Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Tu ta zasada niekoniecznie działa, bo podobno przód w forku jest pancerny. Chociaż u mnie wbrew pozorom teraz jak wymieniałem okazało się, że tylne slsy były od nowości w aucie od 2003 r przy 260k przebiegu :o byćmoże regenerowane ale mechanik był w szoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeśli chcesz użyć dystansów, to przy kilku sztukach trzeba już wymieniać też mocowania amorka na jakieś specjalne

Jeśli chcesz włożyć dystans lub kilka o grubości łącznej powyżej 2 cm, to trzeba zmienić śruby ("szpilki") górnego mocowania amortyzatora na dłuższe.

 

Powtórzę: miałem Ironmana na 4 kołach, zdjąłem, sprzedałem, wróciłem z przodu do serii, z tyłu KYB + dystanse 1 cm.

Ironman był b. sztywny, auto podskakiwało na nierównościach, zwłaszcza na letnich kołach 17". W zimie na 205/70R15 jeszcze było znośnie. KYB ma taka charakterystykę tłumienia jak OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różne sprężyny lub dystanse dla butli lpg

 

Naprawdę kwestia posiadania lub nie zbiornika LPG ma znaczenie przy doborze zawieszenia? Bo wydaje mi się to bajką naciągaczy. Podejrzewam, że po wyjęciu (pełnowymiarowego) zapasu, to nawet pełny zbiornik LPG waży tyle, co dorosły pasażer w samochodzie bez instalacji, a do wożenia pasażerów nikt zawiasu nie modyfikuje...

No chyba, że butla + pełnowymiarowy zapas + graty + pasażerowie i to wszystko na stałe lub większość czasu, to pewnie ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ta zasada niekoniecznie działa, bo podobno przód w forku jest pancerny. Chociaż u mnie wbrew pozorom teraz jak wymieniałem okazało się, że tylne slsy były od nowości w aucie od 2003 r przy 260k przebiegu :o byćmoże regenerowane ale mechanik był w szoku

U mnie koszt się regeneracji przerósł nowy zestaw bez samopoziomów

 

różne sprężyny lub dystanse dla butli lpg

 

Naprawdę kwestia posiadania lub nie zbiornika LPG ma znaczenie przy doborze zawieszenia? Bo wydaje mi się to bajką naciągaczy. Podejrzewam, że po wyjęciu (pełnowymiarowego) zapasu, to nawet pełny zbiornik LPG waży tyle, co dorosły pasażer w samochodzie bez instalacji, a do wożenia pasażerów nikt zawiasu nie modyfikuje...

No chyba, że butla + pełnowymiarowy zapas + graty + pasażerowie i to wszystko na stałe lub większość czasu, to pewnie ma sens.

 

Wstawiłem do siebie trochę twardsze sprężyny z firmy Lesjofors. Butla + Hak oraz graty trochę ważą . W terenie też się przydaje na dziurach twardsze rozwiązanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem około 3 miesięcy temu zawieszenie tył (padniety sls prawy) na amory Kayaba + sprężyny wzmocnione firmy Lesjofors, + założone przy okazji podkładki 1 cm z przodu i z tyłu (potrzebowałem trochę większego prześwitu) nie mam LPG, większość czasu jeżdżę sam z pustym bagażnikiem, od czasu do czasu (wakacje) kufer zapakowany po dach +kilka razy w roku w lekkim terenie z obciążeniem w bagażniku około 80 kg. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli chcesz użyć dystansów, to przy kilku sztukach trzeba już wymieniać też mocowania amorka na jakieś specjalne

Jeśli chcesz włożyć dystans lub kilka o grubości łącznej powyżej 2 cm, to trzeba zmienić śruby ("szpilki") górnego mocowania amortyzatora na dłuższe.

 

Powtórzę: miałem Ironmana na 4 kołach, zdjąłem, sprzedałem, wróciłem z przodu do serii, z tyłu KYB + dystanse 1 cm.

Ironman był b. sztywny, auto podskakiwało na nierównościach, zwłaszcza na letnich kołach 17". W zimie na 205/70R15 jeszcze było znośnie. KYB ma taka charakterystykę tłumienia jak OEM.

 

Mam od niedawna podobne rozwiązanie jak  tonywaw44 i wczoraj przy szybszej jeździe włos mi się zjeżył na głowie podczas szybkich manewrów, myślałem ,że  zaraz będę koziołkował . Miałem odczucie braku stabilności, przy wolniejszej jeździe w miarę OK.  Czy to może być skutek wymienionych tylnych amortyzatorów i podkładek 1 cm ? Co ewentualnie może wpływać na takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam dystansów, zwykły zestaw kayaba springi + amorki tył, orientowałem się tylko odnośnie tych podkładek i innych rozwiązań tylnego zawiasu i chciałem się podzielić zaczerpniętymi informacjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeśli chcesz użyć dystansów, to przy kilku sztukach trzeba już wymieniać też mocowania amorka na jakieś specjalne

Jeśli chcesz włożyć dystans lub kilka o grubości łącznej powyżej 2 cm, to trzeba zmienić śruby ("szpilki") górnego mocowania amortyzatora na dłuższe.

 

Powtórzę: miałem Ironmana na 4 kołach, zdjąłem, sprzedałem, wróciłem z przodu do serii, z tyłu KYB + dystanse 1 cm.

Ironman był b. sztywny, auto podskakiwało na nierównościach, zwłaszcza na letnich kołach 17". W zimie na 205/70R15 jeszcze było znośnie. KYB ma taka charakterystykę tłumienia jak OEM.

 

Mam od niedawna podobne rozwiązanie jak  tonywaw44 i wczoraj przy szybszej jeździe włos mi się zjeżył na głowie podczas szybkich manewrów, myślałem ,że  zaraz będę koziołkował . Miałem odczucie braku stabilności, przy wolniejszej jeździe w miarę OK.  Czy to może być skutek wymienionych tylnych amortyzatorów i podkładek 1 cm ? Co ewentualnie może wpływać na takie zachowanie?

 

Warto tez przy tej okazji zrobić zbieżność z tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie, to samo uslyszalem od dwoch niezaleznych sprzedawcow. Wchodzic w oslony za ok 90pln? Czy przy zestawie KYB (spring + amor) trzeba wrzucac podkladki i jesli tak, to ile (cm)?

Edytowane przez Wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wchodzić w osłony? Jak sparciałe, dziurawe to tak, jak nie to niekoniecznie. Trzeba tylko pamiętać, że jak uszkodzą się osłony "za ok. 90 zł", to trzeba wyjąć z auta amortyzatory ze sprężynami i je rozmontować, czyli robota (i robocizna) dokładnie ta sama, co przy wymianie amorków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wrzuciłem zestaw KYB od Carfita i wziąłem też nowe osłony z odbojami i żałuję bo oryginały były bez zarzutu, choć SLSy jeszcze fabryczne chyba. Zmiana na lepsze pod każdym względem, jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Czy takie zestawienie tylnego zawieszenia do mojego forka Sg MY03 sprawdzi się?

 Spręzyny :LESJÖFORS

 Amortyzatory: Kayaba

 

Głównie chodzi mi o te sprężyny powiedziano mi że są wzmocnione czy w takim razie zawieszenie nie będzie za sztywne?

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś tylko markę sprężyn i amorów. Żeby się wypowiedzieć należałoby rozmawiać o konkretnych modelach...

Ale ja np. jeżdżę od kwietnia na takiej kombinacji. W środku zbiornik lpg na ok. 50 litrów. Haka brak.

Wg mnie jest super ale ja dość krótko jeździłem na oryginalnych sls'ach wiec mogę być niewiarygodny ;)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Od paru tygodni jestem posiadaczem Forestera II z paroma małymi wadami
pierwsza wada to zawieszenie z tyłu - trochę nisko siedzi i na amortyzatorze pokazał się olej.

 

moje pytanie:

Gdzie w Krakowie mogę sprawnie pozbyć się sls'ów  - nie koniecznie ASO :) - ale tak żeby było dobrze zrobione (no i nie drogo).

 

z góry dziękuje za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...