Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

przy silniku turbo i juz takiej mocy cos bedzie, ale na tyle niezauwalnie, ze w normalnej jezdzie nie zauwazysz roznicy. na hamowni ecu pokaza kilka km i nm wiecej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2021 o 05:18, Fan WRX napisał:

Dzień dobry, od kilku miesięcy mam WRX-a (265 KM) i cały czas jeżdżę na benzynie Pb95. Czy ktoś z forumowiczów jeździł zarówno na Pb95 jak i na Pb98 i ma jakieś spostrzeżenia? Warto jeździć na tej drugiej? Czy parametry samochodu, a zwłaszcza przyspieszenie, jest odczuwalnie lepsze? Czy zmienia się nieco brzmienie silnika? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Pozdrawiam, Jurek.

Jeżeli auto nie jest wystrojone pod konkretne paliwo to zauważysz ewentualnie delikatne obniżenie stanu konta.

Nadwyżkę w budżecie możesz przeznaczyć np. na dodatkowy komplet semislicków do zabawy i do tego jakieś szkolenie z instruktorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

98 na Orlenie. Wiem, nie powinienem. Co 5 - 6 tankowanie, najlepszy Shell. Dodatkowo, co ok. 7 - 10 tysięcy czerwony STP. Ale tylko do Orlen. Schemat bez sensu, ale się jakoś sprawdza. Różnic pomiędzy Orlen a Shell praktycznie nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2021 o 05:21, mz56 napisał:

98 na Orlenie. Wiem, nie powinienem. Co 5 - 6 tankowanie, najlepszy Shell. Dodatkowo, co ok. 7 - 10 tysięcy czerwony STP. Ale tylko do Orlen. Schemat bez sensu, ale się jakoś sprawdza. Różnic pomiędzy Orlen a Shell praktycznie nie zauważyłem.

a te 98 orlonowskie z czym porownujesz na shellu? Od kiedy na shellu jest 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2021 o 00:30, rutra80 napisał:

A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp...

A za pomocą czego monitorujesz?

po BT czy kablu? Jaka aplikacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2021 o 00:30, rutra80 napisał:

A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp...

Ale wiesz że jak masz coś więcej niż -2.11 przy redukcjach to nie jest kwestia paliwa tylko jakiejś awarii, którą trzeba naprawić? A do tej wartości to normalne i nie ma się czym przejmować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marol napisał:

A za pomocą czego monitorujesz?

po BT czy kablu? Jaka aplikacja?

Kabel VAG + BtSSM.

 

2 godziny temu, skwaro napisał:

Ale wiesz że jak masz coś więcej niż -2.11 przy redukcjach to nie jest kwestia paliwa tylko jakiejś awarii, którą trzeba naprawić? A do tej wartości to normalne i nie ma się czym przejmować. 

Tak ale myślisz że jaki procent ludzi jeździ autami ze zdiagnozowanymi bolączkami? Jaki procent z nich da je do roboty jeśli auto jeszcze jeździ? I potem jeszcze jaki procent z nich da do mechaniora któremu można zaufać? Na koniec jeszcze trzeba się modlić żeby mechanik nie miał słabego dnia. Dlatego prewencja ponad wszystko szczególnie z silnikami specjalnej troski jak 2.5XT. Mało kto ogarnie sobie auto jak Ty ale w miarę możliwości trzeba sobie samemu radzić przynajmniej na poziomie płynów ustrojowych.

 

Co do wartości, na 95 mam korekty co najmniej -3 przy ostrzejszym przyspieszaniu na IV i V, na 98 ich nie ma lub są właśnie malutkie. Miewam też większe korekty na niskich obrotach i obciążeniach ale to wiem że wynika z rozjechanego AVCS i zmęczonej przepływki. Przepływkę ogarnę sobie sam ale AVCS to już grubsza robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powodzenia ! Ja jednak 10w60 :evil2: Jak będzie mnie stać na ostre jazdy w lecie na 0w10 i wymianę silników co 20 kkm, to się odezwę :P.  A może co 10 kkm ? Sprawdź gdzieś, czy przypadkiem w japońskiej lub amerykańskiej (kanadyjskiej) instrukcji nie ma czegoś innego.  Pozdrówka.

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej, kiedyś STI stał w górach na minus 15 - 23 stopnie. Trzy dni. Jak rano przygotowywałem się do odjazdu było minus 18. Na dobrym syntetyku 10w60 odpalił bez zastanowienia. Ale ten olej ma temperaturę krzepnięcia poniżej -35 stopni ! Da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, ale temp. krzepnięcia to temp. gdzie olej wyzionął ducha, w zasadzie w Polskich warunkach nie ma ona znaczenia. Zobacz sobie na yt jak ten Twój 10W60 się (leniwie)rozchodził przy tych -18, zanim dotarł tam gdzie miał dotrzeć :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie z powodów politycznych obecnie Shell. Jak na razie paliwo vpower 95 i diesel z uwagi na ceny regularnego paliwa we wtorki i czwartki wiec co tydzień dotankowuje auta. Drugi plus to z kubkiem shell jest tańsza kawa :)

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panbenonium, ten olej już tam był. Zamarzł zaraz po przyjeździe :clapping:. Został w kanałach. Nie siejmy paniki. Po odpaleniu silnika, faktycznie praca na sucho jest destrukcyjna. Ale dobra pompa pcha nawet ten zimny/gęsty olej. Raz na trzy lata taki odpał, to nic w porównaniu z 10W20 w porządnie zagrzanym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się lekko zaniepokojony. Po ostatnim tankowaniu na Orlenie, przez ponad 170 km jazdy, wskaźnik pokazuje 15,6 - 15,8 litra ! Normalnie trzymało się (po Warszawie) na poziomie 12,2 - 13,2. Mam nadzieję, że trafiłem jakieś G. Z szukaniem usterki powstrzymam się do następnego tankowania.

Cytat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...