Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam,

 

Jakis czas temu, ktorys z Kolegow przygotowywal dywaniki do Forestera majace zakrywac wiecej niz fabryczne i pozniej je testowal. Wyszlo cos z tego sensownego i jest szansa na jakies dane w jaki sposob je ewentualnie zdobyc?

 

Z gory dzieki za info, pozdrawiam. :)

 

sprawa chyba umarła śmiercią naturalną. Trzeba samemu wyciąg szablony i wysłać do zrobienia.

 

Szkoda, no ale coz zycie to nie je bajka. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nastąpiło olśnienie że zrobić nawet taką prostą rzecz jak dywanik to więcej niż kichnąć?

Stare przysłowie mówi - "nie tak smykiem jak językiem"

 

Moje fabryczne dywaniki, jak to się mówi, _dają rade_ i do głowy by mi nie przyszło robić drzwi do lasu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szukam porady odnośnie Forestera 2.0D CVT. Chociaż jestem zadowolony z XV to jednak od dłuższego czasu chodzi mi po głowie automat, a to dzieki jazdom próbnym najnowszym i poprzednim modelem Outbacka. Przypadła mi do gustu praca skrzyni CVT w połączeniu z SBD. Do tej pory tylko Outback miał takie połączenie, od tego roku mamy też Forestera. 

 

W moim ASO Subaru stoi taki jeden Forester w wersji Comfort-S - cena jest oczywiście austriacka (podatek NoVA) http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=5125623

 

Zrobiłem nim jazdę próbną, ale ze względu na wypadek na autobahnie nie miałem możliwości przetestowania wyciszenia przy wyższej prędkości jak 110km/h. Wydawało mi się, że w samochodzie jest przyzwoicie cicho, praca duetu SBD+CVTjest więcej niż przekonywująca. Same fotele nie sprawiały mi problemu, komfortowa i wyższa pozycja niż w XV bardzo mi odpowiada. Samochód w tej wersji ma ksenony, elektryczną klapę, nowy panel multimedialny, ale nie ma nawigacji. Ogólnie auto zrobiło na mnie tak dobre wrażenie, że poważnie myślę o przesiadce. Miał być Outback za dwa lata, ale Forester swoją bryłą i charakterem ujął mnie na tyle, że już drugą noc nie śpię :P

 

Panowie, jak to jest z komfortem akustycznym na autostradach i długich trasach. Ktoś ma jakieś porównanie 2.0i CVT vs 2.0D CVT? Spalanie, dynamika, za i przeciw? Warto brać MY 2015 czy poczekać do przyszłego roku na nowy model? Czy ten model ma tapicerkę ze skóry (częściowa) czy to ta eko-sztuczna skóra. Podpowiedzcie błądzącemu, bo chyba się uzależniłem od Subaru i ciągnie mnie jeszcze bardziej na taką zmianę. 

PS: FXT w AT kosztuje 49.990€, więc o odpada. 

Ponawiam zapytanie, bo od tygodnia nie śpię, a mój post zagubił się w gąszczu narzekania na jeden z serwisów. 

Jak wygląda sprawa tej tapicerki materiałowej w połączeniu z PCV? Wersja Exclusive kosztuje 5.000€ drożej, ma skórę, ale cena zbliża mnie do Outbacka.  

Wyciszenie Forestera? Czy ktoś ma porównanie dynamiki 2.0i CVT vs 2.0D CVT i spalania. Będę wdzięczny za opinie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa tej tapicerki materiałowej w połączeniu z PCV?

 

a co konkretnie chodzi ? Według mnie sprawuje się lepiej od skóry. Mniej się ślizgają cztery litery.

 

 

 

Wyciszenie Forestera?

 

na pewno nieznacznie gorzej niż OBK ale to auto o całkiem innym charakterze. Tak czy inaczej ze względu na brak 2.0DIT OBK nie stanowi konkurencji. Chyba, że potrzebujesz wygodne kombi do latania po autostradach to bierz OBK SBD z CVT.

 

 

Czy ktoś ma porównanie dynamiki 2.0i CVT vs 2.0D CVT i spalania

 

ok. 9 vs. ok. 7 litrów przy w miarę rozsądnym użytkowaniu. O dynamice nie ma co pisać bo różnice są bardzo duże.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ktoś ma porównanie dynamiki 2.0i CVT vs 2.0D CVT i spalania

 

Mogę tylko porównać spalanie Forka 2.0 CVT (żony) z Forkiem dieslem ale manualem należącym do kolegi.

Wrocław - Monachium, trochę ponad 700 km, nasz Forek 9,5 - Forek diesel 7,5. Szliśmy pełnym ogniem, poza tunelami w Regensburgu ;)

Przy korkowej jeździe we Wro różnica w spalaniu to około 2 litry między naszymi autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź. Outback to bardzo fajne auto, po jeździe próbnej przypadła mi do gustu praca CVT z SBD. Takowe połączenie jest już także w Foresterze. Stąd te dylematy. Nigdy wcześniej nie jeździłem Foresterem i zaskoczyło mnie to, jak fajnie się jeździ tym modelem, dlatego skłonny jestem odczekać z zakupem Outbacka do emerytury ;)

 

Co do tapicerki - czy kierowcy i pasażerom, także na tylnej kanapie, gdzie sztucznej skóry jest więcej, nie kleją się spodnie do tyłka, jak na plastikowych krzesłach?

 

Autostradami podróżuję bardzo często, stąd pytanie o wyciszenie wnętrza i komfort podróżowania przy prędkościach autostradowych, ale mieszkam w górzystym terenie, więc Forester z CVT mnie coraz bardziej kusi.

 

 

_____

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Autostradami podróżuję bardzo często, stąd pytanie o wyciszenie wnętrza i komfort podróżowania przy prędkościach autostradowych, ale mieszkam w górzystym terenie, więc Forester z CVT mnie coraz bardziej kusi.

 

Bez wątpienia w OBK jest ciszej, choć jazda Forkiem z prędkościami do ok 150 - 160 km/h jest absolutnie akceptowalna. Natomiast na krętych drogach ... no właśnie - Forek jest mniejszy i robi wrażenie zwinniejszego, ale na szybkich winklach OBK jestem w stanie lepiej wyczuć. Być może to kwestia wysokości dupska nad asfaltem, ale odczuwam to jako lepsze wyważenie Outbacka.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do tapicerki - czy kierowcy i pasażerom, także na tylnej kanapie, gdzie sztucznej skóry jest więcej, nie kleją się spodnie do tyłka, jak na plastikowych krzesłach?

Tapicerka jest naprawdę OK. W ostatecznym rozrachunku sprawdza się lepiej niż skóra (mówię o Forku). Nadmierna potliwość nie występuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Ponieważ startuję z niskiego pułapu, jest oczywistym, że zarówno Forester jak i Outback przewyższają XV pod względem komfortu, wielkości i prowadzenia, więc idąc w górę, szedłbym we właściwym kierunku :D

 

Oba modele mi się podobają, ale Forester i Outback mają podobną cenę w wersji Comfort. Przy wersji Exclusive, cena/wyposażenie przemawia na korzyść Outbacka (Eye Sight & Co.)

 

 

Co do tapicerki - czy kierowcy i pasażerom, także na tylnej kanapie, gdzie sztucznej skóry jest więcej, nie kleją się spodnie do tyłka, jak na plastikowych krzesłach?

Tapicerka jest naprawdę OK. W ostatecznym rozrachunku sprawdza się lepiej niż skóra (mówię o Forku). Nadmierna potliwość nie występuje  ;)

 

 

Przy osiągach SBD i leniwym kulaniu się z pomocą CVT, to nadmierna potliwość pasażerom nie grozi, a parametr "tyłkotrzymania się" kanapy ma marginalne znaczenie. 

 

Tak czy inaczej, czekam na ofertę ze Subaru. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oba modele mi się podobają, ale Forester i Outback mają podobną cenę w wersji Comfort.

 

jeżeli OBK ma zbliżoną cenę do Forka to wybór może być tylko jeden: OBK.

Ale według cennika to 7k euro różnicy. Chyba, że to nie jest dla Ciebie ważne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kasa nie grała roli, to kupiłbym oba samochody ;) Pewnie, że to ma dla mnie znaczenie, ale w Austrii przez podatek ekologiczny ceny kształtują się nieco inaczej niż w PL i DE. Ceny demówek w wersji Comfort różnią się 1-3 tys €, przy czym w zależności od salonu nie jest powiedziane, że OBK jest droższy. Ceny nowych wersji Comfort są i Exclusive są na takim samym poziomie.

Przy tak zbliżonej cenie jest to warte przemyślenia.

 

 

 

 

_____

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpadł mi w ręce test BMW x4 ,to BMW ma taki sam 2 litrowy 240KM motor i 350nM ,waźy jak słoń -1845 kg ,a do setki ma 6.4 i ponad 230km/h.Co jest nie tak z tym XT ,takie straty są na cvt czy jak? Poza tym ,piszą ,że spaliło im z 800km jazd 9.5litra i nie piszą jak w każdym teście Xt ,że główna wada to paliwożerność

  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy tak zbliżonej cenie jest to warte przemyślenia.

 

Może trochę ułatwię ;)

Po doświadczeniach z całą trójką: Forester (jest) - XV (był) - OBK (jest) autem najbardziej uniwersalnym wydaje mi się jednak Forester.

Parametry rozmiar / możliwości / cena ma IMO optymalne. Pewnym minusem jest jazda po autostradach (gorsza trakcja i większa głośność niż w OBK-u).

Gdybym miał do wyboru jedno auto - kupiłbym Forka diesla z CVT.

 

Nie oznacza to, że mam jakiekolwiek wątpliwości co do mojego dyszla. W końcówce ub roku nie było Forka diesla z CVT, więc wybór był oczywisty :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpadł mi w ręce test BMW x4 ,to BMW ma taki sam 2 litrowy 240KM motor i 350nM ,waźy jak słoń -1845 kg ,a do setki ma 6.4 i ponad 230km/h.Co jest nie tak z tym XT ,takie straty są na cvt czy jak? Poza tym ,piszą ,że spaliło im z 800km jazd 9.5litra i nie piszą jak w każdym teście Xt ,że główna wada to paliwożerność

Test testami ale X4 kształt XT nie ma! A co do testy, Madox, jestem pewien że przy tobie X4 paliło by 15l. Tak samo 118i niby napisano że pali dużo mniej jednak 2-3l więcej w rzeczywistości. A podane spalanie przez Subaru dla XT bardzo dokładnie. Ostatnio 300km na A2 potem A1 średnia 150km/h, małżonka się spieszyła, spalanie 9,6l! Coś nie tak mi się wydaje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV CVT taki np Golf VII z silniczkiem 1.2tsi ,to przy Foresterze w dieslu i automacie w odbiorze jazdy jest rakietą

Dla mnie to jest tak wolne,że się nie da tym jezdzić.Nie wiem dlaczego ,ale moje OBK w dieslu to też rakieta przy tym Foresterze w dieslu i CVT

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie wpadł mi w ręce test BMW x4 ,to BMW ma taki sam 2 litrowy 240KM motor i 350nM ,waźy jak słoń -1845 kg ,a do setki ma 6.4 i ponad 230km/h.Co jest nie tak z tym XT ,takie straty są na cvt czy jak? Poza tym ,piszą ,że spaliło im z 800km jazd 9.5litra i nie piszą jak w każdym teście Xt ,że główna wada to paliwożerność

Test testami ale X4 kształt XT nie ma! A co do testy, Madox, jestem pewien że przy tobie X4 paliło by 15l. Tak samo 118i niby napisano że pali dużo mniej jednak 2-3l więcej w rzeczywistości. A podane spalanie przez Subaru dla XT bardzo dokładnie. Ostatnio 300km na A2 potem A1 średnia 150km/h, małżonka się spieszyła, spalanie 9,6l! Coś nie tak mi się wydaje!
@T1sh0, z tym trollem (madoxem) nie ma co się wdawać w dyskusje. To prawdopodobnie szczeniak, który nie rozumie najprostszych spraw i przekazów. Prawdę powiedziawszy tak niekumatego gościa dawno na żadnym forum nie trafiłem, ale to może dlatego, że nie bywam na forach dla gimnazjalnej młodzieży ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sjak idz ty se chłopie dotnij dywaniki ,ledy zainstaluj,albo oświetlenie bagażnika

coś Ci się pomyliło, bo akurat ja takimi rzeczami się nie zajmuję. Natomiast Ty postaraj się przeczytać ze zrozumieniem czym jest trollowanie , to najpożyteczniejsze czym miżesz zająć się przez weekend. Może wtedy coś do Ciebie dotrze

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie wpadł mi w ręce test BMW x4

To jest ten model bi-em-dablju w którym na tylnym siedzeniu trzeba się pochylić, aby wybić dziury w dachu?

 

Nie wiem,nie jezdziłem,porównałem dane przy tej samej mocy i momencie ,a wadze BMW 1845kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...