Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od paru tygodni jestem posiadaczem Forestera II z paroma małymi wadami

pierwsza wada to zawieszenie z tyłu - trochę nisko siedzi i na amortyzatorze pokazał się olej.

 

moje pytanie:

Gdzie w Krakowie mogę sprawnie pozbyć się sls'ów - nie koniecznie ASO :) - ale tak żeby było dobrze zrobione (no i nie drogo).

 

z góry dziękuje za odpowiedz

 

 

PW masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zamawiam wlasnie zestaw KYB na tyl do mojego forka, czy i ile dystansow wkladac zeby tylek odzyskal standardowa wysokosc? 

 

Dodam ze nie mam LPG ani haka i wiekszosc czasu jezdze na pusto.

Edytowane przez Wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zero dystansów ;-) Tylko jak tył zacznie się uginać pod obciążeniem (nie jakoś dramatycznie), to wtedy dobrze jest mieć ten 1 cm zapasu.

Recenzja klienta jednego ze sklepów: "Zestaw idealnie pasuje. Uważam, że do auta z 70l zbiornikiem LPG nie potrzebny jest pierścień podnoszący. Samochód stoi idealnie równo. Polecam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już, jestem po wymianie kompletnego zawieszenia tylnego. Pierwszy raz tak swysoko stoi i fsktycznie, nie potrzeba żadnych podkladek. Wcześniej miedzy błotnik a koło (17stka) wchodziły mi 2-3 palce z lewej i 4 palce z prawej strony. Obecnie luzni wchodzi całą dłoń.

 

Czy ktoś potrzebuje oryginalne slsy (amorki i springi) po przebiegu 104kkm? Jeśli tak to priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jestem takżę po wymianie amorków w swoim forku,na zestaw kyb exel g,springi także kyb k-flex,wszystko elegandzko pracuje,nie odczuwam praktycznie żadnej różnicy w porównaniu z sls-ami,wysokość jest tak jak powinna,nie jest podniesiony,,mam sls-y do odsprzedania,jeden dobry drugi do regeneracji wraz z oryginalnumi springami w razie co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem takżę po wymianie amorków w swoim forku,na zestaw kyb exel g,springi także kyb k-flex,wszystko elegandzko pracuje,nie odczuwam praktycznie żadnej różnicy w porównaniu z sls-ami,wysokość jest tak jak powinna,nie jest podniesiony,,mam sls-y do odsprzedania,jeden dobry drugi do regeneracji wraz z oryginalnumi springami w razie co :)

Poszło pw

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś w swoim forku wrzucone KYB AGX ? Od czego dobrać sprężyny np wrx czy sti? I jak z jazdą? Raz może dwa razy do roku jestem na Torze Kielce :) Najchętniej chciałbym zobaczyć fotki na forku SG oraz opinie jazdy na codzień (z prześwitu nie korzystam wiec może być ciut niżej na rzecz lepszego prowadzenia) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Finalnie też wymieniłem SLS-y na dedykowany zestaw KYB. Koszt z wymianą wyszedł ok 1 tys zł i póki co jestem bardzo zadowolony. Jak by ktoś chciał to mam tanio do odsprzedania ori SLS-y (jeden wylany drugi sprawny) + sprężyny do SLS, elementy czyste, nieskorodowane z auta z 2007 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam życzliwi ludzie. Odgrzewam kotleta, jako że dzisiaj miałem nieprzyjemne zdarzenie przy niezbyt kapitalnych oponach jakie mam (ślizg dupką i spotkanie tylnej osi z krawężnikiem w zimowych warunkach) ugięło mi amortyzator tył prawy jeszczcze fabryczny SLS.

Prześledziłem cały wątek i pojawia się temat dwóch zestawów KYB + Ironman oraz KYB i springi KYB 

Forek MY03 jazda w terenie mieszanym asfalt + polne drogi z  większą przewagą tego pierwszego.

Dodam że lada moment instaluję nadtlenek z butla w zapasie. Proszę o pomoc w wyborze zestawu oraz radę czy zastosować ten dystans 1 cm, który niektórzy stosują, tak by auto nie podskakiwało na nierównościach, nie było dziwnych wrażeń akustycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam KYB amortyzatory + KYB sprężyny, bez podkładek. Butla LPG w bagażniku 74L, opony 215/65/16 - prześwit jak na foto. Po wszystkim zrobiona pełna geometria. W porównaniu do zużytych SLSów jeździ się pięknie (tył mi siedział 3cm niżej od przodu). Przez muldy zwalniające (czy jak to się tam nazywa - takie osiedlowe) przejeżdżam 30-40km/h. Po przejechaniu przez nie, zawieszenie się nie buja, jeździ się bardzo stabilnie. Na SLSach bujał się kilka razy zanim ustabilizował poziom zawieszenia. Na wertepach to samo, fajnie się prowadzi. Jak na moje potrzeby to prześwit wystarczający. Warto do zestawu dorzucić też nowe osłony amorów bo koszt niewielki a w przypadku uszkodzenia starych osłon trzeba znów demontować zawias i robić geometrię.

Pozdrawiam!

post-25327-0-51015900-1484259099_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...