Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 DIT 300KM 400NM CVT


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

wszystkie audi z silnikiem umieszczonym wzdluznie maj torsena , czyli od A4 i Q5 w gore.Jako ciekawostke podam ze A4,A6,A7 i A8 ( w tym A5 i Q5 ) sa wszystkie budowane na tej samej plycie roznica jest tylko w rozstawie osi.

Kazde audi z silnikiem poprzcznie czyli A1,A3,Q3 i TT ( to tez ta sama platforma ) ma haldexa.

I nie ma tu zadnej nowosci po porstu kazdy dodatkowy model przynalezacy do danej platformy dostaje taki naped jaki przypisany jest do danej platformy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wkrótce nikt z nowych użytkowników nie będzie wiedział nic o wyjątkowości Subaru, jego rajdowych korzeniach, ot będzie taki japońco-koreańczyk z napędem na 4 koła, 99% z nabywców i tak nie będzie rozumiało różnicy między symmetrical drivetrain a haldexem i wybierze ładniejsze auto z ładniejszym środkiem, prawdziwe Subaru odchodzi w niebyt ( to tak z okazji zbliżającego się końca świata :lol: ) http://www.worldcarfans.com/112121451706/subaru-impreza--wrx-sti-dropped-in-the-uk---report

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale smęcicie ;)

Przemieszczam się starym autem, które jak wierzę ma tego magicznego ducha (po swapie na turbo nawet jakby bardziej), ale nie uważam, że wszystkie nowe modele to nadmuchana kupa. Powiem nawet, że nowe Legacy zyskuje po bliższym poznaniu (przynajmniej to nieobecne GT). Mamy tego pecha, że socjalistyczne brukselskie pierdzistołki uwierzyły, że jak nam zabronią kupowania aut z fajnymi silnikami i dowalą stosowne podatki to ocalą całą planetę przed zagładą i zlikwidują biedę. Gdyby nie to, to pewnie nie psioczylibyście na brak mocnych jednostek. Weźcie też pod uwagę, że Subaru jest małym producentem i nie ma szans na oferowanie takiej palety rozwiązań jak VAG, Toyota, Fiat czy co tam wielkiego jeszcze jest. Piszecie o staczaniu się marki i rozmienianiu na drobne, ale podstawą biznesu jest zysk. Widocznie te najfajniejsze dla nas modele go nie zapewniają (zysk ze sprzedaży nie pokrywa wystarczająco kosztów wprowadzenia na rynek). I tak nie jest źle, że w takiej sytuacji pojawiło się BRZ! I wcale nie żałuję, że ma napęd na jedną oś - bo napędzana jest oś właściwa B)

Edytowane przez aflinta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale smęcicie ;)

Przemieszczam się starym autem, które jak wierzę ma tego magicznego ducha (po swapie na turbo nawet jakby bardziej), ale nie uważam, że wszystkie nowe modele to nadmuchana kupa. Powiem nawet, że nowe Legacy zyskuje po bliższym poznaniu (przynajmniej to nieobecne GT). Mamy tego pecha, że socjalistyczne brukselskie pierdzistołki uwierzyły, że jak nam zabronią kupowania aut z fajnymi silnikami i dowalą stosowne podatki to ocalą całą planetę przed zagładą i zlikwidują biedę. Gdyby nie to, to pewnie nie psioczylibyście na brak mocnych jednostek. Weźcie też pod uwagę, że Subaru jest małym producentem i nie ma szans na oferowanie takiej palety rozwiązań jak VAG, Toyota, Fiat czy co tam wielkiego jeszcze jest. Piszecie o staczaniu się marki i rozmienianiu na drobne, ale podstawą biznesu jest zysk. Widocznie te najfajniejsze dla nas modele go nie zapewniają (zysk ze sprzedaży nie pokrywa wystarczająco kosztów wprowadzenia na rynek). I tak nie jest źle, że w takiej sytuacji pojawiło się BRZ! I wcale nie żałuję, że ma napęd na jedną oś - bo napędzana jest oś właściwa B)

@@Apacz, niestety moje wypowiedzi sa jakie sa ale cierpie na chroniczny brak czasu , wiec ciezko czasem usiasc w spokoju i poskladac mysli gdyz w glowie milion innych rzeczy ktorymi trzeba sie zajac.Moze dlatego niektorzy odbieraja ton mojej wypowiedzi jako arogancki jezli tak to zapewniam ze nie mam takich intencji.Reszty wypowiedzi juz nie bede komentowal , niech kazdy wyciagnie swoje wnioski , chcialem jedynie dodac ze moja wczesniejsza wypowiedz nie ma na celu podzialu na "was" czyli nowych czy "nas" statarych czy tych lapszych i grszych , jest jedynie podsumowaniem pewnych faktow z historii marki i mysle ze tak to trzeba bo i tak niegdy nie dojedziemy do porozumienia bo kazdy zawsze chwali swoje.

 

:respect: :respect: Mądre, pojednawcze i porządkujące posty.

Co do tego ,że każdy chwali swoje to oczywiście racja ,taka już natura człowieka,ale wszystko ma swoje granice.

Podam swój przykład: w latach 90-tych stałem się posiadaczem forda escorta-wersja usportowiona,obniżone zawieszenie-spręzyny ,amory silnik 1.8 ZETEC-na tamten czas dla mnie był to wypas! samochód spisywał się świetnie ,fajnie jeżdził nigdy nie zawiódł,zostałem fanem Forda! Idąc tym tropem następnym samochodem był focus TDDi(to drugie D robi różnicę) i przez dwa lata nie wychodziłem z warsztatu.Zakolegowałem się z mechanikiem,poznałem tajniki budowy samochodu.Od tamtej pory jak spojrze na forda robi mi się niedobrze.

 

No dobra.Ale żeby nie zrobiło się tak strasznie słodko chciałbym jeszcze poruszyć jedną kwestię,mimo że zapewne znowu mi sie dostanie ale trudno.

Mianowicie:

 

Dla mnie nowe Subaru to Toyota tylko z lepszym napędem.

 

Kurcze,pewnie nie zdajesz sobie sprawy ale właśnie dałeś świetną rekomendację dla Subaru :D

No bo niezawodność Toyoty +napęd Subaru a jeszcze Boxer to naprawdę fajne auto wychodzi.

Chciałbym przypomnieć ,że te dwie firmy już od dawna stylistycznie były bardzo blisko siebie:

imagesCAEU8P48_zps7c4f519d.jpgbeznazwy_zps568e5997.pngimagesCAO83J9J_zps1f073895.jpgimagesCAVO3TKU_zps523ba381.jpgsubaru_impreza_sedan_121_1577_head_zps8d83a2af.jpg

 

Co do sportowej przeszłości Toyoty to też nie mają się czego wstydzić,bo kiedy Carlos Sainz łoił wszystkich na Celice i Corolli to nie miał sobie równych.Inna sprawa że obecnie żadna z cywilnych toyot którymi próbowałem jeżdzić włącznie z GT nie pozostawiły na mnie szczególnych wrażeń-rzecz jasna nie jeżdziłem wszystkimi i pomijam lexusy.

I na koniec jeszcze ponieważ moje notowania ostro poszły w dół gdy bez bicia się przyznałem że STI nie jeżdziłem to powiem zgodnie z prawdą że mam okazję pojeżdzać 911tką Carrerą S Cabrio(nie moja),w związku z czym naprawdę wiem czym mogą być emocje za kółkiem.

Pozdrawiam i przepraszam za przydługi post nie na temat :offtopic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz lepiej.........

 

http://www.worldcarfans.com/112121451706/subaru-impreza--wrx-sti-dropped-in-the-uk---report

 

Czyli w EU tez mozna pomachac na dowidzenia

A może to dotyczy jedynie brytoli ? Może jest jakaś inna polityka niż dla UE chociaż w sumie to japońcom łatwiej eksportować do uk bo nie muszą przekładać kierownicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NO juz nie sprzedaja STI od 2009 roku tak samo dania uk to jeden z wiekszych rynkow na ten samochod tak jak chyba szwajcaria.W pozostalych panstwach UE tez nie sprzedaje sie tego duzych ilosci.Ja ktos ma ochote to ja bym sie spieszyl bo w przyszlym roku moze sie okazac ze bedzie za pozno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 a tamtych czasach to wszystkie japońce były bardzo do siebie podobne.

Tak,ale okularnicy to jedynie toyoty i subaru ,przypadek? Nie sądzę

 

W NO juz nie sprzedaja STI od 2009 roku tak samo dania uk to jeden z wiekszych rynkow na ten samochod tak jak chyba szwajcaria.W pozostalych panstwach UE tez nie sprzedaje sie tego duzych ilosci.Ja ktos ma ochote to ja bym sie spieszyl bo w przyszlym roku moze sie okazac ze bedzie za pozno.

Zgadza sie,dodatkowo mogą być niezłe obniżki rocznikowe ,no chyba że ludziska sie rzucą.Przychodzi mi też do głowy czy to nie takie kontrolowane puszczenie farby celem zepchniecia starego stoku,zauważ że w tym artykule mówi się o anonimowym informatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale ile tak na prawde sip sprzedal nowyh STI w tym roku? strzelam ze moze ze 20 to jakich malenki nic nie znaczacy procent calkowitej sprzedazy a tylko masa papierow do homologacji itp.itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A fakt. Na tak paskudny pomysł to tylko Toyota i Subaru wpadły :evil:

 

Zaraz poczujesz na karku oddech fanatycznych miłośników buga :ph34r:;)

 

 

A prosie nadal ten patent uskutecznia i wynosi na piedestał jak Subaru SAWD ;)

 

Fakt. I za jaką kasę te okularki gonią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TurdziGT, chciałem się odnieść do całego Twojego wielkiego postu, ale wierzę na słowo, że to tylko wyglądało na aroganckie i podziałowe przez brak czasu. Ale rozumiem, że to do mnie osobiście:

 

Jestem przekonany ze obaj panowie ktorzy maja tu tak wiele do powiedzienia na temat nowych modeli nigdy zyciu nawet przez 5 min. nie prowadzil tego prawdziwego subaru z turbo wiec nawet nie wiecie ze macie kastrata a nie samochod ktory kipial klimatem i sportem.

 

Ja jestem przekonany, że nie czytasz postów ludzi z którymi rozmawiasz i którym masz wiele do zarzucenia.

 

Otóż niestety bardziej się mylić nie mogłeś;) Pisałem już Tobie wcześniej, że styczność z bardzo różnymi Subaru mam miałem. Również jeździłem tymi "orginalnymi", natomiast miałem też przyjemność prowadzić np STI MY11. Jechałeś "odratowanym" STI?

 

Przypomina mi to przypadek kiedy ktoś krytykował, że aktualne STI jest paskudne i w ogóle do D. Nie miał pojęcia, że od dwóch lat jest duuużo lepszy sedan. Który notabene przypadł owemu człowiekowi do gustu.

 

Ale najciekawsze jest sprzeczność w jednej Twojej wypowiedzi (bądź uprzejmy się do niej odnieść)

Raz piszesz: macie kastrata a nie samochod ktory kipial klimatem i sportem.

 

A wcześniej: nawet w przednim Legacy czulo sie gdzies jeszcze tego sportowego ducha.

 

To jak to jest?

 

Coraz lepiej.........

 

http://www.worldcarf...the-uk---report

 

 

Czyli w EU tez mozna pomachac na dowidzenia

 

Brytole jak chyba wszystko mają inne przepisy co do ekobzdur. Ale to jest dziwne, bo kiedy na starym kontynencie nie było WRX`ów w UK można było zamawiać.

 

 

 

Teraz Subaru grzebie przy całkowicie nowym STI, który mam nadzieje będzie mógł być sprowadzony do EU. Mam takie odczucie, że aktualne STI niedługa stanie się ostatnim prawdziwym;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz piszesz: macie kastrata a nie samochod ktory kipial klimatem i sportem.

 

o obecnym modelu

 

A wcześniej: nawet w przednim Legacy czulo sie gdzies jeszcze tego sportowego ducha.

 

o poprzednim modelu

 

tak jak wspomnialem wczesniej , mam takie a nie inne powody do krytyki obecnych modeli , na poprzedniej stronie wyjasnilem dokladnie dlaczego , wiec nie bede juz ciagnal tematu ktory sie dla mnie wyczerpal.

Niekogo nie chce przekonywac kazdy zmierzy to sobie wlasna miara odneisie sie do wlasnych doswiadczen i wyciagnie wlasne wnioski.

Co do promocji i zachwalania innej marki z ktora akurat jestemobecnie zwiazany powiem w sumie jak wyzej.Niech kazdy tez sobie wyciagnie wlsne wnioski opartena wlasnych doswadczeniach , natomiast jezli beda tu padac niprawdziwe informacje , lub fakty nie polrywajace sie z rzeczywistoscia ( co dzieje sie wiecej niz czesciej ) nadal bede je korygowal co pwenie przez wiekszosc i tak bedzie odbierane jako promocja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o staczaniu się marki i rozmienianiu na drobne, ale podstawą biznesu jest zysk.

 

Ale nas nie obchodzi zysk i podstawy biznesu. My chcemy fajnych samochodów ;) Tak samo jak np. kibiców Barcelony nie obchodziłoby, że właściciel klubu zarobi na Messim, tylko byliby wściekli, że Barca sprzedaje Messiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To świadczy tylko o tym, że nie czytasz zbyt dokładnie postów innych użytkowników. Chyba, że jako ekspert od motoryzacji na jakiego się kreujesz nie wie w jakim roku wyszło aktualne Legacy.

 

natomiast jezli beda tu padac niprawdziwe informacje , lub fakty nie polrywajace sie z rzeczywistoscia ( co dzieje sie wiecej niz czesciej ) nadal bede je korygowal co pwenie przez wiekszosc i tak bedzie odbierane jako promocja.

 

Bardziej problemem jest to, że sam nierzadko podajesz nieprawdziwe informację. (Kia, kastracja Subaru w konteksie AWD itp itd). Następnie tematy te pomijasz. Zapytam jeszcze raz jechałeś nowym STI MY11/12?

 

Również, z zapałem godnym lepszej sprawy w każdym możliwym wątku atakujesz Subaru. Raz pisałeś, że za 200tyś w STI są beznadziejne plastiki i, że to wada. W innym poście piszesz, że klimat GT wynikał również z tego, że był paskudny w środku. Potem zarzucasz, Subaru utratę klimatu i tak w kółko Macieju. Wiadomo nowe Subaru nie są bez wad i sam sporo zarzutów mógłbym wykopać. Ale Ty budujesz obraz samochodu gorszego od Poloneza.

 

Tak jak z tym moim samochodem Twoje wypowiedzi często są niespójne przez co dodatkowo wywołują kontrreakcję:)

 

Idąc Twoim tropem A4 to tylko trochę stuningowany VW/Skoda trochę bardziej miękko w środku wykończony. Przypudrowany mocą i wyglądem. A co on ma wspólnego z prawdziwymi Audi z zacięciem rajdowym S2 etc?

 

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy ;)

 

Piszecie o staczaniu się marki i rozmienianiu na drobne, ale podstawą biznesu jest zysk.

 

Ale nas nie obchodzi zysk i podstawy biznesu. My chcemy fajnych samochodów ;) Tak samo jak np. kibiców Barcelony nie obchodziłoby, że właściciel klubu zarobi na Messim, tylko byliby wściekli, że Barca sprzedaje Messiego

 

Piękne :D +1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy

Od dawna coś bardzo podobnego robi :idea: Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajax wyjasnilem dokladnie o co mnie ( i nie tylko mnie ) chodzi nadzieja ze zakonczymy temat w milej atmosferze no ale widac tobie to wystarcxylo na pare dni i zaczynasz znow swoje wiec powodzenie bo mnie przepychanka z toba nie interesuje.

Jak tak dalej pojdzie to subaru zezwyczajnieje do konca a naxywany przez ciebie wsiwozem VW zdobedzie mistrza w rajdach w obu katdgoriach i sie bardziej "rajdowa" marka.Oby subaru nie skoncxylo tylko jak Lancia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajax wyjasnilem dokladnie o co mnie ( i nie tylko mnie ) chodzi nadzieja ze zakonczymy temat w milej atmosferze no ale widac tobie to wystarcxylo na pare dni i zaczynasz znow swoje wiec powodzenie bo mnie przepychanka z toba nie interesuje.

Jak tak dalej pojdzie to subaru zezwyczajnieje do konca a naxywany przez ciebie wsiwozem VW zdobedzie mistrza w rajdach w obu katdgoriach i sie bardziej "rajdowa" marka.Oby subaru nie skoncxylo tylko jak Lancia

 

Tu nie chodzi o żadną przepychankę. Szkoda, że tak to odbierasz. Czy pytanie czy jeździłeś nowym STI jest przepychanką?

IMHO nie ale odpowiedź już znam i sporo tez które poprzednio wygłaszałeś straciło by rację bytu. Wyłącznie chciałem z tobą podyskutować no i jeśli mogę Cię zacytować:

 

Niech kazdy tez sobie wyciagnie wlsne wnioski opartena wlasnych doswadczeniach , natomiast jezli beda tu padac niprawdziwe informacje , lub fakty nie polrywajace sie z rzeczywistoscia ( co dzieje sie wiecej niz czesciej ) nadal bede je korygowal

 

Nie wsiowozem, tylko wieśwagenem;) Miałem takie cudo i to w kolorze buraka cukrowego to moja opinia oparta na doświadczeniach. Nawet Dacia może wygrać WRC nie sprawi to tego, że Duster będzie lepszym samochodem. SAWD, i boxer to jest ta "rajdowa" część Subaru. Czy jeśli Wieśki wygrają WRC kupisz Golfa?

 

Jeśli sobie życzysz możemy zakończyć dyskusję, proszę Cię tylko na przyszłość o nie wypisywanie podobnych sformułowań na mój czy kogoś innego temat.

 

 

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy

Od dawna coś bardzo podobnego robi :idea: Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT.

 

Robi to od lat tylko, że bliżej niż do haldexu do xdrive. Akturat skrzynie AT są coraz lepsze. I w najnowszym Legacy inicjalny podział momentu to około 50/50. W niektórych "starych lepszych" jest to 90/10. Nikt natomiast nie krzyczy, że stare AT jest do niczego a nowe wspaniałe i cudowne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajax - "aś się trzepił " tego wieśwagena , mam Golfa VI z haldexem i wcale nie uwazam ze jest to zle auto, faktem jest ze haldex w R nie moze konkurowac z napedem z STI czy EVO ale do jazdy w normalnych warunkach jest wystarczajacy i wcale nie nalezy go wysmiewac, VW jest dobrze wykonczony , wnetrze moze i jest czarne i proste ale mi sie ta prostota np podoba. Mialem Impreze Hawka i do niczego sie w tym aucie nie moglem przyczepic - srodek wygladal jak wyglądał - był całkiem ok ale jak wsiadlem do nowego Legacy to się złapałem za głowe jak to auto w srodku wyglada i przedewszsystkim jak słabo jest wykonanenw porownaniu do poprzednich modeli subaru...

 

Z obecnych modeli jedynym godnym zainteresowania jest STI ale tylko w momencie kiedy nie bierzemy pod lupe aspektu cenowego jesli go bierzemy to w starciu z evo jest przegran w przedbiegach bo jest drozsze o 30tyś od Evo X, do tego dostajesz słabiej wykonane auto , słabiej jezdzące ale to juz moja opinia z ktora nie musis sie nikt zgadzac i auto bardziej narazone na awarie.

Edytowane przez eMTe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...