Skocz do zawartości

Remont silnika i duże zużycie oleju


danielofski

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie to chory pomysł proponować laikowi wymianę pierścieni bez zrobienia reszty . :wacko:

W jakiej głowie może się zrodzić taki pomysł . Trafił się klient co można mu wszystko wcisnąć i się udało . Cała robota na marne a może nawet trzeba teraz wydać więcej niż przed remontem :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trzeba zajrzeć do silnika i sprawdzić co zawiniło.

 

i od tego bym zaczął.....zamiast bić pianę... :) ..nowe pierścienie nie powinny powodować aż takiego zużycia oleju....bez przesady .. :rolleyes: ( 1l na 200km :o ...nie spotkałem się z takim przypadkiem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trzeba zajrzeć do silnika i sprawdzić co zawiniło.

 

i od tego bym zaczął.....zamiast bić pianę... :) ..nowe pierścienie nie powinny powodować aż takiego zużycia oleju....bez przesady .. :rolleyes: ( 1l na 200km :o ...nie spotkałem się z takim przypadkiem...)

 

Andrzej ma rację :) szybciej panewki padną po planowaniu głowic i od nowych pierścieni :D Zakładałem nowe pierścienie do silnika z przebiegiem 250 tyś. km gdzie nie miał u kierowcy lekkiego życia. Silnik miał takie same objawy, po zmianie pierścieni przestał dymić. Jedynie było słychać piston slap jak wcześniej. W warsztacie wątpie żeby pomylili pierścienie, stawiałbym na raczej na uszkodzony pierścień przy wkładaniu z tłokiem w blok. Nawet ustawione zamki równo nie dadzą takiego zużycia oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Otwarty blok silnika w subaru ma to do siebie ze robi sie owal , jedyna metoda naprawy to szlif

Czy mógłbyś rozwinąć myśl, jaka jest zależność pomiędzy owalizacją tulei a konstrukcją bloku?

 

Ponawiam pytanie, czy ktoś mógłby ustosunkować się do tezy postawionej przez kol. maciek1006, jaki jest związek pomiędzy konstrukcją bloku a owalizacją tulei. Czy nie jest tak, że to praca korbowodu w jednej płaszczyźnie powoduje owalizację a w przypadku boksera dodatkowo siła grawitacji działająca na cały układ korbowo-tłokowy niż sama konstrukcja bloku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@danielofski nie ma teraz znaczenia jakie pierścienie są włożone.

Przed takim krokiem powinny być wykonane dokładne pomiary bloku,szczególnie owalizacji tuleji,dopiero po tych pomiarach mogła być podjęta decyzja czy wymiana pierścieni cokolwiek pomoże.

Choć uszkodzenie pierścieni w trakcie montażu jest jak najbardziej możliwe.Tak czy owak bez wyciągnięcia motoru się nie obejdzie,inaczej będą tylko same domysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wspominanym warsztacie robili mi dwa lata temu wymianę uszczelek i pierścieni. Z usługi jestem zadowolony, a w kwestii samych uszczelek dowiedziałem się, że nowe uszczelki są trwalsze względem tych "starej generacji", które miałem od nowości w legasiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dołożyć ta kase i zamienic na Legacy H6???

A te są dostępne za każdym niemal rogiem,pchają się normalnie do nabywców i są oczywiście w nienagannym stanie i przystępnej cenie. :mrgreen:

Oczywiście sprzedaż auta,z uszkodzonym silnikiem czy wymagającym wkładu finansowego,jest prosta,łatwa i korzystna finansowo dla zbywającego. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dołożyć ta kase i zamienic na Legacy H6???

A te są dostępne za każdym niemal rogiem,pchają się normalnie do nabywców i są oczywiście w nienagannym stanie i przystępnej cenie. :mrgreen:

Oczywiście sprzedaż auta,z uszkodzonym silnikiem czy wymagającym wkładu finansowego,jest prosta,łatwa i korzystna finansowo dla zbywającego. :twisted:

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg).

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg).

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg).

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam dnia w którym napiszesz coś mądrego, bo na razie to brylujesz w bzdurach, które nikomu w niczym nie pomagają(w szczegolności przy tematach związanych z lpg).

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Napisz choć raz coś mądrego(pożytecznego dla innych), bo na razie to brylujesz w idiotycznych, nic nie wnoszących do sprawy komentarzach.

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Napisz choć raz coś mądrego(pożytecznego dla innych), bo na razie to brylujesz w idiotycznych, nic nie wnoszących do sprawy komentarzach.

 

Pewnie ze sa w przedziale 2,5-4tys CHF sa w super stanie z nie dużymi przebiegam ale że Polacy do pracowitych nie należa to lepiej narzekać że sie nie da to narzekajcie, jeździjcie złomami, wylewajcie żale na forum jaki to świat jest zły - powodzenia

Natomiast w doradzaniu i opiniowaniu,Polacy to mistrzowie świata. :P

Graf,

Napisz choć raz coś mądrego(pożytecznego dla innych), bo na razie to brylujesz w idiotycznych, nic nie wnoszących do sprawy komentarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie spokój . Wracając do tematu ja bym sprawdził tyle ile się da bez rozbierania motoru i na warsztacie który to zrobił jeśli nie da się dogadać powołał niezależnego rzeczoznawcę. Wszystko na piśmie i rzecz jasna zawsze a;r to zawsze trzeba na piśmie warsztatowi dawać do wyboru albo polubowne załatwienie tematu albo rzeczoznawce i również z nim należy wspomnieć o kosztach rzeczoznawcy i ponownego remontu silnika . Stad też trzeba mieć 100% pewność kto zawinił, z tego co piszesz wynika że błąd ludzki według mnie. Gdybyś potrzebował pomocy jak sformułować pismo do takiej firmy pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu ja bym sprawdził tyle ile się da bez rozbierania motoru

Napisałem w pierwszym poście w tym wątku.

 

Wykręcić świece. Przy takim zużyciu oleju będą zarośnięte nagarem. Musi być po nich widać czy problem jest na jednym czy na kilku cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto i problem z nim zostało przedstawione w zakładzie. Oględziny od spodu ukazały wyciek z tyłu silnika. Druga sprawa to świece - ta na trzecim cylindrze wygląda fatalnie. Jest cała w oleju i w nagarze. Dodatkowo słychać stuki trzeciego tłoka, choć stuki - szczególnie na zimnym silniku - nie są dla mnie czymś nowym (piston slap).

Pozostałe świece ok. Kompresja ok.

 

Wstępne podejrzenia to uszkodzony tłok lub błąd montażu pierścienia plus ten wyciek:-\

 

W czwartek motor zostanie wyciągnięty i zapewnie rozebrany. Zostałem zapewniony o doprowadzeniu silnika do porządku na koszt zakładu. Nie pozostaje mi nic innego jak mieć nadzieję, że tak właśnie się stanie i że nie wyniknie po drodze jakaś niemiła niespodzianka.

 

Póki co zachowuję racjonalną wyrozumiałość. Końcową ocenę całej historii pozostawię sobie na później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W czwartek motor zostanie wyciągnięty i zapewnie rozebrany. Zostałem zapewniony o doprowadzeniu silnika do porządku na koszt zakładu. Nie pozostaje mi nic innego jak mieć nadzieję, że tak właśnie się stanie i że nie wyniknie po drodze jakaś niemiła niespodzianka.

Profesjonalne zachowanie warsztatu,mają honor i za to należy im się szacunek.

 

 

Póki co zachowuję racjonalną wyrozumiałość. Końcową ocenę całej historii pozostawię sobie na później.

Prawidłowe podejście do sprawy i tematu. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Profesjonalne zachowanie warsztatu,mają honor i za to należy im się szacunek.

Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu - jak tema zostanie zamkniety pozytywnie to bedzie mozna się pod tym podpisać ;)

 

Niestety znam przypadki, że tak warsztat obiecywał a później różnie bywało, czego oczywiście nie zyczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...