Skocz do zawartości

Bernard

Użytkownik
  • Postów

    272
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Bernard w dniu 8 Października 2016

Użytkownicy przyznają Bernard punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Warszawa Wilanów
  • Auto
    prawie jak Outback (A4 Allroad)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Bernard

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

128

Reputacja

  1. Bernard

    Najglupsza rejestracja

    To raczej do klasyków motoryzacji.
  2. Bernard

    LEDy

    Problem jest taki, że dostaniesz zgodę na ten konkretny LED jaki przetestujesz (jak wszystko będzie OK). Jak po pół roku się przepali z producent zrobi ~ciut nowszą wersję - robisz to ponownie. Trzeba czekać na homologacje producentów, jak OSRAM i PHILIPS przecierają szlak to kibicujemy. Uwaga - każdy model samochodu przechodzi ten proces (no każda lampa zespolona). https://motofocus.pl/prawo-i-przepisy/104286/retrofity-led-gdzie-sa-legalne-a-gdzie-nie pierwsze sukcesy są.
  3. Bernard

    LEDy

    (z tego co wiem) Żarówki są takie same, to komputer w aucie sprawdza czy żarówka działa aby ewentualnie powiadomić kierowcę o konieczności wymiany. Sprawdzanie odbywa się topornie (oporność / pobór prądu przy włączeniu) i to nie działa dobrze przy źródłach typu LED. "Dedykowany LED do CAN" to często dodany opornik do LED aby oszukać CAN. Co do powyższego zwarcia to skłaniam się do opinii, że dodanie rezystora dla CAN powoduje grzanie i przy jakości pewnych producentów element poddaje się po minucie. Ogólnie - klosze lamp zespolonych projektowane i homologowane są przez producentów. Jak zrobią na żarówkach to tylko takie można stosować. Kropka. Dlatego jest dużo LED pod światła dzienne montowane poza kloszami zespolonymi. Z mojego osobistego doświadczenia - zmieniłem na LED kierunkowskazy w Levorgu (MY16) - migały za szybko przy sygnalizacji skrętów (przy awaryjnych migały OK) - wycofałem zmianę. Okazało się, że dodatkowo trzeba było zmienić przerywacz na wersję "LED-ready" - od LEXUS'a i po wymianie było OK ale na drogę publiczną nie wyjechałem. Wróciłem do klasycznych żarówek bo poczytałem o potencjalnych problemach z (1) upierdliwym policjantem; (2) diagnostą na stacji; (3) ubezpieczycielem jak inny uczestnik zdarzenia oświadczy o oślepieniu przez Twój samochód - wtedy mierzysz się z nielegalną modyfikacją samochodu skutkującą utratą homologacji i teraz Ty musisz bujać się po sądach z biegłymi których opłacasz, aby z tego się wyjść. Wiem, że to mało prawdopodobny scenariusz ale ja nie mam ochoty na takie przejścia.
  4. Bernard

    LEDy

    Rozumiem, że poruszamy się w rodzinie produktów z homologacją. Nie polecam instalacji "żarówek" do lamp zespolonych z pominięciem homologacji.
  5. Ja już 3 i pół roku bez Levorga i cały czas tu zaglądam. Subarowicze to społeczność nawet "after birds".
  6. Na ursynowskich Kabatach takiego klasyka trafiłem. Nie ta liga to sztuki powyżej ale stan auta fajny.
  7. może wystarczy "maskownica śruby"
  8. Bernard

    Najglupsza rejestracja

    w temacie wątku, no nie kumam
  9. Bernard

    Najglupsza rejestracja

    Taki Q7 w centrum stolicy.
  10. Rafacon - miałem tą samą drogę Legacy -> Levorg i pytanie co potem. U mnie padło na Volvo, S60/V60 są z AWD (wiem, inne AWD jest gorsze niż w Subaru ), tylko że ciężkie są. W sprawie spalania - u mnie T5 AWD pali wyraźnie mniej niż Levorg. Nie znam tylko polityki cenowej w Genewie. W PL Volvo jest droższe cennikowo, ale są upusty, w Subaru upustów nie ma. Mazda chyba już nie oferuje 4WD w modelu 6.
  11. Skoro już tak dużo o Porsche to taki klasyk wczoraj po Ursynowie dostojnie się toczył.
  12. Bernard

    Najglupsza rejestracja

    takie dwa wskazują nieco kogo spodziewać się za kółkiem...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...