Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 DIT 300KM 400NM CVT


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

Ładny białas. :)

Aflinta - nie chodzi mi samą tapicerkę. Możesz wierzyć lub nie ale wszystkie detale były super dobrane i wykończone. Co ciekawe poszedłem do Skody żeby zapytać ile jest dopłaty za takie cudo ale nie oferują w PL takiej wersji. Widać Rosja ma swoje przywileje. W każdym razie chciałbym aby FHI zaczęło przywiązywać większą uwagę do jakości wykończenia wnętrza oferując samochody za 45-50k euro. Biorąc pod uwagę zapowiedzi odnośnie cen Forestera 2.0DIT to takiego minimalnego poziomu można się spodziewać w Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 a czemu niby nie? Jak już kiedyś pisałem - na targach wsiadłem po Superbie do OBK... dzień do nocy pod każdym względem.

*uważam że boxer diesel Subaru to najlepszy diesel z tej pojemności jaki jest na rynku

 

to znaczy ze nie jezdziles innymi.Zapraszam do przejazdzki np: S60 D4 moze byc nawet z automatem.Urywa jaja w porownaniu z tym w subaru ktory pod wzgledem osiagow jest bardzo przecietny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 a czemu niby nie? Jak już kiedyś pisałem - na targach wsiadłem po Superbie do OBK... dzień do nocy pod każdym względem.

*uważam że boxer diesel Subaru to najlepszy diesel z tej pojemności jaki jest na rynku

 

to znaczy ze nie jezdziles innymi.Zapraszam do przejazdzki np: S60 D4 moze byc nawet z automatem.Urywa jaja w porownaniu z tym w subaru ktory pod wzgledem osiagow jest bardzo przecietny

mam mocne jaja :twisted:

Czy mówisz o tej przednionapędówce 163KM ? zakładam że tak bo z tej pojemności innego nie widzę.No więc jeśli 9,2sek do setki ma mi urwać jaja to oświadczam że urywa mi codziennie bo legacy 9,3 (sedan) 9,6 (kombi).

Obawiam się że w przedziale prędkości 100-200 km/h też mnie nic nie zaskoczy bo subaru jest naprawdę elastyczne.

Volvo Vmax na wszelki wypadek nie podaje,natomiast Subaru Legacy D przekroczył katalogowe dane-zaręczam osobiście za świadka biorę moją żonę(specjalnie ją po to obudziłem podczas podróży do Pragi) :)

 

Że subaru legacyD pod względem osiągów jest bardzo przeciętny? Pozwolę sie nie zgodzić z tym stwierdzeniem.A kultuą pracy wiele innych motoryzacyjnych tuzów bije na głowę.Gdyby nie sprzęgłowa kastracja byłby"debeściak" :cool:

Odnoszę wrażenie że na siłę deprecjonujesz subaru,nie wiem tylko czemu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam doskonale porownanie bo i OBK i tym Volvo lecialem na dokladnie tej samej trasie.To dwa inne siwaty , zwlaszcza w elastycznosci przy wyprzedzaniu , nie wspomne juz o dziewku silnika D4 ktory jest wrecz fantastyczny jak na dyszla gdzie 2.0D jest wrecz nijaki. S60 polecialo 220 z palcem w nosie i szlo by dalej gdyby bylo gdzie dalej jechac podczas gdy OBK zdechl przy 200.W srodku do VAG troche brakuje , ale i tak lata swietlne przed Legacy.

 

Odnoszę wrażenie że na siłę deprecjonujesz subaru,nie wiem tylko czemu

bo zrobila sie tego masowa kupa , ktora poza 4x4 i ilosica miejsca nic ciekawegonie oferuje , a wy na sile staracie siebie samych przekonac ze jest inaczej.Widizsz ponad 10 lat temu jak sprzedawali GTeka to kazdy mial w dupie ze srodek wyglada jak z przetopionych butelek po Coli bo w kazdym innym aspekcie bylo to po prostu fantastyczne auto ktore oferowalo cos czego nie dawali konkurenci nawet dwa drozsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam doskonale porownanie bo i OBK i tym Volvo lecialem na dokladnie tej samej trasie.To dwa inne siwaty , zwlaszcza w elastycznosci przy wyprzedzaniu , nie wspomne juz o dziewku silnika D4 ktory jest wrecz fantastyczny jak na dyszla gdzie 2.0D jest wrecz nijaki. S60 polecialo 220 z palcem w nosie i szlo by dalej gdyby bylo gdzie dalej jechac podczas gdy OBK zdechl przy 200.W srodku do VAG troche brakuje , ale i tak lata swietlne przed Legacy.

 

Odnoszę wrażenie że na siłę deprecjonujesz subaru,nie wiem tylko czemu

bo zrobila sie tego masowa kupa , ktora poza 4x4 i ilosica miejsca nic ciekawegonie oferuje , a wy na sile staracie siebie samych przekonac ze jest inaczej.Widizsz ponad 10 lat temu jak sprzedawali GTeka to kazdy mial w dupie ze srodek wyglada jak z przetopionych butelek po Coli bo w kazdym innym aspekcie bylo to po prostu fantastyczne auto ktore oferowalo cos czego nie dawali konkurenci nawet dwa drozsi.

To może teraz Twoim językiem.

Masową kupą to staje się Audi bo kolejne modele zamiast Torsena mają Haldexa.Subaru nie zniża się do tego poziomu masowości i nie wciska ludziom namiastki 4x4 opakowując to w skóry i polerowane blaszki dla snobów.Za moment Audi niczym nie będzie się różniło od Skody.

Polecam poniższy test miłośnikom audi,szczególnie miny niemiaszków kiedy w TT podczas testu właśnie skończyły się hamulce :mrgreen: coś ok.7,45-8,0sek.

http://www.youtube.com/watch?v=YFGZA8F1UH8

Mam wiele do zarzucenia Subaru ,szczególnie traktowanie Europy jak trzeciego świata ale nigdy bym nie wpadł że konsekwentnie produkowany boxer czy AWD to masowa kupa.

Przewaga technologiczna Subaru sprzed parunastu lat nie mogła trwać wiecznie,takie myślenie to nieporozumienie połączone z naiwnością, bo inni też robią postępy.

S60 to bardzo piękny samochód i jak każdy Volvo świetnie wykończony w środku ale wypisywanie że D4 i boxeraD dzielą lata świetlne to zwykła przesada czego dowodzą niezbicie dane na papierze ,ale pewnie nie tylko bo testy każdego subaru wychodzą zawsze lepiej niż te papierowe.Dotychczas nie doszukałem się negatywnej opinii o tym silniku w żadnym teście-wręcz przeciwnie.Ale napewno warto będzie przejechać się S60 D4 chociaż i tak nie leży w moim kręgu zainteresowań bo jest FWD.

 

Dźwięk SubaruD ? Dla jednych nijaki a dla mnie niepowtarzalne ledwie słyszalne mruczenie boxera-TO LUBIĘ i tyle.

 

Mam też wrazenie że troszkę odeszliśmy od głównego tematu.

 

na potwierdzenie moich słów test subaru legacy Dczyli ,0.3 sek. lepiej niż podaje producent

 

 

i dla porównania Volvo co prawda nie s60 d4 ale z identycznym silnikiem 163KM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nie odnosze do filmikow na youtube czy tego co podaje producent ( do 100 a to dalej niewele mowi ) tylko tego jakie sa odczucia z jazdy a te byly jak wyzej.To co dzieli obecne dubaru od poprzednich to charakter.Poprzednie mialy go duzo a obecne wcale.

Odnosnie quattro to widze ze dalej nie za wiele wieszo tej marce a masz duzo do powiedzenia.Zeby cie znow oswiecic to haldex wystepuje w samochodach na plycie A3 i silnikiem poprzecznie a staly naped bo nie jest to juz do konca torsen w modelach majacych silnik wzdluz tak wiec quattro to nic innego jak znsk firmowy a nie wyznacznik zastosowanego napedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wieszaja psy na Haldex-ie, ale ciekawe który w ogóle miał okazję jeździc tym 4-generacji? Rozdrabnianie się i "spuszczanie" nad zaletami takiego czy innego rodzaju napędu 4x4 w dobie kiedy we wszystkich tych autach siedzi elktroniczny stróż ESP jest bez sensu. Zanim bedziesz miał szansę wykorzystać potencjał tego super- hiper napędu to ESP już prawie do zera wyhamuje auto :idea: . Pomijam już fakt że może z 1% użytkowików tego forum potrafi tak naprawdę w sytuacji krytycznej wykorzystać fakt takiego a nie innego napędu. Przy okazji kto z dyskutujących wiedział że Haldexa można tuningować i montować różne moduły mocno zmieniające jego charakterystykę.

Z drugiej strony trzeba sobie jasno powiedzieć - w dzisiejszych autach z ESP układ 4x4 służy do poprawy trakcji/napędu i niczego więcej.

 

A żeby zamknąć dyskusję to w drugim wątku Dyrekcja jasno powiedziała że Subaru nie przewiduje w Europie Legacy/Outbacka z 2.0 DIT, więc zapraszam was do salonów skody :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nie odnosze do filmikow na youtube czy tego co podaje producent ( do 100 a to dalej niewele mowi ) tylko tego jakie sa odczucia z jazdy a te byly jak wyzej.To co dzieli obecne dubaru od poprzednich to charakter.Poprzednie mialy go duzo a obecne wcale.

Odnosnie quattro to widze ze dalej nie za wiele wieszo tej marce a masz duzo do powiedzenia.Zeby cie znow oswiecic to haldex wystepuje w samochodach na plycie A3 i silnikiem poprzecznie a staly naped bo nie jest to juz do konca torsen w modelach majacych silnik wzdluz tak wiec quattro to nic innego jak znsk firmowy a nie wyznacznik zastosowanego napedu.

 

Twoje odczucia z jazdy subaru boxerD są takie a nie inne,ciekawe że te odczucia są mocno odosobnione,bo naprawdę nie spotkałem się z negatywną opinią o tym silniku a próby jego testowania dodawały mu tylko splendoru.

Swoją drogą myślałem że pogadamy o faktach a nie odczuciach.

Filmy z Youtube przezemnie wklejone są profesjonalnie wykonane a ich rezultaty mówią same za siebie.One poprostu nie pasują do Twoich teorii " kosmosów lat świetlnych i galaktyk".

Co do Torsena i Audi to przecież napisałem że kolejne modele a nie wszystkie.

Obawiam sie że w ramach downsizeingu niebawem znikną wszystkie jednostki wzdłużne(patrz BMW) i Torsena będzie można oglądać w muzeum.I to jest właśnie masowa kupa.

Boxer natomiast nie ma problemu ze współpracą z porządnym AWD-i to jest nie-masówa.

 

W jednym się z Tobą zgodzę-nie jestem specjalistą od Audi,ani wogóle od samochodów,ale za to szybko się uczę również dzięki temu forum.

 

PS.cały czas byłem przekonany że to forum miłośników Subaru,ale chyba się myliłem

PS2.jak podobały Ci się hamulce z TT ;)

 

Tak czy inaczej ,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej dyskusji ogólnie ci co mają/mieli audi postulują za swoim, a ci co jeżdżą Subaru przy swoim ;-)

oczywiście obecne Subaru nie dają tyle ile większość osób by tego oczekiwała ale na litość Audi też nie jest autem idealny, a niektórzy próbują zrobić z tego Auta ideał stylistyki, wykończenia, osiągów itp. :roll:

Audi podobnie jak Subaru ma awaryjne jednostki, też się psuje, też nie pali 5l i ma swoje lepsze jak i gorsze strony.

W obecnych czasach nie ma aut idealny, a wybór jest tak duży, że jednemu przypasuje to, a innemu co innego i z tego ogólnie powinniśmy się cieszyć, że jest w czym wybierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ......... Subaru to naprawde nie jest nie wiadomo jaka firma. Napewno nie ma sensu jej porównywać do Audi bo to inne światy. To naprawdę jest duża różnica. Jako właściciel STI2012 powiem tak :

 

--Auto jest piękne, z przyjemnością patrzę na mego sedana, widze w nim po części powrót do starych agresywnych stylizacji jak np. EVO VI a ja lubie jak sportowe auto ma to coś. Ale tak samo patrzę na sportowe audi, którym niczego nie mogę zarzucić a wręcz przeciwnie. I jak wam powiem jaki jest problem, ten sam co u mnie.....narazie brak kasy na zakup np. RS5 czy RS6 i nie ma się co głupio oburzać i na siłe tłumaczyc się, ze Audi to to a tamto tylko żeby je na siłe obrzucić błotem. Przypomnę że Audi było pierwsza marką w rajdach stosujaca napęd 4x4 i nie ma co tu psioczyć na ich napędy bo w niemieckich testach zimowych zajmuja czołowe miejsca. Mówie tu o torsenie. A i ten Haldex jak piszę przedmówca to i tak mało kto go tutaj byłby w stanie na tyle opanować żeby powiedzieć że słaby. To takie gadanie teoretyka.

 

Dalej a propos mego STI2012.............powiem szczerze, wnętrze jest co najwyżej srednie. Radio katastrofa, plastiki ma lepsze KIA, rozwiązania typu otwieranie baażnika czy wlewu jakas dzwigienka pod nogami czy też brak mozliwości zamknięcia nawiewu po środku mnie rozwala. w aucie topowym tej marki zawiasy bagażnika stercza jak w ursusie i do tego pieknie ciagnacy sie kabel w peszlu jak w maluchu. Brak nawet w opcji 2 strefowej klimatyzacji. Moglbym jeszcze wymieniać ale ja to wszystko przed zakupem wiedziałem bo to inna grupa odbiorców i nie stać mnie było na topowe audi o podobnych osiagach. Poza tym ostatnio jeździłem EVO X w szwajcarskiej wersji Arashi i osiagi podobne ale wykończenie w Evo jest o 2 nieba wyzej niz w moim STI. Ale ja w pelni kocham mego STI ale przenigdy nie powiem, że Audi jest gorsze bo obiektywnie powiem, że Audi poza tematem podobnych osiagow, napedu i ceny bije Subaru pod kazdym wzgledem. To jest swiatowa klasa.

 

Aha i jeszcze ilość usterek silnika jaka się zdarza w ostatnich modelach Subaru jest wręcz przerażająca. Ilość STI od 2008 z uszkodzonymi silnikami powoduje u mnie ciarki. Na forach niemieckojezycznych gdzie tych aut jeździ duzo więcej niz w PL temat Motorschaden jest na tapecie cały czas. Co chwile komus pękaja tłoki, wysrywa uszczelke, gną sie korby. I to nie sa jakies mega poprzerabiane auta, to sa auta najwyżej po sofcie na 320-330KM a czesto to sa seryjne autka bez ządnych modyfikacji z przebiegami od kilkunastu do 30-40tkm. Ostatni przypadek to gość ze CH i jego STI11 z przebiegiem 24tys km. Jeżdzone jak to w CH wiec max do 120km/h, pisal ze oszczedzal i rzadko przelaczal na tryby sportowe, cieszyl sie samym posiadaniem i mu tlok pekl podczas przyspieszania. O co tu chodzi?? Wczoraj gosc z Outbacka 2010, 70tkm i na autostradzie silnik poszedl w piach. Auta dbane, regularnie serwisowane, poziomy sprawdzane jak to w subaru trzeba i nic z tego. Takich przypadkow na calym swiecie jest mnostwo i to sa usterki z najpowazniejszej grupy usterek. Jak czytam ze subaru to nie nadaje sie na autostrady, uwazaj z tym uwazaj z tamtym to ja przepraszam..........kupuje prawie za 200tys zl auto ktore najlepiej zeby stalo w garazu i zeby od razu je zakuć. I najlepsze ze te problemy wystarpuja w silnikach 2.5 od 6 lat i Subaru dalej tego nie rozwiazalo!! WHY ??

 

Ale i tak kocham i uwielbiam mego STI ale jak mi wyp.... silnik to go zakuje i nigdy nie kupie subaru, bo jako dla poważnego klienta oczekuje minimum czyli niezawodności w przypadku topowego sportowego modelu marki.

 

PS.Wczoraj czytalem ze problemy z silnikami STI wychodza z ubogiej mieszanki przy pelnym doladowaniu, z racji norm eko silnik pracuje na mieszance 14,7:1 co jest ok, ale przy pelnym booscie mieszanka staje sie uboga i powoduje przegrzewanie sie silnika zwlaszcza na 4 cylinrze. W USA tunerzy proponuja poprawe chlodzenia : woda i olej oraz dobry soft ktory nie bedzie szczedzil paliwa przy pelnym doladowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie już spokój z tymi dyskusjami o wyższości Skody/Volvo/Audi nad Subaru.

 

Skoda jest dla wrednych ludzi, próbujących udowodnić wszystkim jakiego to mają tańszego Vw.

Volvo żeby jeździć bezpiecznie musi mieć setki systemów ułatwiających jazdę.

A Audi to taka motoryzacyjna prostytutka - BMW i Mercedes mają swoich klientów a Audi za odpowiednią cenę każdemu zrobi dobrze.

 

Wybaczcie, ale ja czekam na nowe informacje dotyczące Legacy/Forestera 2.0 DIT i nie podoba mi się jak temat cały czas jest na górze ale żaden z Was nie wnosi do niego nic nowego poza tym, że "moja jest tylko racja".

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda jest dla wrednych ludzi, próbujących udowodnić wszystkim jakiego to mają tańszego Vw.

Skodę miałem (mozna by powiedzieć że jedną mam nadal), miałem Subaraki, mam i Audi - to co jestem wredny, czy nie, bo zgłupiałem - powielanie i stosowanie stereotypów nie wychodzi na dobre, bo niby chciałbyś zabłysnąć i komuś dopiec, a tu się okazuje że czasami przy okazji dopieczesz nie tym co trzeba.

Niech i ta Audi będzie prostytutką, która dogadza za pieniądze i i mozna sobie stworzyć/wybrac coś pod siebie. Idąc tym tropem to subaru jest jak pies ogrodnika bo powiedziało że ma EU w dupie i nie bedzie Legacy DIT.

Z dwojga złego to juz wolę obcować z prostytutką niz z psem ogrodnika, bo przyjemnośc zdecydowanie większa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje odczucia z jazdy subaru boxerD są takie a nie inne,ciekawe że te odczucia są mocno odosobnione,bo naprawdę nie spotkałem się z negatywną opinią o tym silniku a próby jego testowania dodawały mu tylko splendoru. Swoją drogą myślałem że pogadamy o faktach a nie odczuciach. Filmy z Youtube przezemnie wklejone są profesjonalnie wykonane a ich rezultaty mówią same za siebie.One poprostu nie pasują do Twoich teorii " kosmosów lat świetlnych i galaktyk".

 

widzisz ja bazuje swoja opinie nie na tym co przeczytalem w gazecie , ale na tym z czym mialem do czynienia a tak sie sklada ze dosc duzo ostatnio pozyczalem samochodow w roznych wypozyczalniach i mam bardzo dobry przeglad 2.0 TDI .Oczywisice nie musisz sie ze ma zgadzac , a moze zwyczajnie nie masz do czego porownac wiec wydaje ci sie inaczej bo nawet niektore pismaki jak krytykowali to wlasnie dosc slabe osiagi 2.0D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze na codzien 2 TDI i Boxer jedzie lepiej. pewnie jakis 180 KM TDI i jeszcze FWD pojedzie szybciej na Autostradzie ale nie Passat 140 KM !!!. Haldexem tez jezdze i jak sie zapina to dupa zarzuca :mad: ESP to minimalizuje ale frajdy nie ma w Haldexie nie ma frajdy to tylko proteza zeby pojechac. Nowy Legacy lepiej jedzie trakcyjnie od OBK MY05 tego ciagle na sniegu nosilo.Legacy jedzie jak po szynach.

2 D to jest dobry ale w BMW. w 3 osiagi sa naprawde dobre !!!

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawalem w kontekscie mozliwosci silnika i jeden i drugi to 2.0.Do rego jechal ze mna znajomy ktory mial GTeka i sam stwierdzil najpierw ze to musi byc D5.Auto mialo tragiczny automat ale 400 nm ktore sprawiala ze ciag byl na prawde swietny.Takie D4 z haldexem to calkiem spoko dupowoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wieszaja psy na Haldex-ie, ale ciekawe który w ogóle miał okazję jeździc tym 4-generacji? Rozdrabnianie się i "spuszczanie" nad zaletami takiego czy innego rodzaju napędu 4x4 w dobie kiedy we wszystkich tych autach siedzi elktroniczny stróż ESP jest bez sensu. Zanim bedziesz miał szansę wykorzystać potencjał tego super- hiper napędu to ESP już prawie do zera wyhamuje auto :idea: . Pomijam już fakt że może z 1% użytkowików tego forum potrafi tak naprawdę w sytuacji krytycznej wykorzystać fakt takiego a nie innego napędu. Przy okazji kto z dyskutujących wiedział że Haldexa można tuningować i montować różne moduły mocno zmieniające jego charakterystykę.

Z drugiej strony trzeba sobie jasno powiedzieć - w dzisiejszych autach z ESP układ 4x4 służy do poprawy trakcji/napędu i niczego więcej.

 

 

 

W Subaru można wyłączyć ESP a w Skodzie nawet jak wyłączysz to zabawa się szybko kończy bo Haldex nawet 4 zaraz się zgrzeje i zapali lampka w konsoli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo - nie wyłączysz ale po wciśnieciu gizika pozwala na więcej.

BTW ciekawe jak długo będzie bicie piany nad czymś co i tak nie będzie można kupić. Drążycie kwestię porównania z innymi samochodami co jest typowo akademicką dyskusją a praktycznie bez komentarzy przeszła informacja, że oferta Subaru wykastrowało ofetę do bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...