Skocz do zawartości

Czy Subaru zawsze bierze olej


CZASAMI.pl

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, Karas napisał:

nowe Subaru tzn z silnikami FB25 FB20 informują o małej ilości oliwy jak na bagnecie jest trochę poniżej połowy skali

A moja astra  GSI  z  1992 roku ma seryjnie wyświetlacz i słownie informuje o za niskim poziomie oleju  , poziomie płynu chłodniczego i płynu spryskiwaczy  i jeszcze o światłach i inne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
12 godzin temu, MaciekK napisał:

Jak silnik jest zdrowy lub dobrze zrobiony to Subaru nie potrzebuje oleju :)

Zgodzę się, jeżeli mówimy o normalnym użytkowaniu. Przy dłuższym korzystaniu z osiągów zbliżonych do maksymalnych (autostrady, tory) zdrowy silnik może wziąć trochę oleju. Mam tak w turbo, miałem tak w wysokoobrotowym wolnym ssaku. W obu przypadkach i przed i po remontach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, owad napisał:

Kiedy to się pojawiło u Ciebie?

Jak sie pojawi to już silnik do wymiany czy nie? ;)

Boję się sprawdzać czy u mnie to jest :)

 

Ja w Forku SJ z 2014 roku raz doświadczyłem tego komunikatu i się przestraszyłem, muszę przyznać.

Oczywiście byłem w drodze na ważne spotkanie oddalone o 200km i już byłem spóźniony ale to nie miało znaczenia.

 

Zatrzymałem się na stacji, kupiłem olej i po 15 minutach sprawdziłem bagnet. Było lekko poniżej dolnej kropki. Dolałem i ruszyłem dalej w drogę.

W moim przypadku i w mojej ocenie zadziałało poprawnie.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Stary wątek ale bardzo ciekawy więc wtrące swoje dwa grosze. Złożyłem parę tych silników już i ciekawi mnie jedna rzecz. Kolega który zakładał ten wątek mówił że wymienili przy okazji UPG pierścienie w jego samochodzie i było gorzej niż wczesniej. Dla mnie to jest oczywiste. Przy każdej wymianie pierścieni w parze powinno iść nowy tłok nadwymiar  i szlif cylindra. Jeśli ktoś chce po łebkach to wkłada tylko nowe pierścienie i honuje cylinder (jodełka) żeby te pierścienie mogły się dotrzeć i ułożyć jako tako. Ale tak można zrobić w normalnym silniku bo w Subaru nie wyjmie się korb razem z tłokami bez rozbierania silnika na pół do ostatniej śrubki. Można wyjąć same tłoki a korby zostaną w cylindrach. Jak więc panowie z serwisu zrobili honowanie w tym silniku przy okazji UPG bez rozpolowienia bloku? Jeśli ręcznie to gdzie leciały opiłki z honowania i jak zrobili to z korbami zamocowanymi na wale?

Ja po prostu wiem że oni tego nie honowali a bez honowania pierścienie się nie dotrą nigdy jak powinny i zamiast 0.5l będzie brał 1litr

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Państwo ! Coś jednak jest na rzeczy. 28 000 km po zbudowaniu silnika. Łomocze, hurgocze, zakuty. Bierze poniżej 0,1 na tysiąc km. Czyli pierścienie ? Kręci się do przepisowego maksa. Podobnie u mojej córki. Ponad 160 kkm i nie prosi o dolewki. Słowo klucz: dotarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2020 o 19:35, mz56 napisał:

Drodzy Państwo ! Coś jednak jest na rzeczy. 28 000 km po zbudowaniu silnika. Łomocze, hurgocze, zakuty. Bierze poniżej 0,1 na tysiąc km. Czyli pierścienie ? Kręci się do przepisowego maksa. Podobnie u mojej córki. Ponad 160 kkm i nie prosi o dolewki. Słowo klucz: dotarcie.

 

Zakuty to słowo klucz w tej sytuacji. Kute tłoki mają większą rozszerzalność cieplną i stosuje się znacznie większy luz pomiędzy tłokiem a cylindrem. Przy kutych tłokach zużycie 0,1 na tysiąc to ideał. Nie ma tu żadnych przesłanek do awarii. Silniki z kutymi tłokami mogą mieć tendencję do generowania większego hałasu na zimnym ze względu na większe luzy zanim osiągnie temperaturę roboczą. Nie zakuwa się silników, których używa się do jazdy po bułki, to jest przeznaczone do dostawania w piec i automatycznie taki silnik ma krótko żyć. Budowanie silnika, który jest przeznaczony to dużych obciążeń termicznych musi być czym uzasadnione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Żartowałem. Na początku, jak go usłyszałem to słabo mi się zrobiło. Ale chodzi jak burza i oleju praktycznie zero. Szczególnie, że wymiany co 7500 km. Każdemu życzę. Z tym docieraniem nie żartuję. To kolejny samochód w moim życiu traktowany delikatnie na początku i kolejny nie biorący oleju. STI pierwsze 500 km zrobił nawet na specjalnym oleju do docierania.

 Z tym krótkim życiem, to zobaczymy. Jak by nie było, seryjny pada po powiedzmy 120 kkm. Jak zakuty uciągnie 100 kkm to już różnica nie jest taka wielka. Natomiast radocha z jazdy u Niemca nie do opisania. Przy 200 km/h ma ochotę wyrywać do przodu i jest wtedy cichy. Tzn. jest głośny, ale nic nie łomocze i nie hurgocze. Dla mnie bomba. Następny też będzie zakuty.

Edytowane przez mz56
Dopisek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet stosowano w 125p, polonezie i nawet!!! w 126 P ! Silnik "się źle złożył ?", pretensje nie do nas. Bliski kolega miał praktyki w FSO. SiMR PW. Plan trzeba było wyrobić. Nawet jak nie było tłoków do konkretnych bloków (tulei), to się składało i do klienta. Były trzy klasy wymiarowe. Mały do dużego, to czasem 0,6 mm luzu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, mz56 napisał:

Mały do dużego, to czasem 0,6 mm luzu !

Prawie jak w kutych Mahle 4032 :)

 

(prawie, tylko setek nie dziesiątych :)) 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że one nie były kute, a z plasteliny. Kiedyś mój cioteczny braciak przyjechał do mnie po nocy i słabo się znając zapytał, czy może do malucha wstawić tłoki, które właśnie zakupił. Razem z blokiem kupione we wspaniałym sklepie Polmozbyt. Jako komplet. Miały 1,1 mm luzu ! Wiem, pamiętam, silnik chłodzony powietrzem, ale aż tyle ? Poradziłem mu, żeby oddał, nie było się w tych czasach łatwo rozstać z takim fartownym zakupem, i trafił komplet z luzem 0,1 mm. Delikatnie pierwsze 3000 km i maluch latał latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honowanie i szlifowanie, to bardzo zbliżone pojęcia. Generalnie, przy prawidłowym szlifowaniu, zostają rowki, pozwalające na prawidłowe smarowanie pierścieni. Można by rzec, że to co wszyscy nazywają honowaniem, to efekt prawidłowego szlifowania. 40 - 45 stopni (ogólnie). W niektórych silnikach może być inaczej. Chropowatość głowicy szlifującej i odpowiedni posuw pozwalają na uzyskanie prawidłowych rowków. Zachowanie odpowiedniej głębokości rowków do luzu tłoka, pozwala na minimalizację zużycia oleju. Brzmi dziwacznie, ale się sprawdza w praktyce. Pierścienie robią swoją robotę a ilość niezgarniętego oleju jest minimalna. Poprzez rowki, dostaje się na gładź tylko tyle oleju, aby smarowanie było wystarczające i pierścienie nie zużyłyby się zbyt szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...