vonda Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (...) Nokian WR D3 215/60 R16 99 H XL (420 PLN) Vredestein Xtreme Wintrac 215/60 R16 99 H XL (450 PLN) Semperit SPEED - GRIP 2 215/60 R16 99 H XL (470 PLN) Dunlop SP Winter Sport 4D 215/60 R16 99 H XL (520 PLN) Wybierasz wszystkie w wersji wzmocnionej (XL) i o dużej nośności (sporo ponad wymagania/zalecenia Subaru) to świadoma decyzja ? w przypadku opon zimowych chyba nie najlepsza ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Wybierasz wszystkie w wersji wzmocnionej (XL) i o dużej nośności (sporo ponad wymagania/zalecenia Subaru) to świadoma decyzja ? w przypadku opon zimowych chyba nie najlepsza ... XL to już chyba standard w zimówkach w takim rozmiarze, innej opcji nawet nie było! (chińszczyzny nie uwzględniam). Nokiana WR G2 też mam XL i nie widziałem nigdy w tym problemu. chyba lepsza opona o mocniejszej konstrukcji niż zwykła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) Ktoś już kiedyś na forum (chyba nawet w tym wątku ?) tłumaczył/wspominał iż opony wzmocnione mają (siłą rzeczy;-) inną konstrukcję niż te nie wzmocnione co wpływa na twardość/sztywność opony co ma wpływ na przyczepność w zimie ... ale może się mylę ... Ale opony "nie wzmocnione" są na rynku ... sam kupowałem w sierpniu nowy model GoodYear'a UltraGrip 8 Preformance http://www.oponyskle...rformance-61291 Dunlop też takie ma: http://tinyurl.com/a...com/ak45whl edit:/ znalazłem wpis "lukass'a": wpis #235 na stronie: http://www.forum.sub...cnione__st__225 Edytowane 16 Listopada 2012 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 edit:/ znalazłem wpis "lukass'a": wpis #235 na stronie: http://www.forum.sub...cnione__st__225 czytałem, ale zrozumiałem z tego, że w kontekście tego XL chodziło bardziej o opony niskoprofilowe zakładam, że jak w oponeo wywala mi do mojego rozmiaru wszystko w wersji XL, to chyba to już można traktować jako standard... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 cytując kolegę Lukass'a: "w przypadku tego samego modelu z indeksem np 97H i 101V XL ten niższy będzie minimalnie lepszy na sniegu." ps. oponeo nie jest wyznacznikiem standardów ;-) choć faktycznie więcej jest na rynku opon w tym rozmiarze z indeksem 99 niż 95 ( http://www.oponysklep.pl/Produkty/zimowe/osobowe-215-60-r16 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Z tym XL to jest bardzo drobny niuans jezeli chodzi o tą zimowa przyczepność - dla codziennej jazdy niemal bez znaczenia, co innego jak walczymy o każdą setną sekundy Generalnie na zimę jak jest mozliwość i wystarcza to nie ma sesu dopłącać za ten XL. W rozmiarze forkowym (215/60R16) rzeczywistość jest taka że wybór opon nie XL jest niemal zerowy, bo większośc aut korzystających z tego rozmiaru potrzebuje jednak XL w standardzie i producenci wola poszerzać mozliwości sprzedaży do większej liczby aut i robia głównie XL, które zawsze mozna założyc do auta nie wymagającego XL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) Z tym XL to jest bardzo drobny niuans jezeli chodzi o tą zimowa przyczepność - dla codziennej jazdy niemal bez znaczenia, co innego jak walczymy o każdą setną sekundy Generalnie na zimę jak jest mozliwość i wystarcza to nie ma sesu dopłącać za ten XL. W rozmiarze forkowym (215/60R16) rzeczywistość jest taka że wybór opon nie XL jest niemal zerowy, bo większośc aut korzystających z tego rozmiaru potrzebuje jednak XL w standardzie i producenci wola poszerzać mozliwości sprzedaży do większej liczby aut i robia głównie XL, które zawsze mozna założyc do auta nie wymagającego XL. nie przesadzajmy z tym "niemal zerowym" ;-) jeden Hankook, GoodYear, Michelin i 2 modele Dunlopa i to tylko w jednym sklepie to jakiś wybór jest ;-) A przy okazji: - może zdradzisz na czym ten niuans polega ? ;-) Edytowane 16 Listopada 2012 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Z tym XL to jest bardzo drobny niuans jezeli chodzi o tą zimowa przyczepność - dla codziennej jazdy niemal bez znaczenia, co innego jak walczymy o każdą setną sekundy Generalnie na zimę jak jest mozliwość i wystarcza to nie ma sesu dopłącać za ten XL. W rozmiarze forkowym (215/60R16) rzeczywistość jest taka że wybór opon nie XL jest niemal zerowy, bo większośc aut korzystających z tego rozmiaru potrzebuje jednak XL w standardzie i producenci wola poszerzać mozliwości sprzedaży do większej liczby aut i robia głównie XL, które zawsze mozna założyc do auta nie wymagającego XL. nie przesadzajmy z tym "niemal zerowym" ;-) jeden Hankook, GoodYear, Michelin i 2 modele Dunlopa i to tylko w jednym sklepie to jakiś wybór jest ;-) A przy okazji: - może zdradzisz na czym ten niuans polega ? ;-) tu masz rację, wczoraj coś źle popatrzyłem na wynik wyszukiwania i stąd był mój wniosek że jest tylko XL, dzisiaj wyszukałem ponownie i jest też spora oferta bez XL, większość 99H :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Miałem te nokiany w poprzednim aucie. Dawały radę ale w życiu nie porównywalbym ich do opon kolcowanych (uzywalem w 3 autach opon na małych kolcach). Może do miasta i na trasę i na sporadyczne wyjazdy w góry ok. Na codzienną jazdę w górskich warunkach (Wisła właśnie i jej wyższe partie) w mojej ocenie 3+ . Na trasie były ok chociaz hamowanie mogło być lepsze. wysłane z HOX No jasne ze kolcow na sniegu zadna normalna opona nie pobije. Ale z WRd3 jestem naprawde zadowolony, ciche + dobre 3manie na drodze. Na sniegu naprawde fajnie daja rade. Kolcow na sniegu nie pobija, ale na asfalcie pewnie tak W Wiśle wjechalem po swiezym sniegu (w ilosciach sporych) na gore Cienkowa. Gospodarz niewiele nizej i z kijowym podjazdem (ostro po skosie pod gorke) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Wykorzystując przeceny opon zimowych chciałbym zaopatrzyć się w kpl. gum, w których bez obawy zjadę z asfaltu. Forester stoi na fabrycznych 215/60/R16 i w tymże rozmiarze jest dość skromny wybór. Uniroyal 66 za 411zł Yokohama W-Drive za 405zł Contiwintcont TS850 za 412zł Dunlop Winter-Sport 4D to chyba bardziej na asfalt lepiej już z rozmiarem 215/65 R16 : BF Goodrich Winter Slalom KSI za 419zł tylko czy wysokość opony nie wpłynie na "pływanie" w zakrętach :/ Zastanawiam się w tej sytuacji nad kupnem felg 15". Wybór opon jest większy a i ceny korzystniejsze tylko poradźcie czy warto. Jak rozmiar 205/70R15 różni się od seryjnych ? Jak auto zachowuje się na takim profilu ? Tu znalazłem ofertę Bridgestona Blizzak LM80 i DM-V1 poniżej 400zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Ja jeżdżę na BF Goodrich Winterslalom 205/70R15 (w takim rozmiarze miałem zapas w bagażniku, więc się nie zastanawiałem). Nie mam jakoś obaw o wywrotkę na zakręcie albo o zsunięcie opony z felgi. Nie startuję na tym w KJS-ach, a w normalnym użytkowaniu (wyprzedzanie na ekspresówkach przy +130 km/h) nie ma problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Hmm, mam kupić zimówki w rozmiarze letniej dojazdówki ?? W BMW zimą jeżdżę na nie-runflatach mając akumultor zamiast zapasowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jak ma być w śnieg - to bierz 205/70R15 Bridgestone DM-V1 i bedzie Pan zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 ja jeżdżę na Uniroyal MS66+ XL i jestem zadowolony, a auto ma trochę dynamiki przy 250KM i 350nm. Opona nie pływa za bardzo i jest jak na zimówkę w przyzwoitej cenie całkiem OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Hmmm, nie nazwal bym kola zapasowego 205/70R15 z opona Yokohama Geolander letnia dojazdowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Hmmm, nie nazwal bym kola zapasowego 205/70R15 z opona Yokohama Geolander letnia dojazdowka sorki, miałem na myśli koło zapasowe, które i tak różni się bierznikiem w stosunku do zimowych kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 W Fordziaku miałem Uniroyale i byłem z nich super zadowolony, więc zapewne w Forku też w takie sie zaopatrzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) Jak ma być w śnieg - to bierz 205/70R15 Bridgestone DM-V1 i bedzie Pan zadowolony jak sądzisz, oblecą na mokrym czy może być tragedia ? opinie są zadziwiająco korzystne ale wg.nowych norm EU zaledwie "F" na mokrej nawierzchni :/ PS. czeka mnie zatem zakup felg 15'' - Forester MY07 2,0 będzie miał 15x6 1/2J a jaki rozstaw śrub i ET ? Edytowane 29 Marca 2013 przez Mont Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Ja mogę śmiało polecić oponki Yokohama W-Drive w rozmiarze 215/60r16 ;] Na suchym: ładnie cicho przyjemnie i komfortowo, ale też i odpowiednio przyczepnie ;] Na mokrym: ładnie odprowadzają wodę i dobrze zachowują się na przy szybszym wjechaniu w kałuże. Na śniegu: ładnie trzymają w zakrętach. Przy hamowaniu i wszelkich zjazdach bez stresu. W zaspie forek szedł i w końcu stanął w zaspie na wysokości maski (drzwi też nie mogłem otworzyć) i kołami w powietrzu Niskie temperatury: Oponka nie twardnieje i zachowuje się całkowicie normalnie Polecam i wiem że letnich też będę szukaj w tej stajni Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Jak ma być w śnieg - to bierz 205/70R15 Bridgestone DM-V1 i bedzie Pan zadowolony jak sądzisz, oblecą na mokrym czy może być tragedia ? opinie są zadziwiająco korzystne ale wg.nowych norm EU zaledwie "F" na mokrej nawierzchni :/ PS. czeka mnie zatem zakup felg 15'' - Forester MY07 2,0 będzie miał 15x6 1/2J a jaki rozstaw śrub i ET ? Co do opon. Najlepsze zimówki mają klasę hamowania C. klasa D nie występuje w ogóle. Większość zimówek nawet tak uznanych jak Goodyear UG8 wypada w klasach E-F. Niestety dla zimówek wartości sa te same co dla letniaków - a tak sie najzwyczajniej w świecie nie da zrobić dobrej opony zimowej. Jeżeli chodzi o tego Bridgestona - to jest to typowa opona śniegowa, ale daje radę na asfalcie i nawet na mokrym i tak jest o lata świtlne przed chińczykami - co są i na śniegu gówniane i na mokrym. Co do felg - to optymalne i największy wybór będzie z rozmiaru 15x6. Celowałbym w coś z mniejszym od fabrycznego ET - najlepiej z przedziału 35-40. Z oponą 205 nic nie będzie tarło, a zyskasz na wizualnym, ładnym wypełnieniu nadkola. Bardzo przyzwoite nowe felgi kupisz już za około 1200zł/kpl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Obecnie mam zimówkę po poprzednim właścicielu na feldze 16". Zastanawiam się co lepsze do miasta + krótka trasa w góry 15" i węższa oponka czy pozostanie na 16" i klasyczne 215/60/R16 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Co do felg - to optymalne i największy wybór będzie z rozmiaru 15x6. Celowałbym w coś z mniejszym od fabrycznego ET - najlepiej z przedziału 35-40. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Obecnie mam zimówkę po poprzednim właścicielu na feldze 16". Zastanawiam się co lepsze do miasta + krótka trasa w góry 15" i węższa oponka czy pozostanie na 16" i klasyczne 215/60/R16 ?? Ja bym został przy fabrycznym rozmiarze 215/60R16, jak koniecznie chcesz wyższy profil to część osób wybiera rozmiar 215/65R16. Jesli nie planujesz regularnie użytkować forestera w super ciężkich warunkach zimowych lub terenowych to w mojej ocenie zmiana na 15" nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 znacie opony Cooper Weather-Master S/T 2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 znacie opony Cooper Weather-Master S/T 2 ? Bieżnik bardzo podobny do moich BF Goodrich Winterslalom: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się