Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Tak ta wersja FXT US spec to jest to!

 

 

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?

To nie jest kwestia 10 koni.

To nie jest kwestia krzywej momentu.

To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru.

I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same.

Inna moc i moment jest w wersji JP.

 

Pozdrowienia 

 

 

To nie rozumiem zupelnie skąd w takim razie takie różnice w przyspieszeniu? W USA mierzą przyspieszenie z górki 20%-towej??

Jakoś nie wierzę w tą teorie....

 

Dodaj do tego inne paliwo - jakościowo.

Generalnie mierzą do 60 mil, a my to zaokrąglamy do 100 km/h. W przypadku np. BRZeta 60 mil/h osiągam na 2 biegu, a 100 km/h osiągam dopiero na 3 biegu. Więc ... Strata około 1 sekundy. 

 

 

Tak tak jasne od zero do 96km/h będzie przyspieszał 6,2sek a potem te "extra" 4 km/h od 96-100km/h zajmie mu 1,3sek... Weź może pomyśl. A nie rozmawiamy o manualu tylko o skrzyni bezstopniowej CVT wiec gdzie tu masz zmianę biegu?!

 

Co do paliwa to prosze was nie osmieszajcie sie. Poczytajcie kilkaset stron wcześniej gdzie ludzie sobie testowali na Vpower Racing 100oktanow itp. W stanach jest inna metoda pomaru oktanow w paliwie i ich paliwo 93 odpowiada naszemu 95. Poza tym komputer i tak dostosuje silnik do paliwa nic nie zyskacie.

Edytowane przez Opi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to badałem - kiedyś normy pomiaru mocy różniły się istotnie, teraz już minimalnie. Liczą się jednak takie detale jak temperatura pomiaru, czy zasilanie agregatów.

 

Dla mnie decydująca jest informacja o zakresie obrotów maksymalnego momentu. Wartość USA jest ta sama co w EU - zakres szerszy - moc większa. W JP jeszcze szerszy zakres dla tej samej wartości momentu maksymalnego. Pisałem już co o tym myślę - strojenie maksymalnej wartości momentu wynika z możliwości skrzyni. Strojenie mocy wynika ze spodziewanego użycia - w US jeździ się wolniej niż w EU - moc można wykorzystać do startu, ale producent może mniej obawiać się długotrwałego wykorzystania pełnej mocy a co za tym idzie problemów cieplnych. W Japonii dochodzi jeszcze inne paliwo. 

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielkie różnice mogą wyniknąć przez zmianę metody pomiarowej - prędkość licznikowa / prędkość rzeczywista mierzona np. przez GPS. 

 

Zobacz na filmik z przyspieszenia Outbacka CVT - Zachar:

 

Dla przykładu popatrz na odczyty z GPS - jaka różnica występuje między poszczególnymi zakresami prędkości:

 

0-90 = 8,7

0-100 = 10,4 czyli na te ostatnie 10km/h auto potrzebowało aż 1,7 s (!)

 

Prędkość licznikowa już była o wiele większa. 

 

Jeśli w Ameryce moc mierzy się na wale i jest większa, a przyspieszenie mierzyłoby się na hamowni, a nie na drodze, to wiadomo, że Big Mac w Ameryce i tak jest największy :D

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Tak ta wersja FXT US spec to jest to!

 

 

Ta róznice to chyba nie robi te 10 koni a raczej inna krzywa momentu obrotowego?

To nie jest kwestia 10 koni.

To nie jest kwestia krzywej momentu.

To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru.

I moc i moment ( łącznie z krzywą ) są w wersji US i EU takie same.

Inna moc i moment jest w wersji JP.

 

Pozdrowienia

 

To nie rozumiem zupelnie skąd w takim razie takie różnice w przyspieszeniu? W USA mierzą przyspieszenie z górki 20%-towej??

Jakoś nie wierzę w tą teorie....

Dodaj do tego inne paliwo - jakościowo.

Generalnie mierzą do 60 mil, a my to zaokrąglamy do 100 km/h. W przypadku np. BRZeta 60 mil/h osiągam na 2 biegu, a 100 km/h osiągam dopiero na 3 biegu. Więc ... Strata około 1 sekundy.

 

Tak tak jasne od zero do 96km/h będzie przyspieszał 6,2sek a potem te "extra" 4 km/h od 96-100km/h zajmie mu 1,3sek... Weź może pomyśl. A nie rozmawiamy o manualu tylko o skrzyni bezstopniowej CVT wiec gdzie tu masz zmianę biegu?!

 

Co do paliwa to prosze was nie osmieszajcie sie. Poczytajcie kilkaset stron wcześniej gdzie ludzie sobie testowali na Vpower Racing 100oktanow itp. W stanach jest inna metoda pomaru oktanow w paliwie i ich paliwo 93 odpowiada naszemu 95. Poza tym komputer i tak dostosuje silnik do paliwa nic nie zyskacie.

Taak? No wlej sobie 100 i zmierz auto. Kat zaplonu i zmienne fazy rozrzadu maja mniej do roboty. Co prawda nalezy przynajmniej bak paliwa przed tym wypalic aby ecu nauczylo sie nowego paliwa. Nalezy tez pamietac o tym, ze ecu zasmieca sie roxnymi zbednymi danymi, ktore traktowane sa jako zabezoieczenie. Dlatego przed pomiarami dobrze byloby wykonac reset ecu.

 

Zmierzylem swojego forka: do 90 mil mial 6,9 do setki zrobilo sie 7,4. Niestety przeciagniecie obrotow powyzej obrotow momentu maksymalnego powoduje zmulenie auta. Kolejna rzecza jest koniecznosc/ chec krecenia silnika do ogranicznika obrotow czyli okolo 5500 obr/min. Nastepuje zmiana przelozenia i dosc znaczna redukcja obrotow. Odbywa sie to plynnie ale ... Pomiar byl w trybie S i #S. Podalem przyklad manuala bo jest bardziej wyrazista roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo DSG szarpie, nie nadaje sie w teren i do holowania no i sie zuzywa (jak normalne sprzeglo). Jednym slowem dupa zimna

No a to ponoć najlepsza skrzynia na świecie....

Tak specjaliści forumowi pisali....

Widziałem ostatnio Outlandera z powyższymi LEDami i faktycznie różnica jasności jest kolosalna.

Och ta magia LED....   ;)

To znaczy ,że liczby 240 i 250 to te same liczby?To by znaczyło ,że 2+2 w zasadzie nie musi się równać 4,tylko 5

naprawdę nie rozumiesz zdania;

"To jest tylko kwestia innych norm służących do pomiaru."

nie znacie się. To jest Ameryka. Tam wszystko jest najlepsze i very big.  :)

No nie wiem.

To w Europie sprzedaje się piece o sprawnościach pond 100%.

 

 

w US jeździ się wolniej niż w EU

Naprawdę?

Kolega chyba mało podróżował.

 

 

Jeśli w Ameryce moc mierzy się na wale i jest większa, a przyspieszenie mierzyłoby się na hamowni, a nie na drodze, to wiadomo, że Big Mac w Ameryce i tak jest największy

Ale chyba "wieśmaców" nie sprzedają.   ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie typu PDK (Porsche-Doppel-Kupplungs Getriebe) wywodzą się ze sportu samochodowego to waśnie z torów jako popularne dwusprzegłówki trafiły "pod strzechy" ich zaletą nie ma być łagodna, jedwabista praca tylko efektywność czyli niskie straty i takie są

 

to wręcz nie są skrzynie automatyczne tylko dwa zautomatyzowane manuale w jednej obudowie

 

problemem jest to, że żeby je "ułagodnić" trzeba pozwolić im pracować na poślizgu sprzęgieł co jest sprzeczne z naturą powstania tej skrzyni 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jozef1972,drążyłeś, drążyłeś i wydrążyłeś ! Czekamy na zdjęcia ! B) Te z Outlandera wyglądają wstępnie bardzo ciekawie, rzeźba w skrzelach, którą robiło ASO  - nie bardzo mnie przekonywała. Ani ceną, ani jakością. Jeśli to będzie rozwiązanie plug&play - to jesteśmy w domu.

 

No to znowu o tych znienawidzonych /przez niektórych ;) / Ledach...

 

Zatem po kolei:

 

1. Okazało się, iż te Ledy - w Outlanderach montowane są dopiero po ich przypłynięciu do Polski a dostawcą jest firma EMG Poland. Co więcej okazało się, iż jest ona również dostawcą akcesoriów dla SIP. A jeszcze bardziej jestem zaskoczony tym, iż oferuje produkt wspólny dla Forestera/WRX/XV i OBK - najnowsze modele - bowiem wszystkie one mają ten sam typ lamek 2w1 - ale wersja żarówkowa; a EMG daje wyrób 100% ledowy. A w sklepiku i na stronie z akcesoriami na ten temat kompletna cisza!!!

Przy okazji gwarancja na wyrób to 3 lata. Poniżej - fotki z karty gwarancyjnej oraz opakowania po lampach...

 

post-15606-0-80978200-1438771440_thumb.jpgpost-15606-0-08219000-1438771442_thumb.jpgpost-15606-0-38926000-1438771443_thumb.jpgpost-15606-0-98436900-1438771444_thumb.jpg

 

2. Montaż - udało mi się pogadać w ASO bezpośrednio z elektrykiem i ustaliłem, iż montaż tych lamp jest w 100% rozwiązaniem plug&play. Zero dorabiania, docinania itd. Wykręcamy stare i montujemy nowe! Co do elektryki ustaliłem, iż podłączenie zarówno świateł dziennych jak i przeciwmgielnych odbywa się bezpośrednio przez dołączony do zestawu moduł. Dotychczasowe kable są odłączone i dla bezpieczeństwa zaizolowane. Zatem jak ktoś jest troszkę obyty z elektryką zapewne zrobi sobie to samodzielnie! Czas montażu w ASO to ok 3 godzin, konieczny demontaż zderzaka....

 

3. Koszty - co do ceny ja zdecydowałem się ostatecznie na ASO - ze względu na gwarancję jak i totalny brak umiejętności. Kosztowało mnie to finalnie 1250,00zł - chociaż ASO wystartowało od ceny 1800,00zł. No ale jako stały Klient troszkę udało się utargować...

 

4. Zakupy - jak już wspomniałem produkt oferowany jest przez EMG Poland. Niestety jak do nich dzwoniłem dowiedziałem  się, że sprzedają produkty tylko dealerom... Zatem ew. rozwiązaniem w celu zmniejszenia kosztów zakupu jest kontakt ze współpracującymi z nimi podmiotami. Pełna lista tutaj: http://www.emg-poland.pl/

Mi firma z Poznania zaoferowała towar za 800,00 brutto + montaż 300,00zł.

Uwaga - nie od razu są w temacie - zatem przypominam, aby wskazać im, że szukamy dokładnie takiego zestawu:http://sklep.gezet.pl/pl_PL/p/PL000536-Swiatla-do-jazdy-dziennej-LED-Halogeny-Mitsubishi-ASX-Outlander-Suzuki-Swift-SX4-SX4-S-Cross-/1403?gclid=CIPN75bKkccCFeXbcgodWZAHow

 

5. Działanie + foto - uwaga - foto nie oddaje w pełni mocy ich świecenia - brak odpowiedniego kontrastu i ostrości.

Na żywo świecą zdecydowanie mocniej! Spójrzcie to sobie na przejeżdżających Mitsubishi...

 

Sposób działania: światła dzienne Led działają przy wyłączonych światłach mijania.

Po włączeniu świateł mijania gasną całkowicie. Uwaga - nie ma możliwości - aby świeciły np. na 30 - 50% mocy

A światła przeciwmgłowe, też LED - standardowo po załączeniu świateł mijania.

 

Z bliska widoczne są tylko jako wyraziście świecące obwódki w kloszach - ale im dalej odchodzimy od samochodu tym klosz coraz bardziej wypełnia się światłem i z daleka są już widoczne jako kule światła. Efekt jest extra; mega widoczny!

 

Poniżej foto - robione zarówno w słoneczny dzień; wersja z włączonymi dziennymi lub przeciwmgłowymi i ksenonami...

 

post-15606-0-83122500-1438773316_thumb.jpgpost-15606-0-81685400-1438773317_thumb.jpgpost-15606-0-03325400-1438773319_thumb.jpgpost-15606-0-22083100-1438773320_thumb.jpgpost-15606-0-61297700-1438773321_thumb.jpgpost-15606-0-56410600-1438773322_thumb.jpg

post-15606-0-19734100-1438773324_thumb.jpgpost-15606-0-59885200-1438773325_thumb.jpgpost-15606-0-21762800-1438773327_thumb.jpgpost-15606-0-82256300-1438773328_thumb.jpg

 

6. Przy okazji - w tej sytuacji mam do zbycia:

- światła dzienne LED - te montowane w skrzelach - z roczną gwarancją

- oryginalne światła dzienne wraz z kompletem żarówek - dziennych i przeciwmgłowych

- żarówki Led P13W - 2 szt

wszystko 100% sprawne / stan idealny / ceny bardzo atrakcyjne - zainteresowanych zapraszam do kontaktu PW

Edytowane przez jozef1972
  • Lajk 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jozef1972, kawał dobrej roboty, w końcu wygląda to tak jak powinno od początku - już na zdjęciach bardzo dobrze !

 

Nasuwa mi się jeszcze pytanie w związku z montażem - pisząc o module w punkcie drugim - przez moduł rozumiesz zasilacz do ledów ? Czyli nowa wiązka różni się od starej , rozumiem, tylko dodatkowym zasilaczem do ledów ? Wypinasz przewody z oryginalnych świateł dziennych i wpinasz do nowych przez moduł zasilający ledy ? Podejrzewam, że większość część czasu (3h) zajmuje demontaż i montaż zderzaka, niż wpięcie ledów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooooooooooo jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeny ile Wy się namordujecie nad rozwiązaniami ,które nawet Kia ma w autach po 40tys zł ,to jest jakaś istna masakra

To jest Twoja kolejna wypowiedz, ktora powinna Cie zdyskwalifikowac z tego Forum bo nie ochodzi w niej o nic innego, jak tylko o zdyskredytowanie nas i marki Subaru.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie namawiajcie go na Kia bo pewnie nawet tego nie kupi, no chyba ze picanto i dospawa wiaderko jako wydech i jakiś spojler z deski przyklei B)

 

Przecież on tak od 1,5roku jak nie lepiej przyłazi i tylko troluje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jozef1972 - dzięki za zgłębienie tematu, będę rozmawiał z ASO wkrótce o zamontowaniu tego u mnie w STI.

 

A co do trola to wystarczy dodać go do opcji ignorowanych użytkowników i widać jego cienkie pierdy jedynie wtedy gdy ktoś coś cytuje. Polecam to rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki madox potrafi być każdy na forum wie, ale czasem ma słuszne uwagi i to jest jedna z nich. 100% się zgadzam. Zabawa na własną rękę w światełka LED w FXT za te pieniądze, w 2015 roku?

 

Podziwiam zapał kolegi, który odkrył wspólną cześć z Mitsubishi (obie ręce w górę dla Ciebie) i zastanawiam się, dlaczego SIP tego nie oferuje już na etapie zamawiania auta.

 

Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki madox potrafi być każdy na forum wie, ale czasem ma słuszne uwagi i to jest jedna z nich. 100% się zgadzam. Zabawa na własną rękę w światełka LED w FXT za te pieniądze, w 2015 roku? Podziwiam zapał kolegi, który odkrył wspólną cześć z Mitsubishi (obie ręce w górę dla Ciebie) i zastanawiam się, dlaczego SIP tego nie oferuje już na etapie zamawiania auta.

 

Ale czy trzeba się bawić w te światełka led? Czy to jakiś przymus ze strony FHI/SIP żebyśmy rzeźbili na własną rękę?  Chcesz rób, nie chcesz nie rób. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...