Igi_666 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Z całorocznych miałem te w Imprezie: http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook ... 0-r16-95-v Mogę je polecić szczególnie na typowo brytyjskie warunki bo w deszczu rewelacja. W zimie całkiem nieźle i pewnie się prowadzą. Radzą sobie całkiem nieźle jak na całoroczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
william7 Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Niestety rozsądek zmusza mnie do zakupu zimówek, Planowałem jeżdzić na GFGodrich letnich z oznaczeniem M+S licząć że dadzą radę a ja będe jeżdził bardzo bardzo ostrożnie. Jednak już na deszczu hamowanie przed światłami skończyło się wjazdem na pasy w asyscie ABS. Mam zamiar wsadzić gumy 195/65 R15 ( fabryczny 205/70 jest za drogi i nie ma ultragrip 7+) Tylko zastanawiam się co wybrać: 1. Goodyear UG 7+ 2. pasztetowo Dębice Frigo 2 3. Barumy polaris 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Niestety rozsądek zmusza mnie do zakupu zimówek, Planowałem jeżdzić na GFGodrich letnich z oznaczeniem M+S licząć że dadzą radę a ja będe jeżdził bardzo bardzo ostrożnie. Jednak już na deszczu hamowanie przed światłami skończyło się wjazdem na pasy w asyscie ABS. Mam zamiar wsadzić gumy 195/65 R15 ( fabryczny 205/70 jest za drogi i nie ma ultragrip 7+) Tylko zastanawiam się co wybrać: 1. Goodyear UG 7+ 2. pasztetowo Dębice Frigo 2 3. Barumy polaris 3 Za GY w za małym rozmiarze zapłącisz około 950zł. Będziesz miał oponę o zbyt małej nośności, mniejszy prześwit, mega przekłąmania licznika itp. Za Barumy Polaris3 4x4 w fabrycznym romiarze zapłącisz w sumie nie tak wiele więcej bo 1200zł kpl i otrzymasz naprawdę przyzwoitą oponę, która w porównaniu do starszego Polaris2 zrobiłą duuuuży krok naprzód. Różnica cenowa raczej nie powalająca i ja bym wybrał seryjny rozmiar, ale zrobisz jak uważasz. A tak na marginesie to obecnie GY produkuje wersje z nr 8 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 ja tam się nie znam, ale barumów bym nie kupił a frigo 2 w głębokich śniegach radzi sobie bardzo dobrze - tak widziałem na testach. no i frigo powinno mieć dobry współczynnik roziar/jakość cena. z drugiej strony skoro wwe to raczej chyba coś bardziej asfaltowego potrzebujesz i na mokro a tu frigo dołuje pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 ja tam się nie znam, ale barumów bym nie kupił a frigo 2 w głębokich śniegach radzi sobie bardzo dobrze - tak widziałem na testach. no i frigo powinno mieć dobry współczynnik roziar/jakość cena. z drugiej strony skoro wwe to raczej chyba coś bardziej asfaltowego potrzebujesz i na mokro a tu frigo dołuje pozdrawiam Frugo nie wystepuje w rozmiarze forkowym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 a coś innego z "polskich"? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
william7 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 tylko barum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Już to kiedyś wklejałem, może się przydać. http://www.oponeo.pl/testy-adac/testy-adac-opon-zimowych pozdrawiam -- 15 paź 2012, 08:47 -- http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2012-2013-w-rozmiarze-205-55-r16-h barum-a nawet nie ma http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2012-2013-w-rozmiarze-215-65-r16-t-suv w najmniejszym rozmiarze jest test barum http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2012-2013-w-rozmiarze-165-70-r14-t Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Ktoś może używał Pirelli Ice&Snow? Teoretycznie pozytywne opinie wyczytałem w necie.. Mogę mieć takie z 2010 roku 215/60/16 z bieżnikiem 6mm za 750 zł. Opłaca się taki zakup? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Ktoś może używał Pirelli Ice&Snow? Teoretycznie pozytywne opinie wyczytałem w necie.. Mogę mieć takie z 2010 roku 215/60/16 z bieżnikiem 6mm za 750 zł. Opłaca się taki zakup? Z bieżnikiem 6mm to zostało Ci realnie 1-1,5 mm jazdy jako opony zimowej i to bez rewelacji w osiągach. Wg mnie zakup nieopłacalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 lukass, poszlo PW :arrow: tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Z bieżnikiem 6mm to zostało Ci realnie 1-1,5 mm jazdy jako opony zimowej i to bez rewelacji w osiągach. Wg mnie zakup nieopłacalny. czytałem. że poniżej 7mm to drastycznie zimówka traci możliwości "zimowe" a ja mogę potwierdzić, że przy 5mm jest już dość ciężko hamować. Wjazdy w subaru to nie był zbyt duży problem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 lukass, AdaSch, dzieki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Z bieżnikiem 6mm to zostało Ci realnie 1-1,5 mm jazdy jako opony zimowej i to bez rewelacji w osiągach. Wg mnie zakup nieopłacalny. czytałem. że poniżej 7mm to drastycznie zimówka traci możliwości "zimowe" a ja mogę potwierdzić, że przy 5mm jest już dość ciężko hamować. Wjazdy w subaru to nie był zbyt duży problem. Pozdrawiam Z tymi 7 to troche przesadziłęś albo pomyliłeś z temperaturą "marketingową" :wink: - nowe w większości mają koło 8-8,5mm. Realnie od 6mm czuć że jest gorzej, a od 4mm jest juz wyjątkowo źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 to takie 2mm jeżeli zostaje w oponach używanych to na ile czasu starcza zanim się zetrą? Przy założeniu głównie miasto/krótka trasa - koło 5tys k w ciągu sezonu zimowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybak Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Czy ktoś używa / podzieli się opinią o Michelin Latitude Alpin? O,takie http://netgum.pl/index.php?id=o2570 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 beren, raczej tylko jeden sezon ale istotne jest też ile lat mają opony.... pewnie ciągle myślisz o tym : "... Mogę mieć takie z 2010 roku 215/60/16 z bieżnikiem 6mm za 750 zł. Opłaca się taki zakup? ..." To jest jakieś 30% ceny przyzwoitej, a może nawet dobrej jakości nowych opon. te nowe, przy opisywanym Przez Ciebie przebiegu starczą na min 5 lat, a te używane raczej tylko na rok ... Ja wolałbym kupić NOWE opony nieco gorszej jakości, niż używane ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Witam, przeanalizowałem trochę materiałów nt. opon zimowych podpartych fachowymi opiniami z branży oponiarskiej . To co poleca mi zaprzyjaźniony zakład do Forka 2,5xt 215/55R17 to na miejscu 1. Dunlop WINTER SP 3D V98 i powiem , że z mojego punktu widzenia ta opona jest optymalna. Pirelki miałem, są trudne do wyważenia, ponoć Nokiany też. Jeszcze polecają Godyear`y Performance UG8 ? Chciałbym zdobyć opinie nt. opon Toyo ???? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Nowe byłyby najlepsze oczywiście ale kwestia kasy A co do rozmiarów to muszą to byc 215/60 (forek N/A) , czy też mogę założyć węższe a wyższe czyli 205/65? Jakie inne dobre kombinacje na zimę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 wczoraj byłem w hipermarkecie i pomierzyłem sobie głębokości bieżników nowych opon. np 205/55r16 frigo 2 ma głębokość 9mm, tyle samo rozmiar 195/65r15 natomiast 185 i węższe miały bieżnik mniejszy aż o 1mm czyli 8mmi mniej. Kupowanie opon 185 z płytszym bieznikiem to wg mnie idiotyzm. Z moich zapisów wynika, że GY UGW3 jako nówka miał 9,1mm w rozmiarze 215/60R16 Pozdrawiam p.s. głębokości mierzone suwmiarką hipermarketową (topex) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 wczoraj byłem w hipermarkecie i pomierzyłem sobie głębokości bieżników nowych opon.np 205/55r16 frigo 2 ma głębokość 9mm, tyle samo rozmiar 195/65r15 natomiast 185 i węższe miały bieżnik mniejszy aż o 1mm czyli 8mmi mniej. Kupowanie opon 185 z płytszym bieznikiem to wg mnie idiotyzm. Z moich zapisów wynika, że GY UGW3 jako nówka miał 9,1mm w rozmiarze 215/60R16 Pozdrawiam p.s. głębokości mierzone suwmiarką hipermarketową (topex) Pozostaje jeszcze jedna kwestia, która wg mnie jest ważniejsza od tego 0,5-1mm głębokości podstawowej, a mianowicie jak głeboko nacięte/wykonane są lamele - bo bywają opony/rozmiary lub tylko konkretne indeksy prędkości gdzie opona ma niby jeszcze 5mm po lamelach zostaje już tylko wspomnienie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 jak głeboko nacięte/wykonane są lamele racja, kiedyś słyszałem, że michelin wyznacza łstd w oponach zimowych no i podobno mieli patent na głębokie lamele -Tak kiedyś zasłyszałem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potforek Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Kupiłem właśnie gumki Dunlop Wintersport M3 (215/60 R16). Moja opinia w temacie będzie dopiero po zimie, ale z wyglądu wyglądają na porządne... hehe Macie jakieś swoje opinie na ich temat? :ciekawski: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 zawsze były w czołówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Kupiłem właśnie gumki Dunlop Wintersport M3 (215/60 R16).Moja opinia w temacie będzie dopiero po zimie, ale z wyglądu wyglądają na porządne... hehe Macie jakieś swoje opinie na ich temat? :ciekawski: Szkoda że ktoś Cię namówił na te opony, bo choć nie są złe, to jest to stara konstrukcja i zostało juz w produkcji tylko kilka rozmiarów tej "wychodzacej" opony, a w gamie Dunlopa są fajniejsze, nowcześniejsze produkty jak 3D i 4D . Za rok, jak np zdecydują o końcu produkcji może być problem z dokupieniem 1 szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się