Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Studiuję ten dział i jednej rzeczy nie rozumiem. W seryjnym WRX'ie (bug w moim wypadku) instrukcja mówi o 95, a tutaj większość zaleca jednak 98, tylko wytłumaczcie mi czy i gdzie jest sens?

 

Próbowałem Supremy 98, Vervy 98 jak i 100 oktanowego V Power Racing, w Niemczech wyjeździłe, 3 zbiorniki Aral'owskiego 102 oktany.

Moje spostrzeżenia:

1. Aral 102 oktany(różnica w reakcji na gaz odczuwalna, spokojniejsza praca silnika, różnicy w spalaniu nie zauważyłem)

2. V Power Racing - tankowany w Polsce i Niemczech - (podobne spostrzeżenia jak powyżej z tym, że słabiej wyczuwalne różnice niż w przypadku paliwa z Aral)

3. Verva 98 - jedynie spokojniejsza praca silnika, żadnych innych plusów nie zauważyłem.

4. Cała reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaiser_Sowza wiecej czytaj, bo wszystko tu już było mówione... http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf_____ 98 jest słabsze niż 95, a le starcza na dłużej :)

 

Link nie działa. To raz. :| A czytać czytałem, tylko, że u mnie to 95 starcza na dłużej niż n Suprema 98. I to mnie zastanawia. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W seryjnym WRX'ie (bug w moim wypadku) instrukcja mówi o 95

 

W moim mówi 95 lub wyższa.

 

3. Verva 98 - jedynie spokojniejsza praca silnika, żadnych innych plusów nie zauważyłem.

 

Jeżdżę ostatnio tylko na tej benzynie - mniejsze spalanie o około 1 litra/100km, a poza tym wszystkie te dodatki spełniają niewidoczną funkcję: przyczyniają się do "higieny" silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no faktycznie link nie działa... lipa... w skrócie: na hamowni wyszło że autko na 95 generowało więcej mocy niż na 98(tak jakby to spalanie było utrudnione przez co wydajniejsze, większe przebiegi)... dopiero 100 wykazały "wyraźny" wzrost mocy nad 95ką. tak to zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ludzie bednie mysla ze liczba oktanowa np 98 daje wiekszego kopa haha I pozniej jest zdziwko jak auta nie ma oczuwalnego pawera na drozszym paliwie.

jest wieksza elastyczność na wysokooktanowym paliwie.

jak sie leje 98 albo 100 oktanów do N/A to różnicy nie zobaczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero 100 wykazały "wyraźny" wzrost mocy nad 95ką. tak to zrozumiałem.

Ale nie dzięki 100 oktanom, a pakietowi dodatków.

Chodzi o to, że po zalaniu zwykłej 98 moc spadła. Zalanie "zwykłej" setki (gdyby ktoś taką sprzedawał) też nie dałoby wzrostu mocy. Wzrost mocy dają dodatki w takich paliwach jak BP Ultimate, Verva, Shell V-Power racing itp. więc zalanie takiej "uszlachetnionej" 98-99 spowodowałoby być może jakiś wzrost na wykresie z hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMA52, kto Ci nawrzucał takich teorii,...

owszem dodatki, jakiś kerocom czy keropur mają właściwości antystukowe, ale właśnie o parametrach antystukowych całego pakietu "benzyna + dodatki" mówi liczba oktanowa paliwa na dystrybutorze.

 

tak więc trudno mi zgodzić się z opinią, że "zwykłe" 100 jest gorsze niż "wzbogacone" 98 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMA52, kto Ci nawrzucał takich teorii,...

owszem dodatki, jakiś kerocom czy keropur mają właściwości antystukowe, ale właśnie o parametrach antystukowych całego pakietu "benzyna + dodatki" mówi liczba oktanowa paliwa na dystrybutorze.

 

tak więc trudno mi zgodzić się z opinią, że "zwykłe" 100 jest gorsze niż "wzbogacone" 98 :)

Tzd, dokładnie :idea: , jakość paliwa naprawdę widać po logach, tylko niektórzy myślą , ze jak raz zaleje to od razu będzie poprawa, nic bardziej mylnego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, to czym różni się Verva 98, Ultimate 98 od zwykłej 98?

tak więc trudno mi zgodzić się z opinią, że "zwykłe" 100 jest gorsze niż "wzbogacone" 98

ja nie twierdzę, że jest gorsze, ale że - idąc tokiem rozumowania z artykułu - zalewając te paliwa do silnika wystrojonego pod 95, większą moc uzyskamy na "ulepszonym" 98.

Ale ok, to moja opinia nie poparta doświadczeniem, a jedynie wirtualną lekturą netu, więc przyjmuję do wiadomości, że mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, to czym różni się Verva 98, Ultimate 98 od zwykłej 98?

na pewno co do zasady nie różnią się liczbą oktanową. o ile ktokolwiek jeszcze sprzedaje "zwykłą 98" ;) to różnią się (między sobą także) dodatkami, ale na pewno nie antystukowymi, tylko myjącymi silnik. liczba oktanowa Vervy, Ultimate czy Dynamic z Lotosu co do zasady jest taka sama i powinna wynosić wg norm 98 oktanów.

 

w praktyce dodam jeszcze, że liczbę oktanową zwiększa się np MTBE czy etanolem, co powoduje tak naprawdę większą zawartość cząsteczek tlenu w jednostce paliwa, co może wpłynąć na efektywność spalania - i tu może tkwić różnica.

 

mając 2 próbki paliwa 98, jedna wyprodukowana w technologii "98 oktanów wychodzących z rafinacji" a druga w technologii "95 oktanów z rafinacji + MTBE podbijające liczbę oktanową do 98" może okazać się, że mimo że oba paliwa spełniają normę 98, to "lepsza" będzie ta druga, gdyż dzięki MTBE zawiera więcej cząsteczek tlenu i będzie się efektywniej spalać.

 

generalnie technologia przeróbki ropy naftowej to prosty proces rafinacji, ale zarządzanie parametrami fizykochemicznymi i jakościowymi w procesie produkcji samego paliwa (benzyny na ten przykład) jest dość skomplikowanym równaniem zmiennych jakości, czasu, dostępności zasobów i kosztów - jak wyprodukować spełniające normy paliwo, mając do dyspozycji określone zasoby, jak najmniejszym kosztem (w celu osiągnięcia jak najwyższego zysku).

 

 

 

-- 1 lip 2012, o 01:48 --

 

Innej 98 niż te wypisane przez Ciebie chyba nie widziałem, więc podejrzewam, że właśnie to jest zwykła 98 odziana w fajną nazwę

otóż to.

to był świetny "hłyt marketingoły" koncernów Orlen, BP, LOTOS itd. , aby zwiększyć marżowość produktu.

 

jak to działa?

dodaję dodatku myjącego silnik za 5 groszy, zmieniam nazwę na "paliwo premium Verva / Ultimate / Dynamic 98 [niepotrzebne skreślić]", podnoszę cenę o 15 groszy, i mam wzrost marży 10 groszy na litrze.

 

wiem co mówię... bo wiem jak to działa, powiedzmy - od wewnątrz.

 

-- 1 lip 2012, o 01:59 --

 

jakość paliwa naprawdę widać po logach

niewątpliwie tak - a przynajmniej porównywalność np między koncernami / różnymi stacjami.

jeśli np na paliwie A98 i agresywnej mapie - nie stukało, a na B98 stukało, znaczy paliwo A jest lepsze, ale do takich danych porównywalnych nie mam dojścia ani możliwości ich zgromadzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to działa?

dodaję dodatku myjącego silnik za 5 groszy, zmieniam nazwę na "paliwo premium Verva / Ultimate / Dynamic 98 [niepotrzebne skreślić]", podnoszę cenę o 15 groszy, i mam wzrost marży 10 groszy na litrze.

 

wiem co mówię... bo wiem jak to działa, powiedzmy - od wewnątrz.

 

Tylko myjącego silnik?... :roll: A dlaczego zatem wyraźnie odczuwalna jest różnica w spalaniu 98 czystej i tej z dodatkami? (oczywiście na korzyść tej drugiej) :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...