Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

ADAC zrobił test zimówek w interesującym wielu z nas rozmiarze 17"; jest tłumaczenie na mojeauto.pl

 

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... 72830.html

Znów zapomnieli o UG7+.

Nie zapomnieli, tylko w tym rozmiarze nie występuje. Jest UG Performance 2, ale trochę niżej w klasyfikacji.

Aha, no tak, nie sprawdziłem. Kiedyś też widziałem jakiś test z performance, ale bez UG7, tylko nie pamiętam rozmiaru i już zaczynałem podejrzewać spisek. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki do STI 225/45R17. Po lekturze forum i różnych testów już sam nie wiem. Miałem kupić Yokohama Winter V902 ale w testach jakaś tragedia, oczko lepsze od chińszczyzny. Jeździłem na Nokianach WRG2 i byłem zadowolony ale już mnie Forum wyleczyło z tych opon.

 

Obecnie rozważam następujące:

- Continental ContiWinterContact TS830P V 94

- Dunlop SP WINTER SPORT 3D V 94

- Bridgestone LM25 V 94

 

Mają dobre oceny i opinie ale Conti są niemieckie - jakoś nie mam do nich przekonania a Dunlopa miałem kiedyś zimówki M3 i to była tragedia. Bridgestone z kolei jakoś takie mało popularne.

 

Które wybrać do STI?

Chyba, że możecie polecić coś innego. Przyczepność jest dla mnie najważniejsza, zużycie bez znaczenia, hałas też - i tak auto wszystko zagłusza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki do STI 225/45R17. Po lekturze forum i różnych testów już sam nie wiem. Miałem kupić Yokohama Winter V902 ale w testach jakaś tragedia, oczko lepsze od chińszczyzny. Jeździłem na Nokianach WRG2 i byłem zadowolony ale już mnie Forum wyleczyło z tych opon.

 

Obecnie rozważam następujące:

- Continental ContiWinterContact TS830P V 94

- Dunlop SP WINTER SPORT 3D V 94

- Bridgestone LM25 V 94

 

Mają dobre oceny i opinie ale Conti są niemieckie - jakoś nie mam do nich przekonania a Dunlopa miałem kiedyś zimówki M3 i to była tragedia. Bridgestone z kolei jakoś takie mało popularne.

 

Które wybrać do STI?

Chyba, że możecie polecić coś innego. Przyczepność jest dla mnie najważniejsza, zużycie bez znaczenia, hałas też - i tak auto wszystko zagłusza ;)

Ja mam w STi TS830P od zeszłego sezonu i jestem zadowolony. Tego Bridgestona bym odpuścił, bo jest niestety nie produkowana (teraz jest LM35 - niestety słabsza od 25) i w razie jakiegoś uszkodzenia będzie problem. Dunlop to też dobry wybór, ale jak masz jakieś uprzedzenia to trudno :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki do STI 225/45R17.

 

Moim zdaniem (po lekturze forum i innych źródeł) taka szerokość opon na zimie powinna zastanowić użytkownika auta.

Zasadniczo wybór "szerokość" opon, w znacznej mierze zależy od "rodzaju" oczekiwanej zimy :wink: (bądź warunków w jakich będzie się poruszać) - bezśnieżna, z minusowymi temperaturami - szerokość "nominalna" lub -1. "Śnieżna" - gdzie na drodze śniegu po kostki (czasem kolana :P ) minimum -1 lub więcej -> zwiększenie nacisku jednostkowego (niejakim potwierdzeniem mojego "zawiłego toku myślenia" jest post lukass'a). Z tego co większość "czarodziei" od pogody powtarza - to tegoroczna zima ma być mroźna i śnieżna (zobaczymy, potwierdzimy - przecież prognozy zmieniają się w przeciągu tygodnia ze dwa razy :P ) - wnioski każdy może sam sobie wyciągnąć - osobiście to zlewam bo już mam opony zimowe :twisted:

 

BTW ja trochę żałowałem (szczególnie będąc w czasie ferii w górach), że ostatniej zimy używałem opon R17 215/45 zamiast 205/50 które wywaliłem sądząc, że zima będzie "lajtowa" :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADAC zrobił test zimówek w interesującym wielu z nas rozmiarze 17"; jest tłumaczenie na mojeauto.pl

 

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... 72830.html

 

testy ADAC są jak najbardziej ok, i trzeba do tego podejść bardziej pogladowo, to że jest test opony w rozmiarze 225/45/r17 robiony na audi, golfie, czy innym wozidełku, wcale nie oznacza ze w naszym konkretnym aucie ta opona również bedzie sie zachowywac identycznie jak w testach. Generalnie te testy pokazują gdzie dana marka/opona opona znajduje sie w jakimś tam rankingu. Nie od dziś wiadomo że we wszelkich testach w róznych rozmiarach, od kilkunastu lat królują opony Conti, dunlop, michelin, bridgestone, pirelli . i tak naprawde zamieniaja sie miejscami w zależności od rozmiaru, konstrukcji, auta testowego, warunków testów itd.

Jestem na 99% pewien ze 95% z nas , nie jest w stanie odróżnić na jakiej oponie jeździ ( w sensie że zakładamy kilka rodzajów opon na to samo auto i nie wiemy co mamy założone ) Kiedyś miałem przyjemność uczestniczyć w czymś takim, tylko to były testy opon letnich :lol: Kiedyś chyba na forum o tym pisałem, wyniki były zaskakujące :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może polecić zakład w warszawie w którym dobrze wyważą mi koła?

Cześć,

Ja od wielu lat serwisuję swoje koła w tym serwisie http://quatro-opony.pl/ na ul. Kłobuckiej (wcześniej byli na Postępu), naprawdę znają się na swojej pracy, jaj jestem zawsze zadowolony a właściciel Pan Piotr jeździ Foresterem :-)

 

Pozdro

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADAC zrobił test zimówek w interesującym wielu z nas rozmiarze 17"; jest tłumaczenie na

Jestem na 99% pewien ze 95% z nas , nie jest w stanie odróżnić na jakiej oponie jeździ ( w sensie że zakładamy kilka rodzajów opon na to samo auto i nie wiemy co mamy założone ) Kiedyś miałem przyjemność uczestniczyć w czymś takim, tylko to były testy opon letnich :lol: Kiedyś chyba na forum o tym pisałem, wyniki były zaskakujące :twisted:

 

 

fachowcem nie jestem ale po zmianie z conti maxx sport coś tam na SZ90 od razu poczułem co znaczy dobra opona także byłbym ostrożny z tymi 95%. :D

Od tamtego czasu poświęcam 10razy więcej czasu na dobór opon bo zobaczyłem jak kolosalna może być różnica.

Fakt jest taki, że założenie każdej z pierwszej 5tki zestawienia może być nie do odróżnienia ale 25m. więcej w hamowaniu to już tak. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADAC zrobił test zimówek w interesującym wielu z nas rozmiarze 17"; jest tłumaczenie na

Jestem na 99% pewien ze 95% z nas , nie jest w stanie odróżnić na jakiej oponie jeździ ( w sensie że zakładamy kilka rodzajów opon na to samo auto i nie wiemy co mamy założone ) Kiedyś miałem przyjemność uczestniczyć w czymś takim, tylko to były testy opon letnich :lol: Kiedyś chyba na forum o tym pisałem, wyniki były zaskakujące :twisted:

 

 

fachowcem nie jestem ale po zmianie z conti maxx sport coś tam na SZ90 od razu poczułem co znaczy dobra opona także byłbym ostrożny z tymi 95%. :D

:mrgreen:

 

chodzi Ci zapewne o Dunlop Sport Maxx :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowcem nie jestem ale po zmianie z conti maxx sport coś tam na SZ90 od razu poczułem co znaczy dobra opona także byłbym ostrożny z tymi 95%.

Jak zmieniałem z całorocznych na SZ90 też poczułem różnicę. :mrgreen: Ale między oponami jest przepaść, więc nic dziwnego. Do tej pory śmigam na SZ90, żal ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tegoroczna zima ma być mroźna i śnieżna

 

To w Zakopcu chyba na kolcu będzie trzeba gonić!

 

Fakt jest taki, że założenie każdej z pierwszej 5tki zestawienia może być nie do odróżnienia ale 25m. więcej w hamowaniu to już tak.

 

ale te 25m to raczej pomiędzy najlepszą i najgorszą gumą, a o tym nie mówimy :) tylko o leaderach porównania. Tak jak carfit też się sugeruję testami ADAC, śledzę je od dawna i są dobrym wyznacznikiem dla ludzi którzy posiadają pieniądze i mogą zainwestować w gumy z najwyższej półki. Całe szczęście że mamy takie porównania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowcem nie jestem ale po zmianie z conti maxx sport coś tam na SZ90 od razu poczułem co znaczy dobra opona także byłbym ostrożny z tymi 95%.

Jak zmieniałem z całorocznych na SZ90 też poczułem różnicę. :mrgreen: Ale między oponami jest przepaść, więc nic dziwnego. Do tej pory śmigam na SZ90, żal ściągać.

 

 

Dunlopy nie były całoroczne. Sam się dziwiłem jak poprzedni właściciel na nich jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW ja trochę żałowałem (szczególnie będąc w czasie ferii w górach), że ostatniej zimy używałem opon R17 215/45 zamiast 205/50 które wywaliłem sądząc, że zima będzie "lajtowa" :?

 

IMO, zima najlepiej jest byc przygotowanym na najgorsze warunki jakie moga zaistniec na drodze. W przypadku zimy, to wiadomo ze drogowcy sa czesto zaskoczeni przez zime, wiec dobrze przemyslany wybor opon to podstawa. Oczywiscie teoria teoria, a ja sam tej zimy bede pomykal na 245/40/18 - jak bardzo kiepsko bedzie to sie dopiero przekonam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu taki rozmiar w zimie to lekka zgroza... Szerokość wskazuje że będzie ślisko, a profil że niebezpiecznie blisko do felgi :] Niestety ceny takich zimówek to też zgroza - 925 zł za Continental Winter Contact (w Netcar.pl). Ale może warto zmienić? A najlepiej chyba zainwestować w całoroczne - raz a dobrze ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całoroczne to były dobre 20 lat temu do polonezów, kredensów i maluchów, bo nie było za bardzo innego wyboru. A teraz uważam, że jazda jakimkolwiek autem na całorocznych to totalna głupota.

Ja osobiście gorąco polecam Dunlop Winter Sport 3D. całą zime przejeździłem na takich eSką i sa naprawde rewelacyjne, swietnie się trzymają a gdy się chce dają perfekcyjna kontrolę poślizgów. Rozmiar 225/45 R17 i nie narzekałem, że za szerokie czy za niskie. Innych opon chyba nie kupie bo po co zmieniać coś co jest baaardzo dobre. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu taki rozmiar w zimie to lekka zgroza... Szerokość wskazuje że będzie ślisko, a profil że niebezpiecznie blisko do felgi :] Niestety ceny takich zimówek to też zgroza - 925 zł za Continental Winter Contact (w Netcar.pl). Ale może warto zmienić? A najlepiej chyba zainwestować w całoroczne - raz a dobrze ^^

Całoroczne to dla kogoś, kto 60 konnym wozidełkiem porusza sie po mieście 5 - 10 tyś w roku, a jak widzi gorszą pogodę za oknem to siedzi na d..e. W innym przypadku bez sensu, bo:

- całoroczna jest gorsza w lato od letniej i w zime od zimowej,

- zazwyczaj w tym samym rozmiarze są ciut droższe, nie mówiąc juz o tym że w niektórych w ogóle nie wystepują

- mając 2 komplety opon nie wydajemy 2 razy więcej jak to niektórzy mówią tylko jakie 10-20%, bo na 2 kompletach do zuzycia przejeżdżamy tez prawie 2 razy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całoroczne to były dobre 20 lat temu do polonezów, kredensów i maluchów, bo nie było za bardzo innego wyboru. A teraz uważam, że jazda jakimkolwiek autem na całorocznych to totalna głupota.

Ja osobiście gorąco polecam Dunlop Winter Sport 3D. całą zime przejeździłem na takich eSką i sa naprawde rewelacyjne, swietnie się trzymają a gdy się chce dają perfekcyjna kontrolę poślizgów. Rozmiar 225/45 R17 i nie narzekałem, że za szerokie czy za niskie. Innych opon chyba nie kupie bo po co zmieniać coś co jest baaardzo dobre. :)

 

Nie jestem wielkim fachowcem od opon, wpadło mi jednak ostatnio w ręce kilka testów opon (motor+auto-świat), w rozmiarze 195/65/15, czyli najpopularniejszym obecnie na rynku (golf, A3 itp). Z testów wynika, że opony całoroczne są coraz lepsze (to już nie to, co właśnie 20 lat temu poldek i maluch) i zaczynają być poważną alternatywą dla osób jeżdżących głównie w mieście. Było podane poważne zastrzeżenie: nie nadają się dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę mocnymi autami, bo szybko takie opony zniszczą (latem). Importerzy nie reklamują takich opon, bo działali by przeciw sobie (klient kupi dwa zestawy a nie jeden i jeszcze 2 razy w roku przyjedzie je zmienić). Jednocześnie większość producentów ma takie w ofercie (bo konkurencja też ma) i je rozwija (żeby w ewentualnym teście słabo nie wypadły). Dobre całoroczne wypadają w testach lepiej, niż marne zimówki...

Podobała mi się konkluzja: opony zimowe, muszą być najbardziej uniwersalne (bo w zimie trafisz i na asfalt i na śnieg i na suche i mokre, na wodę i lód), a od słowa "uniwersalne" do "całoroczne" nie jest tak daleko...

 

Żeby nie być źle zrozumianym: sam zimówki kupię (mieszkam wszak w górach), ale już mojemu teściowi "in spe", który mieszka w Mysłowicach, a autem jeździ mało i spokojnie, zaproponowałem całoroczne: bez stresów, zmian, zima go nie "zaskoczy", w kolejkach do zmiany stać nie będzie, dodatkowych finansów nie generuje. Także każdemu wedle potrzeb, generalnie zgadzam się z lukass'em :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co radzicie w taką pogodę ??

Wrócić na 5letnie opony letnie z 3mm bieżnikiem w seryjnym rozmiarze czy przeczekać ciepłe dni na wąskich zimówkach ??

Prawie nie jeżdżę w nocy i rano gdy temp.spadają poniżej 0'C. Nie chce mi się ich przerzucać ale szkoda opon, no i jazda na 205/50 jakaś takaś :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zapodalismy zimoweczki do Asteroidy. Toyo Snowprox S942 w rozmiarze 165/70/13 :lol::lol::lol:

 

opona_toyo-snowprox-s942-195-65r15-91t_9.jpg

 

Dobra cene dostalismy, 130 PLN brutto od sztuki + 32 zeta za montaz.

Do tego odnowione na bialo staloweczki, fajnie wyglada. Odbierzemy auto od siostry Ivi po swietach to zarzuce jakies zdjecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co radzicie w taką pogodę ??

Wrócić na 5letnie opony letnie z 3mm bieżnikiem w seryjnym rozmiarze czy przeczekać ciepłe dni na wąskich zimówkach ??

Prawie nie jeżdżę w nocy i rano gdy temp.spadają poniżej 0'C. Nie chce mi się ich przerzucać ale szkoda opon, no i jazda na 205/50 jakaś takaś :roll:

 

 

nic się tym zimówką nie stanie a zima za pasem jakby nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co radzicie w taką pogodę ??

Wrócić na 5letnie opony letnie z 3mm bieżnikiem w seryjnym rozmiarze czy przeczekać ciepłe dni na wąskich zimówkach ??

Prawie nie jeżdżę w nocy i rano gdy temp.spadają poniżej 0'C. Nie chce mi się ich przerzucać ale szkoda opon, no i jazda na 205/50 jakaś takaś :roll:

 

 

nic się tym zimówką nie stanie a zima za pasem jakby nie było

 

jasne, że nie :)

pytanie co z autem i ze mną ;):mrgreen:

Po wyząbkowaniu nówek Michelin Alpine jestem przewrażliwiony w tym temacie. Z drugiej strony Dunlopy dobrze byłoby dorżnąć i zamienić w środku sezonu na nowe :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie ruszaj, szkoda Twojego czasu, a lada dzień temperatury spadną i przecież nie będziesz potem z powrotem zmieniać :) A zimówkom na pewno nic nie będzie jak trochę pojeżdżą w trochę za wysokiej temperaturze!

 

Swoją drogą... kumpel ostatnio kupił całoroczne Goodyear Eagle. Fakt, zapłacił ponad 2k PLN za komplet (Netcar), ale przynajmniej ma pełen spokój przez cały rok i brak dylematów typu "czy aby nie jest za ciepło na zimówki" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...