Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Danych producenta. I to dla MYŚLĄCEGO człowieka powinno wystarczyć, żeby nie musieć zadawać takich pytań. Wg nieoficjalnych, ale bardzo dokładnych testów BMW x3 28 i (czyli właściwie to samo) 0-160 osiąga w 18,3 sek, FXT w 17,1. A już tak dla pełniego wyjaśnienia - niestety subarowskie CVT (przy normalnym ruszaniu) jest powolne na starcie. Stąd stosunkowo długi czas próby 0-100, km/h, przy naprawdę dobrej dynamice w trakcie jazdy. Ale o tym nie ma słowa w testach, są tylko suche cyferki, więc rozumiem, że miałeś prawo nie wiedzieć.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,zwyczajne porównanie oficjalnych danych technicznych producenta.Ta sama moc i moment i masa 1845 kg ,a mimo to dużo lepsze osiągi.Dlaczego?

http://autanowe.mojeauto.pl/samochody-osobowe/konfigurator/284847/?pageParam=&marka%5B0%5D=8&model%5B0%5D=926&pojemnoscOd=0&pojemnoscDo=0&skrzyniaBiegow=0&typPaliwa%5B0%5D=1&typPaliwaNazwa%5B0%5D=benzyna&cenaDo=500001&topmenu=index&sortResults=cena_asc&page=1&searchType=basic&numberOfResults=10&controller=search

 

Bo ma 8-biegów, bo jest niższy, bo nie ma stałego napędu 4x4? I, przepraszam, ale płacić 60-70 tys zł więcej żeby mieć 1 sekundę do setki mniej ale nie mieć możliwości przejechania przez np. ponad półmetrowy brud - X4 kosztuje 212000 zł? To chyba zabawa dla bogatego albo ... miłośnika BMW  :biglol:  ;)  Coś mi się wydaj, że Twoje porównanie X4 do FXT jest aktem desperacji. Nie ma rynku SUVa, który mógłby konkurować z Forkiem XT. Cena, jakość, silnik, napęd, przestrzeń, tworzą bardzo korzystną całość. Pisze to miłośnik Subaru na Forum Subaru  B)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo nie ma stałego napędu 4x4?
 

 

napędy mają ze sobą wiele wspólnego, jeden jak i drugi jest "dopinany" do stale napędzanej osi

 

 

 

 

płacić 60-70 tys zł więcej żeby mieć 1 sekundę do setki
 

 

to nie jedyna różnica, co by nie powiedzieć wykonanie BMW4 w środku jest jednak lepsze jak Forestera 

 

nie chcę być źle zrozumiany, wnętrze BMW jest wykonane staranniej jak Forestera gdyż to jest "inna półka"

 

stąd też nie płaci się za ta 1 sekundę szybciej, płaci się za całkiem inną koncepcje wykonania jak i wykończenia auta

 

jakby ktoś chciał się "licytować" na 1 s szybciej to polecam Skodę Superba 2.0 TSI 280 KM 

 

zabija ceną jak i osiągami  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danych producenta. I to dla MYŚLĄCEGO człowieka powinno wystarczyć, żeby nie musieć zadawać takich pytań. Wg nieoficjalnych, ale bardzo dokładnych testów BMW x3 28 i (czyli właściwie to samo) 0-160 osiąga w 18,3 sek, FXT w 17,1. A już tak dla pełniego wyjaśnienia - niestety subarowskie CVT (przy normalnym ruszaniu) jest powolne na starcie. Stąd stosunkowo długi czas próby 0-100, km/h, przy naprawdę dobrej dynamice w trakcie jazdy. Ale o tym nie ma słowa w testach, są tylko suche cyferki, więc rozumiem, że miałeś prawo nie wiedzieć.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

No właśnie, zastanawiam się jak wygląda ta dynamika... Ile czasu trwa rozpędzenie Subaru z CVT od np. 80 do np 140 km/h i jak to wygląda u porównywalnych konkurentów z MT lub np. DSG?

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive to stały napęd 4x4

 

oj chyba ten xdrive nie ma centralnego dyfra jesli o tym mowa a stały jest tak samo jak ten w FXT, tylko jakby odwrotnie

"dopinany" przód do trwale napędzanego tyłu

 

bmw-xdrive-transfer-case.jpg

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro w firmie spróbuję odkopać masę ciekawych danych w tym temacie :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Oj, byłoby fajnie, bo nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat. Z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Xdrive napęd jest stale przenoszony na 4 koła,więc moment zawsze jest na którymś z nich.I to jest ważna informacja dla użytkownika.

Resztę szczegółów pozostawiam teoretykom ;)

W opisie xDrive jest informacja o dynamicznej zmianie przekazywanego momentu pomiedzy osiami, zachowujac charakter auta RWD - specyfika i swietosc BMW. W Subaru inicjowany jest staly naped na cztery kola np. juz przy ruszaniu i system stara sie utrzymac ten stan jak najdluzej. Zaryzykuje uproszczenie calosci do stwierdzenia, ze w przypadku "klopotow" BMW dopina - co robim wiekszosc producentow, Subaru rozpina - co jest konsekwencja braku centralnego ukladu roznicowego (czego szkoda ale w terenie wrecz przeciwnie) i uklon w strone dogmatu Subaru jakim jest staly naped 4x4. Trudno powiedziec, ktory naped jest lepszy ale w kazdym badz razie zaden naped Subaru nigdy mnie nie zawiodl.

Ale ja jestem tylko teoretykiem.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W opisie xDrive jest informacja o dynamicznej zmianie przekazywanego momentu pomiedzy osiami, zachowujac charakter auta RWD - specyfika i swietosc BMW
 

 

45% / 55% taki jest "nominalny" podział w przypadku BMW (mniej więcej może się nieco różnic w zależności od auta)

 

tak jak w przypadku Subaru jest to 60% / 40%  

 

dlatego, żeby zachować "charakter RWD" BMW dopina przód do trwale napędzanego tyłu a Subaru odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat spalanie jest w XT ok. Jedziesz spokojnie - malo pali. Depczesz zje swoje. Fizyka jest jaka jest i zapomnij wskazania BC w Subaru zmienia sie bardzo wolno ale pokazuje dosyc dokladnie bo srednia jest liczona na caly bak. Kiedys policzylem ile spali Passat a ile pokazal BC wyszlo 2 l roznicy. W ogole nie wiem co w VW ten BC pokazuje. Najdokladniejszy byl w Mondeo i Insygni.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się podoba jak pokazuje XT nawet i 20 bo jakbym chciał żeby paliło 6 to nigdy bym nie brał pod uwage zakupu turbo benzyny tylko diesla i bym nie produkował się po forach że tyle pali bo w gazecie tak napisali.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 DIT to nie jest nieekonomiczny silnik, wręcz przeciwnie jest i to bardzo

zresztą taka jest idea takiego silnika 

 

2.0 DIT przy zachowaniu takich samych warunków jazdy pali praktycznie tyle  samo co 2.0 NA

 

gdyby zastosować podobny zamiennik silnika DIT zamiast 2.0 NA czy diesla byłby to pewnie nawet nie 1.6 DIT a 1.3 - 1.4 DIT

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się podoba jak pokazuje XT nawet i 20 bo jakbym chciał żeby paliło 6 to nigdy bym nie brał pod uwage zakupu turbo benzyny tylko diesla i bym nie produkował się po forach że tyle pali bo w gazecie tak napisali.

To nie chodzi o turbo benzynę, tylko o tą turbo benzynę.Pisałem już ,że 400konne cla amg paliło zdecydowanie mniej ,wiem aerodynamika,ale to miało 400koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kiedyś może będziesz posiadal 2.0 DIT to będziemy mogli dyskutować o spalaniu bo na chwile obecną nie mam z kim prowadzić taką dyskusje jak ktoś opiera się o testy w gazetach nie posiadając auta z takim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2.0 DIT przy zachowaniu takich samych warunków jazdy pali praktycznie tyle  samo co 2.0 NA

 

Potwierdzam - sprawdziłem na własnej skórze w odniesieniu do poprzedniego modelu forestera 2.0 (silnik FB20). Mało tego po dotarciu XT-ek pali nawet ciut mniej niż wolnyssak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie że madox troszkę się uczy - opornie i powoli ale jednak. Z 20l/100 zszedł już do 16/100 :-) jeszcze kilka lat i dojdzie do realnych wyników, tyle że wtedy juz będą nowsze generacje samochodów.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co karmicie trola? Dałem opcję ignoruj, bo nie chce mi się czytać tych wydumek i nie odpowiadam na jego posty. Szkoda, że ta opcja nie działa z Tapatalka. Znowu się robi offtop w wątku, a śledzę ten temat wyjatkowo dokładnie, gdyż mnie Forester bardzo interesuje. I żeby nie było, to chociaż życzyłbym sobie FXT, ale w Austrii mnie na niego nie stać, dlatego być może będzie 2.0D CVT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na to nie poradzę.XT Comfort bardzo mi się podoba,jezdzi przyzwoicie,ma taką dynamikę ,jaką powinno mieć każde auto,żeby bezpiecznie się przemieszczać ,uważam też ,że w tej wersji jest w miarę rozsądnie skalkulowany i dlatego właśnie dwa razy byłem na jazdach (drugi raz po lekturze forum ,że tyle nie pali) i te dwa razy osiągałem kosmiczne spalania,które zaakceptowałbym jakby setkę robił w 5 sek i v-max miał 250.I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,zwyczajne porównanie oficjalnych danych technicznych producenta.Ta sama moc i moment i masa 1845 kg ,a mimo to dużo lepsze osiągi.Dlaczego?

...Bo wszystkie samochody dookoła są lepsze tylko my zaślepieni "znaczkiem" wybraliśmy tego obrzydliwego XT który jest brzydki, słabo przyśpiesza, ma fotele na których się dupsko ślizga jest głośny i pali jak KRAZ..... Ale my i tak go uwielbiamy....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...