Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie może które z zimówek mają wzmacniane boki (jak np. Toyo R1R i R888)?

Potrzebuję oponki na KJSy i pojeżdżawki.

 

-- Wt paź 05, 2010 1:55 pm --

 

Wiecie może które z zimówek mają wzmacniane boki (jak np. Toyo R1R i R888)?

Potrzebuję oponki na KJSy i pojeżdżawki.

 

-- Wt paź 05, 2010 2:00 pm --

 

Wiecie może które z zimówek mają wzmacniane boki (jak np. Toyo R1R i R888)?

Potrzebuję oponki na KJSy i pojeżdżawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, a masz jakąś opinie na temat wymienionych przeze mnie Veredstein Wintrac Xtreme?

To nie jest zła opona i jak Vredestein wchodził na rynek polski to miała dobrze skalkulowaną cenę adekwatnie do jakości (środkowa półka). Z tego co widzę to dzisiaj kosztuje powyżej 700zł w tym rozmiarze, a to już jest cena wyższej półki. Poniżej 700zł smiało mozna wybrać Dunlopa lub zwycięzcę testów Conti TS830P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 700zł smiało mozna wybrać Dunlopa lub zwycięzcę testów Conti TS830P

Zawsze jak miałem do czynienia z Continentalem to były opony "śliskie", ale to było dawno 2002 rok

 

Continental i Vredstein ta sama cena około 600 zł. Bridgestone i Goodyear jakieś 560 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A jak mają się conti ts810 do 830 i czy kupowaś ze sklepów internetowych typu oponeo czy raczej przez sieć dystrybutorów jakąś?

830 są dużo lepsze od 810 szczególnie w warunkach zimowych, ciut lepsze na mokrym i minimalnie mniej stabilne na sychym. Jezeli chodzi o 830P (inny bieżnik od 830) to jest ona następcą 810S i wydaje sie być też lepsza na śniegu/lodzie, ale na suchym/mokrym jest porównywalna.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A jak mają się conti ts810 do 830 i czy kupowaś ze sklepów internetowych typu oponeo czy raczej przez sieć dystrybutorów jakąś?

830 są dużo lepsze od 810 szczególnie w warunkach zimowych, ciut lepsze na mokrym i minimalnie mniej stabilne na sychym. Jezeli chodzi o 830P (inny bieżnik od 830) to jest ona następcą 810S i wydaje sie być też lepsza na śniegu/lodzie, ale na suchym/mokrym jest porównywalna.

Trzeba dodać że Continental 830p są stworzone do aut z systemem kontroli trakcji wtedy najlepiej się sprawdzają

Natomiast 830 do aut bez tego systemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może które z zimówek mają wzmacniane boki (jak np. Toyo R1R i R888)?

Potrzebuję oponki na KJSy i pojeżdżawki.

jeśli chodzi Ci o oponę "Run on Flat" - to np. GOODYEAR Eagle UltraGrip GW3 ROF

http://www.electromarket.pl/Opona_GOODY ... 9,703.html

 

Run Flaty raczej nie, chodzi mi o opony podchodzące pod rajdowe - takie jak Toyo. Co myślicie o Bridgestone LM 25?

 

-- Śr paź 06, 2010 10:07 am --

 

Wiecie może które z zimówek mają wzmacniane boki (jak np. Toyo R1R i R888)?

Potrzebuję oponki na KJSy i pojeżdżawki.

jeśli chodzi Ci o oponę "Run on Flat" - to np. GOODYEAR Eagle UltraGrip GW3 ROF

http://www.electromarket.pl/Opona_GOODY ... 9,703.html

 

Run Flaty raczej nie, chodzi mi o opony podchodzące pod rajdowe - takie jak Toyo. Co myślicie o Bridgestone LM 25?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

 

Run Flaty raczej nie, chodzi mi o opony podchodzące pod rajdowe - takie jak Toyo. Co myślicie o Bridgestone LM 25?

na sniegi i lód na kjs powiem ci tak wazne zeby była to opona nowa i wtedy jest ok miekka mieszanka trzyma sie fajnie a jak bedziesz miał twardy bok moim zdaniem nie zda to egzaminu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dodać że Continental 830p są stworzone do aut z systemem kontroli trakcji wtedy najlepiej się sprawdzają

Natomiast 830 do aut bez tego systemu

To trochę nie do końca prawda. Po pierwsze 830 i 830P występują w innych rozmiarach i chyba są tylko 2 rozmiary gdzie jest jedna i druga, ale wtedy P ma wyższe indeksy prędkości. Ogólnie 830 jest do 16", a P od 16" wzwyż.

Co do tego systemu kontroli trakcji to w Continental AG opony stanowią jakieś 20% biznesu a reszta to produkcja pasków, miechów, hamulców (ATE), wnętrz pojazdów i elektroniki (np. VDO nalezy do Conti). W zwiazku z tym produkują też systemy ESP i od 2-3 lat wszystkie nowe opony są projektowane z pomocą "szpeców" od ESP, co by były jak najbardziej przewidywalne w swych reakcjach dla algorytmów według których działa ESP. Tyle teorii i marketingu, a czy faktycznie to pomaga to niestety bardzo trudno nam to ocenić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

likass dzięki wielkie czyli iść w kierunku conti TS830? czy coś innego szukać n.p. Goodyear UG7+? Mam fabrycznie 185/65R15 i myślę że na zime będzie git, czy raczej inny rozmiar szukać?

Jeżeli mieszczą się w Twoim budżecie to będziesz zadowolony z takiego wyboru. UG7+ to też dobry wybór - jedyna uwaga to taka że nie wziąłbym tej opony do przednionapędówki z tylnym zawieszeniem niezależnym (np. Mondeo) bo GY lubią niestety ząbkować (fakt że zimowe są o wiele lepsze od letnich jakościowo, ale niesmak zostaje :wink: ) Nie mniej jednak w imprezce nie ma takiego problemu. Jezeli jest poza Twoim budżetem to co najmniej 2 opony ze środkowej półki o zblizonej jakości by się znalazło. Co do rozmiaru to jedyny sensowny zamiennik to 195/60R15, ale raczej na lato. Na zimę nic bym nie zmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UG7+ to też dobry wybór - jedyna uwaga to taka że nie wziąłbym tej opony do przednionapędówki z tylnym zawieszeniem niezależnym (np. Mondeo) bo GY lubią niestety ząbkować

Fakt, miałem UG7 w mondeo i się ząbkowały dość zdrowo. Ale trakcja fajna :) W SI poszedłem za ciosem i założyłem UG performance. Jest IMHO bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dodać że Continental 830p są stworzone do aut z systemem kontroli trakcji wtedy najlepiej się sprawdzają

Natomiast 830 do aut bez tego systemu

To trochę nie do końca prawda. Po pierwsze 830 i 830P występują w innych rozmiarach i chyba są tylko 2 rozmiary gdzie jest jedna i druga, ale wtedy P ma wyższe indeksy prędkości. Ogólnie 830 jest do 16", a P od 16" wzwyż.

Co do tego systemu kontroli trakcji to w Continental AG opony stanowią jakieś 20% biznesu a reszta to produkcja pasków, miechów, hamulców (ATE), wnętrz pojazdów i elektroniki (np. VDO nalezy do Conti). W zwiazku z tym produkują też systemy ESP i od 2-3 lat wszystkie nowe opony są projektowane z pomocą "szpeców" od ESP, co by były jak najbardziej przewidywalne w swych reakcjach dla algorytmów według których działa ESP. Tyle teorii i marketingu, a czy faktycznie to pomaga to niestety bardzo trudno nam to ocenić :wink:

 

możliwe że masz rację, ja o tym usłyszałem w kilku firmach wulkanizacyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Co powiecie o FIRESTONE WINTERHAWK, z tego co czytałem, to FIRESTONE FIREHAWK ma dobre opinie na forum. A cena przystępna (257 szt).

ja miałem w sumie 2 komplety na 2 różnych autach. Oba to ośki. Dobre oponki, stosunek cena/jakość bardzo dobry. Nie wiem natomiast jak się sprawdzą w mocnym czterołapie.

Ja kupiłem Conti 830P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...