Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

oj! To słabo. Widziałem że kupa ludzi kupuje właśnie tą serię opon. W takim razie odpada. A Barum Polaris 2 ? Dobre opinie o nich słyszałem :)

Jasiek nie cuduj :mrgreen: kup porzadne zimowki, ja ze swojej strony polecam Uniroyal MS plus 66, mialem takie zeszłej zimy i byly rewelacyjne jak za ta kasa, na ta zime kupilem kolejny nowy komplecik, z racji ze mieszkasz w Zakopcu wiec kup raczej waskie zimowki, ja bym na twoim miejscu kupil fele 15tki i opony 185-195

 

-- 8 paź 2010, o 22:15 --

 

Co myślicie o Bridgestone LM 25?

bardzo fajne opony :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pls. help zwlaszcza pytam doswiadczonych w boju:) jako gumy na zime do STI

- Dunlopy WS 3D

- Conti TS 830

- Pilot Alpin PA3

 

???ktore lepsze

 

dwie pierwsze mialem. Conti mam nadal ale to rodzinne kanapy, ktore nijak sie maja do STI

Rozmiar do STi (17") wskazuje że w Contim to będzie 830P zupełnie inna opona niż samo 830.

Z tych co wymieniłeś to Michelina sobie odpuść.

 

-- 8 paź 2010, o 23:30 --

 

A Co powiecie o FIRESTONE WINTERHAWK, z tego co czytałem, to FIRESTONE FIREHAWK ma dobre opinie na forum. A cena przystępna (257 szt).

W zeszłym roku wprowadzono Winterhawk 2 i w testach wypadła mega dramatycznie. Różnie niektórzy do testów podchodzą, bo mówia ze są nieobiektywne, ale coś na rzeczy być musiało skoro w tym roku największy producent opon na swiecie(Bridgestone/Firestone) stwierdził że już czas na Winterhawk 2 EVO :wink:. Czy jest lepszy ciężko narazie powiedzieć, ale w tej kasie jest parę innych "pewnych" sprawdzonych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o BF GOODRICH G-Force winter ? Miękka guma kierunkowa , dużo lamelek ale nie wiem jak w boju ?

 

nie kombinuj tylko kup sobie dobre sprawdzone opony np continentale lub dunlopy będziesz miał prawie 100% pewności że są dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

conti i dunlopy to wcale nie takie cudo

sa tez inne dobre opony, trzeba wybrac co sie oczekuje od zimowek czy trakcji na sniegu i lodzie czy wlasciwosci na mokrych polanych sola autostradach lub suchym zimnym asfalcie

 

 

akurat się z tobą nie zgodzę ale ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z racji Zakopanego poproszę o snieg + lód na górskie winkle;) no i czasami Krakowskie drogi;)

To kup Savę S3 (nie HP), a do Krakowa pojedziesz najwyżej ciut wolniej jak będzie sucho i bedzie tanio. Jak ma być też lepiej na mokrym/suchym bez straty na śniegu to Conti 830, ale wtedy będzie drożej. To się odnosi do rozmiaru 205/55R16 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z racji Zakopanego poproszę o snieg + lód na górskie winkle;) no i czasami Krakowskie drogi;)

kup waskie 15tki z z krotkimi kolcami 8)

 

-- 10 paź 2010, o 10:46 --

 

conti i dunlopy to wcale nie takie cudo

sa tez inne dobre opony, trzeba wybrac co sie oczekuje od zimowek czy trakcji na sniegu i lodzie czy wlasciwosci na mokrych polanych sola autostradach lub suchym zimnym asfalcie

 

 

akurat się z tobą nie zgodzę ale ok

widac ze nie miales w rece zimowki ice&snow z indeksem predkosci Q (do 160)

to bys wiedzial oco chodzi, poza tym na snieg i lod zaklada sie wezsze opony niz seryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z racji Zakopanego poproszę o snieg + lód na górskie winkle;) no i czasami Krakowskie drogi;)

kup waskie 15tki z z krotkimi kolcami 8)

 

-- 10 paź 2010, o 10:46 --

 

conti i dunlopy to wcale nie takie cudo

sa tez inne dobre opony, trzeba wybrac co sie oczekuje od zimowek czy trakcji na sniegu i lodzie czy wlasciwosci na mokrych polanych sola autostradach lub suchym zimnym asfalcie

 

 

akurat się z tobą nie zgodzę ale ok

widac ze nie miales w rece zimowki ice&snow z indeksem predkosci Q (do 160)

to bys wiedzial oco chodzi, poza tym na snieg i lod zaklada sie wezsze opony niz seryjne

 

zdania są podzielone ja używam takich samych rozmiarów obecnie b o jak miałem węższe to nie zauważyłem różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z racji Zakopanego poproszę o snieg + lód na górskie winkle;) no i czasami Krakowskie drogi;)

kup waskie 15tki z z krotkimi kolcami 8)

 

-- 10 paź 2010, o 10:46 --

 

conti i dunlopy to wcale nie takie cudo

sa tez inne dobre opony, trzeba wybrac co sie oczekuje od zimowek czy trakcji na sniegu i lodzie czy wlasciwosci na mokrych polanych sola autostradach lub suchym zimnym asfalcie

 

 

akurat się z tobą nie zgodzę ale ok

widac ze nie miales w rece zimowki ice&snow z indeksem predkosci Q (do 160)

to bys wiedzial oco chodzi, poza tym na snieg i lod zaklada sie wezsze opony niz seryjne

 

zdania są podzielone ja używam takich samych rozmiarów obecnie b o jak miałem węższe to nie zauważyłem różnicy

podejzewam ze nie upalasz legacy noca po waskich zasniezonych droga z predkosciami poza granicami rozsadku :mrgreen: wiec dlatego rozncy nie czujesz

 

-- 10 paź 2010, o 12:40 --

 

... bo tak to na pluche poprostu lepiej jechać trochę wolniej.

Jasiek nie wymiekaj chcesz zeby sie wolnossaki objezdzaly :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z racji Zakopanego poproszę o snieg + lód na górskie winkle;) no i czasami Krakowskie drogi;)

kup waskie 15tki z z krotkimi kolcami 8)

 

-- 10 paź 2010, o 10:46 --

 

conti i dunlopy to wcale nie takie cudo

sa tez inne dobre opony, trzeba wybrac co sie oczekuje od zimowek czy trakcji na sniegu i lodzie czy wlasciwosci na mokrych polanych sola autostradach lub suchym zimnym asfalcie

 

 

akurat się z tobą nie zgodzę ale ok

widac ze nie miales w rece zimowki ice&snow z indeksem predkosci Q (do 160)

to bys wiedzial oco chodzi, poza tym na snieg i lod zaklada sie wezsze opony niz seryjne

 

zdania są podzielone ja używam takich samych rozmiarów obecnie b o jak miałem węższe to nie zauważyłem różnicy

podejzewam ze nie upalasz legacy noca po waskich zasniezonych droga z predkosciami poza granicami rozsadku :mrgreen: wiec dlatego rozncy nie czujesz

 

-- 10 paź 2010, o 12:40 --

 

... bo tak to na pluche poprostu lepiej jechać trochę wolniej.

Jasiek nie wymiekaj chcesz zeby sie wolnossaki objezdzaly :P:mrgreen:

 

uważam że takie zaśnieżone drogi się do tego nie nadają a i mam zdrowy rozsądek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, sam stoje przed dylematem co wybrac na nadchodzaca zime. Od paru lat jestem fanem Dunlopów WinterSport M3 (niestety te opony sie powoli koncza w zapasach i ceny ich zamiast spadac to rosna), jadnak chce sprobowac tej zimy cos nowego. Niestety ta opona nie ma godnego nastepcy w postaci WS 3D :-(

Mimo zjezdzenia w swojej historii 3 kompletow M3 nie zamirzam kupowac 3D - to opona zupenie nie ma juz "agresywnego" bieznika jak M3, jest typowo autostradowa, boczne krawedzie opony - tam gdzie sie "zaczyna sie" bieznik - sa w porownaniu do M3 wygladzone, bez wystajacych "kostek" bieznika, sam ksztalt lamelek jest zedycowanie wygladzony. Na pewno pozytwynie wplywa to na obnizenie glosnosci i precycje prowadzenia przy duzych predkosciach ale dla mnie przynajmnie nie to jest priorytetem. To doskonala opona na odsniezone autostary bez kolein i blota posniegowego. Oczywiscie to wysokiej klasy opona premium ale to nie to co M3... niestety ;-)

 

Moj wulkanizator jak mowilem ze chce opony (tez) na pojezdzawki zwrocil mi uwage na to:

Veredestein Xtreme Wintrac

vredestein-wintrac-xtreme-jpg-t-f-l600-sk3.JPG

 

Poza tym biore pod uwage Pirelli SottoZero (pierwszej generacji).

Pamiatam ze na zeszlorocznych pojazdzawkach byly osoby co na nich jezdzily z dobrymi rezultatami:

pirelli-sotto-zero-jpg-t-f-l600-sk3.JPG

 

SottoZero 2 - raczej odpadaja bo bieznik maja znacznie bardziej "ugladzony" - analogicznie do Dunlopow 3D vs. M3

pirelli-sottozero2-d-jpg-t-f-l600-sk3.JPG

 

Jakies inne propozycje na zime na "kopny snieg" ?

 

UG7 i nizsza polka jak dla mnie odpada.

 

Trzeba tez wziac pod uwage ze testy opon nie specjalnie przekladaja sie na "nasze" oczekiwania, szczegolnie te przedruki z zachodnich gazet gdzie opony testowane sa w warunkach autostradowych, odsniezanych i rownych drog na ktorch nie stoi w koleinach woda i bloto posniegowe. Mam wrazenie ze chodzi nam tez o dobra zabawe w sniegu naszymi AWD, a to nie jest specjalnie priorytetowym parametrem dla redakcji przeprowadzajacych testy...

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. jeździ ktoś na 15" w WRXie? :)

Ja będę jeździł!

Przyszły do mnie niedawno Braid'y Acropolis 6,5"/15" i właśnie zastanawiam się jakie kapcie założyć.

W grę wchodzą rozmiary:

- 195/60r15

- 195-65r15

 

Letnie mam 215/45r17 i te 2 powyższe profile dają odpowiednio koło niższe i wyższe o 10mm (chyba w dopuszczalnych granicach).

 

Wstępnie mierzyłem się na Nokiany WR G2, które kosztują tak samo w tych dwóch rozmiarach (tutaj cena nie wpływa na wybór).

Natomiast takie gumy, jak ContiWinterContact TS 830, czy SP Winter Sport 3D w profilu 195/65 są zauważalnie tańsze.

 

Śniegi na bank będą, ale pewnie większość km przejechanych będzie po "czarnym".

Co radzicie?

 

PS znam takiego jednego, co jeździł już na takich Braidach i Nokianach WR G2 w profilu 195/65 i bardzo chwalił.

 

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...