bzyq Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 W związku, że w dziale kupię/sprzedam powstał OT w tym temacie, należało by dyskusję przenieść tutaj. Chodzi o rozwianie wątpliwości czy lanie do subaru turbo PB95 powoduje degradację silnika spalaniem stukowym to urban legend czy ktoś tankuje i nic się nie dzieje. Mój WRX jeździ cały czas na 98. Poprzedni właściciel także deklarował, że jeździł tylko na 98. No ale przy autach po remapie to chyba oczywiste, że mniej niż 95 nie wolno. Panowie w cztery T na samo wspomnienie nazwy PB95 dostają epilepsji. Chociaż pewnie cieszą się, gdy ktoś to tankuje, bo mają robotę Proponuję też zrobić listę najlepszych paliw do turbolotów. Kolejność nie ma znaczenia - ustalimy na końcu: 1. VP100 racing 2. BP Ultimate 98 3. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Podobno silniki 2,5T akceptują PB95, a po remapie leje się to na czym auto było strojone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeżeli masz seryjny motor przystosowany do 95 - to nie ma sensu lac 98. Na wlewie lub w instrukcji jest zalecenie - jakie paliwo wlewac - w znaczeniu nie mniej niż Remap tez mozna zrobic na 95 - deklarujesz jakie paliwo jest wplane przed remapem i na na jakim ma byc strojenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Podobno silniki 2,5T akceptują PB95 Podobno... właśnie chodzi o rozwianie tego "podobno". Remap tez mozna zrobic na 95 :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 przecież to wszystko jest napisane w instrukcji obsługi ;-) a po remapie - to zależy na jakie paliwo jest napisana mapa, najczęściej jest to Pb98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 przecież to wszystko jest napisane w instrukcji obsługi moja instrukcja jest po japońsku, innej do tego auta nie było, dodatkowo w rozdziale dotyczącym paliwa nie znalazłem żadnych liczb, pewnie jest podobnie jak w Niemczech, gdzie ponazywali sobie paliwa i oczekują, że się z nazwy wyprowadzi samemu liczbę oktanową leję tylko VP Racing, silnik już naprawiałem, więc nawet jeśli to urban legend, to nie chcę tego sprawdzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeżeli masz seryjny motor przystosowany do 95 - to nie ma sensu lac 98 Przy założeniu, że to co kupujesz na naszych stacjach to 95 :roll: Kiedyś miałem drobne problemy z uruchomieniem zimnego Forester N/A. Świece, filtry, przepływka, akumulator itd. okazały się sprawne, a problem co jakiś czas się pojawiał. Zacząłem więc tankować 98 i przeszło jak ręką odjął Znaczy się sens jest 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Im więcej oktanów tym agresywniejszy może być zapłon. Ale równie dobrze można skorygować seryjną mapę na 95 i trochę poprawić efektywność spalania, albo zrobić mapę 98 oktanów i zyskać trochę więcej. W każdym razie lanie 98 do silnika zaprogramowanego na spalanie 95 wcale nie poprawi osiągów. -- 15 lip 2011, o 11:48 -- założeniu, że to co kupujesz na naszych stacjach to 95 masz jakieś wątpliwości? bo ja pracuję w branży paliwowej, i nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 masz jakieś wątpliwości? bo ja pracuję w branży paliwowej A na którym odcinku :?: Bo od producenta/dystrybutora droga na stację benzynową jest długa, kręta i zdradliwa :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 "95 - obojętny mi stan silnika lub wg instrukcji nie wymaga" taki opis sugeruje, że ktoś kto zalewa 95 ma w nosie stan silnika, a przez to auta. Nie powinno się tak robić układając pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Pb 98 i LPG 100 oktan :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 LPG ma więcej oktan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 "95 - obojętny mi stan silnika lub wg instrukcji nie wymaga"taki opis sugeruje, że ktoś kto zalewa 95 ma w nosie stan silnika, a przez to auta. Nie powinno się tak robić układając pytania. Dlatego pozwolilem sobie wybrac ostatnia opcje w ankiecie Generalnie wszystko juz zostalo powiedziane, w sumie nawet wiele razy na tym forum. Lejemy paliwo zaleznie od wymagan producenta albo od tego, na jakim paliwie zrobilismy sami remap. Nic wiecej i nic mniej. Jesli Was to jakos pocieszy, to pewnie w kazdym niemal kraju sa narzekania na kiepskie paliwo w nim, a lepsze gdzies indziej (z reguly najlepsze jest zawsze oczywiscie w Niemczech - no dobra, nie wiem, czy tam narzekaja, moze nie) Ale jakos nigdy w testach z reguly nie udaje sie tych slabosci paliwa potwierdzic - nie liczac jakichs ekstremalnych przypadkow jakichs malych stacji, spoza wiekszych sieci, z kombinujacymi wlascicielami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Nie wiedziałem ale w widełkach się zmieściłem W temperaturze pokojowej gaz ten jest przechowywany w formie ciekłej przy ciśnieniu ok. 6 atm. Jego liczba oktanowa wynosi ok. 90-120, (najczęściej 103-105) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 jak dla mnie sytuacja jest prosta: jak auto ma knock sensor to ma sens lanie paliwa o liczbie oktanowej tak wysokiej jak to tylko producent dopuszcza - silnik na podstawie danych z knock sensora ustawi zaplon tak pozno jak to mozliwe i dzieki temu uzyskamy maksymalna moc. jesli silnik nie ma knock sensora to lac paliwo takie jakie zaleca producent bo dla takiej liczby oktanowej jest ustawiony optymalny kat zaplonu i jedynie dla takiej liczby oktanowej silnik bedzie pracowal optymalnie. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Malo jezdzi Subaru Turbo z LPG? Są nawet STI z LPG i taki silnik moze pomarzyć o jezdzie na PB95... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Ja mam JDMa więc seryjnie i tak 100 lanie 98 kończy się zwiększonym spalaniem i spadkiem mocy. Już nie wspominając o skutkach którymi kilka mądrych osób straszył ona forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Malo jezdzi Subaru Turbo z LPG? Są nawet STI z LPG i taki silnik moze pomarzyć o jezdzie na PB95... Tak, zwłaszcza, że LO dla LPG jest średnio na poziomie 104 (znajdź mi taką noPb bez boosterów). Jeżeli chodzi o podatność na spalanie stukowe w zależności od liczby oktanowej paliwa to napisałeś najmniej rozsądnie, jak mogłeś :roll: Wracając do tematu wątku : - seryjne mapy ECU w wersji na EU są strojone na noPb95 i jeżeli "cukru w cukrze" jest odpowiednia ilość, czyli noPb95 faktycznie jest 95. oktanowa, to jest paliwem właściwym dla zasilania jednostek Subaru. Więcej, lanie lepszego paliwa nic nie da, poza drenażem kieszeni , - jednostki po remapie (zmianie map seryjnych wraz modyfikacjami towarzyszącymi) winny jeździć na takim paliwie (w sensie poziomu LO) na jakim dokonywane było strojenie. Tyle. Pozdrawiam Grzegorz PS. Może dziś nie jestem w formie ale pytania w ankiecie są tak niefortunnie sformułowane, że zrezygnowałem z branie w niej (ankiecie) udziału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Malo jezdzi Subaru Turbo z LPG? Są nawet STI z LPG i taki silnik moze pomarzyć o jezdzie na PB95... Tak, zwłaszcza, że LO dla LPG jest średnio na poziomie 104 (znajdź mi taką noPb bez boosterów). Jeżeli chodzi o podatność na spalanie stukowe w zależności od liczby oktanowej paliwa to napisałeś najmniej rozsądnie, jak mogłeś :roll: Wracając do tematu wątku : - seryjne mapy ECU w wersji na EU są strojone na noPb95 i jeżeli "cukru w cukrze" jest odpowiednia ilość, czyli noPb95 faktycznie jest 95. oktanowa, to jest paliwem właściwym dla zasilania jednostek Subaru. Więcej, lanie lepszego paliwa nic nie da, poza drenażem kieszeni , - jednostki po remapie (zmianie map seryjnych wraz modyfikacjami towarzyszącymi) winny jeździć na takim paliwie (w sensie poziomu LO) na jakim dokonywane było strojenie. Tyle. Pozdrawiam Grzegorz ale paliwo to nie tylko oktany, skoro LPG ma 104 oktany, a tak Cie kręcą te wartosci to załoz sobie LPG, auto zyska pewnie z 20koni jak nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 W związku, że w dziale kupię/sprzedam powstał OT w tym temacie, należało by dyskusję przenieść tutaj. Chodzi o rozwianie wątpliwości czy lanie do subaru turbo PB95 powoduje degradację silnika spalaniem stukowym to urban legend czy ktoś tankuje i nic się nie dzieje. Mój WRX jeździ cały czas na 98. Poprzedni właściciel także deklarował, że jeździł tylko na 98. No ale przy autach po remapie to chyba oczywiste, że mniej niż 95 nie wolno. Panowie w cztery T na samo wspomnienie nazwy PB95 dostają epilepsji. Chociaż pewnie cieszą się, gdy ktoś to tankuje, bo mają robotę Proponuję też zrobić listę najlepszych paliw do turbolotów. Kolejność nie ma znaczenia - ustalimy na końcu: 1. VP100 racing 2. BP Ultimate 98 3. ? Żyjąc w nieświadomości pojechałem na remap z zalanym PB95. Były spore problemy z podjęciem strojenia ze względu na spalanie stukowe. Dolanie pod korek VP100 racing (miałem wtedy PB95 mniej niż połowę) rozwiązało problem i mistrz przystąpił do dzieła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 eMTe, no to bardzo prosimy o elegancki wykład, dlaczego to LPG jest tak niewskazanym paliwem do turboładowanych jednostek Subaru (w porównaniu z noPb), jeno z sensem i argumentami proszę a nie jakieś takie " a tak Cie kręcą te wartosci to załoz sobie LPG, auto zyska pewnie z 20koni jak nic... ", bo tak dyskutuje jedynie ... bardzo młody człowiek Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Grzesiek_67, nie twierdze, że LPG jest złe dla silnika turbo, jedynie chce Ci uswiadomic, że liczba oktanów ni jak przekłada sie na moc samochodu? ", bo tak dyskutuje jedynie ... bardzo młody człowiek No zgadzałoby się, jesli liczba przy Twoim nicku to rok koncówka roku Twojego urodzenia to jestem młodszy od Ciebie o połowe. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Panowie co innego LO a co innego wartosc opalowa paliwa... LPG majace 104 oktany moze dac wyzsza moc niz Pb98 o ile zostanie na takie paliwo napisany program... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Dziwne, że na większości stacji Shell nie ma paliwa 98. VPower jest to 95 z dodatkami, a obsługa stara się przekonać potencjalnego nabywcę, że to jest to samo (odpowiednik 98) :/ VPR jest tylko na nielicznych stacjach:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 że liczba oktanów ni jak przekłada sie na moc samochodu? A tu pełna zgoda, aby obsłużyć paliwo bardziej "bogate" w oktany trzeba zbudować odpowiednią mapę, na pewno można dać bardziej agresywne wartości wyprzedzenia zapłonu bez obawy, że "zastuka". Oczywiście, paliwo LPG niesie ze sobą również sporą liczbę zagrożeń i to jest prawda i tu nie ma dyskusji. Największe z nich to : - za ubogo ustawiona mieszanka (wysoki AFR), która skutkuje grubo większą temperaturą spalania takiego paliwa (a właściwiej - takiej mieszanki paliwowej), a w konsekwencji demolką głowicy (gniazda, zawory, pęknięcia głowicy) oraz w skrajnych wypadkach nawet popłynięciem tłoków. Rada, trzeba stroić tak żeby było bogato , - najzwyczajniej w świecie brudny LPG (zanieczyszczony), który powoduje dłutowanie zaworów i głowic. A poza tym, zupełnie serio - to bardzo wartościowe paliwo, nie wiem czemu aż tak okrutnie odsądzane od czci i wiary w Polsce. Co do wieku - call me Snake Pozdrawiam Grzegorz -- 15 lip 2011, o 13:39 -- Panowie co innego LO Ależ oczywiście, LO to w największym skrócie odporność na spalanie stukowe, detonacyjne, z zależnością odwrotnie proporcjonalną - czyli im wyższe LO tym mniejsza podatność na spalanie stukowe. I żeby była jasność, występowanie bądź nie spalania stukowego nie zależy wyłącznie od LO. Dodatkowo, zależy np. od temperatury mieszanki paliwo/powietrze, im wyższa tym większe prawdopodobieństwo stuknięcia. Dlatego tak nam wszystkim zależy aby w dolocie temp. powietrza nie była zbyt wysoka :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się