Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 DIT 300KM 400NM CVT


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

Adam12, jestem prawie pewny ze znaczna wiekszosc uzytkownikow subaru nie wykozystuje potencjału tego napędu. Przekoanie ze Subaru wyjedzie z kazdej zaspy a Haldex nie jest mylne. Jezdze Haldexem i powiem szczerze ze nie mialem sytuacji zebym nie wyjechał ze sniegu, jak wjade w snieg po dach to i S-AWD subarowe nie pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda ale ja miałem na myśli porównanie do ośki ( zgodnie z sugestią kolegi ).

Osobna kwestia, że haldex 4 generacji jest dostępny w najnowszych modelach i naprawdę "daję radę" ale poprzednie wersje pozostawiają wiele do życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 ale też nie popadajmy w paranoje... po naszych ulicach 99% jeżdżących aut to ośki. I nawet jak spadnie śnieg to jakośsobie radzą. Oczywiście gorzej niż Subaru, ale jakiegoś armagedonu nie ma. Wiadomo, że znajdą się jacyś mądrale, co swoim FWD wjadą w zaspe sięgającą do ich maski, ale większość aut jeździ po w miare odśnieżonych ulicach i tam problemów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda ale ja miałem na myśli porównanie do ośki ( zgodnie z sugestią kolegi ).
ja nie gdzie nie pisalem o osce , mowoiac konkurencja mialem na mysli modele z jakims tam 4x4.

Jezlie juz chodzi o sam rozwoj AWD w subaru , to proponuje z czystej ciekawosci przejechac sie w zimie na jakiejs malo uczeszczanej drodze czy duzym placu , jakims nowym modelem z quattro od A4 w gore i ewentualnie opisac swoje spostrzezenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i się zaczęło...... Napisałeś, że przewaga AWD jest coraz mniejsza związku z super hiper systemami typu ESP w "normalnych" autach. Ja mam podobną opinię ale to nie zmienia faktu, że czuję różnicę w prowadzeniu ośki z jakąś tam kolejną mutacją ESP ( kazdy producent wprowadza swoje wynalazki ) a Subaru z AWD czu Audi z quattro. Notabene owa dwa "systemu" były /są na podobynym poziomie chyba od czasów dinazaurów.

Zastrzegam sobie w tym miejscu, że jestem laikiem, nie oglądam Youtobe, nie czytam Autoświata, przed zakupem OBK nie testowałem 90 modeli konkurencji. Testowałem jeden bo tylko jeden inny niż Subaru brałem pod uwagę: A4 Allroad MY10 2.0TFSI.Niestety bez fajerwerków kosztował ponad 200k pln i palił więcej niż mój WRX więc odpuściłem.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie że w ramach downsizeingu niebawem znikną wszystkie jednostki wzdłużne(patrz BMW)

BMW przechodzi na FWD ?

No narazie nie,moją emocjonalną pomyłkę już wyjaśniłem:

 

"Masz racje,pewnie mnie troche poniosło.

Chodziło mi o to że BMW odchodzi o klasycznego 6-cio cylindrowna na rzecz 4+turbo(2.8i),to też takie odejście od tradycji i podejrzewam że fani BMW nie lekko to przyjęli."

 

Ale z drugiej strony skoro Mercedes wprowadza FWD to wszystko się zdarzyć może :)

 

w samym napedzie nic sie nie zmienilo ani na lepsze ani na gorsze jedyna roznica jest taka ze przybylo konkurencji powodujac ze AWD w subaru to juz nie az tak mocna karta przetargowa

I z tym się zgadzam.

Konkurencja ,a w szczczególności Haldex i jego metamorfozy, zrobiła duży postęp i różnice się zacierają.

Na mój jednak laicki rozum wolę jeśli cztery kółka permanentnie czuwają nad przyczepnością szczególnie w zakrętach niż jeśli miałoby to się odbywać za pomocą dołączenia nawet wyrażonego w milisekundach lub jak to się teraz reklamuje szybciej niż pomyślimy.Ot takie moje wolenie i kaprys posiadania SAWD.Może w przyszłości spróbuję Haldexa?...who knows?

 

Jezlie juz chodzi o sam rozwoj AWD w subaru , to proponuje z czystej ciekawosci przejechac sie w zimie na jakiejs malo uczeszczanej drodze czy duzym placu , jakims nowym modelem z quattro od A4 w gore i ewentualnie opisac swoje spostrzezenia.

 

Audi quattro zawsze było świetnym napędem,ze wzgl. na TORSEN, a jaka jest różnica w modelach z Haldexem-nie mam pojęcia,ale to ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i się zaczęło...... Napisałeś, że przewaga AWD jest coraz mniejsza związku z super hiper systemami typu ESP w "normalnych" autach.

 

ja tak napisalem ? cos ci sie przywidzialo i to konkretnie chyba

 

Audi quattro zawsze było świetnym napędem,ze wzgl. na TORSEN, a jaka jest różnica w modelach z Haldexem-nie mam pojęcia,ale to ciekawe.
quattro zawsze mialo problem bo zawsze "pchalo nosem " zreszta tak jak subaru z tym ze subaru mimo wszystko mniej.

Od nowej platformy czyli A4 B8 i 2008 roku i innych nowych modeli A6 A7 itd. w modelach bradziej cywilnych podzial napedu jest 40/60.

Sprawia to ze w zimie ten samochod ma zawsze tendencje do nadsterownosci ( co w audi bylo wczesniej niespotykene ) pieknie skreca i co najwazniejsze nie pcha nosem.Jezdzi sie troche jak BMW tyle ze z niesamowita trakcja , bo tam gdzie w Xdrive raz mamy przod raz go nie mamy i cala ta jazda jest troche niecharmonijna tam quattro zawsze ma trakcje a przez to ze jednak tylne kola dostaja najwiecej zazwyczaj auto w poslizgu leci sobie ladnym slajdem.

Zeby nie blylo nie mowie ze jest lapszy ale zachecam sie przekonac na sniegu.Frajda jest niesamowita jak na zwykle auto i ciezkie auto.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3

 

W S-3 moim zdaniem siedzi właśnie Haldex. Jeżeli w Golfie silnik jest również umieszczony poprzecznie, to również posiada Haldex. Ktoś tu słusznie już zauważył (chyba @lukass ), że Haldex najnowszej generacji ( generalnie Wam nie znany :mrgreen: ) nie jest rozwiązaniem ustępującym (w jakiś znaczny sposó B) ) Torsenowi.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. To jakie proporcje ma inicjalny rozkład jest moim zdaniem zdecydowanie mniej istotne od tego jak szybko i jak precyzyjnie następuje transfer napędu przód-tył, w zależności od zmiany warunków jazdy.

Edytowane przez Grzesiek_67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3

 

W S-3 moim zdaniem siedzi właśnie Haldex. Jeżeli w Golfie silnik jest również umieszczony poprzecznie, to również posiada Haldex. Ktoś tu słusznie już zauważył (chyba @lukass ), że Haldex najnowszej generacji ( generalnie Wam nie znany :mrgreen: ) nie jest rozwiązaniem ustępującym (w jakiś znaczny sposó B) ) Torsenowi.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. To jakie proporcje ma inicjalny rozkład jest moim zdaniem zdecydowanie mniej istotne od tego jak szybko i jak precyzyjnie następuje transfer napędu przód-tył, w zależności od zmiany warunków jazdy.

 

S3 z tego co wiem ma haldexa. Podział inicjalny ma znaczenie w przypadku np. wjechania na lód na drodze w ułamku sekundy zupełnie zmienia się charakterystyka samochodu. Dodajmy do tego jeszcze np. wymijanie przeszkody i mamy mieszankę wybuchową:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S3 z tego co wiem ma haldexa.

 

Tak napisałem, nie ma potrzeby powtarzać.

 

Podział inicjalny ma znaczenie w przypadku np. wjechania na lód na drodze w ułamku sekundy zupełnie zmienia się charakterystyka samochodu.

 

Podział inicjalny przy prawidłowo, czyli szybko i precyzyjnie, działającym centralnym mechanizmie różnicowym właśnie poszedł w zapomnienie po wjechaniu na lód...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S3 z tego co wiem ma haldexa.

 

Tak napisałem, nie ma potrzeby powtarzać.

 

Podział inicjalny ma znaczenie w przypadku np. wjechania na lód na drodze w ułamku sekundy zupełnie zmienia się charakterystyka samochodu.

 

Podział inicjalny przy prawidłowo, czyli szybko i precyzyjnie, działającym centralnym mechanizmie różnicowym właśnie poszedł w zapomnienie po wjechaniu na lód...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Nie ważne jak szybka jest reakcja zawszę będzie opóźniona w stosunki do warunków na drodze: samochód musi wyczuć zmieniające się warunki i dopiero dostosować podział momentu. Przy w miarę równym podziale momentu samochód nie zmieni tak szybko właściwości. Czujnik zawsze będzie krok za lodem na jezdni.

 

Jeśli mamy podział 100/0 lub coś w stylu 90/10 zaczynamy poślizg przednionapędówką, a w międzyczasie charakterystyka pojazdu może zmienić się diametralnie.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie, ze sa tematy co do ktorych sie zgadzamy...

 

cuda sie zdarzaja :mrgreen:

 

to "lubi sie uwazac" fajnie zabrzmialo... szczegolnie znajac Twoje powiazania z inna marka, co do ktorej premium'alnosci raczej nie ma watpliwosci

 

ja akurat mialem na mysli kazda "marke uwazajaca sie za premium", w tym obie bawarskie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżdzę starą subaru imprezą 2,5 RS z 2000 roku i jeżdzę też Audi Q5 Quattro i powiem tak: kocham Subaru bo jak jadę po śniegu jest super, walczę z autem i z sobą (uczę się), wtedy czuję że to ja jadę tym autem, jak jadę Audi (żony B) ) to z niczym nie muszę walczyć, auto po prostu jedzie i tyle, Audi jest super ale i tak wolę Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżdzę starą subaru imprezą 2,5 RS z 2000 roku i jeżdzę też Audi Q5 Quattro i powiem tak: kocham Subaru bo jak jadę po śniegu jest super, walczę z autem i z sobą (uczę się), wtedy czuję że to ja jadę tym autem, jak jadę Audi (żony B) ) to z niczym nie muszę walczyć, auto po prostu jedzie i tyle, Audi jest super ale i tak wolę Subaru.

dobre podsumowanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w tym miejscu przychodzi mi do glowy to, co Dyrekcja pisala jakis czas temu: ze niby strategia Subaru nie jest zdobywanie wiekszego udzialu w rynku... moze to jest wlasnie sluszna droga? sprzedawac mniej wiecej okreslona ilosc aut z nadzieja, ze fani marki co jakis czas beda wymieniac swoje Subaraki na nowszy model...

 

Szczerze Ci powiem, ze "gdybym ja...." - to wlasnie taka strategie bym obral, szczegolnie prowadzac marke, ktora lubi uwazac sie za "premium". Bezposrednim dowodem na to, ze firma dziala, sa przeciez odpowiednie zyski, a nie sprzedaz! Niestety wielu managerow o tym dawno zapomnialo i wciaz obiera sie za cel najwieksza ilosc sprzedanych aut w danym segmencie, rynku, przemysle... nie tedy droga!

 

Ale kim ja jestem, tylko smarkatowatym, niedoswiadczonym i nie znajacym sie na rzeczy pionkiem... :mellow:

 

chyba pijonkiem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedarłem się przez temat. Uff. Zeszło prawie dwie godziny. Każdy post. Dawno mnie tak nie wciągnęło - trochę jak za starych dobrych czasów The Forum. Były różne momenty - trochę "przynudnawe" porównania techniczne ;), ale i bardziej wartka akcja, wycieczki osobiste (tu, przyznaję, czytanie lekko zwalniało - byłem w kuchni po pop-corn, tak ciekawie).

Generalny DRAMAT z ortografią - wielu i nie tylko w tym wątku. Ale nie o tym.

 

Trochę ostatnio "wypadłem" z wieści co dzieje się w moto-świecie. Dzięki Wam trochę odświeżyłem wiadomości - dziękuję.

Zadam off-topowe pytanie (ale mam wrażenie, że nikogo to w tym wątku nie urazi). Odkrywam aktualnie uroki EVO i Skody :D Ale gdybym chciał kupić "coś" cywilnego, komfortowego, szybszego, z porównywalnym do Subaru / EVO 4x4, silnik raczej PB ale ON nie wykluczam, to byłoby to...? Jakieś 328xd się pojawiło (to dostępne w ogóle w PL? Na allegro nie widziałem - mogłem słabo szukać), A4 quattro - jaki silnik? O TFSI słyszałem, że szybkie, mało pali. O BMW kompletnie nie mam wiedzy, a przyznać muszę, że ostatnie "wypusty" podobają mi się. Tylko jak to jest z tym Xd. Co test na youtube to inne wnioski.

Od razu zaznaczam, że z 4x4 jeździłem tylko Subaru i EVO.

 

Pzdr i peace!! ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo dobrze ze scirocco nie ma Haldexa, chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3 , chcesz miec mocne FWD to scirocco a najlepiej Megane RS, ktore jest best ever w swojej klasie :)

mój sąsiad ma takie scirocco ale R po dłubaniu, wypliuło ponad 370 konia, jak to idzie maskara, co jest ciekawe mega dobrze zachowuje się w zakrętach, robi przeciąg wierzcie mi. a spalanie przy normalnje jeździe coś koło 8,5 l wiec wynik super jak na takiego potwora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ostatnio "wypadłem" z wieści co dzieje się w moto-świecie. Dzięki Wam trochę odświeżyłem wiadomości - dziękuję. Zadam off-topowe pytanie (ale mam wrażenie, że nikogo to w tym wątku nie urazi). Odkrywam aktualnie uroki EVO i Skody Ale gdybym chciał kupić "coś" cywilnego, komfortowego, szybszego, z porównywalnym do Subaru / EVO 4x4, silnik raczej PB ale ON nie wykluczam, to byłoby to...? Jakieś 328xd się pojawiło (to dostępne w ogóle w PL? Na allegro nie widziałem - mogłem słabo szukać), A4 quattro - jaki silnik? O TFSI słyszałem, że szybkie, mało pali. O BMW kompletnie nie mam wiedzy, a przyznać muszę, że ostatnie "wypusty" podobają mi się. Tylko jak to jest z tym Xd. Co test na youtube to inne wnioski. Od razu zaznaczam, że z 4x4 jeździłem tylko Subaru i EVO.

 

328 xdrive to bardzo fajne auto , cene taz ma bardzo dobra schody zaczyaja sie przy wyposazeniu bo BMW w opcjach jest jednak duzo dorazsze niz Audi , wiec relanie taka 328 to dobrze ponad 200 , bo kupujac takie auto jako kompletnego golasa to po prostu mija sie z celem.Oba modele troche sie rozmijaja z oferta , bo 2.0 TFSI jest troche slabsze , natomiast 3.0 TFSI mocniejsze niz 328 i drozsze.Spalanie tezpewnie bedzie wieksze , tak ze najlepiej sie przejechac i tym i tym w wtedy wybrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta druga to...?

 

Artur, Ingolstadt rowniez lezy w Bawarii ;-) (przypominam, ze napisalem "marki, ktore uwazaja sie za premium" ^_^ )

 

chyba pijonkiem

 

haha :biglol: sam zes jest pijonek :yahoo:

 

cene taz ma bardzo dobra schody zaczyaja sie przy wyposazeniu bo BMW w opcjach jest jednak duzo dorazsze

 

fakt, nie ma co ukrywac. w Auto Bildzie podliczyli co mozna wpakowac do 3ki i wyszlo im, ze w najgorszym przypadku mozna podwoic cene bazowa :o

 

Ale ja tam uwazam, ze jak trojka to musi byc 6 cylindrow - poswiecilbym wyposazenie na rzecz tego silnika B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ostatnio "wypadłem" z wieści co dzieje się w moto-świecie. Dzięki Wam trochę odświeżyłem wiadomości - dziękuję. Zadam off-topowe pytanie (ale mam wrażenie, że nikogo to w tym wątku nie urazi). Odkrywam aktualnie uroki EVO i Skody Ale gdybym chciał kupić "coś" cywilnego, komfortowego, szybszego, z porównywalnym do Subaru / EVO 4x4, silnik raczej PB ale ON nie wykluczam, to byłoby to...? Jakieś 328xd się pojawiło (to dostępne w ogóle w PL? Na allegro nie widziałem - mogłem słabo szukać), A4 quattro - jaki silnik? O TFSI słyszałem, że szybkie, mało pali. O BMW kompletnie nie mam wiedzy, a przyznać muszę, że ostatnie "wypusty" podobają mi się. Tylko jak to jest z tym Xd. Co test na youtube to inne wnioski. Od razu zaznaczam, że z 4x4 jeździłem tylko Subaru i EVO.

 

328 xdrive to bardzo fajne auto , cene taz ma bardzo dobra schody zaczyaja sie przy wyposazeniu bo BMW w opcjach jest jednak duzo dorazsze niz Audi , wiec relanie taka 328 to dobrze ponad 200 , bo kupujac takie auto jako kompletnego golasa to po prostu mija sie z celem.Oba modele troche sie rozmijaja z oferta , bo 2.0 TFSI jest troche slabsze , natomiast 3.0 TFSI mocniejsze niz 328 i drozsze.Spalanie tezpewnie bedzie wieksze , tak ze najlepiej sie przejechac i tym i tym w wtedy wybrac.

 

 

AAAAAA zgadzam się z TrudzimGT koniec świata :P :P

 

 

Nie jeździłem ale na papierze Passat alltrack wygląda ciekawie.

Jeśli wielkość nie ma znaczenia to po lekturze wątku o hothatchach A1 quattro :D

 

Niedźwiedź szukasz nówki czy używki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...