Luke Skywalker Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Nie będzie żadnej różnicy poza tą w portfelu. Pozdrowienia, Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 przy silniku turbo i juz takiej mocy cos bedzie, ale na tyle niezauwalnie, ze w normalnej jezdzie nie zauwazysz roznicy. na hamowni ecu pokaza kilka km i nm wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 W dniu 9.03.2021 o 05:18, Fan WRX napisał: Dzień dobry, od kilku miesięcy mam WRX-a (265 KM) i cały czas jeżdżę na benzynie Pb95. Czy ktoś z forumowiczów jeździł zarówno na Pb95 jak i na Pb98 i ma jakieś spostrzeżenia? Warto jeździć na tej drugiej? Czy parametry samochodu, a zwłaszcza przyspieszenie, jest odczuwalnie lepsze? Czy zmienia się nieco brzmienie silnika? Dziękuję z góry za odpowiedź. Pozdrawiam, Jurek. Jeżeli auto nie jest wystrojone pod konkretne paliwo to zauważysz ewentualnie delikatne obniżenie stanu konta. Nadwyżkę w budżecie możesz przeznaczyć np. na dodatkowy komplet semislicków do zabawy i do tego jakieś szkolenie z instruktorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 100 bo 98 nie ma na shell'u (strojone było na 98), a ja jakoś staram się tankować na stacjach z muszelką ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 98 na Orlenie. Wiem, nie powinienem. Co 5 - 6 tankowanie, najlepszy Shell. Dodatkowo, co ok. 7 - 10 tysięcy czerwony STP. Ale tylko do Orlen. Schemat bez sensu, ale się jakoś sprawdza. Różnic pomiędzy Orlen a Shell praktycznie nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 31 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 W dniu 29.03.2021 o 05:21, mz56 napisał: 98 na Orlenie. Wiem, nie powinienem. Co 5 - 6 tankowanie, najlepszy Shell. Dodatkowo, co ok. 7 - 10 tysięcy czerwony STP. Ale tylko do Orlen. Schemat bez sensu, ale się jakoś sprawdza. Różnic pomiędzy Orlen a Shell praktycznie nie zauważyłem. a te 98 orlonowskie z czym porownujesz na shellu? Od kiedy na shellu jest 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Bardzo przepraszam. Nie napisałem nic o Shell 98. Napisałem najlepszy. Czytaj ze zrozumieniem treści ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 W dniu 9.04.2021 o 00:30, rutra80 napisał: A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp... A za pomocą czego monitorujesz? po BT czy kablu? Jaka aplikacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 W dniu 9.04.2021 o 00:30, rutra80 napisał: A ja monitoruję knocki i na fabrycznej mapie przy moim przebiegu na 95 mam wiele więcej knocków niż na 98. Ciekawe ilu z was jeździ na 95 z poopóźnianymi zapłonami i nawet o tym nie wie... A potem płacz że knocki wydmuchały uszczelkę, stopiły tłoka, obróciły panewkę itp... Ale wiesz że jak masz coś więcej niż -2.11 przy redukcjach to nie jest kwestia paliwa tylko jakiejś awarii, którą trzeba naprawić? A do tej wartości to normalne i nie ma się czym przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 2 godziny temu, marol napisał: A za pomocą czego monitorujesz? po BT czy kablu? Jaka aplikacja? Kabel VAG + BtSSM. 2 godziny temu, skwaro napisał: Ale wiesz że jak masz coś więcej niż -2.11 przy redukcjach to nie jest kwestia paliwa tylko jakiejś awarii, którą trzeba naprawić? A do tej wartości to normalne i nie ma się czym przejmować. Tak ale myślisz że jaki procent ludzi jeździ autami ze zdiagnozowanymi bolączkami? Jaki procent z nich da je do roboty jeśli auto jeszcze jeździ? I potem jeszcze jaki procent z nich da do mechaniora któremu można zaufać? Na koniec jeszcze trzeba się modlić żeby mechanik nie miał słabego dnia. Dlatego prewencja ponad wszystko szczególnie z silnikami specjalnej troski jak 2.5XT. Mało kto ogarnie sobie auto jak Ty ale w miarę możliwości trzeba sobie samemu radzić przynajmniej na poziomie płynów ustrojowych. Co do wartości, na 95 mam korekty co najmniej -3 przy ostrzejszym przyspieszaniu na IV i V, na 98 ich nie ma lub są właśnie malutkie. Miewam też większe korekty na niskich obrotach i obciążeniach ale to wiem że wynika z rozjechanego AVCS i zmęczonej przepływki. Przepływkę ogarnę sobie sam ale AVCS to już grubsza robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 rutra80, Ty przypadkiem nie masz napisane, żeby jeździć na 98 ? Jak zalewasz gorszą, to się nie dziw, że opóźnia. Jadę zawsze na 98 i żadnych problemów. STI niedużo młodszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Nie, w instrukcji nie wymagają 98, ale i 5w30 mówią że jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) Powodzenia ! Ja jednak 10w60 Jak będzie mnie stać na ostre jazdy w lecie na 0w10 i wymianę silników co 20 kkm, to się odezwę . A może co 10 kkm ? Sprawdź gdzieś, czy przypadkiem w japońskiej lub amerykańskiej (kanadyjskiej) instrukcji nie ma czegoś innego. Pozdrówka. Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Co by nie pisało jeżdżę na 98 lub 100 i na 10w50 lato 5w40 zima. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Co więcej, kiedyś STI stał w górach na minus 15 - 23 stopnie. Trzy dni. Jak rano przygotowywałem się do odjazdu było minus 18. Na dobrym syntetyku 10w60 odpalił bez zastanowienia. Ale ten olej ma temperaturę krzepnięcia poniżej -35 stopni ! Da się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Panie, ale temp. krzepnięcia to temp. gdzie olej wyzionął ducha, w zasadzie w Polskich warunkach nie ma ona znaczenia. Zobacz sobie na yt jak ten Twój 10W60 się (leniwie)rozchodził przy tych -18, zanim dotarł tam gdzie miał dotrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2021 (edytowane) u mnie z powodów politycznych obecnie Shell. Jak na razie paliwo vpower 95 i diesel z uwagi na ceny regularnego paliwa we wtorki i czwartki wiec co tydzień dotankowuje auta. Drugi plus to z kubkiem shell jest tańsza kawa Edytowane 18 Maja 2021 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 18 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2021 Panbenonium, ten olej już tam był. Zamarzł zaraz po przyjeździe . Został w kanałach. Nie siejmy paniki. Po odpaleniu silnika, faktycznie praca na sucho jest destrukcyjna. Ale dobra pompa pcha nawet ten zimny/gęsty olej. Raz na trzy lata taki odpał, to nic w porównaniu z 10W20 w porządnie zagrzanym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 22 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2021 Czuję się lekko zaniepokojony. Po ostatnim tankowaniu na Orlenie, przez ponad 170 km jazdy, wskaźnik pokazuje 15,6 - 15,8 litra ! Normalnie trzymało się (po Warszawie) na poziomie 12,2 - 13,2. Mam nadzieję, że trafiłem jakieś G. Z szukaniem usterki powstrzymam się do następnego tankowania. Cytat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się