Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 DIT 300KM 400NM CVT


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy

Od dawna coś bardzo podobnego robi :idea: Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT.

 

I to jest bardzo madry post. Zanim zaczniecie marudzic na wady haldexa - radze oblukac kilka filmikow na youtube jak radzi sobie subaru w automacie. Szczegolnie filmiki gdzie widac jak i w ktorym momencie obracaja sie poszczegolne kola.

Np w outbacku 3.6.

Prawdziwie dzialajace 4x4 w subaru mamy tylko w manualu. Nikt mi nie powiem, ze w automacie dziala to tak samo.

 

A mialem juz 5 subaru w tym outbacka w automacie.

 

Co do plastikow STi'11... no sa jakie sa... plastikowe :P Za to auto jest lekkie. Jedyne czego bym sie czepil to mogliby troche w srodku je wyciszyc. Jak na serie auto jest dosyc glosne.

Jak trzeba zrobic nim 100km po miescie, nie powiem - wysiadam zmeczony.

 

Anyway... jaki jest glowny temat? :P

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Golfa VI z haldexem

kurcze,co to za model,bo zajrzałem na oferte VW i nie widzę golfaVI z haldeksem w ofercie ani nowego golfa z tymże wynalazkiem :cry:

 

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy

Od dawna coś bardzo podobnego robi :idea: Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT.

 

Robi to od lat tylko, że bliżej niż do haldexu do xdrive. Akturat skrzynie AT są coraz lepsze. I w najnowszym Legacy inicjalny podział momentu to około 50/50. W niektórych "starych lepszych" jest to 90/10. Nikt natomiast nie krzyczy, że stare AT jest do niczego a nowe wspaniałe i cudowne:)

a zgodnie z informacją dyrekcji nowy forester CVT ma 60/40,też nieżle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi to od lat tylko, że bliżej niż do haldexu do xdrive

A czym wg Ciebie te ukłądy się różnią? Bo wg mnie sa bardzo podobne - zamiast centralnego dyfra mamy sprzęgło wielopłytkowe sterowane eltronicznie, a głowna róznica to że X-drive faworyzuje tylną oś.

Nikt natomiast nie krzyczy, że stare AT jest do niczego a nowe wspaniałe i cudowne:)

Biorąc po uwagę rozwój skrzyń automatycznych to stare AT było tylko trochę przestarzałe w stosunku do tego co wtedy było na rynku. Natomiast nowe AT i CVT na tle dostepnych na rynku skrzyń pre-selekcyjnych wypada baaaaaaaardzo blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajax wyjasnilem dokladnie o co mnie ( i nie tylko mnie ) chodzi nadzieja ze zakonczymy temat w milej atmosferze no ale widac tobie to wystarcxylo na pare dni i zaczynasz znow swoje wiec powodzenie bo mnie przepychanka z toba nie interesuje.

Jak tak dalej pojdzie to subaru zezwyczajnieje do konca a naxywany przez ciebie wsiwozem VW zdobedzie mistrza w rajdach w obu katdgoriach i sie bardziej "rajdowa" marka.Oby subaru nie skoncxylo tylko jak Lancia

 

Tu nie chodzi o żadną przepychankę. Szkoda, że tak to odbierasz. Czy pytanie czy jeździłeś nowym STI jest przepychanką?

IMHO nie ale odpowiedź już znam i sporo tez które poprzednio wygłaszałeś straciło by rację bytu. Wyłącznie chciałem z tobą podyskutować no i jeśli mogę Cię zacytować:

 

Niech kazdy tez sobie wyciagnie wlsne wnioski opartena wlasnych doswadczeniach , natomiast jezli beda tu padac niprawdziwe informacje , lub fakty nie polrywajace sie z rzeczywistoscia ( co dzieje sie wiecej niz czesciej ) nadal bede je korygowal

 

Nie wsiowozem, tylko wieśwagenem;) Miałem takie cudo i to w kolorze buraka cukrowego to moja opinia oparta na doświadczeniach. Nawet Dacia może wygrać WRC nie sprawi to tego, że Duster będzie lepszym samochodem. SAWD, i boxer to jest ta "rajdowa" część Subaru. Czy jeśli Wieśki wygrają WRC kupisz Golfa?

 

Jeśli sobie życzysz możemy zakończyć dyskusję, proszę Cię tylko na przyszłość o nie wypisywanie podobnych sformułowań na mój czy kogoś innego temat.

 

 

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy

Od dawna coś bardzo podobnego robi :idea: Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT.

 

Robi to od lat tylko, że bliżej niż do haldexu do xdrive. Akturat skrzynie AT są coraz lepsze. I w najnowszym Legacy inicjalny podział momentu to około 50/50. W niektórych "starych lepszych" jest to 90/10. Nikt natomiast nie krzyczy, że stare AT jest do niczego a nowe wspaniałe i cudowne:)

 

 

w latach 80 ,i 90 mogles sobie kupic prawie taki sam samochod jak ja startowal w rajdach tyle za cywilny.Przepisy WRC troche zmienily to wszystko a WRCe stay sie troche jak F1.Ja np; nie kupie citroena tylko dlatego ze zdobyl X tytulow najlepszego producenta.Mimo to i Subaru i Mitsubishi mialy "prawie" takie mogele ktory w jakis tam sposob oddawaly klimat.Co do twojego pytania o Dacie , czy VW nie wiem jak Dacia , ale VW ma model ktory w jakis tam sposob nawiazuje do WRC i jest nim Golf Rk ktory jest bardzo fajnym samochodem.

 

Jak juz postawiles sobie za punkt honoru zeby mnie sprowokowac , to jezli bys wyściubił nos za granice PL na troche dluzej to szybko bys sie dowiedzial ze w niektorych panstwach chodz by UK , skandynawia , Australia itd.itp. mocne i starsze modele subaru maja dokladnie taki sam status jak ten przez ciebie nazywany wieśwagen czy BMW , jezdza nimi dresy i koncza pod dyskoteka , a zwykle subaru to zadna niewiadomo jaka rewelacja o promocji przez sport i jakis tam genach rajdowych to juz nikt dawno nie pamieta , ot taka niezawodna toyota tyle ze z AWD dla takiego przecietnego kowalskiego ktory czyms musi jezdzic nalepiej tanio i jak najdluzej do tego najczesciej w podeszlym juz wieku , i co z tego ?

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi to od lat tylko, że bliżej niż do haldexu do xdrive

A czym wg Ciebie te ukłądy się różnią? Bo wg mnie sa bardzo podobne - zamiast centralnego dyfra mamy sprzęgło wielopłytkowe sterowane eltronicznie, a głowna róznica to że X-drive faworyzuje tylną oś.

Nikt natomiast nie krzyczy, że stare AT jest do niczego a nowe wspaniałe i cudowne:)

Biorąc po uwagę rozwój skrzyń automatycznych to stare AT było tylko trochę przestarzałe w stosunku do tego co wtedy było na rynku. Natomiast nowe AT i CVT na tle dostepnych na rynku skrzyń pre-selekcyjnych wypada baaaaaaaardzo blado.

 

No wlasnie.... nazwijmy to rozwojem.... dawno temu np audi stosowalo przekladnie bezstopniowe. Teraz odchodzi od nich na rzecz skrzyn typu dsg. A subaru dopieeeeero odchodzi od przekladni hydrokinetycznej....

I to dlatego, ze emisja zmusza. I pewnie dlatego, ze taka skrzynia jest tansza niz ta starego typu.

Wracajac do tematu glownego watku :P Forester DIT za bardzo mnie nie interesuje, ale jak bedzie legacy/outback - to jestem pierwszym klientem.

 

 

Jak juz postawiles sobie za punkt honoru zeby mnie sprowokowac , to jezli bys wyściubił nos za granice PL na troche dluzej to szybko bys sie dowiedzial ze w niektorych panstwach chodz by UK , skandynawia , Australia itd.itp. mocne i starsze modele subaru maja dokladnie taki sam status jak ten przez ciebie nazywany wieśwagen czy BMW , jezdza nimi dresy i koncza pod dyskoteka , a zwykle subaru to zadna niewiadomo jaka rewelacja o promocji przez sport i jakis tam genach rajdowych to juz nikt dawno nie pamieta , ot taka niezawodna toyota tyle ze z AWD dla takiego przecietnego kowalskiego ktory czyms musi jezdzic nalepiej tanio i jak najdluzej do tego najczesciej w podeszlym juz wieku , i co z tego ?

 

.

 

Tu potwierdze np w UK. Impreza to auto typowego dresa. Najczesciej ciemnoskorego :P albo tzw ciapatego :) No offence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rka jest super do pozapierdzielania po miescie , na odcinki sie nie nadaje , na tor tez słabo, DSG mimo wszystko nie jest najlepszym rozwiązaniem do upalania - skrzynia czasem sie gubi i moim zdaniem najwiekszy minus - cos co jest karygodne w takim samochodzie , cięzko jest jezdzic na lewej nodze bo odrazu odcina gaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stach1111 - poprostu Golf R :)

aha,nie wiedziałem :( fajna propozycja .Szkoda że teraz nawet scirocco nie ma w ofercie haldexa.

 

, ot taka niezawodna toyota tyle ze z AWD dla takiego przecietnego kowalskiego ktory czyms musi jezdzic nalepiej tanio i jak najdluzej do tego najczesciej w podeszlym juz wieku , i co z tego ?

:huh::blink::facepalm::cry::krecka_dostal::th_dash::hmm:

pomijając to że nie bardzo zrozumiałem przesłanie Twojego postu to jeszcze do Toyobaru dodałbym Porshe bo właśnie te właśnie marki przodowały w niezawodności.

Czyli lepsze są samochody które się częściej psują.Nie wpadłbym na to nigdy.

Jak przeciętny Kowalski zacznie jeżdzić Subaru to wtedy nieprzeciętny Nowak zacznie jeździć Bentleyem a oznaczać to bądzie że wydobycie gazu łupkowego w naszym kraju ruszyło pełną parą. :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eMTe, znowu lekki offtop, ale widzę, że masz Alfę 159 i to z najfajniejszym silnikiem. Chodzi mi po głowie takie auto jako dupowóz, tylko szkoda, że nie ma Q4 w tej wersji (przynajmniej ja nie mogłem znaleźć). Napisz proszę kilka słów o tym włoskim cudeńku, może się inni nie obrażą, że w tym temacie, najwyżej podepniemy pod porównanie uturbionych benzyn (Italy vs Japan) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu potwierdze np w UK. Impreza to auto typowego dresa. Najczesciej ciemnoskorego :P albo tzw ciapatego :) No offence.

 

a u nas paczPan jakie porzonne ludziska jeżdżom

 

Moim zdaniem bardzo dobrze ze scirocco nie ma Haldexa, chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3 , chcesz miec mocne FWD to scirocco a najlepiej Megane RS, ktore jest best ever w swojej klasie :)

wolałbym STI :mellow::blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolec to tez bym wolał tyle ze STI kosztuje prawie 2 razy tyle co Megane a fun wcale nie jest 2 razy wiekszy. Megane z pakietem Cup ( zawias, fotele i szpera MECHANICZNA ) są genialne :)

Zobacz filmik mojego znajomego jak to jezdzi po Kielcowni :

 

 

 

Apacz - TI jest ładne, prowadzi się super, ma super krótki układ kierowniczy przez co jest bardzo precyzyjny ale uciązliwy przy parkowaniu/zawracaniu. Jak na seryjną moc to auto troche za duzo pali moim zdaniem , przy normalnej jezdzie po miescie 15l... , wykonanie - jak to w Alfie, u mnie srodek z pseudo carbonem , wyglada super, w dotyku nie najgorzej ale po 30tyś juz cos gdzies poskrzykpuje. Silnik moim zdaniem calkiem wporządku , bardzo elastyczny, w zasadzie ciągnie od 1200obr, nie trzeba redukcji . TI ma bardzo niski i twardy zawias, troche za twardy jak na dupowóz, pakowne nie jest, miejsa w srodku mało. Na dupowoz kiepsko bo sporo pali i twardy zawias męczy w trasie, do upalania sie nie nadaje - za cięzkie , dzwięk silnika bez szału :angry: ale za to jest piękna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakty nie polrywajace sie z rzeczywistoscia

Nie są wtedy faktami B)

Ale nas nie obchodzi zysk i podstawy biznesu. My chcemy fajnych samochodów

Jest ich pełno! Po prostu nie zawsze będzie to Subaru z Europejskiej dystrybucji.

 

Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT

To zależy w której skrzyni. Wychodziły też normalne wersje z centralnym mechanizmem różnicowym (zazwyczaj montowane w mocniejszych Legacy).

 

STI (...) w starciu z evo jest przegran w przedbiegach bo jest drozsze o 30tyś od Evo X

Ale to raczej u nas gdzie obowiązuje akcyza od magicznego progu pojemności, w JP czy reszcie Europy cena raczej powinna być zbliżona (choć nie sprawdzałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LC przeciez jest :)

faktycznie przeciz masz dsg w s3 w manualu jest taka mozliwosc.

@@turdziGT, to jeździłeś tym nowym STi sedanem, czy nie?

 

Nie jezdzilem pare razy Lanosem, a co ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna byc fanem marki jednoczenie nie bedac fanem najnowszych modeli jedno drugega nie wyklucza.

Zeby sprecyzowac , BRZ super , XV tez mialem ostatnio przyjemnosc sie przejechac i bardzo fajne auto do tego ma bardzo fajny srodek bo normalny , STI tez jest ok tyle ze nie za ta cene.Forestera i, OBK i Legacy bym nie kupil gdyz jest na rynku sporo atrakcyjnieszych samochodow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajax wyjasnilem dokladnie o co mnie ( i nie tylko mnie ) chodzi nadzieja ze zakonczymy temat w milej atmosferze no ale widac tobie to wystarcxylo na pare dni i zaczynasz znow swoje wiec powodzenie bo mnie przepychanka z toba nie interesuje.

Jak tak dalej pojdzie to subaru zezwyczajnieje do konca a naxywany przez ciebie wsiwozem VW zdobedzie mistrza w rajdach w obu katdgoriach i sie bardziej "rajdowa" marka.Oby subaru nie skoncxylo tylko jak Lancia

 

Tu nie chodzi o żadną przepychankę. Szkoda, że tak to odbierasz. Czy pytanie czy jeździłeś nowym STI jest przepychanką?

IMHO nie ale odpowiedź już znam i sporo tez które poprzednio wygłaszałeś straciło by rację bytu. Wyłącznie chciałem z tobą podyskutować no i jeśli mogę Cię zacytować:

 

Niech kazdy tez sobie wyciagnie wlsne wnioski opartena wlasnych doswadczeniach , natomiast jezli beda tu padac niprawdziwe informacje , lub fakty nie polrywajace sie z rzeczywistoscia ( co dzieje sie wiecej niz czesciej ) nadal bede je korygowal

 

Nie wsiowozem, tylko wieśwagenem;) Miałem takie cudo i to w kolorze buraka cukrowego to moja opinia oparta na doświadczeniach. Nawet Dacia może wygrać WRC nie sprawi to tego, że Duster będzie lepszym samochodem. SAWD, i boxer to jest ta "rajdowa" część Subaru. Czy jeśli Wieśki wygrają WRC kupisz Golfa?

 

Jeśli sobie życzysz możemy zakończyć dyskusję, proszę Cię tylko na przyszłość o nie wypisywanie podobnych sformułowań na mój czy kogoś innego temat.

 

 

Ciekawy czy gdyby Subaru zaczęło montować haldexy do Legacy byłbyś taki pobłażliwy

Od dawna coś bardzo podobnego robi :idea: Modele z automatyczną skrzynią biegów mają napęd który w swoich założeniach czy sposobie działania jest bliższy Haldexowi niz klasycznemu napędowi znanemu z Subaru z MT.

 

Robi to od lat tylko, że bliżej niż do haldexu do xdrive. Akturat skrzynie AT są coraz lepsze. I w najnowszym Legacy inicjalny podział momentu to około 50/50. W niektórych "starych lepszych" jest to 90/10. Nikt natomiast nie krzyczy, że stare AT jest do niczego a nowe wspaniałe i cudowne:)

 

 

w latach 80 ,i 90 mogles sobie kupic prawie taki sam samochod jak ja startowal w rajdach tyle za cywilny.Przepisy WRC troche zmienily to wszystko a WRCe stay sie troche jak F1.Ja np; nie kupie citroena tylko dlatego ze zdobyl X tytulow najlepszego producenta.Mimo to i Subaru i Mitsubishi mialy "prawie" takie mogele ktory w jakis tam sposob oddawaly klimat.Co do twojego pytania o Dacie , czy VW nie wiem jak Dacia , ale VW ma model ktory w jakis tam sposob nawiazuje do WRC i jest nim Golf Rk ktory jest bardzo fajnym samochodem.

 

Jak juz postawiles sobie za punkt honoru zeby mnie sprowokowac , to jezli bys wyściubił nos za granice PL na troche dluzej to szybko bys sie dowiedzial ze w niektorych panstwach chodz by UK , skandynawia , Australia itd.itp. mocne i starsze modele subaru maja dokladnie taki sam status jak ten przez ciebie nazywany wieśwagen czy BMW , jezdza nimi dresy i koncza pod dyskoteka , a zwykle subaru to zadna niewiadomo jaka rewelacja o promocji przez sport i jakis tam genach rajdowych to juz nikt dawno nie pamieta , ot taka niezawodna toyota tyle ze z AWD dla takiego przecietnego kowalskiego ktory czyms musi jezdzic nalepiej tanio i jak najdluzej do tego najczesciej w podeszlym juz wieku , i co z tego ?

 

.

 

Znowu Twój błąd:) Już zaliczyłeś hattrick, bardzo lubisz formułować pochopne i nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.

 

Golf R (tak samo jak GTI i inne Sirroco) tą są fajne samochody. W dalszym ciągu daleko im do WRC`ów nie licząc spojlerów. do Piszę Ci po raz drugi, że sam miałem Wieśwagena, całkiem przyjemny dupowozik. Czasem z dodatkowym koniem mechanicznym. Sam jeśli ktoś kto potrzebuje samochodu do wożenia z A do B z czystym sercem polecam używane benzynowe wieśki i skody.

 

Subaru nie skończy jak Lancia bo jest w dalszym ciągu niezależną marką a nie częścią większej korporacji motoryzacyjnej. Zresztą problemy z silnikami w EU są konsekwencją trzymania się swoich wytycznych co do budowy samochodów. 2,0DiT jest miłą informacją pozwalającą bardziej optymistycznie patrzyć w przyszłość. Gdzieś przewijał się też 1,6 DiT.

 

Nic nie zmienia, że w UK jest to dresów a w USA fajny tani samochodzik (coś w stylu naszej skody).

 

Samochód dalej ma super AWD, jest pancerny, fajnie mruczy i pozwala na trochę zabawy zimą. (W wersji N/A) które są motorem napędowym sprzedaży. A brak turbo jest tymczasowy.

 

 

LC przeciez jest :)

faktycznie przeciz masz dsg w s3 w manualu jest taka mozliwosc.

@@turdziGT, to jeździłeś tym nowym STi sedanem, czy nie?

 

Nie jezdzilem pare razy Lanosem, a co ???

 

No właśnie:) To jak to było z tymi opiniami formułowanymi na podstawie doświadczeń??;)

Oj nieładnie:) Szkoda, że dopiero za 4 razem odpowiedziałeś na pytanie. Dobrze to nie świadczy

 

O ile Lanos jest jak na STI mocno bezpłciowy ma za miękki zawias, cichy wydech etc itp...

 

To przy pierwszym odpaleniu 2011 pierwsze co pomyślałem to "King is Back" , warczy, charczy, burczy, skrzypi i zawias odpowiedni.

Do tego najszybszy w historii i z odpowiednio wiejskim skrzydłem i wielkimi wlotami. Jak dla mnie duży skok jakościowy:)

 

 

eMTe miałem WV FWD, ale i haldexami jechałem bardzo przyjemny dupowozik. Swojego MkIV nazywałem Wieśwagenem:)

 

Nowsze haldexy potrafią nieźle zaskoczyć na +

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie że w ramach downsizeingu niebawem znikną wszystkie jednostki wzdłużne(patrz BMW)

 

z ciekawoscia czytam te polemike i raczej podzielam Twoje zdanie, ale z tym o BMW to troche daleko sie posunales ;-) Jedyne BMW z silnikiem zamontowanym poprzecznie to niedawno zaprezentowany Concept Active Tourer (czyli nawet nie auto seryjne), a to wylacznie dlatego, ze tylko takie rozwiazanie umozliwialo uzyskanie duzej ilosci miejsca we wnetrzu przy jednoczesnie krotkim rozstawie osi. Poza tym, chyba w minivanie to bez znaczenia? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprecyzowac , BRZ super , XV tez mialem ostatnio przyjemnosc sie przejechac i bardzo fajne auto do tego ma bardzo fajny srodek bo normalny , STI tez jest ok tyle ze nie za ta cene.Forestera i, OBK i Legacy bym nie kupil gdyz jest na rynku sporo atrakcyjnieszych samochodow.

 

To ja w ramach kompletnie innych odczuć,również nie potrafię nie odnieść się do opinii z którymi się całkiem nie zgadzam:

BRZ-jeżdziem, klasyczny przykład przerostu formy nad treścią czyli silnikiem w tym wypadku,polecam opinie Hołka o tym samochodzie w ostatnim Top Gear:"gdybym był młodszy i nie miał pieniędzy to bym go kupił","kompletny brak mocy w dole,nadrabia nadwoziem"

XV-jeżdziłem-w środku plastik goni plastik nie wiem czym się zachwycać,wysoka cena,jeżdzi normalnie jak Subaru,dobre cvt

Forester,OBK,Legacy jako klasyki napędu 4X4,świetnej trakcji(legacy) i rozsądnej ceny są dla mnie bezkonkurencyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...