Skocz do zawartości

Kupujemy opony zimowe - 2010


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

ale mysle ze az tak ma ronica nie powinna zrobic roznic

 

Też tak uważam. Sądzę, że na co dzień jeździmy na oponach, z który każda ma inną głębokość bieżnika, nawet nie zdając sobie z tego do końca sprawy. Pamiętam, że w pierwszym "sezonie" posiadania STI jeździłem na permanentnie łysej lewej przedniej oponie (jakoś tak na pojeżdżawkach były głównie prawe zakręty - m.in. Cyna :twisted:) i nic się do dziś z dyframi nie działo (odpukać!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli :P Kiedyś miałem nawet wielosezonowe tej firmy, ale wytrzymały tylko 3 sezony... :P Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD.

 

przez dlugie lata pirelli bylo dostawca opon dla SWRT i wszyscy wiemy jak te opony wypadaly na rajdzie szwecji :mrgreen::P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti i Dunlop ok, tego Nokiana odpuść jeżeli porównywalna cena

 

30zł więcej za Conti, 330 za sztukę.

 

a co z DĘBICA FRIGO 2 ? Słabe czy znośne ?

 

Do sierry czy Łady ok :lol: mieliśmy takie w sierce, śnieg i mokro nawet spoko, ale na suchym przy skręcie (gdzie sierra nie skręca w porównaniu z Subaru) się wyząbkowała :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się przekonałem że guma gumie nie równa i teraz wolę dołożyć żeby później komuś nie przyłożyć :P

 

Widziałem że kupa ludzi kupuje właśnie tą serię opon

 

Do starszych dupowozów spoko, nawet jak lubisz się poślizgać ale nie do WRX, GT, czy STi, tak mim się wydaje :roll:

 

Barum Polaris 2

 

Też słyszałem że ok, ale np. w Clio 1.8 a jak w Subaru to ni wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli :P Kiedyś miałem nawet wielosezonowe tej firmy, ale wytrzymały tylko 3 sezony... :P Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD.

Tak to bardzo fajna opona ale na śnieg i lód na asfalcie suchym i mokrym jest kiepsko i schodzi w oczach. Podsumowując dobra do upalania w śniegu i jazdy w warunkach górskich - na trasy, autostrady i jazdę przeważnie po odgarniętym się nie nadają.

a co z DĘBICA FRIGO 2 ? Słabe czy znośne ?

Słabe, bo to bardzo stara konstrukcja (ponad 10 lat) wcześniej to była Fulda Gravito, a jeszcze wcześniej jakiś tam Goodyear - ogólnie stare formy + niższej jakości komponenty i mamy niską cenę.

A Barum Polaris 2 ? Dobre opinie o nich słyszałem :)

Moim zdaniem ten Barum i Sava to jedyne godne polecenia opony z półki budżetowej

30zł więcej za Conti, 330 za sztukę.

Jeżeli te 330 to za Conti TS830 z indeksem prędkości H to cena jest super i warto dopłacić te 30zł w porównaniu do Nokiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oskar, osobiście nigdy nie miałem styczności z Dębicą.

 

plasma555 napisał(a): A Barum Polaris 2 ? Dobre opinie o nich słyszałem Moim zdaniem ten Barum i Sava to jedyne godne polecenia opony z półki budżetowej

 

Sava sam miałem i mogę polecić. Fajnie się jeździło. Chce kupić nowe opony a wydałem kasy na nowy zawias na zimę i trochę mnie szarpnęło budżetowo ... chce nowe opony na zimę + musze kupić felgi.

 

 

Jakie ET powinny mieć 16" ? Jaka szerokość ? Bo opony 205/55/16 musza być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te 330 to za Conti TS830 z indeksem prędkości H to cena jest super i warto dopłacić te 30zł w porównaniu do Nokiana

 

z indeksem T (190km/h) ale przez całe lato raz albo dwa szybciej się jechało więc na zimę ten indeks chyba ok, autostrady to nie dla mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli

 

Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem z ASO, który zakładał mi opony i zdejmując Pirelli powiedział, że są bardzo mało trwałe - cytuję: "maks dwa sezony i do kosza". I coś w tym jest - ja w trzecim sezonie nie mogłem na nich jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te 330 to za Conti TS830 z indeksem prędkości H to cena jest super i warto dopłacić te 30zł w porównaniu do Nokiana

 

z indeksem T (190km/h) ale przez całe lato raz albo dwa szybciej się jechało więc na zimę ten indeks chyba ok, autostrady to nie dla mnie :D

 

W indeksie opony nie chodzi tylko o maksymalną rozwijaną prędkość, która w zimie jest najczęściej niższa. Chodzi również o to, że opony z wyższym indeksem dopuszczalnej prędkości łatwiej znoszą dynamiczną jazdę: przyśpieszenia, hamowania i przeciążenia w zakrętach... Może się okazać, ze warto dopłacić, mimo iż teoretycznie maksymalne dopuszczalne prędkości nie będą wykorzystywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bborowka napisał(a):

A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli Kiedyś miałem nawet wielosezonowe tej firmy, ale wytrzymały tylko 3 sezony... Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD.

 

Tak to bardzo fajna opona ale na śnieg i lód na asfalcie suchym i mokrym jest kiepsko i schodzi w oczach. Podsumowując dobra do upalania w śniegu i jazdy w warunkach górskich - na trasy, autostrady i jazdę przeważnie po odgarniętym się nie nadają.

 

Potwierdzam, Pirelki do białego szaleństwa się nadają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jaki rozmiar zimówek wybrać do swojego wrx.

W serii wersja 265 wychodzi na 225/45r17 i takich opon aktualnie używam.

Z kolei lanos w wersji 230 ma oryginalnie 205/50r17.

 

 

Pytanie co lepsze na zimę: 225/45r17 czy odrobinę wyższa ale węższa 205/50r17 ? (felga 7cali o ile pamietam)

 

Zamierzam również kupić opony zimowe do mojego WRXa i zastanawiam się nad 205/50/17 i 215/50/17. Opony o rozmiarze 215/50/17 są dopuszczalnym zamiennikiem (do 2%) opon 225/45/17.

Może byłyby lepsze niż 205/50/17 bo tylko o 1cm węższe od standardowych i trochę wyższy profil na zimę? Nie wiem tylko czy będą pasować.

Proszę o poradę :)

Sally

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jaki rozmiar zimówek wybrać do swojego wrx.

W serii wersja 265 wychodzi na 225/45r17 i takich opon aktualnie używam.

Z kolei lanos w wersji 230 ma oryginalnie 205/50r17.

 

 

Pytanie co lepsze na zimę: 225/45r17 czy odrobinę wyższa ale węższa 205/50r17 ? (felga 7cali o ile pamietam)

 

Zamierzam również kupić opony zimowe do mojego WRXa i zastanawiam się nad 205/50/17 i 215/50/17. Opony o rozmiarze 215/50/17 są dopuszczalnym zamiennikiem (do 2%) opon 225/45/17.

Może byłyby lepsze niż 205/50/17 bo tylko o 1cm węższe od standardowych i trochę wyższy profil na zimę? Nie wiem tylko czy będą pasować.

Proszę o poradę :)

Sally

Jak masz 225/45 to zamień na 215/50, będzie ok - mam tak w STi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kawiorow polecam dwa kpl felg na zime :

-pierwszy do jazdy na codzien Bridgestone Blizzak LM-25, ktore jeszcze powinny byc na magazynach . LM-30 to juz niestety inna liga .

-drugi do jazdy po sniegu Pirelli Carving, oczywiscie z kolcami .

 

znaczy się LM30 są lepsze czy gorsze od LM25 :?:

 

-- 29 wrz 2010, o 09:48 --

 

Dla kawiorow polecam dwa kpl felg na zime :

-pierwszy do jazdy na codzien Bridgestone Blizzak LM-25, ktore jeszcze powinny byc na magazynach . LM-30 to juz niestety inna liga .

-drugi do jazdy po sniegu Pirelli Carving, oczywiscie z kolcami .

 

znaczy się LM30 są lepsze czy gorsze od LM25 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...