Skocz do zawartości

Czy Subaru zawsze bierze olej


CZASAMI.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Miamy w rodzinie forestera 2.5l z usa , ja mam już drugą impreze- również 2.5 wolnossaca z USA, a moja mama jeżdzi tribecą, która jua jako nowa równiez bierze olej. Na serwisie usłyszałem to samo co któryś z kolegów napisał wyżej, że wszystkie te subary na 1000km moga wziasc ok 0.5 l oleju, także trzeba co jakiś czas sobie sprawdzic stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój Forester 99 S-turbo również nie bierze oleju, przynajmniej nie w sposób zauważalny dla mojego oka. Miałem 10w60, teraz jest 10w50, zastanawiam się nad przejściem na coś w stylu 5w40. Styl jazdy: normalny. Przebieg: ~140k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w trakcie wymiany pierścieni sprawdzacie Państwo owalność cylindrów ?

 

I tu jest pies pogrzebany właśnie. Trzeba to sprawdzać zawsze jak się wyjmuje tłoki.

Dodatkowo, mechanik mógł popełnić błąd i mógł mu pęknąć pierścień przy montażu tłoka do cylindra itd itp.

Generalnie w silnikach zapiekają się też pierścienie olejowe, ale jeśli świeżo po montażu od razu bierze olej, to coś jest nie tak.

 

Moje sti przed remontem wciągało olej że hej, po remoncie nalatałem już (albo aż :mrgreen: ) 30tkm i mając wyklinane "tłuki kute" cp stwierdzam ZEROWE zużycie oleju. A zmieniam go co 5000 mil.

 

Parę innych silników też miałem okazję wyremontować i wszędzie ZERO brania oleju. Natomiast te oszczędnościowo zrobione (wymiana pierścieni) zachowują się różnie, ale zawsze zmniejszenie zużycia jest zauważalne.

Kiedyś kupiłem sobie (dawno, dawno temu) Peugeota 205 1,8TD. To był samochód - 78KM w lekkim i małym aucie. Niestety, okazało się, że olej z silnika zniknął w przeciągu 100km (!). Auto stawiało przy tym zasłonę dymną, której nie było przy kupowaniu. Ale zaraz potem, jak zacząłem dolewać normalny olej, pojawiło się konkretne dymienie (na poziomie mocno zdezelowanego Kamaza). Podejrzewam jakieś kombinacje sprzedającego :mrgreen: .

Po wymianie pierścieni zużycie oleju spadło z 1l /100km do 0,3l /1000km. A cylindry były już mocno zużyte...

 

Poza tym w silniku turbo jest jeszcze turbo i ono też może być problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik jest rozkładany to tak.Jeżeli sa jakies watpliwości po wyjęciu tłokow rownież. Niestety nie pamietam jak bylo w tym konkretnym przypadku.

Tego też nie wymagam od Pana bo ciężko pamiętać wszystkie naprawy,wszystkich klientów,zwłaszcza z przed około 9 miesięcy :)

Natomiast wnioskuje,że skoro nie zwrócili Państwo na to uwagi ,ani nie zasugerowali naprawy to po prostu było dobrze.

 

I tu jest pies pogrzebany właśnie. Trzeba to sprawdzać zawsze jak się wyjmuje tłoki. Dodatkowo, mechanik mógł popełnić błąd i mógł mu pęknąć pierścień przy montażu tłoka do cylindra itd itp. Generalnie w silnikach zapiekają się też pierścienie olejowe, ale jeśli świeżo po montażu od razu bierze olej, to coś jest nie tak.

 

Naprawę/wymianę robiłem w jednym z częściej polecanych ASO w Warszawie więc nie podejrzewałbym ich o takie niedopatrzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawę/wymianę robiłem w jednym z częściej polecanych ASO w Warszawie więc nie podejrzewałbym ich o takie niedopatrzenia ;)

 

niedopatrzenia raczej wykluczam ale istotnie nowe pierscienie powinny co najmniej o polowe zmniejszyc poprzednie zuzycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Legac również nie bierze oleju i również nie w sposób zauważalny dla mojego oka. :)

Oliwa to : Valvoline DuraBlend 5W-30

Styl jazdy: normalny.

Przebieg: ~111k km.

Edytowane przez Abbaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odkopie sobie,zmieniłem koło lipca oliwke z Motula 5W40 300v na Motula 5W30 eco-clean bo autem przemieszczam się w sposób dynamiczny ale nie sportowy i stwierdziłem,że tamten to może trochę przerost na moje potrzeby.

300V średnio znikało nawet 1l/1000km a nie mniej niż 0.5l/1000km teraz na eco-clean po zrobieniu prawie 5000km wyszło mi 0.2l/1000km ten sam styl jazdy i te same trasy :)

Tak więc po prostu chyba smakował mu 300V .300V zmeniałem co 7500km i teraz jak o tym myślę to znajduje zależność,że przez pierwsze kilometry nie znikało praktycznie nic a po przekroczeniu powiedzmy 4000km na oleju,znikało już sporo.

Eco-Cleana będę pewnie wymieniał co 10000-12000 ciekawe jak się spisze w drugiej części dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Impreza 2.0 N/A w dniu zakupu przy przebiegu niecałe 20 tys. km miała wymieniony olej i filtry. Ok. 5 tys. później sprawdzałem - olej sięgał jak w dniu wymiany do górnej nacinki na bagnecie. W tym czasie i do wymiany przy prawie 30 tys. km jeździłem głównie po mieście, trochę jakichś weekendowych wypadów za miasto, jedna dłuższa trasa na Węgry i z powrotem. Tuż przed wymianą na bagnecie olej był nadal na full. Po wymianie i zrobieniu może 2-3 tys znów sprawdziłem - full. I wtedy mojej kobicie zepsuł się yaris, zaczęła do pracy i w ogóle jeździć subarką... Dwa tygodnie minęły, sprawdzam a na bagnecie niewiele ponad pół oleju :). Zdurniałem. Z aptekarską precyzją dolałem oleju do górnej kreski - minimalnie przelałem, teraz mam 38 tys. i stan nadal jest milimetr nad górną kreseczkę... O to żeby kobita mi podpijała olej z samochodu to ją nie podejrzewam... rozumiecie coś z tego? Jeżdżę raczej dynamicznie, sporo hamuję silnikiem, zdarza mi się kilka razy w tygodniu dokręcać motur do odcięcia i mi oleju ta sama furka nie bierze a babie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Forester diesel, słynny rocznik 09, przebieg - fakt, nieduży: 60 000 km - nie bierze.

Wcześniej sprawdzałem olej regularnie, dolewałem po 50 ml gdy mi się wydawało, że coś mniej, a teraz tylko sprawdzam przed i po dłuższych trasach, a i to nie zawsze, bo i po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doswiadczen

Wony ssak MY08 nie dolewalem nic miedzy wymianami (10kkm) od 0 do 60kkm

STI MY10 pierwszy silnik po UPG bral 2l/1000 & n& pojezdzawce dozynajacej 4l/200km. skonczylo sie wymaina silnika z glowicami na gawarancji. Motul 15W60

Ten sam pacjent z nowym silnikiem na 7kkm (5do 12kkm) kuty wziol 0,8l w tym 2 pojezdzawki po 150km z predkosciami do 200kmh na slickach, docieranie, autostarada 2kkm ciurkiem i jazda na malych dystansach. mobil1 5W50

Forek dyszel bez dolewania, wymiany co 15kkm. 0 do 130kkm mobil1 ESP 5W40

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam , niestety mój też pod pija.. i to dużo ;) 1l na 1000km chybaa więcej pali podczas pałowania... jeżdżę na motulu 15-50 300v (w serwisie mi powiedzieli że poprzedni właściciel zmienił z jakiegoś mobila na tego motula i zaczął mniej brać.... i że najprawdopodobniej stoi jakiś pierścień... zgodził bym się z tym , gdyby nie dość głośno świszczące seryjne turbo....Wydaje mi się że w nie każdym subaru tak gwizda... ale znowu z intercoolera się nie leje po wyjęciu jak z jakiegoś tdi tylko widać film olejowy na ściankach... Można jakoś wyeliminować picie oleju przez turbinę lub układ tłokowo korbowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miamy w rodzinie forestera 2.5l z usa , ja mam już drugą impreze- również 2.5 wolnossaca z USA, a moja mama jeżdzi tribecą, która jua jako nowa równiez bierze olej. Na serwisie usłyszałem to samo co któryś z kolegów napisał wyżej, że wszystkie te subary na 1000km moga wziasc ok 0.5 l oleju, także trzeba co jakiś czas sobie sprawdzic stan.

 

Zony Forester 2002 (160kkm) nie bierze oleju w mierzalnych na bagnecie ilosciach. Nie dolewamy wcale pomiedzy wymianami.

To samo z moim Outbackiem, 80kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja się mogę dopisać

 

pierwszy silnik 2.5T od ZAWSZE BRAŁ OLEJ. Drugi silnik (nowy SB) nie wziął absolutnie nic - 6kkm. Silnik docierany z najwyższą starannością z wydaną instrukcją. Oj nauczyłem się cierpliwości :D

 

Teraz szukam H6 i mam nadzieję, że kupię taki który nie żre oleju bo słyszałem, że CATA padają a spalany olej z pewnoscią możę im dołozyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według producentów układów wydechowych problem z katalizatorem związany ze spalaniem oleju występuje powyżej 1l oleju na 1000 km – nalot fosforowy na monolicie blokuje kontakt spalin i uniemożliwia ich oczyszczanie, blokuje przepływ spalin i zwiększa ciśnienie zwrotne.

 

U mnie 2,5 NA bierze ~0,2l/1000 km Millersa XF Longlife 5W30 C2.

Edytowane przez bakkz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...