sebachon Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 No i Bajeczna czy nie Bajeczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Dla mnie to chory pomysł proponować laikowi wymianę pierścieni bez zrobienia reszty . W jakiej głowie może się zrodzić taki pomysł . Trafił się klient co można mu wszystko wcisnąć i się udało . Cała robota na marne a może nawet trzeba teraz wydać więcej niż przed remontem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Niestety sporo warsztatów w PL tak właśnie działa... zrobić byle zrobić, skroić kasę i zapomnieć, najlepiej jak jeszcze "bez papiera panie bo vat musze doliczyć"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Trzeba zajrzeć do silnika i sprawdzić co zawiniło. i od tego bym zaczął.....zamiast bić pianę... ..nowe pierścienie nie powinny powodować aż takiego zużycia oleju....bez przesady .. ( 1l na 200km ...nie spotkałem się z takim przypadkiem...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Trzeba zajrzeć do silnika i sprawdzić co zawiniło. i od tego bym zaczął.....zamiast bić pianę... ..nowe pierścienie nie powinny powodować aż takiego zużycia oleju....bez przesady .. ( 1l na 200km ...nie spotkałem się z takim przypadkiem...) Andrzej ma rację szybciej panewki padną po planowaniu głowic i od nowych pierścieni Zakładałem nowe pierścienie do silnika z przebiegiem 250 tyś. km gdzie nie miał u kierowcy lekkiego życia. Silnik miał takie same objawy, po zmianie pierścieni przestał dymić. Jedynie było słychać piston slap jak wcześniej. W warsztacie wątpie żeby pomylili pierścienie, stawiałbym na raczej na uszkodzony pierścień przy wkładaniu z tłokiem w blok. Nawet ustawione zamki równo nie dadzą takiego zużycia oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 o ile założyli owe pierścienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Otwarty blok silnika w subaru ma to do siebie ze robi sie owal , jedyna metoda naprawy to szlif Czy mógłbyś rozwinąć myśl, jaka jest zależność pomiędzy owalizacją tulei a konstrukcją bloku? Ponawiam pytanie, czy ktoś mógłby ustosunkować się do tezy postawionej przez kol. maciek1006, jaki jest związek pomiędzy konstrukcją bloku a owalizacją tulei. Czy nie jest tak, że to praca korbowodu w jednej płaszczyźnie powoduje owalizację a w przypadku boksera dodatkowo siła grawitacji działająca na cały układ korbowo-tłokowy niż sama konstrukcja bloku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielofski Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Zajrzałem w papiery i wynika z nich, że pierścienie też były założone oryginalne. Widocznie w pierwszej wersji miały być zamienniki, lecz przyszły od motoru 2,5 do legacy w starszej budzie. Pewnie te właściwe zamówili już oryginalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 @@danielofski nie ma teraz znaczenia jakie pierścienie są włożone. Przed takim krokiem powinny być wykonane dokładne pomiary bloku,szczególnie owalizacji tuleji,dopiero po tych pomiarach mogła być podjęta decyzja czy wymiana pierścieni cokolwiek pomoże. Choć uszkodzenie pierścieni w trakcie montażu jest jak najbardziej możliwe.Tak czy owak bez wyciągnięcia motoru się nie obejdzie,inaczej będą tylko same domysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 No i Bajeczna czy nie Bajeczna? no i stara Bajkowa czy nowa Bajkowa...znaczy Mechanikow? obstawiam starą...chociaz poki sie wiecej nie wyjasni nie ma co nikogo krzyzowac;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 o ile założyli owe pierścienie Johny z absyntem !!!! Super!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLEPSON Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 We wspominanym warsztacie robili mi dwa lata temu wymianę uszczelek i pierścieni. Z usługi jestem zadowolony, a w kwestii samych uszczelek dowiedziałem się, że nowe uszczelki są trwalsze względem tych "starej generacji", które miałem od nowości w legasiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Czegos tu nie rozumiem zamiast wydawać na te pseudo remonty nie lepiej dołożyć ta kase i zamienic na Legacy H6??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 dołożyć ta kase i zamienic na Legacy H6??? A te są dostępne za każdym niemal rogiem,pchają się normalnie do nabywców i są oczywiście w nienagannym stanie i przystępnej cenie. Oczywiście sprzedaż auta,z uszkodzonym silnikiem czy wymagającym wkładu finansowego,jest prosta,łatwa i korzystna finansowo dla zbywającego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Czegos tu nie rozumiem zamiast wydawać na te pseudo remonty nie lepiej dołożyć ta kase i zamienic na Legacy H6??? Przecież mu polecali ten zakład jako godny zaufania . Ciekawe gdzie teraz się pochowali doradcy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Podzielili się prowizja i piją piwko ;-) @xperia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 dołożyć ta kase i zamienic na Legacy H6??? A te są dostępne za każdym niemal rogiem,pchają się normalnie do nabywców i są oczywiście w nienagannym stanie i przystępnej cenie. Oczywiście sprzedaż auta,z uszkodzonym silnikiem czy wymagającym wkładu finansowego,jest prosta,łatwa i korzystna finansowo dla zbywającego. Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 w słuchaniu porad są jeszcze lepsi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg). Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg). Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg). Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg). Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Napisz choć raz coś mądrego(pożytecznego dla innych), bo na razie to brylujesz w idiotycznych, nic nie wnoszących do sprawy komentarzach. Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Napisz choć raz coś mądrego(pożytecznego dla innych), bo na razie to brylujesz w idiotycznych, nic nie wnoszących do sprawy komentarzach. Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzeniaNatomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. Graf, Napisz choć raz coś mądrego(pożytecznego dla innych), bo na razie to brylujesz w idiotycznych, nic nie wnoszących do sprawy komentarzach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_dycha_ Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Panowie dajcie spokój . Wracając do tematu ja bym sprawdził tyle ile się da bez rozbierania motoru i na warsztacie który to zrobił jeśli nie da się dogadać powołał niezależnego rzeczoznawcę. Wszystko na piśmie i rzecz jasna zawsze a;r to zawsze trzeba na piśmie warsztatowi dawać do wyboru albo polubowne załatwienie tematu albo rzeczoznawce i również z nim należy wspomnieć o kosztach rzeczoznawcy i ponownego remontu silnika . Stad też trzeba mieć 100% pewność kto zawinił, z tego co piszesz wynika że błąd ludzki według mnie. Gdybyś potrzebował pomocy jak sformułować pismo do takiej firmy pisz na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Wracając do tematu ja bym sprawdził tyle ile się da bez rozbierania motoru Napisałem w pierwszym poście w tym wątku. Wykręcić świece. Przy takim zużyciu oleju będą zarośnięte nagarem. Musi być po nich widać czy problem jest na jednym czy na kilku cylindrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielofski Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Auto i problem z nim zostało przedstawione w zakładzie. Oględziny od spodu ukazały wyciek z tyłu silnika. Druga sprawa to świece - ta na trzecim cylindrze wygląda fatalnie. Jest cała w oleju i w nagarze. Dodatkowo słychać stuki trzeciego tłoka, choć stuki - szczególnie na zimnym silniku - nie są dla mnie czymś nowym (piston slap). Pozostałe świece ok. Kompresja ok. Wstępne podejrzenia to uszkodzony tłok lub błąd montażu pierścienia plus ten wyciek:-\ W czwartek motor zostanie wyciągnięty i zapewnie rozebrany. Zostałem zapewniony o doprowadzeniu silnika do porządku na koszt zakładu. Nie pozostaje mi nic innego jak mieć nadzieję, że tak właśnie się stanie i że nie wyniknie po drodze jakaś niemiła niespodzianka. Póki co zachowuję racjonalną wyrozumiałość. Końcową ocenę całej historii pozostawię sobie na później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 W czwartek motor zostanie wyciągnięty i zapewnie rozebrany. Zostałem zapewniony o doprowadzeniu silnika do porządku na koszt zakładu. Nie pozostaje mi nic innego jak mieć nadzieję, że tak właśnie się stanie i że nie wyniknie po drodze jakaś niemiła niespodzianka. Profesjonalne zachowanie warsztatu,mają honor i za to należy im się szacunek. Póki co zachowuję racjonalną wyrozumiałość. Końcową ocenę całej historii pozostawię sobie na później. Prawidłowe podejście do sprawy i tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Profesjonalne zachowanie warsztatu,mają honor i za to należy im się szacunek. Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu - jak tema zostanie zamkniety pozytywnie to bedzie mozna się pod tym podpisać Niestety znam przypadki, że tak warsztat obiecywał a później różnie bywało, czego oczywiście nie zyczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się