Harnaś Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Też miałem dylemat w Forku z zawieszeniem...była seria..był na chwilę TEIN...teraz jest przód seria a tył zwykła KYB. Ostatnia opcja jak dla mnie super...może nie da się pokonywać za szybko zakrętów ale za to jest dobry kompromis między ceną, prowadzeniem, twardością i komfortem (auto równo fajnie stoi). W przyszłości jeszcze będę chciał dać na przód KYB ale nie wiem jaki będzie wtedy efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Czyli zastąpienie pogarsza prowadzenie forka w zakrętach? Na tym mi szczególnie zależy, ładowność i że równo stoi ma marginalne znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Nie wiem z jaka prędkością pokonujesz zakręty ale przy dość dynamicznej jeździe po Śląsku gdzie zakrętów i lukow nie brakuje moje odczucia są zupełnie odmienne tzn. wg mnie jest o niebo lepiej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Czyli zastąpienie pogarsza prowadzenie forka w zakrętach? Na tym mi szczególnie zależy, ładowność i że równo stoi ma marginalne znaczenie Myślę, że kolega odniósł to do Teina a nie OEM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Dokładnie chodziło mi o Teina w "odniesieniu"...jeśli chodzi o OEM to jest oczywiście lepiej na KYB zakręty itp.( lecz OEM miałem na pewno troszkę wyeksploatowane i nie wiem jak się to tyczy nowego ). Generalnie różnicę czuć na + dla KYB w porównaniu z OEM. Jeśli chce się mieć naprawdę fajne prowadzenie to mam porównanie też z Forkiem SF kolegi który ma KYB Ultra, zwykłe sprężyny KYB i grubsze stabilizatory, Forek klei się drogi w zakrętach prawie jak na Teinie (jedzie się jak normalną osobówką), można nim jechać na bezdroża bo stoi wyżej niż na Teinie coś jak OEM, jest twardszy niż moje zwykłe KYB i OEM ale miększy niż Tein i to znacząco. Ja wybrałem zwykłe KYB bo zależało mi bardziej na komforcie niż na szybkich zakrętach, a i tak auto pewniej się prowadzi niż na OEM,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Forester ma cienkie mocowania tylnego stabilizatora. Już kilku takich było, którzy zmieniali staba na grubszego i potem mieli pourywane mocowania ... Jest stare porzekadło: chcesz mieć Imprezę, kup Imprezę, a nie modyfikuj na siłę Forestera ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Forester ma cienkie mocowania tylnego stabilizatora. Już kilku takich było, którzy zmieniali staba na grubszego i potem mieli pourywane mocowania ... Jest stare porzekadło: chcesz mieć Imprezę, kup Imprezę, a nie modyfikuj na siłę Forestera ... Dlatego grubszy stabilizator w Forku oznacza wymianę także mocowania na bardziej trwałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Jak tak, to ok, tyle, że często ludzie montują same staby z WRX-a (bo Ci od WRX-a zmieniają na te z STI i jest dużo używek na rynku) bez świadomości do czego je mocują ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Dokładnie gość o którym pisałem tak jak wspomniał Herostrates ma też wymienione mocowanie na bardziej trwałem nie znam szczegółów ale wiem że można.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Ja mam u siebie staby 22 whiteline plus właśnie oddzielne wcale nie tanie wzmocnione mocowania także whiteline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xtri Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Heyo, Moja przygoda z Foresterem, niestety na dzień dobry rozpoczęła się od padniętego SLS'a,.. toteż długo nie myśląc - udałem się do znajomego mi mechanika. Padnięte Slsy' zostały wymienione na KYB... wszystko ok, do czasu kiedy nie stanąłem obok drugiego Forestera przy którym mój wyglądał jakby dostał dupo-depresji. . . sprężyny nie zostały wymienione - te które się znajdują, nadal mają średnicę 12,8mm (od SLS'ow).. Efekt po lekkim zapakowaniu możecie zobaczyć na załączonym zdjęciu I tak oto chcąc rozwikłać zagadkę... trafiłem z pierwszym postem do Was Po dłuższym zapoznaniu się z Waszymi postami :- Ironmanów nie założę - ok jeżdżę z rowerami, pasażerami, bagażem, ale jednak większość czasu spędzam z nim sam na sam:)- ponieważ posiadam już amortyzatory Excel-G dołożę RC6431I tu pytanie do Was: W najbliższym czasie planuję założyć jeszcze LPG, a z tego co wyczytałem, to przy takim złożeniu, samochody siadają Wam o 10-20 mm Wiecie może gdzie mógłbym znaleźć do nich podkładki?lubZnacie jakieś rozwiązanie które nie wymaga takiego wspomagania? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Hej, ja kupilem w carsport (wpisz w google) mam nadzieje ze regulamin nie zabrania podania nazwy sklepu bo z tego co wiem aso nie oferuje takiej uslugi dolozylem po 2 podkladki na strone. Pamietaj o zamowieniu dluzszych srub (maja je w sklepie) jesli chesz dolozyc wiecej niz jedna. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Heyo, Moja przygoda z Foresterem, niestety na dzień dobry rozpoczęła się od padniętego SLS'a,.. toteż długo nie myśląc - udałem się do znajomego mi mechanika. Padnięte Slsy' zostały wymienione na KYB... wszystko ok, do czasu kiedy nie stanąłem obok drugiego Forestera przy którym mój wyglądał jakby dostał dupo-depresji. . . sprężyny nie zostały wymienione - te które się znajdują, nadal mają średnicę 12,8mm (od SLS'ow).. Efekt po lekkim zapakowaniu możecie zobaczyć na załączonym zdjęciu DSC01729.JPG I tak oto chcąc rozwikłać zagadkę... trafiłem z pierwszym postem do Was Po dłuższym zapoznaniu się z Waszymi postami : - Ironmanów nie założę - ok jeżdżę z rowerami, pasażerami, bagażem, ale jednak większość czasu spędzam z nim sam na sam:) - ponieważ posiadam już amortyzatory Excel-G dołożę RC6431 I tu pytanie do Was: W najbliższym czasie planuję założyć jeszcze LPG, a z tego co wyczytałem, to przy takim złożeniu, samochody siadają Wam o 10-20 mm Wiecie może gdzie mógłbym znaleźć do nich podkładki? lub Znacie jakieś rozwiązanie które nie wymaga takiego wspomagania? Pozdrawiam! Jeśli masz dostęp, do odpowiedniej maszyny, to tutaj w pierwszym poście, kolegi Arq masz gotowe szablony do wycięcia. Jak by, pytało o magiczne hasło, wpisz : TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xtri Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Mam! Dzięki:http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=595&page=7Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Padnięte Slsy' zostały wymienione na KYB... wszystko ok, do czasu kiedy nie stanąłem obok drugiego Forestera przy którym mój wyglądał jakby dostał dupo-depresji. . . sprężyny nie zostały wymienione - te które się znajdują, nadal mają średnicę 12,8mm (od SLS'ow).. sprężyny od SLSów stosowac tylko z SLSami - też przez chwilę tak miałem Są aftermarketowe sprężyny utwardzone do forków z LPG.. U siebie (LPG jest) mam spężyny dobinsony +30mm lift i podkładki 1cm - łapie sie to na oryginalnych śrubach ale mi chodziło o lift.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Ironman daje lift chyba +30mm wiec do LPG sa jak znalazl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Ja mam amory Daichi + sprężyny kayaba i auto stoi tyłem dość wysoko dla mnie mogłoby być niżej. Mam LPG i przy pełnej butli i pełnym baku jest nadal wysoko i dość twardo przynajmniej jak dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaćwing Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Ja mam u siebie na tyle cały komplet KYB + podkładki 1 cm + LPG i jest ok, stoi tak jak trzeba. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymoteusz Miłowanow Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 I mnie dopadło gdzie w internetach albo okolicach WWA można dostać kpl KYB najtaniej i w miarę szybko? Lewa pupcia wyraźnie opadła i juź prawie nic nie amortyzuje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymoteusz Miłowanow Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Zrobione, auto prowadzi się niebo w ziemi, każdemu polecam! Nawet czuć alkoholem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xtri Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Hey ! A więc i mi w końcu udało się pozbyć problemu z moich ramion. Wymieniałem tylko tył: - Amortyzatory KYB Excel-G (334344, 334345) - Sprężyny LESJOFORS 4288342- Poduszki - stare były ok - tylko je przesmarowałem Wymiary Przed tył - 38,5 cm Po wyminie: tył - 44,5 cm; przód - 43 cm *pomiary zrobiłem po przejechaniu 200 km Wybrałem mocniejsze LESJOFORS ponieważ planuję założyć instalację, a cena okazała się podobna jak KYB K-Flex + podkładki, zastosowanie których szczerze mnie nie przekonało. Zdjęcia przed: Zdjęcie po: Dzięki za pomoc i Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCUBA Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) Witam, zmieniłem padłe SLS na zestaw kayaba (spreżyny + amorki nie sls). Mam hak i LPG. Na początku samochód ładnie stał równo, ale po jakimś czasie tył deliktnie opadł 2 cm poniżej przodu. Moje pytanie, jakie sprężyny zastować żeby tył stał mniej wiecej równo? wydaje mi się dystans 1cm, będzie za mało i to nie rozwiąże problemu bo tył jest mimo wszystk za miękki, użwyam forka do pracy, woże zawsze w bagażniku koło zapasowe i troche gratów związanych z zawodem. Czy sprężyny LESJOFORS będą ok? Czy może założyć IRONMAN na tył? tylko obawiam się, że będzie stał za wysoko Edytowane 7 Grudnia 2015 przez SCUBA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Ja miałem Ironmana. Tył poszedł do góry o 3.5 cm (taki jest cel tych sprężyn) i bardzo się utwardził - przejazdy po leżących policjantach i studzienkach powodowały, że tył "podskakiwał". Poza tym, geometria (kąty pochylenia) na skraju normy, amortyzator też pracuje nie wokół "punktu zero", tylko wokół punktu "wysuniety o 3.5 cm" - co nie wpływa dobrze na jego pracę i trwałośc. Przeguby półosi także cały czas pod wiekszym kątem. Więc jak nie potrzeba tego +3.5 cm to nie polecam. Lesjofors nie podaje grubości, ale z tego co wyczytałem na Forum mają 14 mm, Kayaba 13,5 (SLS 12,1 mm zmierzone suwmiarką). Ja ujeżdżam Kayabę od jakiegos czasu z hakiem + dystans 1 cm i auto stoi równo, własności jezdne ok - wg mnie takie jak fabryczne, np. przejazd przez przeszkody tak samo czuc na fabrycznym przodzie, co na tyle. Lesjofors na pewno bedzie lekko mniej się poddawał pod ciężarem, za to bedzie sztywniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Mam zestaw kayaby i 1cm podkladki. Jezdze z hakiem i po ponad roku mam 72 cm +/- 0,5 cm od ziemi do blotnika przy każdym kole. Edytowane 9 Grudnia 2015 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Czy w okolicach Trójmiasta regenerują SLS? Kiedyś, gdzieś coś słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się