Piaskos Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Ja moge śmiało polecić typowo zimową oponę, która śmiga tak, że sam jestem w szoku Mianowicie vredestein snowtrac 3. Ja mam starszego forka i ona u mnie występuje w rozmiarze 205/70/R15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 ja typowo na śnieg brałbym nokina hakkapeliitta. I tak zrobię na następny sezon 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 trzeba dokładnie oglądać testy. Niemcy tak ustawiają wagi, ze ich opony są wysoko. Swego czasu polskie dębice czy jakoś tak świetnie wypadały w testach śniegowych ale słabo w hamowaniu na mokro co w kraju autostrad pewnie ma ogromne znacznie ale już w Twoich warunkach niekoniecznie. Pozdrawiam -- 07 paź 2012, 17:16 -- aha, sam mam 215/60r16 ale mój to forek "2" i bardzo sobie chwalę. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Ja bym poszukal wsrod opon z agresywniejszym, klockowatym bieznikiem, zeby lepiej wgryzal sie w snieg oraz wezszych - 205 mm, np opony zimowe dedykowane do aut 4x4, SUV-ow. Cos jak moje BF Goodrich Winter Slalom. Oczywiscie na czarnym przy wiekszych predkosciach bedzie gorsza od zimowek szosowych. Cos za cos ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 AdaSch, sluchaj znow mam podobnie 215/60/16 michelin alpine 2 (chyba) a ty na jakiej oponce latasz w zimie ? tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk4000 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 @galon ja mam podobne warunki (żeby nie powiedzieć identyczne) o których piszesz i zdecydowałem się na zimówki z PROFILa - mają agresywny bieżnik (wzór pirelli winter carving z możliwością kolcowania). Ponoć na śniegu są bezkonkurencyjne a różnica w cenie pomiędzy oryginałem (czyli prielli) wynosi w tym rozmiarze przeszło 400zł na sztuce! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 sluchaj znow mam podobnie 215/60/16 michelin alpine 2 (chyba)a ty na jakiej oponce latasz w zimie ? miałem takie i juz nie kupię. Fajna na autostrady itd ale bardzo łatwo zapychały się lamelki czy jakoś tak(znany problem w a2) w głębokim śniegu i mazi śniegowej czyli będąc jak co roku w górach miałem nie lada problemy ze zjazdami bo opony po prostu nie trzymały. Pod górę, żaden problem ale zjazdy to horror. Potem poradziłem się miejscowych oponiarzy i polecili goodyear ultragrip 7. Ja kupiłem poprzedniczkę UGW3 i tych problemów nie miała. W darmowozie mam pirelli sottozero i z różnych opon w autach fwd ta jest zdecydowanie nr1 albo na równi z uniroyal coś tam 5 chyba z plusem. Aha, dodatkowym plusem goodyear jest minimalne zużycie bieżnika pomimo już niemałego przebiegu. Na starcie miała 9mm (mój pomiar suwmiarką a po 15kkm ma 7,9mm) ale bardzo o nie dbam, zakładam dopiero jak pada śnieg i zawsze letnie zakładam w pierwszy dzień wiosny. A2 bardzo szybko mi się zużyły ale nie uważałem zbytnio. Po 2 latach (8-10kkm) miały 5 i 6 mm i już naprawdę słabo trzymały w śniegu. plusem michelinów to fakt, że 0 problemów z wyważeniem itp czego nie można powiedzieć o GY Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 podzielę się swoją decyzją - niestety opony jeszcze niesprawdzone - bo jeszcze nie było warunków ;-) ale po dobrych doświadczeniach z GoodYear UltraGrip 7+ na innym aucie i bardzo złych doświadczeniach z Pirelli na Foresterze zdecydowałem się na zakup GY UltraGrip 8 Performance - nowośż w tym roku, żadnych testów jeszcze nie widziałem, ale już organoleptycznie czuć, że sa znacznie miększe niż Prelli, mają znacznie wiecej lamelek, (jakieś lamelki 3d itp) i jestem dobrej myśli ;-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 bardzo złych doświadczeniach z Pirelli jaki miałeś model? Dobrze wiedzieć na przyszłość. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 dlaczego? co to da? Generalnie rzecz biorąc im weziej to na śnieg lepiej. Dodatkowo przechodząc na 16" jest więcej modeli bardziej sniegowych, są sporo tańsze, a dodatkowo w porównaniu do 17" wystepują w niższych indeksach prędkości oraz czesciej nie jako XL, co tez ma wpływ na osiągi na śniegu. Jak juz muszą być 17" to bierz bez XL i z jak najniższym indeksem prędkości ( w tym rozmiarze będzie to zazwyczaj H). Z tymi XL i indeksem to takie niuanse techniczne w budowie opony, które kiedyś może zdradzę :wink: - niemniej jednak w przypadku tego samego modelu z indeksem np 97H i 101V XL ten niższy będzie minimalnie lepszy na sniegu. @galon ja mam podobne warunki (żeby nie powiedzieć identyczne) o których piszesz i zdecydowałem się na zimówki z PROFILa - mają agresywny bieżnik (wzór pirelli winter carving z możliwością kolcowania). Ponoć na śniegu są bezkonkurencyjne a różnica w cenie pomiędzy oryginałem (czyli prielli) wynosi w tym rozmiarze przeszło 400zł na sztuce! Nalewki to dobry wybór na snieg - sam uzywam w rajdówce, ale na asfalcie, szczególnie mokrym dramat :roll: Natomiast tu może pojawić się jeszcze problem czy ktoś robi/nalewa wspomniane rozmiary, bo wydaje mi się że nie. Opcja 3 to jeszcze nówki sztuki ale opony tzw nordyckie czyli np Hakkapelitaa - ną sniegu jeszcze lepiej niż nalewka, a na asfalcie nie ma aż takiego dramatu - tyle że tu też może być problem z dostepnością i niezbyt niską ceną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 to bierz bez XL i z jak najniższym indeksem prędkości chciałem zapytać dlaczego a tu odp to takie niuanse techniczne w budowie opony, które kiedyś może zdradzę Opcja 3 to jeszcze nówki sztuki ale opony tzw nordyckie czyli np Hakkapelitaa - ną sniegu jeszcze lepiej niż nalewka, a na asfalcie nie ma aż takiego dramatu - tyle że tu też może być problem z dostepnością i niezbyt niską ceną. Jest sporo używek ale do jakiej wysokości bieżnika są coś warte? Zakładał bym na zabawy w śniegu bo moich mi jednak szkoda. Zdecydowanie zapamiętałem ten ból przy zakupie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 bardzo złych doświadczeniach z Pirelli jaki miałeś model? Dobrze wiedzieć na przyszłość. Pozdrawiam Pirelli Snow Sport 210 ... stary model, bieżnika ponad 6mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 a tutaj testy oczywiście wygrała opona niemiecka http://beta.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2012-2013-w-rozmiarze-205-55-r16-h Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Ja na tą zimę kupuję nowe oponki. Zastanawiam się na Yokohamą. Jakieś opinie? . Biorę też pod uwagę Pirelli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 miałem w dive - byłem bardzo zadowolony. wtedy prysła opinia, że czym szerzej tym gorzej. pisałem kilkukrotnie - nówki sztuki ts810 z 2006 o szerkokości 185 nie jechaly w stosunki do 205 w drive ale podobno tamten bieżnik ts810 to była jakaś porażka. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 miałem w dive - byłem bardzo zadowolony. wtedy prysła opinia, że czym szerzej tym gorzej.pisałem kilkukrotnie - nówki sztuki ts830 z 2006 o szerkokości 185 nie jechaly w stosunki do 205 w drive ale podobno tamten bieżnik ts830 to była jakaś porażka. Pozdrawiam W 2006 roku to był TS810 - bieżnik asymetryczny i faktycznie na sniegu był prawie dramat, za to na asfalcie i wodzie bajka, tylko po co :roll: (TS830 była dopiero od 2008 i kierunkowa - 3 klasy lepsza opona od tamtej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 lukass, racja, TS 810 poprawiam -- 08 paź 2012, 13:53 -- nawet znalazłem potwierdzenie z zamówienia w mailu CONTINENTAL ContiWinterContact TS810 185/65R15 88T (id=25614), sztuk 4 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 a co powiecie o Nokian WR D3 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariachi3 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam, mocno zastanawiam się nad BRIDGESTONE DUELER HT 684 205/70/15. Mam forysia MY'03. Macie może jakieś doświadczenia z tymi oponami? Głównie jeżdżę po mieście, rzadko w trasy i czasem wyskakuję do lasu. Są to niby opony całoroczne, ale ile w tym prawdy? Teraz dojeżdżam Goodyear Vector, ale w rozmiarze 195/65/15 - po poprzedniku - trochę za małe i auto średnio wygląda :? więc chciałem wrócić do fabrycznego rozmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam, mocno zastanawiam się nad BRIDGESTONE DUELER HT 684 205/70/15. Mam forysia MY'03. Macie może jakieś doświadczenia z tymi oponami? Głównie jeżdżę po mieście, rzadko w trasy i czasem wyskakuję do lasu. Są to niby opony całoroczne, ale ile w tym prawdy? Teraz dojeżdżam Goodyear Vector, ale w rozmiarze 195/65/15 - po poprzedniku - trochę za małe i auto średnio wygląda :? więc chciałem wrócić do fabrycznego rozmiaru. To jest opona letnia. Zupełnie nie sugeruj się znaczkiem M+S. Na śniegu i lodzie auto będzie skręcać i hamować jak na filmikach z USA gdzie wszyscy w panice uciekają z sunącego bezwładnie auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariachi3 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Hmm no tak, dzięki za opinię. Jest w ogóle sens szukania opony na cały rok czy lepiej skupić się na dzień dzisiejszy na dobrej zimówce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sandr Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam, co prawda nie do Forestera a Imprezy nabyłem właśnie Semperit SPEED - GRIP 2 195/65 R15 91 T. Dlaczego? Ano kilka lat temu ujeżdżałem takowe w Nubirze (padła po 560.000km - nie żałuję) i... dawałem radę. Później zmieniały się samochody, zmieniały się opony - próbowałem przeróżnych, ale tak jak na Semperitach, nie jeździło mi się zimą na jakichkolwiek innych. ... Jest w ogóle sens szukania opony na cały rok czy lepiej skupić się na dzień dzisiejszy na dobrej zimówce? IMHO lepiej kupić porządne zimówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 ... ujeżdżałem takowe w Nubirze (padła po 560.000km - nie żałuję) i... 560tys km :shock: :?: Nubira czy opona :shock: :?: sorry za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sandr Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Wiadomo, Nubira (z LPG) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Hmm no tak, dzięki za opinię. Jest w ogóle sens szukania opony na cały rok czy lepiej skupić się na dzień dzisiejszy na dobrej zimówce? Forek (przynajmniej mój) bywa tak nieprzewidywalny czasem w różnych warunkach, że nawet bym nie pomyślał o kupowaniu opon uniwersalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się