Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba dokładnie oglądać testy. Niemcy tak ustawiają wagi, ze ich opony są wysoko. Swego czasu polskie dębice czy jakoś tak świetnie wypadały w testach śniegowych ale słabo w hamowaniu na mokro co w kraju autostrad pewnie ma ogromne znacznie ale już w Twoich warunkach niekoniecznie.

 

Pozdrawiam

 

-- 07 paź 2012, 17:16 --

 

aha, sam mam 215/60r16 ale mój to forek "2" i bardzo sobie chwalę.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukal wsrod opon z agresywniejszym, klockowatym bieznikiem, zeby lepiej wgryzal sie w snieg oraz wezszych - 205 mm, np opony zimowe dedykowane do aut 4x4, SUV-ow. Cos jak moje BF Goodrich Winter Slalom. Oczywiscie na czarnym przy wiekszych predkosciach bedzie gorsza od zimowek szosowych. Cos za cos ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@galon ja mam podobne warunki (żeby nie powiedzieć identyczne) o których piszesz i zdecydowałem się na zimówki z PROFILa - mają agresywny bieżnik (wzór pirelli winter carving z możliwością kolcowania). Ponoć na śniegu są bezkonkurencyjne a różnica w cenie pomiędzy oryginałem (czyli prielli) wynosi w tym rozmiarze przeszło 400zł na sztuce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchaj znow mam podobnie 215/60/16 michelin alpine 2 (chyba)a ty na jakiej oponce latasz w zimie ?

miałem takie i juz nie kupię. Fajna na autostrady itd ale bardzo łatwo zapychały się lamelki czy jakoś tak(znany problem w a2) w głębokim śniegu i mazi śniegowej czyli będąc jak co roku w górach miałem nie lada problemy ze zjazdami bo opony po prostu nie trzymały. Pod górę, żaden problem ale zjazdy to horror. Potem poradziłem się miejscowych oponiarzy i polecili goodyear ultragrip 7. Ja kupiłem poprzedniczkę UGW3 i tych problemów nie miała. W darmowozie mam pirelli sottozero i z różnych opon w autach fwd ta jest zdecydowanie nr1 albo na równi z uniroyal coś tam 5 chyba z plusem.

Aha, dodatkowym plusem goodyear jest minimalne zużycie bieżnika pomimo już niemałego przebiegu. Na starcie miała 9mm (mój pomiar suwmiarką a po 15kkm ma 7,9mm) ale bardzo o nie dbam, zakładam dopiero jak pada śnieg i zawsze letnie zakładam w pierwszy dzień wiosny. A2 bardzo szybko mi się zużyły ale nie uważałem zbytnio. Po 2 latach (8-10kkm) miały 5 i 6 mm i już naprawdę słabo trzymały w śniegu. plusem michelinów to fakt, że 0 problemów z wyważeniem itp czego nie można powiedzieć o GY

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzielę się swoją decyzją - niestety opony jeszcze niesprawdzone - bo jeszcze nie było warunków ;-) ale po dobrych doświadczeniach z GoodYear UltraGrip 7+ na innym aucie i bardzo złych doświadczeniach z Pirelli na Foresterze zdecydowałem się na zakup GY UltraGrip 8 Performance - nowośż w tym roku, żadnych testów jeszcze nie widziałem, ale już organoleptycznie czuć, że sa znacznie miększe niż Prelli, mają znacznie wiecej lamelek, (jakieś lamelki 3d itp) i jestem dobrej myśli ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego? co to da? :mrgreen:

Generalnie rzecz biorąc im weziej to na śnieg lepiej. Dodatkowo przechodząc na 16" jest więcej modeli bardziej sniegowych, są sporo tańsze, a dodatkowo w porównaniu do 17" wystepują w niższych indeksach prędkości oraz czesciej nie jako XL, co tez ma wpływ na osiągi na śniegu. Jak juz muszą być 17" to bierz bez XL i z jak najniższym indeksem prędkości ( w tym rozmiarze będzie to zazwyczaj H). Z tymi XL i indeksem to takie niuanse techniczne w budowie opony, które kiedyś może zdradzę :wink: - niemniej jednak w przypadku tego samego modelu z indeksem np 97H i 101V XL ten niższy będzie minimalnie lepszy na sniegu.

@galon ja mam podobne warunki (żeby nie powiedzieć identyczne) o których piszesz i zdecydowałem się na zimówki z PROFILa - mają agresywny bieżnik (wzór pirelli winter carving z możliwością kolcowania). Ponoć na śniegu są bezkonkurencyjne a różnica w cenie pomiędzy oryginałem (czyli prielli) wynosi w tym rozmiarze przeszło 400zł na sztuce!

Nalewki to dobry wybór na snieg - sam uzywam w rajdówce, ale na asfalcie, szczególnie mokrym dramat :roll: Natomiast tu może pojawić się jeszcze problem czy ktoś robi/nalewa wspomniane rozmiary, bo wydaje mi się że nie.

 

Opcja 3 to jeszcze nówki sztuki ale opony tzw nordyckie czyli np Hakkapelitaa - ną sniegu jeszcze lepiej niż nalewka, a na asfalcie nie ma aż takiego dramatu - tyle że tu też może być problem z dostepnością i niezbyt niską ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bierz bez XL i z jak najniższym indeksem prędkości

chciałem zapytać dlaczego a tu odp

to takie niuanse techniczne w budowie opony, które kiedyś może zdradzę
Opcja 3 to jeszcze nówki sztuki ale opony tzw nordyckie czyli np Hakkapelitaa - ną sniegu jeszcze lepiej niż nalewka, a na asfalcie nie ma aż takiego dramatu - tyle że tu też może być problem z dostepnością i niezbyt niską ceną.

Jest sporo używek ale do jakiej wysokości bieżnika są coś warte? Zakładał bym na zabawy w śniegu bo moich mi jednak szkoda. Zdecydowanie zapamiętałem ten ból przy zakupie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w dive - byłem bardzo zadowolony. wtedy prysła opinia, że czym szerzej tym gorzej.

pisałem kilkukrotnie - nówki sztuki ts810 z 2006 o szerkokości 185 nie jechaly w stosunki do 205 w drive ale podobno tamten bieżnik ts810 to była jakaś porażka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w dive - byłem bardzo zadowolony. wtedy prysła opinia, że czym szerzej tym gorzej.

pisałem kilkukrotnie - nówki sztuki ts830 z 2006 o szerkokości 185 nie jechaly w stosunki do 205 w drive ale podobno tamten bieżnik ts830 to była jakaś porażka.

 

Pozdrawiam

W 2006 roku to był TS810 - bieżnik asymetryczny i faktycznie na sniegu był prawie dramat, za to na asfalcie i wodzie bajka, tylko po co :roll: :mrgreen: (TS830 była dopiero od 2008 i kierunkowa - 3 klasy lepsza opona od tamtej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mocno zastanawiam się nad BRIDGESTONE DUELER HT 684 205/70/15. Mam forysia MY'03. Macie może jakieś doświadczenia z tymi oponami? Głównie jeżdżę po mieście, rzadko w trasy i czasem wyskakuję do lasu. Są to niby opony całoroczne, ale ile w tym prawdy? Teraz dojeżdżam Goodyear Vector, ale w rozmiarze 195/65/15 - po poprzedniku - trochę za małe i auto średnio wygląda :? więc chciałem wrócić do fabrycznego rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mocno zastanawiam się nad BRIDGESTONE DUELER HT 684 205/70/15. Mam forysia MY'03. Macie może jakieś doświadczenia z tymi oponami? Głównie jeżdżę po mieście, rzadko w trasy i czasem wyskakuję do lasu. Są to niby opony całoroczne, ale ile w tym prawdy? Teraz dojeżdżam Goodyear Vector, ale w rozmiarze 195/65/15 - po poprzedniku - trochę za małe i auto średnio wygląda :? więc chciałem wrócić do fabrycznego rozmiaru.

To jest opona letnia. Zupełnie nie sugeruj się znaczkiem M+S. Na śniegu i lodzie auto będzie skręcać i hamować jak na filmikach z USA gdzie wszyscy w panice uciekają z sunącego bezwładnie auta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co prawda nie do Forestera a Imprezy nabyłem właśnie Semperit SPEED - GRIP 2 195/65 R15 91 T. Dlaczego? Ano kilka lat temu ujeżdżałem takowe w Nubirze (padła po 560.000km - nie żałuję) i... dawałem radę. Później zmieniały się samochody, zmieniały się opony - próbowałem przeróżnych, ale tak jak na Semperitach, nie jeździło mi się zimą na jakichkolwiek innych.

 

... Jest w ogóle sens szukania opony na cały rok czy lepiej skupić się na dzień dzisiejszy na dobrej zimówce?

IMHO lepiej kupić porządne zimówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no tak, dzięki za opinię. Jest w ogóle sens szukania opony na cały rok czy lepiej skupić się na dzień dzisiejszy na dobrej zimówce?

 

Forek (przynajmniej mój) bywa tak nieprzewidywalny czasem w różnych warunkach, że nawet bym nie pomyślał o kupowaniu opon uniwersalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...