To zmatowienie jest z zewnątrz, zaczyna się łuszczyć lakier bezbarwny.
Najważniejsze czego nie używać. Mocnej chemii dwuskładnikowej typu Dimer, Tenzi truck itp. działają one mocno utleniająco na wszelkiego rodzaju aluminium niezabezpieczone. Możesz użyć pianę aktywną która ma wpisane ( bezpieczna dla aluminium), środki czyszczące typu APC (All Prupose Cleaner), piany o neutralnym pH lub środki dedykowane.
Potrzebujesz szczotkę z miekkim włosiem, pędzelki (krótki i długi), wycior - szczotkę do mycia felg. Środek do konserwacji komory silnika, ja polecam Scholl Concepts BOOST który jest łatwy w aplikacji i zabezpiecza wszystkie elementy i dodatkowo wypiera wodę z wszystkich zakamarków.
http://www.detailing-sklep.pl/scholl-concepts/170-boost-engine-shineseal.html
Silnik nie powinien być ani gorący ani zimny, rozgrzany np 5 minut. Pracę najlepiej podzielić na etapy, maska i wygłuszenie, pas przedni i wentylatory, elementy wokół silnika i na końcu sam silnik. Czyścisz i płuczesz + ewentualnie poprawiasz. Płukać najlepiej myjką pod ciśnieniem z odległości 50 cm. Jeśli masz kompresor dobrze jest wydmuchać wodę z kostek i zakamarków. Potem nanosisz odżywkę na wszystkie elementy i zostawiasz do wyschnięcia.
Musisz pamiętać że polskie prawo jest bardzo restrykcyjne co do wprowadzania substancji ropopochodnych do kanalizacji na instalacji powinien być separator. Jeśli obawiasz się sąsiadów i tego że możesz coś uszkodzić, lepiej to zlecić firmie. Zapytaj się tylko czy mają ubezpieczenie przed wykonaniem usługi.