Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

To w takim razie posiadane przeze mnie dane (czasem różne ciekawe rzeczy drukujemy :D

 

FXT spec EU, MY2014

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

2,0

       

0-50 km/h (s):

3,2

       

0-70 km/h (s):

4,6

       

0-100 km/h (s):

7,2

       

0-130 km/h (s):

12,0

       

0-160km/h (s):

17,6

 

 

BMW X3 28i spec EU, MY2014

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

1,4

       

0-50 km/h (s):

2,3

       

0-70 km/h (s):

3,8

       

0-100 km/h (s):

6,8        

0-130 km/h (s):

11,4

       

0-160km/h (s):

18,4

 

Audi Q5 spec EU, TFSI 225 Model od sierpnia 2012 do lipca 2014

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

1,5

       

0-50 km/h (s):

2,4

       

0-70 km/h (s):

4,1

       

0-100 km/h (s):

7,1

       

0-130 km/h (s):

11,8

       

0-160km/h (s):

19,4

 

 

Mercedes GLK  350 CDI , MY2013   (195 kW/ 620 Nm)

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

1,1

       

0-50 km/h (s):

2,2

       

0-70 km/h (s):

3,5

       

0-100 km/h (s):

6,5

       

0-130 km/h (s):

10,9

       

0-160km/h (s):

17,6

 

 

Jeszcze kilka sztuk tego mam, więc proszę o sugestie konkretnych modeli, w miarę czasu i możliwości powklejam :)

 

 

To jeszcze ciekawostka i mały smaczek:

Mercedes E AMG S (585 kucyków) - dość szybka taksówka :D

 

0-30 km/h (s):

1.1

0-40 km/h (s):

1.3

0-50 km/h (s):

1.6

0-60 km/h (s):

1.8

0-70 km/h (s):

2.3

0-80 km/h (s):

2.7

0-90 km/h (s):

3.1

0-100 km/h (s):

3.5

0-110 km/h (s)

4.2

0-120 km/h (s):

4.8

0-130 km/h (s):

5.4

0-140 km/h (s):

6.1

0-150 km/h (s):

6.9

0-160 km/h (s):

7.9

0-170 km/h (s):

8.9

0-180 km/h (s):

9.9

0-190 km/h (s):

11

0-200 km/h (s):

12.2

0-210 km/h (s):

13.6

0-220 km/h (s):

15.4

0-230 km/h (s):

17.2

0-240 km/h (s):

19.1

0-250 km/h (s):

21.3

0-270 km/h (s):

27

0-300 km/h (s):

44.4

Edytowane przez sjak
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz to daj Q5 3.0 TFSI. W razie czego mogę zmierzyć.

Proszę Cię uprzejmie :D

 

Audi Q5 3.0 TFSI Quattro Tiptronic 200 kW

 

 

0-30 km/h (s):

1.4

0-40 km/h (s):

1.8

0-50 km/h (s):

2.2

0-60 km/h (s):

3

0-70 km/h (s):

3.6

0-80 km/h (s):

4.4

0-90 km/h (s):

5.5

0-100 km/h (s):

6.5

0-110 km/h (s)

7.7

0-120 km/h (s):

9

0-130 km/h (s):

10.5

0-140 km/h (s):

12.3

0-150 km/h (s):

14.3

0-160 km/h (s):

16.7

0-170 km/h (s):

19.6

0-180 km/h (s):

22.9

0-190 km/h (s):

27.1

0-200 km/h (s):

32.6

0-210 km/h (s):

40.6

0-220 km/h (s):

54.6

0-230 km/h (s):

111.3

Natomiast bardzo (IMO) ciekawie wygląda sprawa wersji US FXT, gdzie katalogowo ma 250 koni.

 

Wg (chyba) tych samych testów  - mam w każdym razie to z tego samego źródła, przyspieszenia przedstawiają się następująco:

 

0-20 mph (s):

1.9

0-30 mph (s):

2.5

0-40 mph (s):

3.4

0-50 mph (s):

4.6

0-60 mph (s):

6.2

0-70 mph (s):

8.4

0-80 mph (s):

10.7

0-90 mph (s):

14

0-100 mph (s):

17,3

0-110 mph (s):

22.5

0-120 mph (s):

29,7

0-130 mph (s):

44.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ta wersja FXT US spec to jest to! ;)

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? Pewnie dostępny szybciej niz w wersji EU? Tak gdybam. Ktos widział juz moze jakies wzmianki o przeprogramowaniu wersji EU na US? Ciekawe czy juz ktos to zrobil i sie pochwalil :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kiedyś może będziesz posiadal 2.0 DIT to będziemy mogli dyskutować o spalaniu bo na chwile obecną nie mam z kim prowadzić taką dyskusje jak ktoś opiera się o testy w gazetach nie posiadając auta z takim silnikiem.

Mam od kilku miesięcy Forka MY13 SBD manuala, po 15000km spala 6,4/100 średnio. Odcinki poza miastem głównie-dojazd do pracy około 50km. Zawsze w zgodnie z przepisami o ruchu drogowym ;)

Można jechać tak że spali 5,0 ale to nie jest jazda tylko .......

Oczywiście dane z asfaltu :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ta wersja FXT US spec to jest to! ;)

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? Pewnie dostępny szybciej niz w wersji EU? Tak gdybam. Ktos widział juz moze jakies wzmianki o przeprogramowaniu wersji EU na US? Ciekawe czy juz ktos to zrobil i sie pochwalil :P

Jeszcze rok i powiem Tobie jak to jest z 270KM ;)  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sjak dzięki za przytoczone dane. Bardzo ciekawe. Trochę słabo wypada 3.0TFSI, zwłaszcza w niskim zakresie prędkości. Ale wyniki FXT piękne!

Mamy to auto z tym silnikiem w domu. Na papierze 5,9 s do setki. W rzeczywistości tragedia: przez skrzynię, która lekko szarpie, wydaje się rakieta. Jak zmierzyłem to oczom nie mogłem uwierzyć. Co prawda mi wyszło gorzej bo 6,7. Dlatego cieszę się, że przytoczone dane są zbieżne z moimi i nie wyszło ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

temat LED-ów /dla niektórych niestety :) / - wciąż powraca......

Zrobiłem to samo już jakiś czas temu :) opisywałem to gdzieś i wysyłałem też kilku użytkownikom na pw instrukcje.

Natomiast po pol roku mam mały problem. Przez oszlifowanie tych żarówek niestety osłabiła się ich konstrukcja i podczas upałów i lekkiej jazdy "terenowej"  po prostu się pourywały i leżą oparte o szkła [w środku] Póki co świecą ale będę musiał poszukać innych żarówek ...

Dodatkowo trzeba się zastanowić nad drugą funkcją halogenów czyli światła p.mgielne którą to żarówkę w dość znacznym stopniu zasłania właśnie ta nasza duża żarówka ledowa przez co efektywność świateł p.mgielnych może zostać ograniczona..

 

 

Tak - faktycznie @Fortis z tymi żarówkami LED P13W był pierwszy!  /już jakieś pół roku temu i ok 100 stron do tyłu... :) /

Ja tylko skopiowałem pomysł i raz jeszcze dziękuję Kolego@Fortis za podpowiedzi na PW.

 

A przechodząc do rzeczy - faktycznie u mnie też pojawił się problem poluzowania mocowania żarówki - ale to z powodu mocnego opiłowania jej mocowania - inaczej niestety nie chciały się dać wcisnąć w oprawkę. Teraz są zamontowane ok, ale plastik okalający część ledową jest bardzo cieniutki i przy próbie wyjmowania żarówki trzeba bardzo uważać aby jej nie uszkodzić i nie pourywać kabelków....

 

Poza tym faktycznie pozostaje problem wydajności żarówki przeciwmgielnej - bowiem te żarówki ledowe są wyższe niż standardowe i przesłaniają bardziej klosz oraz pole ich świecenie....

 

Jest jeszcze problem trzeci i najważniejszy - homologacja - bowiem takie światełka są nielegalne i przy dociekliwym Policjancie możemy pożegnać się z dowodem. Żarówki LED z daleka są mocno widoczne i nawet nie trzeba się zbytnio nachylać, aby zobaczyć, że to nie jest zwykła żarówka....

 

Zatem mam i używam, ale nie jestem do końca zadowolony i .... odkryłem dzięki mojemu ASO, że jest nowe eleganckie rozwiązanie!

 

Lampy 2w1 od aktualnego modelu Mitsubishi Outlandera - są identyczne z tymi które mamy w FXT!!!

Outlandery 2012-2014 miały takie same lampki z żarówkami jak w Subaru, ale obecnie od modelu 2015 są już w pełni Ledowe - dokładnie takie jak poniżej http://sklep.gezet.pl/pl/p/PL000536-Swiatla-do-jazdy-dziennej-LED-Halogeny-Mitsubishi-ASX-Outlander-Suzuki-Swift-SX4-SX4-S-Cross-/1403

 

System mocowania identyczny, żadnych przeróbek, wierceń etc... a siła ich rażenia/widoczność :D  - już w słoneczny dzień jest naprawdę spora....

http://www.autocentrum.pl/galerie/mitsubishi-outlander-iii-facelifting-22-dohc-di-d-150km-galeria-redakcyjna/zderzak-przedni/

http://www.autocentrum.pl/galerie/mitsubishi-outlander-iii-facelifting-22-dohc-di-d-150km-galeria-redakcyjna/

http://www.autocentrum.pl/galerie/mitsubishi-outlander-iii-facelifting-20-sohc-mivec-150km-galeria-redakcyjna/widok-z-przodu-1/duze-zdjecie/

 

Dodatkowo jako ciekawostkę, iż takie same światła ASO zamontowało do najnowszego OBK MY15 zamiast tych akcesoryjnych ze sklepu SIP

- bo różnica w cenie jest spora!

 

Zatem jeszcze w tym tygodniu mam wizytę w ASO i po montażu pochwalę się szczegółami oraz foto....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jozef1972,drążyłeś, drążyłeś i wydrążyłeś ! Czekamy na zdjęcia ! B) Te z Outlandera wyglądają wstępnie bardzo ciekawie, rzeźba w skrzelach, którą robiło ASO  - nie bardzo mnie przekonywała. Ani ceną, ani jakością. Jeśli to będzie rozwiązanie plug&play - to jesteśmy w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Tak ta wersja FXT US spec to jest to!

 

 

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?

To nie jest kwestia 10 koni.

To nie jest kwestia krzywej momentu.

To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru.

I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same.

Inna moc i moment jest w wersji JP.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak ta wersja FXT US spec to jest to!

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?

To nie jest kwestia 10 koni.

To nie jest kwestia krzywej momentu.

To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru.

I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same.

Inna moc i moment jest w wersji JP.

 

Pozdrowienia

OK, kwestia mocy to jasna sprawa. Ale czy również są w takim razie jakieś inne normy względnie procedury pomiarowe jeśli chodzi o czasy przyspieszeń czy Vmax?

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od metody pomiaru mocy, bezwzględne wartości maksymalne są chyba jednak wartościami maksymalnymi. 

 

I o ile moc w obu wersjach jest uzyskiwana przy tych samych obrotach to maksymalny moment obrotowy już nie.

 

Wersja US  - za www.subaru.com 

 

"Power: 250 hp @ 5,600 rpm  

Torque: 258 lb-ft @ 2,000 - 4,800 rpm"
 
Dane ze strony SIP
 
"Moc maks. 177(240)/5600
Maks. moment obr. 350/2400-3600"

Wersja japońska natomiast - za subaru.jp

 

 
206kW(280PS)/5700rpm   350N・m(35.7kgf・m)/2000-5600rpm

 

 

Nie udało mi się lepiej tego skopiować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak ta wersja FXT US spec to jest to!

 

 

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?

To nie jest kwestia 10 koni.

To nie jest kwestia krzywej momentu.

To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru.

I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same.

Inna moc i moment jest w wersji JP.

 

Pozdrowienia 

 

 

To nie rozumiem zupelnie skąd w takim razie takie różnice w przyspieszeniu? W USA mierzą przyspieszenie z górki 20%-towej??

Jakoś nie wierzę w tą teorie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak wielka jest ta różnica, ale może się wziąć z tego, że licząc 0-60mph, co jest niższą prędkością niż 0-100kmh http://themen.autoscout24.de/extras/mph-kmh-rechner

 

100 kmh to według przelicznika 62,14 mph, niby nie wiele, ale jednak robi różnicę w czasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak ta wersja FXT US spec to jest to!

 

 

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?

To nie jest kwestia 10 koni.

To nie jest kwestia krzywej momentu.

To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru.

I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same.

Inna moc i moment jest w wersji JP.

 

Pozdrowienia 

 

 

To nie rozumiem zupelnie skąd w takim razie takie różnice w przyspieszeniu? W USA mierzą przyspieszenie z górki 20%-towej??

Jakoś nie wierzę w tą teorie....

 

Dodaj do tego inne paliwo - jakościowo.

Generalnie mierzą do 60 mil, a my to zaokrąglamy do 100 km/h. W przypadku np. BRZeta 60 mil/h osiągam na 2 biegu, a 100 km/h osiągam dopiero na 3 biegu. Więc ... Strata około 1 sekundy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja napisała - różna metoda pomiarowa. Można mierzyć moc na wale, sprzęgle lub moc na kołach. 

 

Wystarczy kliknąć w Google: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koń_mechaniczny

http://autoflesz.com/porady/339-problemy-z-jednostkami-–-koń-mechaniczny-km-,-bhp-,-hp.html

 

Cytuję: Czy jest zatem różnica pomiędzy [HP] i [bHP]. Zwykle to są imponderabilia dla fachowców od tuningu. Inni z kolei podają, że "Horse Power" to moc mierzona „ze sprzęgła”, a nie na kole. Tak czy owak,  sam pomiar mocy silników i moc jaką podają producenci w swych danych technicznych regulują państwowe normy w kraju producenta. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych mierzy się moc na wale silnika bez jego osprzętu – odwrotnie  niż w Unii Europejskiej.

 

Dlatego zamiast podważać wypowiedź Dyrekcji, warto doczytać, bo Dyrekcja ma rację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...