Oskar Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Ja się zastanawiam nad: -Dunlop SP Winter Sport 3D -Continental TS 830 -NOKIAN WR G2 wszystkie w podobnej cenie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 ale mysle ze az tak ma ronica nie powinna zrobic roznic Też tak uważam. Sądzę, że na co dzień jeździmy na oponach, z który każda ma inną głębokość bieżnika, nawet nie zdając sobie z tego do końca sprawy. Pamiętam, że w pierwszym "sezonie" posiadania STI jeździłem na permanentnie łysej lewej przedniej oponie (jakoś tak na pojeżdżawkach były głównie prawe zakręty - m.in. Cyna ) i nic się do dziś z dyframi nie działo (odpukać!). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Ja się zastanawiam nad: -Dunlop SP Winter Sport 3D -Continental TS 830 -NOKIAN WR G2 wszystkie w podobnej cenie :roll: Conti i Dunlop ok, tego Nokiana odpuść jeżeli porównywalna cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bborowka Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli Kiedyś miałem nawet wielosezonowe tej firmy, ale wytrzymały tylko 3 sezony... Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 a co z DĘBICA FRIGO 2 ? Słabe czy znośne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD. przez dlugie lata pirelli bylo dostawca opon dla SWRT i wszyscy wiemy jak te opony wypadaly na rajdzie szwecji :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Conti i Dunlop ok, tego Nokiana odpuść jeżeli porównywalna cena 30zł więcej za Conti, 330 za sztukę. a co z DĘBICA FRIGO 2 ? Słabe czy znośne ? Do sierry czy Łady ok mieliśmy takie w sierce, śnieg i mokro nawet spoko, ale na suchym przy skręcie (gdzie sierra nie skręca w porównaniu z Subaru) się wyząbkowała :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 oj! To słabo. Widziałem że kupa ludzi kupuje właśnie tą serię opon. W takim razie odpada. A Barum Polaris 2 ? Dobre opinie o nich słyszałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 ja się przekonałem że guma gumie nie równa i teraz wolę dołożyć żeby później komuś nie przyłożyć Widziałem że kupa ludzi kupuje właśnie tą serię opon Do starszych dupowozów spoko, nawet jak lubisz się poślizgać ale nie do WRX, GT, czy STi, tak mim się wydaje :roll: Barum Polaris 2 Też słyszałem że ok, ale np. w Clio 1.8 a jak w Subaru to ni wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli Kiedyś miałem nawet wielosezonowe tej firmy, ale wytrzymały tylko 3 sezony... Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD. Tak to bardzo fajna opona ale na śnieg i lód na asfalcie suchym i mokrym jest kiepsko i schodzi w oczach. Podsumowując dobra do upalania w śniegu i jazdy w warunkach górskich - na trasy, autostrady i jazdę przeważnie po odgarniętym się nie nadają. a co z DĘBICA FRIGO 2 ? Słabe czy znośne ? Słabe, bo to bardzo stara konstrukcja (ponad 10 lat) wcześniej to była Fulda Gravito, a jeszcze wcześniej jakiś tam Goodyear - ogólnie stare formy + niższej jakości komponenty i mamy niską cenę. A Barum Polaris 2 ? Dobre opinie o nich słyszałem Moim zdaniem ten Barum i Sava to jedyne godne polecenia opony z półki budżetowej 30zł więcej za Conti, 330 za sztukę. Jeżeli te 330 to za Conti TS830 z indeksem prędkości H to cena jest super i warto dopłacić te 30zł w porównaniu do Nokiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Oskar, osobiście nigdy nie miałem styczności z Dębicą. plasma555 napisał(a): A Barum Polaris 2 ? Dobre opinie o nich słyszałem Moim zdaniem ten Barum i Sava to jedyne godne polecenia opony z półki budżetowej Sava sam miałem i mogę polecić. Fajnie się jeździło. Chce kupić nowe opony a wydałem kasy na nowy zawias na zimę i trochę mnie szarpnęło budżetowo ... chce nowe opony na zimę + musze kupić felgi. Jakie ET powinny mieć 16" ? Jaka szerokość ? Bo opony 205/55/16 musza być . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Jeżeli te 330 to za Conti TS830 z indeksem prędkości H to cena jest super i warto dopłacić te 30zł w porównaniu do Nokiana z indeksem T (190km/h) ale przez całe lato raz albo dwa szybciej się jechało więc na zimę ten indeks chyba ok, autostrady to nie dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Dla kawiorow polecam dwa kpl felg na zime : -pierwszy do jazdy na codzien Bridgestone Blizzak LM-25, ktore jeszcze powinny byc na magazynach . LM-30 to juz niestety inna liga . -drugi do jazdy po sniegu Pirelli Carving, oczywiscie z kolcami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem z ASO, który zakładał mi opony i zdejmując Pirelli powiedział, że są bardzo mało trwałe - cytuję: "maks dwa sezony i do kosza". I coś w tym jest - ja w trzecim sezonie nie mogłem na nich jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Jeżeli te 330 to za Conti TS830 z indeksem prędkości H to cena jest super i warto dopłacić te 30zł w porównaniu do Nokiana z indeksem T (190km/h) ale przez całe lato raz albo dwa szybciej się jechało więc na zimę ten indeks chyba ok, autostrady to nie dla mnie W indeksie opony nie chodzi tylko o maksymalną rozwijaną prędkość, która w zimie jest najczęściej niższa. Chodzi również o to, że opony z wyższym indeksem dopuszczalnej prędkości łatwiej znoszą dynamiczną jazdę: przyśpieszenia, hamowania i przeciążenia w zakrętach... Może się okazać, ze warto dopłacić, mimo iż teoretycznie maksymalne dopuszczalne prędkości nie będą wykorzystywane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiuOlsztyn Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam mam lanosa sti na kołach 245 40 18 co załozyc na zime mam juz wylukane 17 felgi tylko jaki rozmiar opon tam zapodac?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam mam lanosa sti na kołach 245 40 18 co załozyc na zime mam juz wylukane 17 felgi tylko jaki rozmiar opon tam zapodac?? 235/45R17 lub 225/50R17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 bborowka napisał(a):A ja uważam że jedyne rozsądne zimówki do Imprezy to Pirelli Kiedyś miałem nawet wielosezonowe tej firmy, ale wytrzymały tylko 3 sezony... Teraz zastanawiam się nad zakupem Pirelli Carving Edge (nie wiem dlaczego nie mogę wrzucać linków, przydałaby się możliwość zalinkowania do specyfikacji; ale jakby co to te opony kosztują 338 zł w netcar.pl). Na tych oponach w Skandynawii śmiga się z kolcami... Podobno bez kolców też trzymają idealnie - szczególnie przy napędzie AWD. Tak to bardzo fajna opona ale na śnieg i lód na asfalcie suchym i mokrym jest kiepsko i schodzi w oczach. Podsumowując dobra do upalania w śniegu i jazdy w warunkach górskich - na trasy, autostrady i jazdę przeważnie po odgarniętym się nie nadają. Potwierdzam, Pirelki do białego szaleństwa się nadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiuOlsztyn Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 dzieki za podpowiedz chyba te 225 50 17 bede lepsze ale jeszcze zobacze jak bedą cenowo wyglądac jeszcze raz dzieki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sally Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Tak się zastanawiam jaki rozmiar zimówek wybrać do swojego wrx.W serii wersja 265 wychodzi na 225/45r17 i takich opon aktualnie używam. Z kolei lanos w wersji 230 ma oryginalnie 205/50r17. Pytanie co lepsze na zimę: 225/45r17 czy odrobinę wyższa ale węższa 205/50r17 ? (felga 7cali o ile pamietam) Zamierzam również kupić opony zimowe do mojego WRXa i zastanawiam się nad 205/50/17 i 215/50/17. Opony o rozmiarze 215/50/17 są dopuszczalnym zamiennikiem (do 2%) opon 225/45/17. Może byłyby lepsze niż 205/50/17 bo tylko o 1cm węższe od standardowych i trochę wyższy profil na zimę? Nie wiem tylko czy będą pasować. Proszę o poradę Sally Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Tak się zastanawiam jaki rozmiar zimówek wybrać do swojego wrx.W serii wersja 265 wychodzi na 225/45r17 i takich opon aktualnie używam. Z kolei lanos w wersji 230 ma oryginalnie 205/50r17. Pytanie co lepsze na zimę: 225/45r17 czy odrobinę wyższa ale węższa 205/50r17 ? (felga 7cali o ile pamietam) Zamierzam również kupić opony zimowe do mojego WRXa i zastanawiam się nad 205/50/17 i 215/50/17. Opony o rozmiarze 215/50/17 są dopuszczalnym zamiennikiem (do 2%) opon 225/45/17. Może byłyby lepsze niż 205/50/17 bo tylko o 1cm węższe od standardowych i trochę wyższy profil na zimę? Nie wiem tylko czy będą pasować. Proszę o poradę Sally Jak masz 225/45 to zamień na 215/50, będzie ok - mam tak w STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Dla kawiorow polecam dwa kpl felg na zime :-pierwszy do jazdy na codzien Bridgestone Blizzak LM-25, ktore jeszcze powinny byc na magazynach . LM-30 to juz niestety inna liga . -drugi do jazdy po sniegu Pirelli Carving, oczywiscie z kolcami . znaczy się LM30 są lepsze czy gorsze od LM25 :?: -- 29 wrz 2010, o 09:48 -- Dla kawiorow polecam dwa kpl felg na zime :-pierwszy do jazdy na codzien Bridgestone Blizzak LM-25, ktore jeszcze powinny byc na magazynach . LM-30 to juz niestety inna liga . -drugi do jazdy po sniegu Pirelli Carving, oczywiscie z kolcami . znaczy się LM30 są lepsze czy gorsze od LM25 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Czy ktoś miał do czynienia z oponą Toyo SNOWPROX S952 215/50 R17? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 znaczy się LM30 są lepsze czy gorsze od LM25 :?: Niestety gorsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Ludziska, Słuchajcie lukass'a, pracował w koncernie oponiarskim, więc wie co mówi i ma o tym pojęcie. Rzecze obiektywnie, nie jest stronniczy i nie dostaje prowizji za ich reklamę na Forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się