Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc.

 

Dziękuję. Co mnie zdziwiło to to, że nie tyle miał mniejszą moc, tylko naprawdę źle pracował. Strasznie szarpał przy chodzeniu na wysokie obroty, jakby go coś dusiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc.

 

Dlaczego?

 

Ponieważ silnik przystosowany do paliwa 95 jest strojony tak aby te X koni uzyskiwał przy konkretnych parametrach nie tylko liczbie oktanowej paliwa ale np. także odpowiedniej ilości powietrza dostarczanej do silnika.

 

(Najważniejsze jest to że 95 i 98 to nie są żadne magiczne oznaczenia że jedno ma więcej mocy tylko określają "podatność" na spalanie stukowe w stosunku do "paliwa wzorcowego" jeśli dobrze pamiętam mieszanka n-heptanu i izooktanu (jeśli dobrze pamiętam)

 

To tak samo jeśli wsadzisz do swojego STI nowy kompletny wydech + nowy filtr powietrza a nie zrobisz remapu to moc w Twojego samochodu spadnie (silnik był nauczony do współpracy z określonymi parametrami a nowych nie potrafi wykorzystać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak samo jeśli wsadzisz do swojego STI nowy kompletny wydech + nowy filtr powietrza a nie zrobisz remapu to moc w Twojego samochodu spadnie (silnik był nauczony do współpracy z określonymi parametrami a nowych nie potrafi wykorzystać)

 

Chyba się zagalopowałeś,to co mamy jeżdżić na starych tłumikach i starych filtrach?sorry ale nie załapałem,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zagalopowałeś,to co mamy jeżdżić na starych tłumikach i starych filtrach?sorry ale nie załapałem,pozdro.

 

hamownia nie kłamie, a filtr to zapewne chodziło o stożkowy. Wydech są liczone i jeżeli kupisz odp do twojego auta może być lepiej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zagalopowałeś,to co mamy jeżdżić na starych tłumikach i starych filtrach?sorry ale nie załapałem,pozdro.

 

Koledzy już wyjaśnili taki skrót myślowy mea culpa:)

 

Nowy miałem na myśli nie seryjny tylko np wydech + stożek HKS :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi 95 (odpowiednik ichniego "premium"), jako mówi 98, praktyka mówi, że nie odczuwam różnicy. Leję czasm 95, czasem 98, czasem V-PR - zależnie od humoru.

Może jeszcze kiedyś najdzie mnie na dokładniejsze logowanie i jednak jakąś różnicę zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jak teoria mówi 95 czyli książka to taki zaleje

To powinna mówić nawet klapka od wlewu paliwa (coś w stylu "premium unleaded fuel only").

 

-- 20 sie 2011, o 11:58 --

 

Pozostaje oczywiście np. kwestia seryjności tego WRX-a. Może być tak, że 95 to dla niego zbyt mało. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jak teoria mówi 95 czyli książka to taki zaleje bo jak wszyscy wiemy nie ma sensu lać lepszej jeśli auto jest tak wystrojone i jest to seria

 

Trzeba pamiętać że w US i EU stosuję się różne metody oznaczania paliwa. To samo paliwo w US będzie miało niższą liczbę oktanową o około 2-3 oktany.

 

Najlepiej zrób sobie remap i po problemie:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrób sobie remap i po problemie:P

 

Tak właśnie :)

 

A zanim go zrobisz to wlej trochę 95 i pojeździj czy nic złego się nie dzieje czy nie przerywa nie szarpie i odcinka nie spadła nagle do 4k rpm bo gwarancji nie masz, że ktoś wcześniej czegoś przy mapach nie majstrował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mapowany na 95 szczególnie turbo na 98 będzie miał mniejszą moc.

 

Dlaczego?

 

Ponieważ silnik przystosowany do paliwa 95 jest strojony tak aby te X koni uzyskiwał przy konkretnych parametrach nie tylko liczbie oktanowej paliwa ale np. także odpowiedniej ilości powietrza dostarczanej do silnika.

 

(Najważniejsze jest to że 95 i 98 to nie są żadne magiczne oznaczenia że jedno ma więcej mocy tylko określają "podatność" na spalanie stukowe w stosunku do "paliwa wzorcowego" jeśli dobrze pamiętam mieszanka n-heptanu i izooktanu (jeśli dobrze pamiętam)

 

To tak samo jeśli wsadzisz do swojego STI nowy kompletny wydech + nowy filtr powietrza a nie zrobisz remapu to moc w Twojego samochodu spadnie (silnik był nauczony do współpracy z określonymi parametrami a nowych nie potrafi wykorzystać)

 

Mnie sie zawsze wydawalo ze przy wyzszej liczbie oktanow moc nie spada (nie rosnie tez), poniewaz ilosc oktanow i odpowiednie wystrojenie silnika maja na celu usuniecia splania stukowego - co chyba ma wiekszy zwiazek z trwaloscia silnika niz moca... jesli na przyklad pojawi sie spalanie stukowe przy 95 oktanach to czesto przy uzywaniu benzyny 98 oktanow sie to niweluje - no ale co tam, inzynierem paliwowym nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybko to paliwo 98 w stosunku do 95 zawiera cząsteczki o dłuższych łańcuchach węglowodorowych przez co spala się ono łągodniej niż 95, ma mniejszą wartość energetyczną i mniejszą skłonność do spalania detonacyjnego.

Także jeżeli do auta które jest przystosowane do paliwa 95 wlejemy 98 to silnik będzie trochę łagodniej i ciszej pracował, więcej spali i będzie gorzej jeździł. Jeżeli silnik przystosujemy do 98 to możemy uzyskać większą moc niż na 95. A gdy silnik przystosowany do 98 zalejemy 95 to zafundujemy sobie spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybko to paliwo 98 w stosunku do 95 zawiera cząsteczki o dłuższych łańcuchach węglowodorowych przez co spala się ono łągodniej niż 95, ma mniejszą wartość energetyczną i mniejszą skłonność do spalania detonacyjnego.

Także jeżeli do auta które jest przystosowane do paliwa 95 wlejemy 98 to silnik będzie trochę łagodniej i ciszej pracował, więcej spali i będzie gorzej jeździł. Jeżeli silnik przystosujemy do 98 to możemy uzyskać większą moc niż na 95. A gdy silnik przystosowany do 98 zalejemy 95 to zafundujemy sobie spalanie stukowe.

Dzieki za wyjasnienie. Do turbo - sprawa jasna producent nakazuje lac paliwo jakie jest w danym miejscu najlepsze. Ale na przyklad w silnikach NA - 6 cylindrowy OBK zalecane jest drozsze paliwo ale mozna lac nizszy gatunek tez - czyli jak jest wtedy ze spalaniem stukowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie. Do turbo - sprawa jasna producent nakazuje lac paliwo jakie jest w danym miejscu najlepsze. Ale na przyklad w silnikach NA - 6 cylindrowy OBK zalecane jest drozsze paliwo ale mozna lac nizszy gatunek tez - czyli jak jest wtedy ze spalaniem stukowym?

 

W skrócie jeśli producent zaleca 98 trzeba lać 98 bo przy 95 jest większa szansa na spalanie stukowe. Z tego co wiem na wlewie paliwa H6 jest napisane 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z ciekawości kiedyś nie wytrzymałem (bo na wlewie nie mam info jakie mam lać - wrx bug z 2002r z Holandii) i zadzwoniłem do SIP z pytaniem co lać. Powiedzieli, że do WRX'a z 2002 roku zalecane jest paliwo Pb 95 lub wyżej, ale oni radzą lać 98 bo z tym 95 to różnie bywa na naszych stacjach.

 

Zalewałem różnymi paliwami 95, 98 (zazwyczaj Lukoil), Vpower, Vpower racing. Różnicy zbytniej między 95 a 98 nie zauważyłem. Czasami okazało się, że 95 spaliło mi więcej (ale tu trudno o obiektywną ocenę bo raz większą a raz mniejszą mam frajdę z jazdy ;) ) Nie zauważyłem natomiast żadnej różnicy pozytywnej w przypadku zalania Racinga.

 

Auto mam seryjne nie dłubane etc. jedyne zmiany to brak jednego kata, rezonatora i nieseryjny back box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...