Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A czy Dyrekcja przybliży termin ujawnienia cen w Polsce?

Samochody na sprzedaż powjawią się pod koniec marca ( produkcja styczeń ).

Zakładam, że w styczniu powinieniem być w stanie podać ceny ( może wcześniej ?).

Tak czy siak trzeba się liczyć z podwyżką ( nowy model + kurs Yena + dodatkowe wyposażenie ) , lecz w jakiej wysokości, nie jestem w stanie jeszcze określić.

 

Kilka dni temu ukradli mi czteroletniego Forka. Myślę, że powinienem dostać extra rabat :)

Już zareagowaliśmy. Od dziś można kupić Forka ze znacznym rabatem :cool:

 

Pozdrowienia

 

 

a w jakiej wysokości???

 

Na stronie www Subaru nic nie ma o rabatach :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

a w jakiej wysokości???

 

Na stronie www Subaru nic nie ma o rabatach :cry:

 

Szczegóły u Pańskiego dealera ;-)

Ale tak ogólnie - zależy oczywiście od wersji, lecz ogólnie : znaczne :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jakiej wysokości???

 

Na stronie www Subaru nic nie ma o rabatach :cry:

 

Szczegóły u Pańskiego dealera ;-)

Ale tak ogólnie - zależy oczywiście od wersji, lecz ogólnie : znaczne :)

 

Pozdrowienia

 

No to pozytywny ruch ze strony Dyrekcji :-P

Ale tak naprawde to licze na to, ze faktycznie bedzie u nas dostepny ten nowy wypusk z dwulitrowka i prawie 280 KM :twisted:

Jedno co mnie odrobine martwi, to ten caly CVT,, co prawda nigdy nie poruszalem sie autem z taka skrzynia, ale teoria dzialania tego mechanizmu jakos nie przemawia do mnie :roll: Zwlaszcza przy wyzszych mocach silnikow :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Tak czy siak trzeba się liczyć z podwyżką ( nowy model + kurs Yena + dodatkowe wyposażenie )

czyli tak jak pisalem: zgaduje, ze cena nowego Forka 2.0 DIT bedzie oscylowala w granicach ceny poprzedniego 2.5XT, czyli bedzie G R U B O :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jakiej wysokości???

 

Na stronie www Subaru nic nie ma o rabatach :cry:

 

Szczegóły u Pańskiego dealera ;-)

Ale tak ogólnie - zależy oczywiście od wersji, lecz ogólnie : znaczne :)

 

Pozdrowienia

 

No to pozytywny ruch ze strony Dyrekcji :-P

Ale tak naprawde to licze na to, ze faktycznie bedzie u nas dostepny ten nowy wypusk z dwulitrowka i prawie 280 KM :twisted:

Jedno co mnie odrobine martwi, to ten caly CVT,, co prawda nigdy nie poruszalem sie autem z taka skrzynia, ale teoria dzialania tego mechanizmu jakos nie przemawia do mnie :roll: Zwlaszcza przy wyzszych mocach silnikow :huh:

 

Dziekuje za odpowiedz Dyrekcji.

 

Faktycznie spore rabaty w zależności od modelu tzn XV; Forester; Legacy i Outback. Generalnie od 7 do 10%.

 

Natomiast szkoda, że cena nie jest jeszcze znana ale bedzie Nowy Forek w Polsce z 2.0 i 280KM ...... i to w fajnych kolorach .... modny brąz itd

 

CVT tez sie obawiam. W jednym aucie mam i ..... porażka w trasie bo w mieście OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT w Subaru bez porownania lepsze od poprzednich skrzyń AT i w miescie i w trasie.......do tego 6 biegów.

W trasie jak pamietam +- 2500 obr. przy 140km/godz i male spalanie....

 

Panie Andrzeju, jesli bez porownania lepsze to nie bedzie zle, ale czy rownie pancerne - bezawaryjne jak stare AT ?! :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT w Subaru bez porownania lepsze od poprzednich skrzyń AT i w miescie i w trasie (...)

a jak wyglada sytuacja z terenem?

jaki jest podzial inicjalny - 90/10? :-P

 

mam nadzieje, ze w DIT bedzie inaczej, np. 45/55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ireq, idea działania CVT to własnie idealne wykorzystanie najlepszych parametrów silnika w danej sytuacji. Przez całe lata konstruktorzy nie potrafili połączyć zalet tego rozwiązania z trwałością i rozwiązaniem prezentującym relatywnie wysoką sprawność. Jeszcze ze szkoły pamiętam, że takie rozwiązania były "marzeniem". Przy CVT możesz raz mieć non stop dostępną max moment lub moc aż do np. osiągnięcia żądanej prędkości albo zakończenia wyprzedzania , a w chwilę później samochód może się zachowywać jakby maił nadbieg. Zobacz na te parametry, które przytacza Andrzej Koper - 2500 przy 140 km/h! Obecnie musi to być 3500, a więc tam gdzie mamy max moment obrotowy i zaczyna się większe zużycie paliwa ;)

 

Tyle, że "brum, brum " już będzie brzmiało gorzej .... mi właściwie tylko ten aspekt przeszkadza :evil:

Edytowane przez piotruś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Zobacz na te parametry, które przytacza Andrzej Koper - 2500 przy 140 km/h! Obecnie musi to być 3500, a więc tam gdzie mamy max moment obrotowy

odobidcie zadnej rewolucji tu nie widze, co najwyzej nieduza ewolucje... 4-EAT (Forek 2.0XT) przy 140 km/h mialo ok. 3200rpm, 5-EAT (B9) - ok. 3000rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Zobacz na te parametry, które przytacza Andrzej Koper - 2500 przy 140 km/h! Obecnie musi to być 3500, a więc tam gdzie mamy max moment obrotowy

odobidcie zadnej rewolucji tu nie widze, co najwyzej nieduza ewolucje... 4-EAT (Forek 2.0XT) przy 140 km/h mialo ok. 3200rpm, 5-EAT (B9) - ok. 3000rpm

 

mam dwa demo (For z AT i XV z CVT) czasem zdarza sie , ze jeżdzę nimi tego samego dnia ......więc mogę coś powiedzieć ( chetnych zapraszam na jazdy testowe lub wypozyczenie XV z CVT ! ) Obroty przt +- 140 km/godz podalem bo rzemaki napisał " mam jedno auto z cvt i w trasie porazka"....w Subaru wręcz odwrotnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Zobacz na te parametry, które przytacza Andrzej Koper - 2500 przy 140 km/h! Obecnie musi to być 3500, a więc tam gdzie mamy max moment obrotowy

odobidcie zadnej rewolucji tu nie widze, co najwyzej nieduza ewolucje... 4-EAT (Forek 2.0XT) przy 140 km/h mialo ok. 3200rpm, 5-EAT (B9) - ok. 3000rpm

 

mam dwa demo (For z AT i XV z CVT) czasem zdarza sie , ze jeżdzę nimi tego samego dnia ......więc mogę coś powiedzieć ( chetnych zapraszam na jazdy testowe lub wypozyczenie XV z CVT ! ) Obroty przt +- 140 km/godz podalem bo rzemaki napisał " mam jedno auto z cvt i w trasie porazka"....w Subaru wręcz odwrotnie...

osobiscie nie mam zadnych uprzedzen do CVT, jedyna rzecz ktora mnie zastanawia, to ten inicjalny podzial... bo mialem Forka z 90/10, teraz mam Beke z 45/55 i jednak Beka w sensie pracy AWD wypada lepiej na sliskim (przynajmniej moje subjektywne odczucia sa takie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Zobacz na te parametry, które przytacza Andrzej Koper - 2500 przy 140 km/h! Obecnie musi to być 3500, a więc tam gdzie mamy max moment obrotowy

odobidcie zadnej rewolucji tu nie widze, co najwyzej nieduza ewolucje... 4-EAT (Forek 2.0XT) przy 140 km/h mialo ok. 3200rpm, 5-EAT (B9) - ok. 3000rpm

 

mam dwa demo (For z AT i XV z CVT) czasem zdarza sie , ze jeżdzę nimi tego samego dnia ......więc mogę coś powiedzieć ( chetnych zapraszam na jazdy testowe lub wypozyczenie XV z CVT ! ) Obroty przt +- 140 km/godz podalem bo rzemaki napisał " mam jedno auto z cvt i w trasie porazka"....w Subaru wręcz odwrotnie...

 

 

 

Tak dla uściślenia moje CVT, które mnie irytuje w trasie to Rav4

Powiązanie jest takie: …. udziały Toyota w Subaru ma ….. BRZta zrobili wspólnie ….. napęd „na przód” zabrali …. oby tylko nie kazali brać do Forka skrzyń CVT z swojego magazynu :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ireq, idea działania CVT to własnie idealne wykorzystanie najlepszych parametrów silnika w danej sytuacji. Przez całe lata konstruktorzy nie potrafili połączyć zalet tego rozwiązania z trwałością i rozwiązaniem prezentującym relatywnie wysoką sprawność. Jeszcze ze szkoły pamiętam, że takie rozwiązania były "marzeniem". Przy CVT możesz raz mieć non stop dostępną max moment lub moc aż do np. osiągnięcia żądanej prędkości albo zakończenia wyprzedzania , a w chwilę później samochód może się zachowywać jakby maił nadbieg. Zobacz na te parametry, które przytacza Andrzej Koper - 2500 przy 140 km/h! Obecnie musi to być 3500, a więc tam gdzie mamy max moment obrotowy i zaczyna się większe zużycie paliwa ;)

 

Tyle, że "brum, brum " już będzie brzmiało gorzej .... mi właściwie tylko ten aspekt przeszkadza :evil:

 

Dzieki piotruś za wyjasnienia, no ja to wszystko rozumiem, tylko po prostu ciekaw jestem jak bedzie sie w realu sprawdzalo, a akurat spalanie nie robi mi specjalnie. Juz sie przyzwyczailem do moich okolo 15 na sto :-P

Kwestia pozostanie awaryjnosc skrzyni CVT, bo daje sie zauwazyc w wielu opiniach, ze roznie to z nia bywa :twisted:

Bede musial zebrac sie do kupy i zapodac jazde probna z tym wynalazkiem, zeby moc na wlasne oczy ocenic jak to jezdzi :)

A do "brum, brum" sie nie przyzwyczailem, bo ssak tego nie ma mimo zalozonego prodrive'a, wiec nie powinno mi go byc brak :mrgreen:

Edytowane przez Ireq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Tak czy siak trzeba się liczyć z podwyżką ( nowy model + kurs Yena + dodatkowe wyposażenie )

czyli tak jak pisalem: zgaduje, ze cena nowego Forka 2.0 DIT bedzie oscylowala w granicach ceny poprzedniego 2.5XT, czyli bedzie G R U B O :twisted::mrgreen:

 

 

tak z ciekawości zernknąłem ile kosztował 2.5XT i faktycznie fajnie będzie prawie 200k pln za Forestera. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpassent..ale...

 

Tak czy siak trzeba się liczyć z podwyżką (nowy model + kurs Yena + dodatkowe wyposażenie ), lecz w jakiej wysokości, nie jestem w stanie jeszcze określić.

 

Ta podwyżka związana z kursem jena jest interesująca. W okresie ostatnich trzech lat JPY (jen) względem EUR tanieje, natomiast EUR względem PLN utrzymuje się na podobnym poziomie:

 

2rde0iu.jpg

 

Ale każdy ma swoją politykę.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na opcjach walutowych najlepsze waly odchodza B)

 

Forester 07MY, 2.5 XT w najbogatszej wersji kosztowal w/g katalogu 41900Euro + 400 za lakier metalik, gdyby w tych granicach +/- 10% byl nowy to by bylo ciekawie :mrgreen:

Edytowane przez Ireq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...