sjak Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) To w takim razie posiadane przeze mnie dane (czasem różne ciekawe rzeczy drukujemy FXT spec EU, MY2014 Acceleration: 0-30 km/h (s): 2,0 0-50 km/h (s): 3,2 0-70 km/h (s): 4,6 0-100 km/h (s): 7,2 0-130 km/h (s): 12,0 0-160km/h (s): 17,6 BMW X3 28i spec EU, MY2014 Acceleration: 0-30 km/h (s): 1,4 0-50 km/h (s): 2,3 0-70 km/h (s): 3,8 0-100 km/h (s): 6,8 0-130 km/h (s): 11,4 0-160km/h (s): 18,4 Audi Q5 spec EU, TFSI 225 Model od sierpnia 2012 do lipca 2014 Acceleration: 0-30 km/h (s): 1,5 0-50 km/h (s): 2,4 0-70 km/h (s): 4,1 0-100 km/h (s): 7,1 0-130 km/h (s): 11,8 0-160km/h (s): 19,4 Mercedes GLK 350 CDI , MY2013 (195 kW/ 620 Nm) Acceleration: 0-30 km/h (s): 1,1 0-50 km/h (s): 2,2 0-70 km/h (s): 3,5 0-100 km/h (s): 6,5 0-130 km/h (s): 10,9 0-160km/h (s): 17,6 Jeszcze kilka sztuk tego mam, więc proszę o sugestie konkretnych modeli, w miarę czasu i możliwości powklejam To jeszcze ciekawostka i mały smaczek: Mercedes E AMG S (585 kucyków) - dość szybka taksówka 0-30 km/h (s): 1.1 0-40 km/h (s): 1.3 0-50 km/h (s): 1.6 0-60 km/h (s): 1.8 0-70 km/h (s): 2.3 0-80 km/h (s): 2.7 0-90 km/h (s): 3.1 0-100 km/h (s): 3.5 0-110 km/h (s) 4.2 0-120 km/h (s): 4.8 0-130 km/h (s): 5.4 0-140 km/h (s): 6.1 0-150 km/h (s): 6.9 0-160 km/h (s): 7.9 0-170 km/h (s): 8.9 0-180 km/h (s): 9.9 0-190 km/h (s): 11 0-200 km/h (s): 12.2 0-210 km/h (s): 13.6 0-220 km/h (s): 15.4 0-230 km/h (s): 17.2 0-240 km/h (s): 19.1 0-250 km/h (s): 21.3 0-270 km/h (s): 27 0-300 km/h (s): 44.4 Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez sjak 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Jak masz to daj Q5 3.0 TFSI. W razie czego mogę zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Jak masz to daj Q5 3.0 TFSI. W razie czego mogę zmierzyć. Proszę Cię uprzejmie Audi Q5 3.0 TFSI Quattro Tiptronic 200 kW 0-30 km/h (s): 1.4 0-40 km/h (s): 1.8 0-50 km/h (s): 2.2 0-60 km/h (s): 3 0-70 km/h (s): 3.6 0-80 km/h (s): 4.4 0-90 km/h (s): 5.5 0-100 km/h (s): 6.5 0-110 km/h (s) 7.7 0-120 km/h (s): 9 0-130 km/h (s): 10.5 0-140 km/h (s): 12.3 0-150 km/h (s): 14.3 0-160 km/h (s): 16.7 0-170 km/h (s): 19.6 0-180 km/h (s): 22.9 0-190 km/h (s): 27.1 0-200 km/h (s): 32.6 0-210 km/h (s): 40.6 0-220 km/h (s): 54.6 0-230 km/h (s): 111.3 Natomiast bardzo (IMO) ciekawie wygląda sprawa wersji US FXT, gdzie katalogowo ma 250 koni. Wg (chyba) tych samych testów - mam w każdym razie to z tego samego źródła, przyspieszenia przedstawiają się następująco: 0-20 mph (s): 1.9 0-30 mph (s): 2.5 0-40 mph (s): 3.4 0-50 mph (s): 4.6 0-60 mph (s): 6.2 0-70 mph (s): 8.4 0-80 mph (s): 10.7 0-90 mph (s): 14 0-100 mph (s): 17,3 0-110 mph (s): 22.5 0-120 mph (s): 29,7 0-130 mph (s): 44.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Tak ta wersja FXT US spec to jest to! Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? Pewnie dostępny szybciej niz w wersji EU? Tak gdybam. Ktos widział juz moze jakies wzmianki o przeprogramowaniu wersji EU na US? Ciekawe czy juz ktos to zrobil i sie pochwalil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kollam Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Jeżeli kiedyś może będziesz posiadal 2.0 DIT to będziemy mogli dyskutować o spalaniu bo na chwile obecną nie mam z kim prowadzić taką dyskusje jak ktoś opiera się o testy w gazetach nie posiadając auta z takim silnikiem. Mam od kilku miesięcy Forka MY13 SBD manuala, po 15000km spala 6,4/100 średnio. Odcinki poza miastem głównie-dojazd do pracy około 50km. Zawsze w zgodnie z przepisami o ruchu drogowym Można jechać tak że spali 5,0 ale to nie jest jazda tylko ....... Oczywiście dane z asfaltu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Tak ta wersja FXT US spec to jest to! Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? Pewnie dostępny szybciej niz w wersji EU? Tak gdybam. Ktos widział juz moze jakies wzmianki o przeprogramowaniu wersji EU na US? Ciekawe czy juz ktos to zrobil i sie pochwalil Jeszcze rok i powiem Tobie jak to jest z 270KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 @sjak dzięki za przytoczone dane. Bardzo ciekawe. Trochę słabo wypada 3.0TFSI, zwłaszcza w niskim zakresie prędkości. Ale wyniki FXT piękne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 @sjak dzięki za przytoczone dane. Bardzo ciekawe. Trochę słabo wypada 3.0TFSI, zwłaszcza w niskim zakresie prędkości. Ale wyniki FXT piękne! Mamy to auto z tym silnikiem w domu. Na papierze 5,9 s do setki. W rzeczywistości tragedia: przez skrzynię, która lekko szarpie, wydaje się rakieta. Jak zmierzyłem to oczom nie mogłem uwierzyć. Co prawda mi wyszło gorzej bo 6,7. Dlatego cieszę się, że przytoczone dane są zbieżne z moimi i nie wyszło ode mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 bo DSG szarpie, nie nadaje sie w teren i do holowania no i sie zuzywa (jak normalne sprzeglo). Jednym slowem dupa zimna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 temat LED-ów /dla niektórych niestety / - wciąż powraca...... Zrobiłem to samo już jakiś czas temu opisywałem to gdzieś i wysyłałem też kilku użytkownikom na pw instrukcje. Natomiast po pol roku mam mały problem. Przez oszlifowanie tych żarówek niestety osłabiła się ich konstrukcja i podczas upałów i lekkiej jazdy "terenowej" po prostu się pourywały i leżą oparte o szkła [w środku] Póki co świecą ale będę musiał poszukać innych żarówek ... Dodatkowo trzeba się zastanowić nad drugą funkcją halogenów czyli światła p.mgielne którą to żarówkę w dość znacznym stopniu zasłania właśnie ta nasza duża żarówka ledowa przez co efektywność świateł p.mgielnych może zostać ograniczona.. Tak - faktycznie @Fortis z tymi żarówkami LED P13W był pierwszy! /już jakieś pół roku temu i ok 100 stron do tyłu... / Ja tylko skopiowałem pomysł i raz jeszcze dziękuję Kolego@Fortis za podpowiedzi na PW. A przechodząc do rzeczy - faktycznie u mnie też pojawił się problem poluzowania mocowania żarówki - ale to z powodu mocnego opiłowania jej mocowania - inaczej niestety nie chciały się dać wcisnąć w oprawkę. Teraz są zamontowane ok, ale plastik okalający część ledową jest bardzo cieniutki i przy próbie wyjmowania żarówki trzeba bardzo uważać aby jej nie uszkodzić i nie pourywać kabelków.... Poza tym faktycznie pozostaje problem wydajności żarówki przeciwmgielnej - bowiem te żarówki ledowe są wyższe niż standardowe i przesłaniają bardziej klosz oraz pole ich świecenie.... Jest jeszcze problem trzeci i najważniejszy - homologacja - bowiem takie światełka są nielegalne i przy dociekliwym Policjancie możemy pożegnać się z dowodem. Żarówki LED z daleka są mocno widoczne i nawet nie trzeba się zbytnio nachylać, aby zobaczyć, że to nie jest zwykła żarówka.... Zatem mam i używam, ale nie jestem do końca zadowolony i .... odkryłem dzięki mojemu ASO, że jest nowe eleganckie rozwiązanie! Lampy 2w1 od aktualnego modelu Mitsubishi Outlandera - są identyczne z tymi które mamy w FXT!!! Outlandery 2012-2014 miały takie same lampki z żarówkami jak w Subaru, ale obecnie od modelu 2015 są już w pełni Ledowe - dokładnie takie jak poniżej http://sklep.gezet.pl/pl/p/PL000536-Swiatla-do-jazdy-dziennej-LED-Halogeny-Mitsubishi-ASX-Outlander-Suzuki-Swift-SX4-SX4-S-Cross-/1403 System mocowania identyczny, żadnych przeróbek, wierceń etc... a siła ich rażenia/widoczność - już w słoneczny dzień jest naprawdę spora.... http://www.autocentrum.pl/galerie/mitsubishi-outlander-iii-facelifting-22-dohc-di-d-150km-galeria-redakcyjna/zderzak-przedni/ http://www.autocentrum.pl/galerie/mitsubishi-outlander-iii-facelifting-22-dohc-di-d-150km-galeria-redakcyjna/ http://www.autocentrum.pl/galerie/mitsubishi-outlander-iii-facelifting-20-sohc-mivec-150km-galeria-redakcyjna/widok-z-przodu-1/duze-zdjecie/ Dodatkowo jako ciekawostkę, iż takie same światła ASO zamontowało do najnowszego OBK MY15 zamiast tych akcesoryjnych ze sklepu SIP - bo różnica w cenie jest spora! Zatem jeszcze w tym tygodniu mam wizytę w ASO i po montażu pochwalę się szczegółami oraz foto.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Widziałem ostatnio Outlandera z powyższymi LEDami i faktycznie różnica jasności jest kolosalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 @@jozef1972,drążyłeś, drążyłeś i wydrążyłeś ! Czekamy na zdjęcia ! Te z Outlandera wyglądają wstępnie bardzo ciekawie, rzeźba w skrzelach, którą robiło ASO - nie bardzo mnie przekonywała. Ani ceną, ani jakością. Jeśli to będzie rozwiązanie plug&play - to jesteśmy w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Tak ta wersja FXT US spec to jest to! Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? To nie jest kwestia 10 koni. To nie jest kwestia krzywej momentu. To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru. I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same. Inna moc i moment jest w wersji JP. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 To znaczy ,że liczby 240 i 250 to te same liczby?To by znaczyło ,że 2+2 w zasadzie nie musi się równać 4,tylko 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Tak ta wersja FXT US spec to jest to! Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?To nie jest kwestia 10 koni.To nie jest kwestia krzywej momentu. To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru. I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same. Inna moc i moment jest w wersji JP. Pozdrowienia OK, kwestia mocy to jasna sprawa. Ale czy również są w takim razie jakieś inne normy względnie procedury pomiarowe jeśli chodzi o czasy przyspieszeń czy Vmax? Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 To znaczy ,że liczby 240 i 250 to te same liczby?To by znaczyło ,że 2+2 w zasadzie nie musi się równać 4,tylko 5 Co ty wiesz o księgowości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Niezależnie od metody pomiaru mocy, bezwzględne wartości maksymalne są chyba jednak wartościami maksymalnymi. I o ile moc w obu wersjach jest uzyskiwana przy tych samych obrotach to maksymalny moment obrotowy już nie. Wersja US - za www.subaru.com "Power: 250 hp @ 5,600 rpm Torque: 258 lb-ft @ 2,000 - 4,800 rpm" Dane ze strony SIP "Moc maks. 177(240)/5600 Maks. moment obr. 350/2400-3600" Wersja japońska natomiast - za subaru.jp 206kW(280PS)/5700rpm 350N・m(35.7kgf・m)/2000-5600rpm Nie udało mi się lepiej tego skopiować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 nie znacie się. To jest Ameryka. Tam wszystko jest najlepsze i very big. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kts Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Co do grzbania w ecu to firma z Poznania zaprogramowała go tak coby kominy zostały przeczyszczone.... Cyferkami się nie pochwalili, ale Piotrek napisał że: "teraz FXT jezdzi fajnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Tak ta wersja FXT US spec to jest to! Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? To nie jest kwestia 10 koni. To nie jest kwestia krzywej momentu. To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru. I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same. Inna moc i moment jest w wersji JP. Pozdrowienia To nie rozumiem zupelnie skąd w takim razie takie różnice w przyspieszeniu? W USA mierzą przyspieszenie z górki 20%-towej?? Jakoś nie wierzę w tą teorie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Nie wiem, jak wielka jest ta różnica, ale może się wziąć z tego, że licząc 0-60mph, co jest niższą prędkością niż 0-100kmh http://themen.autoscout24.de/extras/mph-kmh-rechner 100 kmh to według przelicznika 62,14 mph, niby nie wiele, ale jednak robi różnicę w czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Tak ta wersja FXT US spec to jest to! Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego? To nie jest kwestia 10 koni. To nie jest kwestia krzywej momentu. To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru. I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same. Inna moc i moment jest w wersji JP. Pozdrowienia To nie rozumiem zupelnie skąd w takim razie takie różnice w przyspieszeniu? W USA mierzą przyspieszenie z górki 20%-towej?? Jakoś nie wierzę w tą teorie.... Dodaj do tego inne paliwo - jakościowo. Generalnie mierzą do 60 mil, a my to zaokrąglamy do 100 km/h. W przypadku np. BRZeta 60 mil/h osiągam na 2 biegu, a 100 km/h osiągam dopiero na 3 biegu. Więc ... Strata około 1 sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Nie no,ale dyrekcja napisała ,że moc i moment są w wersji EU i US te same ,czyli,że 240 i 250 to te same liczby.Bo rozumiem ,że podawana moc jest maksymalna i moment też.Chyba,że na innym paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Dyrekcja napisała - różna metoda pomiarowa. Można mierzyć moc na wale, sprzęgle lub moc na kołach. Wystarczy kliknąć w Google: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koń_mechaniczny http://autoflesz.com/porady/339-problemy-z-jednostkami-–-koń-mechaniczny-km-,-bhp-,-hp.html Cytuję: Czy jest zatem różnica pomiędzy [HP] i [bHP]. Zwykle to są imponderabilia dla fachowców od tuningu. Inni z kolei podają, że "Horse Power" to moc mierzona „ze sprzęgła”, a nie na kole. Tak czy owak, sam pomiar mocy silników i moc jaką podają producenci w swych danych technicznych regulują państwowe normy w kraju producenta. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych mierzy się moc na wale silnika bez jego osprzętu – odwrotnie niż w Unii Europejskiej. Dlatego zamiast podważać wypowiedź Dyrekcji, warto doczytać, bo Dyrekcja ma rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się