Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Nie kupuję
wyraźnie odczuwalna jest różnica w spalaniu 98 czystej i tej z dodatkami?

 

Proszę Cię, skoro nie kupujesz, to jak odczuwasz różnicę :?: :?: :?:

 

 

Jakbyś się wgłębił nawet w prospekty reklamowe, to byś wyczytał, że te paliwa premium wciąż mają 98 oktanów, a rzekome lepsze osiągi są osiągane dzięki dodatkom myjącym i poprawiającym ekonomikę spalania (np. poprzez etery, jak pisałem wyżej zawierające "extra" tlen).

 

Te paliwa są dzieckiem świetnej akcji marketingowej i sprzedają się doskonale i przynoszą dodatkową kasę firmom paliwowym, być może są lepsze niż "zwykłe" paliwo, ale z zasady ich celem nie jest mieć więcej oktanów.

 

Skoro strona przeskoczyła na kolejną to dam linka do mojej poprzedniej wypowiedzi, tam sporo napisałem :P

viewtopic.php?p=1660343#p1660343

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, nie kupuję teraz, bo kupowałem kiedyś i właśnie odczuwałem różnicę.

 

Żeby była jasność - zwyczajnie pytam, bo się na tym nie znam. Nie sugeruję, że Verva 98 ma mięcej oktanów niż 98. To byłby jakiś absurd. Zauważam mniejsze spalanie i zero problemów z kulturą pracy silnika i dynamiką. I nie chodzi mi broń Boże o zwyżkę mocy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miesięcznie robię kilka tys. km i jeżdżę trochę na 95 (prywatnie) i trochę na 100 (gdy firma funduje). Różnicy w mocy ani kulturze nie czuję żadnej, leję tę 100 w nadziei że jest to paliwo dobrej jakości dzięki któremu motorek pożyje dłużej. Natomiast jeśli chodzi o spalanie to od zawsze waha mi się między 8 a 12 l/100km (i tu się zastanawiam jak przy takich wahaniach ludzie mogą np. dyskutować o różnicy w spalaniu przy różnych olejach :| ). Najniższe jakie odnotowałem to coś koło 8,3l/100km i było to gdy pierwszy raz zalałem 100. Więcej takiego wyniku już nie uzyskałem a i zdarzało się że przy podobnej jeździe palił na tej setce ponad 10, więc możliwości są dwie:

1. Komputer z czasem uczy się paliwa 100 i zaczyna palić je tak jak 95

2. Wszystko to jest mega-subiektywne i tak naprawdę w 100% zależy od warunków i stylu jazdy a my padamy ofiarą placebo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę trochę na 95 (prywatnie) i trochę na 100

 

Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w moim aucie seryjnie zapłon ma tolerancję adaptacji do 99 oktanów, powyżej już podobno wariuje (bez remapu oczywiście). Dlatego takie dowolne lanie 100 oktanów chyba nie zawsze jest wskazane... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Wszystko to jest mega-subiektywne i tak naprawdę w 100% zależy od warunków i stylu jazdy a my padamy ofiarą placebo

 

10 punktów dla Ciebie za twarde stąpanie po ziemi:)

 

No nie wiem ja zawsze myślałem że szkodliwy może być najwyżej niedobór oktanów a nie nadmiar?

 

Tak jak w życiu nadmiar i niedomiar może być szkodliwy(można się utopić lub umrzeć z pragnienia), liczba oktanowa jest jedną ze składowych pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wolnossaka 2.0 sohc, który ma juz 301.754km najechane więc zależy mi na tym aby miał lekko na starość więc myślałem że jak mu leje vpower racing albo 98 to może mu się mniej syfu zbiera od lepszej benzyny.

 

no chyba że katalizator od tego pada lub sonda lambda lub mapa silnika nie ogarnia to moze ktos cos wie

 

? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebachon

 

Dostaliście już odpowiedź jako offtop w innym wątku:)

 

Te wątki tak się mnożą, że już nie wiem jaką odpowiedź i w którym z tych wątków... :mrgreen:

 

Uczeni w piśmie twierdzą, że jeżeli jest wskazanie 95 lub wyżej, to do turbo jednak lepiej lać 98 z dodatkami. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebachon

 

Dostaliście już odpowiedź jako offtop w innym wątku:)

 

Te wątki tak się mnożą, że już nie wiem jaką odpowiedź i w którym z tych wątków... :mrgreen:

 

Uczeni w piśmie twierdzą, że jeżeli jest wskazanie 95 lub wyżej, to do turbo jednak lepiej lać 98 z dodatkami. :idea:

 

Uczeni w piśmie i wielebni ze wzgórza mówią: możesz lać PB95 bez obaw możesz lać PB98 bez obaw. Ale 98 cudów nie uczyni:)

 

Ale uczony z najwyższej góry piszę: weź zrób remap na PB98 bo to droga słuszna i miła oku mędrców:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czasami leje

Uczeni w piśmie i wielebni ze wzgórza mówią: możesz lać PB95 bez obaw możesz lać PB98 bez obaw. Ale 98 cudów nie uczyni:)

 

Ale uczony z najwyższej góry piszę: weź zrób remap na PB98 bo to droga słuszna i miła oku mędrców:P

 

hehehe 95 czy 98 :idea:

 

lejmy tak jak kieszen nam na to pozwala, a jesli w sakwie pusto :arrow: przerzut na rower :mrgreen::lol: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest logiczne masz na klapce 95, lejesz 95, 98 lejesz 98, masz auto zmapowane pod paliwo X to je lejesz, ludzie za bardzo sobie utrudniają :|

 

Ja mam na klapce 95 lub wyżej. I gdzie tu ta logika? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...