tzd Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Dlaczego do GT-ka zakładacie opny 205/55 R16 skoro seryjnie jest to 205/50R16 ??? pewnie dlatego też, że 205/55 są sporo tańsze niż 205/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ja szukam jakiś nalewek Zdecydowanie odradzam , miałem 2 razy i więcej nie kupię.Moim zdaniem nawet chińczyki lepsze niż nalewajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 wyższy profil nie zaszkodzi, szczególnie na zimę. Lepsza dostępność i cena, w rozmiarze 205/50 prawie nie ma w czym wybierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Pytanie o profil ? Dlaczego do GT-ka zakładacie opny 205/55 R16 skoro seryjnie jest to 205/50R16 ??? Po pierwsze primo lepiej, kiedy profil zimowy jest nieco wyższy - lepiej chroni felgę i zawieszenie; Po drugie primo - jest znacznie tańsza. Biorąc pod uwagę ewentualne uszkodzenie opony i konieczność zakupu 2/4 sztuk robi to już (nie taką znów małą) różnicę... Edit: Widzę, że mnie wyprzedzili... Zdecydowanie odradzam , miałem 2 razy i więcej nie kupię.Moim zdaniem nawet chińczyki lepsze niż nalewajki. Z doświadczenia (nie tylko mojego) osoby mieszkającej w górach i jeżdżącej często w kopnym śniegu, błocie pośniegowym i itp. wiem, że (dobre) nalewki całkiem nieźle się sprawdzają do jeżdżenia w trudnych warunkach. Często wykorzystywane są wzory bieżnika uznanych producentów, mieszanka gumy jest miękka i sprawdza się w śniegu. Na pewno się są to opony do rajdów, zwłaszcza w warunkach bezśniegowych, ale jako tania opona do jeżdżenia w warunkach zimowych jest OK. I ich cena jest taka, że przy konieczności wymiany uszkodzonej nie biegniesz po kredyt 8) Uważam, że do jazdy w warunkach zimowych, w górach jest OK. Nikogo nie namawiam, ale uważam, że lepiej zimowa nalewka, niż letnia jakiejkolwiek firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Przylaczam sie do opinii Qba25. Pewnie ze nie sa tak dobre jak 2 - 3x drozsze markowe, ale pewnie sa lepsze niz 'chinczyki' a na pewno lepsze (bezpieczniejsze) od kulkuletnich markowych uzywek z alledrogo. Mam Markgum i Profil, trudno oczywiscie porownywac opony od przypadku do przypadku, ale Profil wydaja sie byc lepszej jakosci. Chyba Markgumowi zaszkodzil efekt skali :roll: http://www.profil-zro.com.pl/kontakt.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ok.Ale jak chcemy zminić profil to czy z 205/50R16 nie powinniśmy zakupić 195/55R16 a najlepiej 185 ? Bo: 205/50R16 ma średnicę 611,4 195/55R16-620,9 185/55R16-609,9 a 205/55R16 - 631,9 !!!! Przeszło 2cm !!! Tylko znowu nie wiem czy można włożyć 185 na felgę 7" a tymbardziej 7,5". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ale jak chcemy zminić profil to czy z 205/50R16 nie powinniśmy zakupić 195/55R16 a najlepiej 185 ? Po pierwsze primo lepiej, kiedy profil zimowy jest nieco wyższy - lepiej chroni felgę i zawieszenie; :arrow: 205/50R16 ma średnicę 611,4 a 205/55R16 - 631,9 !!!! Przeszło 2cm !!! I o to chodzi właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 nie trzeba zmieniać na zimę rozmiaru jedni są za tym ale nie ma potrzeby jakbyś miał szersze letnie niż 205 to trzeba by było zmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 nie trzeba zmieniać na zimę rozmiaru jedni są za tym ale nie ma potrzeby jakbyś miał szersze letnie niż 205 to trzeba by było zmieniać W wielu wątkach już to wałkowaliśmy. Wszystko zależy, w jakich warunkach jeździsz. Jeśli mieszkasz w mieście i najczęściej śmigasz po (nieośnieżonych) autostradach, nie ma potrzeby ani sensu zmieniać szerokości ani profilu opony zimowej. Jeśli mieszkasz w górach, będziesz dużo jeździł w trudnych warunkach, kopnym śniegu itp., przyda Ci się nieco węższa opona (większy nacisk jednostkowy na cm2), czego ubocznym skutkiem będzie wyższy profil i ochrona felgi (bo więcej "mięsa" pomiędzy felgą i podłożem) oraz zawieszenia (wyższa opona inaczej amortyzuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 nie trzeba zmieniać na zimę rozmiaru jedni są za tym ale nie ma potrzeby jakbyś miał szersze letnie niż 205 to trzeba by było zmieniać W wielu wątkach już to wałkowaliśmy. Wszystko zależy, w jakich warunkach jeździsz. Jeśli mieszkasz w mieście i najczęściej śmigasz po (nieośnieżonych) autostradach, nie ma potrzeby ani sensu zmieniać szerokości ani profilu opony zimowej. Jeśli mieszkasz w górach, będziesz dużo jeździł w trudnych warunkach, kopnym śniegu itp., przyda Ci się nieco węższa opona (większy nacisk jednostkowy na cm2), czego ubocznym skutkiem będzie wyższy profil i ochrona felgi (bo więcej "mięsa" pomiędzy felgą i podłożem) oraz zawieszenia (wyższa opona inaczej amortyzuje). pełna zgoda miałem na myśli normalne miejskie warunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 No i nie dajmy sie zwariowac wyscigowi zbrojen producentow. Jak kiedys wspominalem, kolega ma 100konnego KaszKaja na 18" kolach. Opony szerokie na 215 czy 225mm :shock: Mysle ze na "zimowej" nawierzchni, nawet dobrze odsniezonej, quadracz poradzi sobie lepiej na 175 - 195mm niz na 205 - 225mm. Ja do Legaca mam na te zime 195/60/15 i 185/65/15 ale jakbym trafil wezsze to tez bym kupil. Ivi do Imprezy ma 205/55/16 ale spokojnie mozna bylo kupic wezsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoldo Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 ja zakupilem do imprezy wrx my07 dunlopy 3D 205/50R17 w cenie 505 zł brutto za szt , w tescier ADAC wypadły bardzo dobrze zobaczymy jak beda smigaly w zimowej scenerii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiuOlsztyn Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Pytanie o profil ? Dlaczego do GT-ka zakładacie opny 205/55 R16 skoro seryjnie jest to 205/50R16 ??? opona 205 55 16 jest duzo tansza od 205 50 16 ale niestety taka powinna byc ja kiedys w swoim gt załoztłem tanszy wariant czyli 205 55 16 i tył mi obcierał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 swoim gt załoztłem tanszy wariant czyli 205 55 16 i tył mi obcierał może zawias z tyłu już klękał? ja takie mam w wannie i choćby nie wiem jak załadowany i po jakiej drodze jechał to nigdy nic nie obtarło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 swoim gt załoztłem tanszy wariant czyli 205 55 16 i tył mi obcierał może zawias z tyłu już klękał? ja takie mam w wannie i choćby nie wiem jak załadowany i po jakiej drodze jechał to nigdy nic nie obtarło Ewentualnie felgi mają za małe ET lub koła są pochylone na + zamiast na - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Czytam testy, opinie i już zgłupiałem co wybrać :roll: Mam do wyboru Yokohama V902, Bridgestone LM30, Goodyer Ultra Grip Performance i Veredstein Wintrac Xtreme wszystkie w rozmiarze 215/50/17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Czytam testy, opinie i już zgłupiałem co wybrać :roll: Mam do wyboru Yokohama V902, Bridgestone LM30, Goodyer Ultra Grip Performance i Veredstein Wintrac Xtreme wszystkie w rozmiarze 215/50/17 Z tego co wymieniłeś to zdecydowanie GY i ewentualnie Bridgestone (niestety LM25 była lepsza), choć w tym rozmiarze są jeszcze conajmniej 2-3 opony godne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 lukass, a orientujesz się jak wypada Bridgeston z GY jeśli chodzi o trwałość mieszanki. Co do GY to mam takie zastrzeżenie że na trzeci sezon stała się mega śliska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 lukass, a orientujesz się jak wypada Bridgeston z GY jeśli chodzi o trwałość mieszanki. Ciężko powiedzieć, bo to jest zalezne od zbyt wielu czynników, ale ogólnie rzecz ujmując im przyczepniejsza opona tym szybciej niestety schodzi. Co do GY to mam takie zastrzeżenie że na trzeci sezon stała się mega śliska Pytanie ile zostało bieznika po poprzednich sezonach, bo jeden przejedzie w roku 5 tyś, a drugi 80tyś :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 capricorn napisał(a):Co do GY to mam takie zastrzeżenie że na trzeci sezon stała się mega śliska Pytanie ile zostało bieznika po poprzednich sezonach, bo jeden przejedzie w roku 5 tyś, a drugi 80tyś :wink: Na dzień dzisiejszy mają od 4 do 5 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 capricorn napisał(a):Co do GY to mam takie zastrzeżenie że na trzeci sezon stała się mega śliska Pytanie ile zostało bieznika po poprzednich sezonach, bo jeden przejedzie w roku 5 tyś, a drugi 80tyś :wink: Na dzień dzisiejszy mają od 4 do 5 mm Jak na zimówkę to juz niestety ich kres, chyba że na jakieś szutrowe upalanko :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 LM25 w tym rozmiarze są dostepne: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... 0-r17-91-h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 LM25 w tym rozmiarze są dostepne: http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... 0-r17-91-h Tu tak, ale Bridgestone nie ma ich już w ofercie od poprzedniej zimy :? , więc jakakolwiek wpadka i moze być problem z dobraniem opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Tu tak, ale Bridgestone nie ma ich już w ofercie od poprzedniej zimy :? , więc jakakolwiek wpadka i moze być problem z dobraniem opony. No nie wiem, na oponeo niektóre z nich mają wpisy typu "data produkcji 2410". Więc są jeszcze produkowane, fakt że w coraz mniejszym wyborze rozmiarów. Bridgestone miesza w ofercie blizzaków, pojawiły się np nowe LM32. Zastanawiam się sam nad wyborem, bo lubię Bridgestone'y 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 co tu duże dywagować wszystkie marki z segmentu premium robią doskonałe opony a różnice pomiędzy nimi są niewielkie, najczęściej objawiają się w postaci mniejszej lub większej ceny ja od początku kupuje tylko opony z segmentu premium i nie mam nigdy z nimi problemów kupiłem obecnie conti i nokiany bo cena była atrakcyjna z dwa komplety ale polowałem na dunlopy winter contact 3d tylko nie ta cena za drogie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się