Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Też miałem dylemat w Forku z zawieszeniem...była seria..był na chwilę TEIN...teraz jest przód seria a tył zwykła KYB. Ostatnia opcja jak dla mnie super...może nie da się pokonywać za szybko zakrętów ale za to jest dobry kompromis między ceną, prowadzeniem, twardością i komfortem (auto równo fajnie stoi). W przyszłości jeszcze będę chciał dać na przód KYB ale nie wiem jaki będzie wtedy efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jaka prędkością pokonujesz zakręty ale przy dość dynamicznej jeździe po Śląsku gdzie zakrętów i lukow nie brakuje moje odczucia są zupełnie odmienne tzn. wg mnie jest o niebo lepiej.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodziło mi o Teina w "odniesieniu"...jeśli chodzi o OEM to jest oczywiście lepiej na KYB zakręty itp.( lecz OEM miałem na pewno troszkę wyeksploatowane i nie wiem jak się to tyczy nowego ). Generalnie różnicę czuć na + dla KYB w porównaniu z OEM.

Jeśli chce się mieć naprawdę fajne prowadzenie to mam porównanie też z Forkiem SF kolegi który ma KYB Ultra, zwykłe sprężyny KYB i grubsze stabilizatory, Forek klei się drogi w zakrętach prawie jak na Teinie (jedzie się jak normalną osobówką), można nim jechać na bezdroża bo stoi wyżej niż na Teinie coś jak OEM, jest twardszy niż moje zwykłe KYB i OEM ale miększy niż Tein i to znacząco.

Ja wybrałem zwykłe KYB bo zależało mi bardziej na komforcie niż na szybkich zakrętach, a i tak auto pewniej się prowadzi niż na OEM,,, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester ma cienkie mocowania tylnego stabilizatora. Już kilku takich było, którzy zmieniali staba na grubszego i potem mieli pourywane mocowania ...

Jest stare porzekadło: chcesz mieć Imprezę, kup Imprezę, a nie modyfikuj na siłę Forestera ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester ma cienkie mocowania tylnego stabilizatora. Już kilku takich było, którzy zmieniali staba na grubszego i potem mieli pourywane mocowania ...

Jest stare porzekadło: chcesz mieć Imprezę, kup Imprezę, a nie modyfikuj na siłę Forestera ...

Dlatego grubszy stabilizator w Forku oznacza wymianę także mocowania na bardziej trwałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Heyo, 

Moja przygoda z Foresterem, niestety na dzień dobry rozpoczęła się  od padniętego SLS'a,..  toteż długo nie myśląc

- udałem się do znajomego mi mechanika. 
Padnięte Slsy' zostały wymienione na KYB... wszystko ok, do czasu kiedy  nie stanąłem obok drugiego Forestera przy którym mój wyglądał jakby dostał dupo-depresji. . . sprężyny nie zostały wymienione - te które się znajdują, nadal mają średnicę 12,8mm (od SLS'ow)..

Efekt po lekkim zapakowaniu możecie zobaczyć na załączonym zdjęciu :(

 

post-22502-0-46428600-1439232171_thumb.jpg

I tak oto chcąc rozwikłać zagadkę... trafiłem z pierwszym postem do Was :)
Po dłuższym zapoznaniu się z Waszymi postami :
- Ironmanów nie założę - ok jeżdżę z rowerami, pasażerami, bagażem, ale jednak większość czasu spędzam z nim sam na sam:)
- ponieważ posiadam już amortyzatory Excel-G dołożę RC6431

I tu pytanie do Was: 
W najbliższym czasie planuję założyć jeszcze LPG, a z tego co wyczytałem, to przy takim złożeniu, samochody siadają Wam o 10-20 mm 
Wiecie może gdzie mógłbym znaleźć do nich podkładki?
lub
Znacie jakieś rozwiązanie które nie wymaga takiego wspomagania? 


Pozdrawiam! 
 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

ja kupilem w carsport (wpisz w google) mam nadzieje ze regulamin nie zabrania podania nazwy sklepu bo z tego co wiem aso nie oferuje takiej uslugi :)

dolozylem po 2 podkladki na strone. Pamietaj o zamowieniu dluzszych srub (maja je w sklepie) jesli chesz dolozyc wiecej niz jedna.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heyo, 

 

Moja przygoda z Foresterem, niestety na dzień dobry rozpoczęła się  od padniętego SLS'a,..  toteż długo nie myśląc

- udałem się do znajomego mi mechanika. 

Padnięte Slsy' zostały wymienione na KYB... wszystko ok, do czasu kiedy  nie stanąłem obok drugiego Forestera przy którym mój wyglądał jakby dostał dupo-depresji. . . sprężyny nie zostały wymienione - te które się znajdują, nadal mają średnicę 12,8mm (od SLS'ow)..

Efekt po lekkim zapakowaniu możecie zobaczyć na załączonym zdjęciu :(

 

attachicon.gifDSC01729.JPG

I tak oto chcąc rozwikłać zagadkę... trafiłem z pierwszym postem do Was :)

Po dłuższym zapoznaniu się z Waszymi postami :

- Ironmanów nie założę - ok jeżdżę z rowerami, pasażerami, bagażem, ale jednak większość czasu spędzam z nim sam na sam:)

- ponieważ posiadam już amortyzatory Excel-G dołożę RC6431

 

I tu pytanie do Was: 

W najbliższym czasie planuję założyć jeszcze LPG, a z tego co wyczytałem, to przy takim złożeniu, samochody siadają Wam o 10-20 mm 

Wiecie może gdzie mógłbym znaleźć do nich podkładki?

lub

Znacie jakieś rozwiązanie które nie wymaga takiego wspomagania? 

 

 

Pozdrawiam! 

 

 

 

Jeśli masz dostęp, do odpowiedniej maszyny, to tutaj w pierwszym poście, kolegi Arq masz gotowe szablony do wycięcia.

 

Jak by, pytało o magiczne hasło, wpisz : TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Padnięte Slsy' zostały wymienione na KYB... wszystko ok, do czasu kiedy  nie stanąłem obok drugiego Forestera przy którym mój wyglądał jakby dostał dupo-depresji. . . sprężyny nie zostały wymienione - te które się znajdują, nadal mają średnicę 12,8mm (od SLS'ow)..
 

 

sprężyny od SLSów stosowac tylko z SLSami - też przez chwilę tak miałem :D

Są aftermarketowe sprężyny utwardzone do forków z LPG..

 

U siebie (LPG jest) mam spężyny dobinsony +30mm lift i podkładki 1cm - łapie sie to na oryginalnych śrubach ale mi chodziło o lift..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hey ! 

A więc i mi w końcu udało się pozbyć problemu z moich ramion. 

Wymieniałem tylko tył: 
- Amortyzatory KYB Excel-G (334344, 334345)

- Sprężyny LESJOFORS 4288342
- Poduszki - stare były ok - tylko je przesmarowałem 

Wymiary 

Przed  tył - 38,5 cm

Po wyminie: tył  - 44,5 cm; przód - 43 cm

*pomiary zrobiłem po przejechaniu 200 km 

 

Wybrałem mocniejsze LESJOFORS ponieważ planuję założyć instalację, a cena okazała się podobna jak KYB K-Flex + podkładki, zastosowanie których szczerze mnie nie przekonało. 

Zdjęcia przed: 
post-22502-0-84605700-1440965422_thumb.j 

Zdjęcie po: 
post-22502-0-80549900-1440965461_thumb.j 

Dzięki za pomoc i Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, zmieniłem padłe SLS na zestaw kayaba  (spreżyny + amorki nie sls). Mam hak i LPG.

Na początku samochód ładnie stał równo, ale po jakimś czasie tył deliktnie opadł 2 cm poniżej przodu.

Moje pytanie, jakie sprężyny zastować żeby tył stał mniej wiecej równo? wydaje mi się dystans 1cm, będzie za mało i to nie rozwiąże problemu bo tył jest mimo wszystk za miękki, użwyam forka do pracy, woże zawsze w bagażniku koło zapasowe i troche gratów związanych z zawodem.

Czy sprężyny LESJOFORS będą ok?

Czy może założyć IRONMAN na tył? tylko obawiam się, że będzie stał za wysoko

Edytowane przez SCUBA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Ironmana. Tył poszedł do góry o 3.5 cm (taki jest cel tych sprężyn) i bardzo się utwardził - przejazdy po leżących policjantach i studzienkach powodowały, że tył "podskakiwał".

Poza tym, geometria (kąty pochylenia) na skraju normy, amortyzator też pracuje nie wokół "punktu zero", tylko wokół punktu "wysuniety o 3.5 cm" - co nie wpływa dobrze na jego pracę i trwałośc. Przeguby półosi także cały czas pod wiekszym kątem.

Więc jak nie potrzeba tego +3.5 cm to nie polecam.

Lesjofors nie podaje grubości, ale z tego co wyczytałem na Forum mają 14 mm, Kayaba 13,5 (SLS 12,1 mm zmierzone suwmiarką). Ja ujeżdżam Kayabę od jakiegos czasu z hakiem + dystans 1 cm i auto stoi równo, własności jezdne ok - wg mnie takie jak fabryczne, np. przejazd przez przeszkody tak samo czuc na fabrycznym przodzie, co na tyle.

Lesjofors na pewno bedzie lekko mniej się poddawał pod ciężarem, za to bedzie sztywniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...