Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem wiem, spoko - o octane boosterach to juz wiem prawie wszystko po 4 latach z Subaru w Irlandii http://www.forum.subaru.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

Tylko nie od strony chemicznej http://www.forum.subaru.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png Bo z chemii zawsze bylem cienki http://www.forum.subaru.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

 

Dobra opcja pewnie, ale zdaje sie ze Millers jest agresywny dla katalizatora dosc mocno - nie to, zeby byl to problem w Twoim przypadku http://www.forum.subaru.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

Az tak źle? W Szkocji 97 sprzedaje każda stacja, a na większości Tesco, Shell i BP nie ma problemu ze 100+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na hamowni wyszło 289 km

 

Pewnie masz silnik seryjny 265 KM, a nieco wyższa wartość na hamowni może być efektem np dobrego dotarcia silnika. U mnie nominalnie powinno być 230 KM, a na hamowni wyszło 248 KM...

Sorry ale trochę bajki :P dobre dotarcie silnika zrobi 290km w WRX? To w FHI nie ogarneli, że silniki bedą jeździły dotarte?

Jak mierzyłeś swojego to miałeś seryjny wydech? Jaka hamownia?

 

Warpech radzę sprawdzić co było grzebane w kompie. Zrobić sobie ewentualnie korektę na takie paliwo na jakim chcesz jeździć.

No i nie do końca słuchajcie tych co piszą, ze tylko 98 albo więcej, a gaz do zapalniczek.. Jeździcie na takim paliwie na jakim powinniście z pewnych stacji i tyle. Powtórzę porażka kolejny, bo dalej nie wszyscy to ogarneli. Imprezy Turbo to w brew pozorom samochody, a nie promy kosmiczne :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie do końca słuchajcie tych co piszą, ze tylko 98 albo więcej, a gaz do zapalniczek.. Jeździcie na takim paliwie na jakim powinniście z pewnych stacji i tyle. Powtórzę porażka kolejny, bo dalej nie wszyscy to ogarneli. Imprezy Turbo to w brew pozorom samochody, a nie promy kosmiczne :)

+1

 

...i pozdrowienia z Bliskiego Wschodu, krainy 95tki i wysokich temperatur ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wydech seryjny, hamowania w renomowanej firmie na Podkarpaciu. Gdzie sprawdzić co było ewentualnie robione. Jak pisałem, poprzedni właściciel lał 95 i wszystko było ok.Na 98 mało kto jeździ i boję się trochę że paliwo na stacjach długo "leżakuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 98 mało kto jeździ? Wszyscy przedstawiciele zbierający punkty Payback, Vitay ...

Sorry, nie pomyślałem, teraz jednak Diesel. Jak jeździłem służbowo w latach 99-08 to miałem benzynę i zbierałem punkty ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sorry ale trochę bajki :P dobre dotarcie silnika zrobi 290km w WRX?
Nie napisałem, że ma 300 KM, tylko 248. Wydech i mapa seryjne. Bardzo często zdarza się tak, że rzeczywista moc nieznacznie różni się od nominalnej w różnych egzemplarzach tego samego modelu. Bajki nie mają tu nic do rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 98 mało kto jeździ? Wszyscy przedstawiciele zbierający punkty Payback, Vitay ...

 

Sorry, nie pomyślałem, teraz jednak Diesel. Jak jeździłem służbowo w latach 99-08 to miałem benzynę i zbierałem punkty ;-)

Wielu ma limit kwotowy więc leje tak by było taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 leży w zbiorniku bo je mało kto tankuje, w USA nie ma więcej niz 92 a standard to 88. W Tajlandii jest zdaje sieci maxie 95 albo 92.

Dla mnie mozna lac każda w koncu jest po cos ten czujnik spalania stukowego.

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W eu za dużo gadają zieloni. Silnik subaru nie jest mega skomplikowany i watpię aby 95 była go w stanie uszkodzić. Przy spalaniu 1km=1pln ten silnik wciąga wszystko.

 

Nigdzie poza eu nie widziałem 98 , pozatym kupowanie w pl 98 to jak krewetki w lidlu - cholera wie ile tam leżą

 

Normy eu sa najbardziej restrykcyjne watpię dby paliwo w us było lepsze niz w eu nawet ich max 92, Chiny Tajlandia i Japonia tez jeżdżą na 92

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nas oswiec czy kanadyjska 92 jest lepsza niz 98 z eu lub czy chociaż jest równoważna. W us na większośc jest tylko 88 wiec powiedz skoro jestes biegły w normach czy to nasza 95 czy historyczna żółta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj, wszystkiego się dowiesz.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations

 

ale np. 94 oktany wg normy AKI to  98 wg RON.

91 AKI to 95 RON.


Z tego co jest tam napisane to 94 AKI  jest w USA ogólnodostępne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki z tego wniosek. W USA max 95, w Tajlandi max 95, w JP max 96, więc jak mówiłem na początku. EU jest bardzo restrykcyjna pod każdym względem i naprawdę trzeba mocno patrzeć na to co nam wciskają. Z drugiej strony kto bogatem zabroni.

Byłem w każdym z tych krajów i w każdym jeźdzą subaru i w każdym widziałem 300 KM Type-R.  W EU jest prawdopodobnie najlepsze paliwo.

 

Poland: Eurosuper 95 (RON 95) is sold in every gas station. Super Plus 98 (RON 98) is available in most stations, sometimes under brand (Orlen - Verva, BP - Ultimate, Shell - V-Power) and usually containing additives. Shell offers V-Power Racing fuel which is rated RON 100

 

Thailand: 91 RON and 95 RON are widely available. 91 RON automotive fuel withdrawn on Jan 1st 2013 to increase uptake of gasohol fuels

 

Japan: Since 1986, "regular" is >=89 RON, and "high octane" is >=96 RON, lead free.

 

United States: in the US octane rating is displayed in AKI. In most areas, the standard grades are 87, 89-90 and 91-94 AKI.[43] In the Rocky Mountain (high elevation) states, 85 AKI (90 RON) is the minimum octane, and 91 AKI (95 RON) is the maximum octane available in fuel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Byłem w każdym z tych krajów i w każdym jeźdzą subaru i w każdym widziałem 300 KM Type-R.

 

Nie wiem czy to ma związek z tą sprawą, ale szperając po zagranicznych forach, daje się zauważyć narzekania użytkowników JDM-ów (np. w USA)  na ciężki dostęp do właściwego dla nich paliwa :rolleyes: A co za tym idzie dużo tam remontów co chwilę wystukanych paliwem panewek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tankuję tylko 98 znaczy żona (na Orlen-ie bo ma po drodze) a ja jak jeżdże to jadę na Shell i leję Nitro+ jeszcze ani razu Subaru odkąd kupiłem nie zalałem 95 bo po remap-ie PRODRIVE na certyfikacie zalecają 98 to tak też robię chyba raczej mocniejsze niby paliwo nie zaszkodzi silnikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...