Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

 

bo już kurde zgłupiałem....

 

Trudno nie zauważyć :mrgreen:

 

Normalnie Ajnsztajn,  :biglol:  Do tego baaaardzo spostrzegawczy, kurde. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć, Miszczu na proste pytanie? Jakie zmiany będą wprowadzone w FXT  2016 na rynku neuropejskim a jakie na rynku amerykańskim? 

 

Wiem, zero konkretów.....

 

 

 

Dziękuje za komplement! Ale to nie ja twierdziłem, ze znam specyfikacje Forka, tylko ty - znasz różnice miedzy pierwsza, a druga osoba? Pan doktor wyjaśniał? :mrgreen:

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o salon, to najfajniejszy sprzedawca p. Michał już tam nie pracuje. Kierownik salonu moim zdaniem niekompetentny. Co się zapyta to nie wie. Jeśli chodzi o serwis - to istna tragedia!!!! Mają klienta głęboko w d... Kiedyś dawałem Outbacka na lakiernie to musiałem po nich wydzwaniać bo sami w ogóle nie są zainteresowani kontaktem z klientem. Jadąc do serwisu u Zdanowicza mam wrażenie że się narzucam. W dodatku pan z obsługi serwisu zupełnie niekompetentny. Raz pytałem co może być przyczyną że szarpie mi skrzynia aut. Mówi że stare auto już 6 lat to normalne.

 

 

Jak chcesz to mogę Cie przewieźć XT, wiem że to nie to samo ale zawsze namiastka.

 

Pozdro.

 

 

U mnie decyzja już zapadła - na jazdę próbną z miłą chęcią przejadę się do mojego Wrocławia albo Krakowa, a po dozbieraniu funduszy, zakupu dokonam w jednym z tych dwóch miast ;)

 

BTW, dzięki kolego za "ofertę" przejażdżki :) Jeśli znajdę więcej czasu, to na pewno skorzystam - zadowolę się nawet śmignięciem XTkiem na miejscu pasażera ;)

 

Zastanawiam się, czy w XT występuje równie przyjemny masaż pleców (patrząc przez pryzmat gabarytów, masy, etc.), jak w moim starym Jeepie GC 5.2 V8... :)

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT silnik pracuje cicho i aksamitnie, można zapomnieć że chodzi. Nawet były na forum narzekania że za grzeczny, za cichy i wydech nie taki...

Więc raczej wrażeń jak z Jeepa V8 nie zapewni.

Ja tam nie chcę nowego modelu - XT jest super  :). Zrobią nowy model i coś zepsują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT silnik pracuje cicho i aksamitnie, można zapomnieć że chodzi. Nawet były na forum narzekania że za grzeczny, za cichy i wydech nie taki...

Więc raczej wrażeń jak z Jeepa V8 nie zapewni.

Doskonale sobie zdaję sprawę, że dźwięku widlastej ósemki nie uświadczę ;)

Bardziej chodziło mi o dynamikę/przyspieszenie przy tego typu budzie ale już znalazłem trochę informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się patrzy na szybkościomierz, wyniki testów albo inne auta (za i obok), to XT jest bardzo żwawy. Natomiast na mój gust nie robi wrażenia "wciskaniem w fotel", wszystko dzieje się super liniowo, bez szarpnięć. Można go trochę spiąć, przełączając w tryb ręczny i kręcąc wysoko, ale i wtedy pasażer nie wali głową w zagłówek. Przyśpieszenie zwykle przypomina rozpędzanie się samolotu na pasie, tylko trochę ciszej - od zera do prędkości ponadlegalnych cięgnie równo. Reakcje nie są ostre, mam nawet wrażenie, że komputery chronią skrzynię przed przeciążeniami i połączenie czasu reakcji skrzyni i sprężarki sprawia, że mamy "falę" a nie "impuls". Pamiętam np. Clio Sport 2.0 - niby podobne osiągi, a wszystko działo się bardziej nagle.

 

Jak spojrzałem na papierowe osiągi GC 5,2 to nie ma wątpliwości, że XT jest drastycznie szybszy, ale jak pamiętam jazdę jeepem GC z V8 to wrażenie jest tam ciekawe - czuje się moc (od dźwięku, przygięcia zawieszenia).

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ładnych 10-15 lat temu miał Granda najpierw 5,2 a potem tego nowszego 4,7. Fajnie brzmiał, fajnie wciskał ale w FXT odczucie jest chyba bardziej "rakietowe".

 

BTW dzisiaj byłem na jeździe próbnej BMW 530d - jednak chyba szybsze od FXT jeśli chodzi o sprint i moment, no i zaskoczył mnie fajny dźwięk silnika. Ogólnie to super autko tylko chyba drogie w exploatacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki.

Proszę o opinię o dodatkowej gwarancji na 2 lata dla Forestera SBD 2013 -czy warto. Mam przebiegi około 45000km rocznie, większośc poza miastem.

Jak wygląda awaryjność po 100kkm? czy ktoś ma takie doświadczenia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie warto. Gwarancja to nie tylko silnik. Jak miałem Legacy to na przedłużonej gwarancji wymieniłem przekładnię kierowniczą i napinacz paska klinowego. Zwróciła się dwukrotnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki.

Proszę o opinię o dodatkowej gwarancji na 2 lata dla Forestera SBD 2013 -czy warto. Mam przebiegi około 45000km rocznie, większośc poza miastem.

Jak wygląda awaryjność po 100kkm? czy ktoś ma takie doświadczenia?

Pozdrawiam

Licząc według Twoich średnich przebiegów przez trzy lata auto przejedzie około 135tys km, po pięciu 225tys, gwarancja standardowa obowiązuje do 100tys przedłużona do 150 tys w związku z tym chyba nie warto wykupić dwa dodatkowe lata jeśli obejmie tylko 15tys km....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Propozycja zakładu była złożona mnie, nie TyrTyr; czyli sformułowanie "czy dalej chcesz się zakładać" pozbawione jest logicznego uzasadnienia.

2. Agresja dyskusji jest zdecydowanie nie na miejscu. Wymiana opinii, różnica zdań, to wszystko jest O.K. Ale powyższy wpis ... Po prostu nie przystoi ... Stąd minus.

 

 

Pozdrowienia

Zacznijmy od punktu 2.

AGRESJA?  Jaka agresja? Jeśli to ja jestem posadzony to proszę o logiczne uzasadnienie.

Punkt 1.

Ja nie twierdzę, ani nie twierdziłem że propozycja zakładu była skierowana do mnie.

Cytowane "czy dalej chcesz się zakładać"  posiada bardzo proste logiczne uzasadnienie. 

A mianowicie ciekawość czy dojdzie do zakładu czy nie.

 

Pozdrowienia.

 

 

Więc raczej wrażeń jak z Jeepa V8 nie zapewni.

 

Hehehe, zwłaszcza w kwestii  rachunków za paliwo  :P

 

 

Przyśpieszenie zwykle przypomina rozpędzanie się samolotu na pasie

Naprawdę?

Samochody nie przyspieszają tak jak samoloty, zwłaszcza "odrzutowce".

Generalnie, większość samochodów wygra sprint do setki z samolotem.....

Generalnie, bo np. odchudzony do pokazów F16 osiąga ~250km/h w prawie 8sek.  Ale potem już tylko ~20 sek do bariery dźwięku ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że przyspiesza jednostajnie. Nie ma zadyszki. Nie ma szarpnięć (poza trybem sport szarp), nie ma pisku opon. Nie ścigałem się z samolotem.

Jednostajne przyspieszanie nie musi być wada.

Może istotnie jest nieco mniej atrakcyjne ale za to okazuje się ekonomiczne.

Zaspokoić jednym sprzętem wszystkie upodobania to ciężkie zadanie.

Można powiedzieć ze niewykonalne.

Dlatego zawsze znajdzie się ktoś kto powie że CVT to porażka i nie jedzie, pomimo że czasem dane pokazują co innego.

Dobrym przykładem jak mylące mogą być subiektywne odczucia "kierowców" może być fakt (pewnie już o tym pisałem) że piloci bardzo niechętnie przesiadali się P-51 na Sabrejet.

Gwałtowne popchnięcie manetki gazu podpiętej do prawie 1700 konnego silnika powodowało ciekawe efekty których brakowało w odrzutowcu.

Sabrejet nie "jechał"   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś wrzucał tutaj zdjęcia białego Forka XT (rejki SB) na felgach Enkei - czy może ktoś poratować zdjęciami, danymi tamtego zestawu? Może nawet sam właściciel się ujawni? :) Nie ogarniam forumowej galerii i za cholerę nie mogę znaleźć tamtych zdjęć... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesują mnie auta zabytkowe - czytałem sobie dziś o takich super furach jak BMW 635CSi, Jakuar xj 5,3, Mercedes 450 SLC 5.0 - wcale nie takich starych - żaden nie ma takiego przyśpieszenie do 100 jak rodzinny SUV Forester XT :) - co za czasy - wszystkie są wolniejsze, z tego tekstu tylko Porsche 928S ma szanse (7,2) - a to wszystko okolice 1979 roku - młode auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś wrzucał tutaj zdjęcia białego Forka XT (rejki SB) na felgach Enkei - czy może ktoś poratować zdjęciami, danymi tamtego zestawu? Może nawet sam właściciel się ujawni? :) Nie ogarniam forumowej galerii i za cholerę nie mogę znaleźć tamtych zdjęć... :/

To o moje autko chyba chodzi, tutaj więcej zdjęć:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/album/480-subaru-xt-sj-enkei/

Jakieś pytania => PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakis czas temu, ktorys z Kolegow przygotowywal dywaniki do Forestera majace zakrywac wiecej niz fabryczne i pozniej je testowal. Wyszlo cos z tego sensownego i jest szansa na jakies dane w jaki sposob je ewentualnie zdobyc?

 

Z gory dzieki za info, pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakis czas temu, ktorys z Kolegow przygotowywal dywaniki do Forestera majace zakrywac wiecej niz fabryczne i pozniej je testowal. Wyszlo cos z tego sensownego i jest szansa na jakies dane w jaki sposob je ewentualnie zdobyc?

 

Z gory dzieki za info, pozdrawiam. :)

 

sprawa chyba umarła śmiercią naturalną. Trzeba samemu wyciąg szablony i wysłać do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...