Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba raczej 95 oktanow.

E5 ma ~99 oktanow

 

The Octane Rating of Ordinary unleaded ranges from 95.0 to 95.9 – average 95.5. The Octane rating of E5 is higher and has been measured at 99.

 

 

http://www.maxol.ie/index.php?option=com_content&view=article&id=144&Itemid=292#What is the Octane Rating of E5 compared to ordinary Unleaded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznice między 95 a 98 odczuwa Twoj silnik szczegolnie pod obciazeniem, patrz spalanie stukowe.

 

Racing 100 to faktycznie. Inna jakosc, technologia, i dodatki jakosciowe.

Ja nie miałem okazji próbować 95/98 w jakichś szczególnych warunkach, ale mając czujnik spalania stukowego nie powinno do niego dochodzić. Tak jak pisali w Motorze, większa ilość oktanów to odporność na stuk ale mniejsza wartość energetyczna paliwa ! Różnica niewielka i praktycznie nie jest odczuwalna bo o pracy silnika decyduje proces spalania. Mając 98 wydawało mi sie że silnik pracuje nieco ciszej bo w starym aucie łatwiej to wyłapać uchem niż w nowym lepiej wyciszonym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej 95 oktanow.

E5 ma ~99 oktanow

 

The Octane Rating of Ordinary unleaded ranges from 95.0 to 95.9 – average 95.5. The Octane rating of E5 is higher and has been measured at 99.

 

 

http://www.maxol.ie/...dinary Unleaded

 

Ciekawe... tu E5 ma 95 oktanow: http://www.topoil-bayern.de/125/Super95E5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy ktos z was jezdzi na 95-ej benzynie?

 

ja :facepalm: ale tłoki przeżył 12 tys km. Stuka jak cholera a seryjna mapa jest ustawiona mega biednie.

Na pociechę - z seryjnego STI zostaje jakieś 280 koni po zestrojeniu pod 95. Stawiam, że WRXa też się da dostosować na słabe paliwo, ale pewnie niewiele zabawy zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos z was jezdzi na 95-ej benzynie?

 

ja :facepalm: ale tłoki przeżył 12 tys km (...)

ale Ty masz STI, ktore ma jezdzic na min. 98, oraz temp. zewn. jest zupelnie inna niz u nas...

 

teoretycznie zaplon dostosowuje sie do "gorszego" paliwa, ale interesuje mnie osobiste doswiadczenie wlascicieli euro-WRX'ow MY'03-05, ktore tez maja jezdzic na min. 98 (jako jedyne z dotychczasowych WRX'ow)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do posiadaczy euro-bloba WRX (MY'03-05), do ktorego jako jedynego z WRX'ow FHI zaleca paliwo 98-oktanowe

 

czy ktos z was jezdzi na 95-ej benzynie?

Ja zalałem nieświadom na Shellu to coś nitro i ogólnie to bez rewelacji. Później z ciekawości racing 100, nie ma sensu przy normalnej jeździe, miałem wrażenie, że fura słabiej idzie a do tego spalanie większe. Teraz grzecznie 98 ze Statoil i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Wrx z 2009 roku, poprzedni właściciel jeździł na 95 oktanow, tak zresztą jest napisane w instrukcji.Auto służyło do codziennej jazdy, bez szaleństw. Na hamowni wyszło 289 km, i 391 Nm.Zastanawiam się czy dalej jeździć na 95 czy przejść na 98?Co sądzicie. Będę wdzięczny za mądre słowo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeździć na tym, na czym zestrojony został sterownik + zdolności adaptacji programu.

Więc:

 

Podłącz skaner OBD, sprawdź jak wygląda sprawa korekcji spalania stukowego na jednym i drugim paliwie i będziesz miał jasność.

Zasadniczo można jeździć na 95, ale parametry twojego pojazdu są ciut zbyt dobre jak na serię. Istnieje zatem prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że ktoś gmerał w programie. Pytanie co robił?

 

A w ogóle, to przejdź na lpg  ;) . I po kłopocie.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak to zwykle bywa przy okazji paliwa funkcjonują slogany.Prawda jest taka,że jeśli jest nieseryjny program s nowy został zrobiony na Pb95 to naprawdę spokojnie możesz jeździć na pb95.Natomiast jeśli remap był zrobiony na pb98 to na pb95 jeździć nie wolno.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...