Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wszystko się zgadza, pytanie tylko jak namówić dealera na test drive na autostradzie, do której dojazd jest czasochłonny? Koło Subaru Point nie ma warunków, pomijam przepisy odnośnie jazdy w mieście.
 

 

podjechać do innego dealera, jeździsz po PL, Kielce dość blisko ekspresówki, Kraków też nieźle, Rzeszów (choć tam to droga przez mękę) dość szybki dojazd do autostrady

 

Wojnicz chyba nie ma na stanie Levorga jakby mieli do autostrady tez niedaleko, woj. śląskie też chyba powinno się coś trafić  ;)

 

 

Albo wycieczka do Warszawy. np. A. Koper blisko obwodnicy i A2.

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystko się zgadza, pytanie tylko jak namówić dealera na test drive na autostradzie, do której dojazd jest czasochłonny? Koło Subaru Point nie ma warunków, pomijam przepisy odnośnie jazdy w mieście.
 

 

podjechać do innego dealera, jeździsz po PL, Kielce dość blisko ekspresówki, Kraków też nieźle, Rzeszów (choć tam to droga przez mękę) dość szybki dojazd do autostrady

 

Wojnicz chyba nie ma na stanie Levorga jakby mieli do autostrady tez niedaleko, woj. śląskie też chyba powinno się coś trafić  ;)

 

 

Tak trzeba będzie zrobić - najbliżej to Koper Subaru i chyba najlepiej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, Levorg jest niewystarczająco wyciszony. Przy 130-140km/h na autostradzie szum powietrza dobiegający spod podwozia, nadkoli i kol jest uciążliwy. Dla mnie komfort akustyczny jest po prostu nie do zaakceptowania bez poprawek. Jest bardzo przeciętnie, po japońsku, a więc jako tako.

Mimo iż to ciekawy samochód, super się prowadzący i z fajnie działającym zestawem 1.6 DIT + CVT, to pod względem komfortu akustycznego mnie rozczarował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę, bądźmy poważni: do 120 km/h jest ok, silnik rzeczywiście bardzo cichy i trochę zaburza to odbior na plus, ale od 120km/h wychodzi cała prawda na jaw. Prosty sprawdzian: na jeżdzie po kamykach słychać każde pulknięcie. Weźcie też spróbujcie z dzieckiem z tyłu przy 160 km/h i spytajcie się o jego komfort: mój 8letni syn po godzinie prosił żebym zwolnił bo za głośno... Nie zmienia to jednak faktu, że Levorg to super auto, ale wyciszenie to jego pięta achillesowa:-) Jestem obecie na etapie sprawdzania ofert na wyciszenie, bo jak pisałem kiedyś, sporo śmigam po autostradach w Europie, ale jak ktoś robi trasę przez pół Polski 2 razy do roku to bym się tym tak nie przejmował . Prędzej bym raczej myślał o wymianie głośników, bo jakość dzwęku to poziom Fiata Pandy niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zgodnie z obirtnicą załączam fotki mojego Levo po zainstalowaniu czujników parkowania...

post-25058-0-61790600-1460827513_thumb.jpgpost-25058-0-15440700-1460827526_thumb.jpgpost-25058-0-67640000-1460827536_thumb.jpgpost-25058-0-30076700-1460827545_thumb.jpg


Z zewnątrz wygląda to ok, ale w środku, hmmm... Miałem w latach 2006-2010 Mazdę 3 i tam też dealer instalował i było dużo lepiej. Czujnik był po środku szyby i działał dużo lepiej (nie będę porównywał do oryginalnej instalacji Forda, która co prawda tylko pikała ale była supper dokładna). Tutaj niby inaczej się nie dało, bo za krótki kabel był w zestawie. No i dali na bok:-( I do tego te kable co widać, jednym słowem chłopaki nie popisali się w serwisie:-( Oby tylko dziurek nie zrobili mi w tym plastyku, to w Polsce będę to spróbuję znaleźć specjalistów co mi to zrobią jak było w Maździe. Da się to poprawić???:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę, bądźmy poważni: do 120 km/h jest ok, silnik rzeczywiście bardzo cichy i trochę zaburza to odbior na plus, ale od 120km/h wychodzi cała prawda na jaw. Prosty sprawdzian: na jeżdzie po kamykach słychać każde pulknięcie. Weźcie też spróbujcie z dzieckiem z tyłu przy 160 km/h i spytajcie się o jego komfort: mój 8letni syn po godzinie prosił żebym zwolnił bo za głośno... Nie zmienia to jednak faktu, że Levorg to super auto, ale wyciszenie to jego pięta achillesowa:-) Jestem obecie na etapie sprawdzania ofert na wyciszenie, bo jak pisałem kiedyś, sporo śmigam po autostradach w Europie, ale jak ktoś robi trasę przez pół Polski 2 razy do roku to bym się tym tak nie przejmował . Prędzej bym raczej myślał o wymianie głośników, bo jakość dzwęku to poziom Fiata Pandy niestety...

 

Sprawdziłem wyniki pomiaru hałasu w Levorgu przy 130 km/h i wynika, że jest głośniejszy od Legacy 2.0D MY08 Kombi:

- Levorg 1.6DIT: 69.4 dB(A)

- Legacy 2.0D: 69 dB(A)

 

Jest to co najmniej zaskakujące z kilku powodów. Levorg nie ma bezramkowych drzwi/szyb, a wiadomo, że przy dużych prędkościach ma to znaczący wpływ na hałas w środku. Levorg ma podobno świetny Cx. A ponadto, wielokrotnie był tutaj podnoszony argument, że spora masa własa Levorga jest wynikiem użycia większej ilości materiałów wyciszających kabinę. Porównując masy obu modeli, których wielkość jest zbliżona (Legacy dłuższe, za to Levorg szerszy) mamy:

- Levorg: 1537kg (wersja podstawowa GT)

- Legacy: 1510kg (wersja podstawowa RA)

 

Z jednej strony Legacy ma cięższy silnik Diesla z drugiej Levorg ma CVT. Jestem zaskoczony.

Skoda Octavia ma 67 dB(A), A należy pamiętać, że wyniki są w skali logartymicznej, każde 6 dB to dwa razy wyższy poziom ciśnienia akustycznego. Człowiek odbiera/postrzzga dźwięk jako 2-krotnie głośniejszy przy wzroście o ciśnienia akustycznego 6-10 db.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jaka jest charakterystyka tych dźwięków bo 70dB w zakresie np niższych częstotliwości dla nas odbierane jako cichsze jak np. 2kHz i 55dB

 

Dlatego same porównania na papierze to nie wszystko.

 

Powietrze wszędzie tak samo owiewa samochody. A to jest podstawowe źródło hałasu przy prędkościach autostradowych.

 

To nie jest kwestia, że w jednym przypadku mamy do czynienia z dźwiękiem kafaru a w drugim fortepianu. Środowiska dla w/w pomiarów są takie same  / zbliżone.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie jest podstawowe ;) do tego szyby akustyczne, nie gole blachy w drzwiach i już jest zmiana natężenia i charakterystyki

 

 

Swoją drogą to CX Levorg-a wcale nie musi być taki wybitny

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde 3dB to 2 razy mniej lub więcej w mierze liniowej, wzór: Wikipedia

 

Po przekształceniu wychodzi 10^(x/10) = wartość w mierze liniowej; gdzie x to te 3 dB :)

3 dB dotyczy mocy dźwięku, natomiast 6dB poziomu ciśnienia akustycznego, którym powyżej pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wszyscy macie rację, ale chyba za mądrze piszecie.

Jak sio kupiła levorga to z braku lepszego zajęcia testowaliśmy hałas w naszych autach na obwodnicy Monachium za pomocą

bardzo profesjonalnego narzędzia czyli smartfona z apką sound meter.

O ile dobrze pamiętam to przy prędkości 140 wg gps najgłośniej było u mnie prawie 80 db, w levorgu 75 czy 76 a najciszej w audi szwagra 70.

Byliśmy na zimowych oponach, każdy na innych więc pełna profeska  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...