żeby silnik mógł spełniać odpowiednią normę emisji CO2. W moim też są aby osiągnąć normę Euro 4. Z tego też powodu nie sprowadzają już 2,5XT do Europy, bo od 2 lat "panuje" Euro 5. Poza tym, nie ma żadnej innej roli do spełnienia oprócz zacinania się i zawracania d... komputerowi komunikatem o błędzie :evil:

Oczywiście to jeden ze sposobów na spełnienie normy Euro5 (a może już EU6?). Znając światowe "tryndy" i rozwój nowej ekoreligii, można podejrzewać, że aby mocny silnik (np. 2,0 DIT) spełniał kolejne, chore, normy, konstruktorzy będą go musieli wyposażyć w tego typu nikomu niepotrzebne dinksy ... :evil: Co, mnie w ogóle nie zniechęca do 2,0DIT, wręcz przeciwnie :twisted:

 

Na pohybel ekologom :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może :cool: 240. Pozdrowienia

 

Ooooo jakie dobre wieści :idea: , to chyba wreszcie zamienie forka żony , na nowego :cool: , na Plejady jak znalazł :mrgreen:

 

P.S. Ostatnio trochę jexdziłem Forkiem MY12 z silnikiem FB2,5 US świeżo po remoncie , aby zrobi trochę km , byłem pod wrazeniem , zawieszenia , nie wiem czy EU ma takie samo , ale wersja US prowadzi sie fenomenalnie o wiele lepiej jak stary forester

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...