Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

Norwedzy maja głównie śnieg na grogach a my mamy głownie chlapę

 

Nie nalezy generalizowac. Norwegia to nie jest kraj jednorodny klimatycznie. Zachodnie wybrzeze to przewaznie deszcz, mokry snieg i temperatury rzadko spadajace ponizej zera. Tu raczej problemem jest marznacy deszcz, albo papka sniegowa.

W tabelce sa wyniki testu Slapseplaning - czyli zachowanie na blocie snieznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne wiesz zasadą jest montaż przy 7 stopniach C. Wymyślili to mądrzejsi niż ja a ja się tego mniej więcej trzymam. :mrgreen:

Magiczna granica 7 st. została już dość dawno zdemaskowana jako czysto marketingowa zagrywka producentów opon.

Spory szum był kilka lat temu w Deutchlandzie w mediach w tej kwestii. U nas też trochę z tego dotarło.

Ci, co tę granicę wymyślili, nie byli na pewno mądrzejsi od ciebie, ale zdecydowanie cwańsi. :wink:

polecam znakomite opony zimowe (bieżnikowane :!: ) firmy Profil, mieści się gdzieś w Carfitowie, w necie powinny być też dostępne, a szczególnie bieżnik Alpiner - agresywna, głęboka jodełka z mnóstwem lamelek, zdatne do kolcowania, opony z tym bieżnikiem robią niestety chyba tylko do max. rozmiaru 205/65/15, jeździłem poprzednią zimę w S-Turbo, genialna opona za psie pieniądze (130pln/szt z montażem...) :) , opona miękka, o ostrym profilu, trzyma na zakrętach, doskonale odjeżdża, hamuje, na lodzie przykleja się jak przyssawka....i jest doskonale zrobiona, nie wiele trzeba wyważać, poprostu zabija mit o niższości opon bieżnikowanych....zdecydowanie wolę te gumy niż pięcioletnie markowe...chyba Grygo też zjeździł komplet na GTku, może się wypowiedzieć... :)

Zdecydowanie potwierdzam.

Przypominam jedynie, że nie są to opony bieżnikowane a nalewane. To ogromna różnica.

Zajechałem kilka kompletów takich opon. W tym jeden w Toyocie Previi 4x4.

Oczywiście trzeba mieć świadomość, do czego się chce używać auta na takich oponach.

Do normalnej eksploatacji w zupełności wystarczają. Wady zdarzają się im jednak nieco częściej, niż w przypadku innych opon, bo jednak jest to nalewka na oponie, która przehulała już swoje kilkadziesiąt tys. km.

Miałem dwie reklamacje z powodu odklejającego się bieżnika. Raz taka opona nijak nie dała się wyważyć.

Jednak ich własności trakcyjne są bez zarzutu. Pamiętam jak kilkanaście lat temu miałem jakieś Micheliny - to była tragedia, a nie opona! Tak więc wysoka cena i marka nie jest oczywistą gwarancją jakości.

Sama świadomość, że ma się komplet dobrych opon za cenę 1,5 opony super marki daje wystarczającą satysfakcję i skutecznie łagodzi ich ewentualne niedomagania.

Profile mają też jedną ciekawą cechę (czy wadę? - nie wiem - dla mnie to zaleta) Z tytułu nadlania na całym obwodzie opony dodatkowej warstwy gumy taka opona jest nieco sztywniejsza. Nawet jak ma połowę ciśnienia, nie widać zbyt wyraźnie, że jest mniej powietrza. Często ze zdziwieniem stwierdzałem, że choć oponka stoi ładnie na asfalcie, to okazywało się, że ma 1,1 bara.

 

Potwierdzam też dobre własności Sawy Eskimo3. Mam je w Fiacie Sejasku i byłem nimi bardzo pozytywnie zaskoczony w ostatnią śnieżną zimę.

Jako, że znajomy ma warsztat z oponami zaproponował mi na lato do Sejaska czeskie opony Mabor Streetjet 2. Zaskakująco tanie, więc się obawiałem co nieco. Niepotrzebnie.

Jego opis tych opon potwierdził się w 100%. Zużywają się niesamowicie powoli i świetnie trzymają przyczepność na suchym i mokrym. Mam swoje testowe odcinki, na których sprawdzam hamowanie i przyczepność każdych opon. W takich stałych miejscach najlepiej jest dokonywać testów porównawczych i Mabory wypadły tam jak dotąd najlepiej ze wszystkich opon jakie miałem. Na testowym zakręcie uślizg tylnych kół pojawił się przy prędkości większej o 5km/h niż przy innych oponach. Przejechałem na nich przez lato ponad 20kkm i rzeczywiście mało się ścięły. A jeżdżę dość wariacko.

 

Oczywiście wiem, że ten sam bieżnik opony w Sejasku nie koniecznie musi się sprawdzić w Foresterze.

Chętnie bym te Mabory przetestował w odpowiednim rozmiarze na Forku, ale mam po poprzednim właścicielu mało zużyte Bridgestony Dueler H/T na lato i prawie nówki GY Ultragrip 7 na zimę, więc parę sezonów poczekam z tymi testami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jak czytam o nalewkach , bieżnikowanych itd to mnie blady pot oblatuje.Można kupić używany klosz ,lusterko nawet kawał blachy ale ludzie nie opony , czy Wy wiecie co robicie ???

Nikt o zdrowych zmysłach nie wyrzuca dobrych opon tak jak i w RP tak i na " zachodzie". Czytam posty,że ktoś ma " banana" na ustach licząc jak sporo mniej wydał . POczytajcie o technice i biomechanice opon zimowych na czym to polega i co się z czym " je" wtedy może wyciągniecie właściwe wnioski , jeśli jednak nie to nikomu z użytkowników dróg nie życzę spotkania Was na drodze. Ludziska przecież to wasze bezpieczeństwo , bezpieczeństwo pasażerów - Waszych najbliższych , a także nas wszystkich , użytkowników dróg

Skoro kupujecie Subaru liczycie się z pewnymi kosztami , szczególnie jesli chodzi o spalanie w motorkach benzynowych , wiec doliczcie sobie i ten dyskomfort w postaci ok 1600-2000 PLN i będzie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jak czytam o nalewkach , bieżnikowanych itd to mnie blady pot oblatuje.Można kupić używany klosz ,lusterko nawet kawał blachy ale ludzie nie opony , czy Wy wiecie co robicie ???

Nikt o zdrowych zmysłach nie wyrzuca dobrych opon tak jak i w RP tak i na " zachodzie". Czytam posty,że ktoś ma " banana" na ustach licząc jak sporo mniej wydał . POczytajcie o technice i biomechanice opon zimowych na czym to polega i co się z czym " je" wtedy może wyciągniecie właściwe wnioski , jeśli jednak nie to nikomu z użytkowników dróg nie życzę spotkania Was na drodze. Ludziska przecież to wasze bezpieczeństwo , bezpieczeństwo pasażerów - Waszych najbliższych , a także nas wszystkich , użytkowników dróg

Skoro kupujecie Subaru liczycie się z pewnymi kosztami , szczególnie jesli chodzi o spalanie w motorkach benzynowych , wiec doliczcie sobie i ten dyskomfort w postaci ok 1600-2000 PLN i będzie OK

 

Nie bardzo kumam o co ci chodzi z tym wyrzucaniem dobrych opon. Jak to się ma do nalewek???

Odnoszę wrażenie, że nie za bardzo orientujesz się jak takie opony są produkowane.

Piszesz coś o wyrzucanych oponach... Czyli co? Te firmy, co robią nalewki zbierają po rowach dziurawe, łyse opony i nalewają nową warstwę? :shock: No bo odnoszę wrażenie, że sądzisz, iż z opon w takim stanie produkuje się nalewane.

To nie tak. Biorą zużytą w normalny sposób oponę, sprawdzają jej szczelność, całość kordu, itp. ważne elementy, zdzierają stary bieżnik do właściwej granicy i na jego miejsce nalewają nowy, stosując dokładnie takie same materiały, jak i inne firmy.

Formy bieżnika kupują od producentów markowych opon, takich, które już wyszły z produkcji, choć były swego czasu na topie.

To, co piszesz o własnościach zimówek nijak się ma do nalewek, bo i one - w wersji zimowej - mają inną gumę, lamelki, dodatki, i co tam trzeba, a w wersji letniej inną. Uważasz, że guma w nalewkach jest byle jaka?

Jestem pewien, że gdybyś miał nalewaną zimówkę z bieżnikiem takim samym, na jakim np. jeździłeś 5 lat temu, nawet byś różnicy nie zauważył.

Bo 5 lat temu mogłeś mieć oponę jakiejś super marki z takim bieżnikiem i zachwalałeś ją na forum, a teraz z identycznym, choć nalewanym ta opona będzie "BE".

Wiem, że bieżnik to nie wszystko, bo i skład gumy jest bardzo ważny. Na pewno te nalewane nie mają identycznej gumy, co np. najnowsze GY, no i co z tego?

Do zwyczajnej jazdy i tak są bardzo dobre.

Tak jak pisałem, zajeżdżałem różne opony; Micheliny, Fuldy, GoodYeary, Savy, Dębice, Firestony i inne, i sporo nalewek. Z zasady nie używam chińskich, więc o nich się nie wypowiadam, ale co do tego zestawienia, to mogę powiedzieć, że są pomiędzy nimi niewielkie różnice, choć wśród markowych miałem dużo więcej zawodów, niż wśród nalewek. No bo jak się tu nie wkurzyć, kiedy wydało się na opony kupę kasy a one na mokrym jadą jak po lodzie a wcześniej używane nalewki szły jak taran.

Z nalewkami może być jedynie czasem problem z wyważeniem, ale ja, przeciwnie do innych, nigdy nie miałem problemów z reklamacją. Nie rozumiem jak opona, której się nie da wyważyć może nie zostać uznaną za podlegającą reklamacji. :shock:

Panikujesz co do bezpieczeństwa, ale jak dotąd chyba nikt nie słyszał o wypadku z powodu takich opon, a jeździ tego po Polsce setki tysięcy.

Ja nie jeżdżę po dziadkowemu. Bez względu na rodzaj samochodu jakim jadę na trasie np. 300km zdarzy się najwyżej jeden, a raz na pół roku dwóch, co mnie wyprzedzą, nawet, kiedy jeździłem CC900.

Dzieciaki to nawet liczą, ilu mnie wyprzedziło. Nie jestem z tych wariatów, co to na pasach i podw. ciągłej drą na trzeciego, ale nie oszczędzam auta i opon. Na przejazdach raczej nie zwalniam.

A markowe, co już się wśród znajomych zdarzało, rozlatywały w strzępy w czasie jazdy, np. taką wpadkę miała pewna znana włoska i japońska marka z oponami z najwyższej półki. Rocznie śmigam nie za dużo, bo ok. 60kkm na dwóch autach, ale opon już zajechałem sporo przez 25 lat.

Te nalewane opony też przechodzą testy , homologacje, badania i mają stosowne dopuszczenia i indeksy prędkości.

Oczywiście nie założył bym ich do sportowej jazdy. Ja cały czas piszę o normalnej, czasem dynamicznej eksploatacji.

A tak w ogóle, to pewnie nigdy na takich nie jeździłeś, co? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suberet

 

O tych magicznych 7 stopniach to napisał Sławek1 a nie jak -stwierdzam to z całą stanowczością i żądam sprostowania :D . Tak jak piszesz odczarowanie tego mitu było głośne kilka lat temu łatwo można znaleźć w sieci np. http://www.autocentrum.pl/opony/regula-7-stopni-c-to-marketingowa-bajka/

Wcześniej nie chciało mi się dyskutować ale teraz niesłusznie posądzony o szerzenie zabobonów musiałem zabrać głos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niniejszym uroczyście, wszem i wobec odszczekuję 7 stopniowy zabobon Zbychowi i przyszczekuję go Sławkowi 1

No no nie tak do przodu. Osobiście wolę dłuższą drogę hamowania zimówkami na suchym o 2-3m niż dłuzszą drogę hamowania o 5-10m letnimi na śniegu lub porannej brei posniegowej. Ten test prowadzony w Niemczech ma inny wymiar niż u nas. Tam drogi są w lepszym stanie gdyz są lepiej oczyszczane. Trzeba w końcu przyjąć jakąś temperature krańcową bo przeciez niemozliwe jest precyzyjne przewidzenie pogody oraz wymiana kół/opon u wszystkich w ciągu 1-2 dni. W Szczecinie są zakłady oponiarskie które robią zapisy z tygodniowym wyprzedzeniem. Rekapitulując: nie ma sensu wymienianie opon jak jest ciepło a wymiana opon jak już spadł śnieg może być o ten jeden dzięń za późno. Co kto lubi, zobaczcie ile jest stłuczek po tzw. pierwszym śniegu i w miastach i na trasie. Po tygodniu robi sie spokojniej dlatego ja pozostaję przy tych 7 stopniach i w pamięci dodaję na drogę hamowania 2-3m. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie pogoda nie dopisuje (wiosna idzie) aby obiektywnie wypowiedzieć się nt nowo nabytych GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE 2 ale na mokrym sprawują się ZDECYDOWANIE lepiej od standardowych - również nowych - całorocznych YOKOHAMA GEOLANDER.

 

Tak więc póki co zdecydowanie mogę polecić ww oponkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie cisnienie w zimowych oponach w Foresterze na 16 calowych felgach?

Ja sie stosuje do tablki podanej w samochodzie, czyli 2.0-2.1 atm, ale przy zmianie opon gosc w warsztacie mnie przekonywal, ze powinno byc ok 2.5-2.6 atmosfer w zimowkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie cisnienie w zimowych oponach w Foresterze na 16 calowych felgach?

Ja sie stosuje do tablki podanej w samochodzie, czyli 2.0-2.1 atm, ale przy zmianie opon gosc w warsztacie mnie przekonywal, ze powinno byc ok 2.5-2.6 atmosfer w zimowkach.

 

 

Osobiście zakładam, że inżynierowie Subaru mają nieco większe pojęcie niż pan oponiarz szanowny... Oczywiście wulkanizatorzy stosują analogię do bardziej im znanych cięższych aut osadzonych na 16"... analogię zamiast konkretnej wiedzy...

 

Ważne, żeby mierzyć ciśnienie na poprawnie zestrojonym kompresorze (nie na stacji paliw) i na zimno. Ja pompuję zgodnie z zaleceniami producenta + 0,5 Bara na zimno...

 

Opony: zdecydowałem się na DUNLOP SP WINTER SPORT 3D komplet 2000 zł. z przesyłką.

 

Pozdr!

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zakładam, że inżynierowie Subaru mają nieco większe pojęcie niż pan oponiarz szanowny... Oczywiście wulkanizatorzy stosują analogię do bardziej im znanych cięższych aut osadzonych na 16"... analogię zamiast konkretnej wiedzy...

 

Ważne, żeby mierzyć ciśnienie na poprawnie zestrojonym kompresorze (nie na stacji paliw) i na zimno. Ja pompuję zgodnie z zaleceniami producenta + 0,5 Bara na zimno...

 

Pozdr!

K

Czyli pompujesz do ok. 2.5 bara? Tak mam to rozumiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompujesz do ok. 2.5 bara? Tak mam to rozumiec?

hehe - bzdurę napisałem - sorki - pompuję 2,0 na przód i 1,9 - 2,2 na tył a co do tej połówki to miałem na myśli, że przeciągam o pół "kreski" ze względu na ubytek przy zwalnianiu kompresora...

 

215/60/16 to profil dla forka mohikanina czy bulwara? bulwar nie wychodzil seryjnie na letnich czasem 215/65/16 ??

S-Turbo MY 1999 seryjne ogumienie 215/60 R16 i tego się trzymam

 

Cube, możesz powiedzieć gdzie kupiłeś tak tanio?

http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/358127

 

ja kupiłem w sklepopon.pl generalnie tylko internet, niestety teraz jakieś nierealne terminy oczekiwania... opony są cudne, ale jeszcze nie przeteściłem dokładnie więc wrócę z wnioskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem dość zielony i jeżeli to możliwe prosiłbym o pomoc w doborze opon. Mam Forestera 2005 93kW, oryginalne felgi 15. Posiłkowałem się tym postem i jego uwagami oraz informacją na stronie http://www.samochody.mojeauto.pl/subaru/opony/subaru_forester.html odnośnie rozmiarów opon. Z początku myślałem o Dunlopach SP Winter Sport 3D ale z tego co widzę to jedyny rozmiar jaki znalazłem pasujący tj. 195/65R15 91TL. Jest to rozmiar opisany na ww. stronie jako pasujący więc chciałem się poradzić czy to jest dobry pomysł. Autko jeździ głownie po asfalcie z bardzo sporadycznym lekkim terenem. Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiłkowałem się tym postem i jego uwagami oraz informacją na stronie http://www.samochody.mojeauto.pl/subaru ... ester.html odnośnie rozmiarów opon. Z początku myślałem o Dunlopach SP Winter Sport 3D ale z tego co widzę to jedyny rozmiar jaki znalazłem pasujący tj. 195/65R15 91TL. Jest to rozmiar opisany na ww. stronie jako pasujący więc chciałem się poradzić czy to jest dobry pomysł.

Ten rozmiar to jakaś bzdura. Nie dość że zmniejszasz wtedy prześwit o prawie 17mm i średnicę o 34mm to jeszcze nośność 91 to jakieś nieporozumienie (musiałaby być XL z nośnością 95, ale to i tak bez sensu ze względu na przeswit). Kup standardowe 205/70R15 i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pompuję wg tabelki, dla seryjnego rozmiaru 215/60/16- 2.0 z przodu, 1.9 z tyłu.

Pompuję na stacji benzynowej, ale pomiar kompresora mam zweryfikowany i mu ufam.

 

Ja również tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem dość zielony i jeżeli to możliwe prosiłbym o pomoc w doborze opon. Mam Forestera 2005 93kW, oryginalne felgi 15. Posiłkowałem się tym postem i jego uwagami oraz informacją na stronie http://www.samochody.mojeauto.pl/subaru ... ester.html odnośnie rozmiarów opon. Z początku myślałem o Dunlopach SP Winter Sport 3D ale z tego co widzę to jedyny rozmiar jaki znalazłem pasujący tj. 195/65R15 91TL. Jest to rozmiar opisany na ww. stronie jako pasujący więc chciałem się poradzić czy to jest dobry pomysł. Autko jeździ głownie po asfalcie z bardzo sporadycznym lekkim terenem. Pozdrawiam i z góry dziękuję.

 

http://www.promoopony.pl/5690-zimowe_te ... _t_96.html

 

poszukaj takich - będziesz zadowolony

 

pozdr!

K

 

-- Wt lis 09, 2010 12:46 pm --

 

..no i pierwsze jazdy w ulewie jak się patrzy! zrobione!

 

DUNLOP SP WINTER SPORT 3D

na początek miałem problem z wyważeniem jednej opony... felga prosta jak... no prosta po prostu:) nie spawana a jednak nie chciała się oponka ułożyć... 22 tydzień 2010 produkcja... hmmm ..po dociążeniu wlepką 110 wyszło wreszcie ok ok... więc przejdźmy do wrażeń z jazdy

 

Ciśnienie przód: 2,0

Ciśnienie tył: 2,0

Temperatura powietrza 3,6 C

Temperatura nawierzchni 9 C

Pogoda: ulewny deszcz - bardzo ulewny,

Droga: nowa, równa, zakręciasta,

Prędkości: 90-150 km/h

 

Wrażenia: RE WE LA CJA !!!

Hamowania doskonale. Trzymanie doskonale. Mam porównanie z Contientalami ContiWinterContact 830P i... na pewno nie jest gorzej a może nawet trochę lepiej jeśli chodzi o trakcję

 

Czekam na lód i śnieg i popiszę jeszcze!

Pozdr!

 

-- Wt lis 09, 2010 12:48 pm --

 

..do tego są stosunkowo ciche :)

 

na razie 10/10.... zobaczymy co będzie dalej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...