Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

polecam znakomite opony zimowe (bieżnikowane :!: ) firmy Profil, mieści się gdzieś w Carfitowie, w necie powinny być też dostępne, a szczególnie bieżnik Alpiner - agresywna, głęboka jodełka z mnóstwem lamelek, zdatne do kolcowania, opony z tym bieżnikiem robią niestety chyba tylko do max. rozmiaru 205/65/15, jeździłem poprzednią zimę w S-Turbo, genialna opona za psie pieniądze (130pln/szt z montażem...) :) , opona miękka, o ostrym profilu, trzyma na zakrętach, doskonale odjeżdża, hamuje, na lodzie przykleja się jak przyssawka....i jest doskonale zrobiona, nie wiele trzeba wyważać, poprostu zabija mit o niższości opon bieżnikowanych....zdecydowanie wolę te gumy niż pięcioletnie markowe...chyba Grygo też zjeździł komplet na GTku, może się wypowiedzieć... :)

 

Zdecydowanie potwierdzam.

Przypominam jedynie, że nie są to opony bieżnikowane a nalewane. To ogromna różnica.

Zajechałem kilka kompletów takich opon. W tym jeden w Toyocie Previi 4x4.

Oczywiście trzeba mieć świadomość, do czego się chce używać auta na takich oponach.

Do normalnej eksploatacji w zupełności wystarczają. Wady zdarzają się im jednak nieco częściej, niż w przypadku innych opon, bo jednak jest to nalewka na oponie, która przehulała już swoje kilkadziesiąt tys. km.

Miałem dwie reklamacje z powodu odklejającego się bieżnika. Raz taka opona nijak nie dała się wyważyć.

Jednak ich własności trakcyjne są bez zarzutu. Pamiętam jak kilkanaście lat temu miałem jakieś Micheliny - to była tragedia, a nie opona! Tak więc wysoka cena i marka nie jest oczywistą gwarancją jakości.

Sama świadomość, że ma się komplet dobrych opon za cenę 1,5 opony super marki daje wystarczającą satysfakcję i skutecznie łagodzi ich ewentualne niedomagania.

Profile mają też jedną ciekawą cechę (czy wadę? - nie wiem - dla mnie to zaleta) Z tytułu nadlania na całym obwodzie opony dodatkowej warstwy gumy taka opona jest nieco sztywniejsza. Nawet jak ma połowę ciśnienia, nie widać zbyt wyraźnie, że jest mniej powietrza. Często ze zdziwieniem stwierdzałem, że choć oponka stoi ładnie na asfalcie, to okazywało się, że ma 1,1 bara.

 

A te opony (Profil Alpiner) pojadą w zimie po asfalcie? Suchym/mokrym - czyli nie-śniegu? Czy auto będzie pływać jak pijany meserszmit? Przy normalnej nie szaleńczej jeździe. Bo czasami drogowcom udaje się odśnieżyć drogi albo do jakiś ośnieżonych traktów trzeba po czarnym dojechać (:

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupiłem Bridgestone Blizzak DM-V1 215/65 R16 na felgach Enzo H 16" Polecam !!!! Cena opon i felg prawie taka sama jak samych opon 17" . Opony mimo swojej wysokiej kostki i naprawdę dużej ilości lamelek super trzymają w zakrętach na suchym . Dzisiaj po pierwszej jeździe po śliskim jestem także bardzo zadowolony :) Czekam na śnieg :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi Dezent RE, oponki 215/65 R16 Goodyear Ultragrip 8, teraz to kanapowóz po przesiadce z letnich 17" :)

 

 

Ja kupilem te same oponki. mam pytanko czy boki opon masz idealnie rowne wszedzie? Żadnych wybrzuszeń? Ja na jednej mam jakies wybrzuszenie (pisalem post o tym) i nie wiem czy to wada opony czy strzelilem gdzies. Jutro zamawiam nowa oponke bo sie jezdzic boje. A wyszlo mi to po 4-5 dniach jazdy.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie cisnienie w zimowych oponach w Foresterze na 16 calowych felgach?

Ja sie stosuje do tablki podanej w samochodzie, czyli 2.0-2.1 atm, ale przy zmianie opon gosc w warsztacie mnie przekonywal, ze powinno byc ok 2.5-2.6 atmosfer w zimowkach.

 

 

Osobiście zakładam, że inżynierowie Subaru mają nieco większe pojęcie niż pan oponiarz szanowny (...)

panowie inzynierowie z FHI mieli juz tyle wpadek, ze tak slepo bym im nie ufal :wink: :mrgreen:

 

moje osobiste doswiadczenie z trzema Subarakami pokazuje, ze przy ciut wiekszym cisnieniu niz zalecane wg. instrukcji jezdzi sie fajniej (do tego tyl pompuje do tej samej wartosci, co i przod)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie cisnienie w zimowych oponach w Foresterze na 16 calowych felgach?

Ja sie stosuje do tablki podanej w samochodzie, czyli 2.0-2.1 atm, ale przy zmianie opon gosc w warsztacie mnie przekonywal, ze powinno byc ok 2.5-2.6 atmosfer w zimowkach.

 

 

Osobiście zakładam, że inżynierowie Subaru mają nieco większe pojęcie niż pan oponiarz szanowny (...)

panowie inzynierowie z FHI mieli juz tyle wpadek, ze tak slepo bym im nie ufal :wink: :mrgreen:

 

moje osobiste doswiadczenie z trzema Subarakami pokazuje, ze przy ciut wiekszym cisnieniu niz zalecane wg. instrukcji jezdzi sie fajniej (do tego tyl pompuje do tej samej wartosci, co i przod)

 

 

..trochę już wody upłynęło i zgadzam się z Tobą Gregorius 2,2 przód 2,2 tył na pusto... Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

MICHELIN Pilot Alpin PA2 w rozmiarze 205/65/16" zakupilem 3-4lata temu jak nabylem forka owzem nie jestem mistrzem kierownicy ale jezdze na nich w zime i daja rade na tyle ze zonce do merivy zanabylem takie same scieraja sie nieznacznie i na blocku tez sobie radza, ale ostrzegam ja w zimie jednak jezdze znacznie wolniej niz latem azatem to subiektywna uwaga. moje oczekiwania spelniaja.

 

owszem ultragripy byly oniebo lepsze ale po tym jak wpadajac w dziurke jedna a nastepnie kiedys w druga i natychmiast pojawily sie bable, stwierdzilem trzeba nieco mocniejszych gumek. micheliny dla mnie sa OK.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie cisnienie w zimowych oponach w Foresterze na 16 calowych felgach?

Ja sie stosuje do tablki podanej w samochodzie, czyli 2.0-2.1 atm, ale przy zmianie opon gosc w warsztacie mnie przekonywal, ze powinno byc ok 2.5-2.6 atmosfer w zimowkach.

 

 

Osobiście zakładam, że inżynierowie Subaru mają nieco większe pojęcie niż pan oponiarz szanowny (...)

panowie inzynierowie z FHI mieli juz tyle wpadek, ze tak slepo bym im nie ufal :wink: :mrgreen:

 

moje osobiste doswiadczenie z trzema Subarakami pokazuje, ze przy ciut wiekszym cisnieniu niz zalecane wg. instrukcji jezdzi sie fajniej (do tego tyl pompuje do tej samej wartosci, co i przod)

 

 

..trochę już wody upłynęło i zgadzam się z Tobą Gregorius 2,2 przód 2,2 tył na pusto... Pozdr!

 

Na pusto MY'04 205/70/15 wtłaczam 2,0 na przód i tył, będzie OK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie: Czy do FXT 2003 założę felgę 15" np taką

800px-01-02_Subaru_Forester.jpg

 

i nie będzie nic ocierać o zacisk, nadkole itp z oponami 205/65/R15 ? Czy jednak w nie da rady i tylko przy odpowiedniej feldze czyli takiej : http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=148418&view=unread#unread 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję rady.

Chcę kupić stalowe felgi do mojego Forestera z 2004 roku.

Obecnie jeżdżę na 205/70/15

Znalazłem taką stronkę z takim oto opisem sytuacji ....

 

http://www.inmoto.pl/s,0,4179/subaru-fo ... -2005.html

 

i chciałbym się dowiedzieć czy mogę kupić stalówki w rozmiarze 16 cali ?

Czy muszę coś zmieniać w samym kole ?

Auto jest po wymianie tylnego zawieszenia i podniesione o 2 do 3 centymetrów, przód jest w extra formie.

No i jak już da radę bez przeróbek założyć większą stalówkę to jakie opony polecacie ?

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję rady.

Chcę kupić stalowe felgi do mojego Forestera z 2004 roku.

Obecnie jeżdżę na 205/70/15

Znalazłem taką stronkę z takim oto opisem sytuacji ....

 

http://www.inmoto.pl/s,0,4179/subaru-fo ... -2005.html

 

i chciałbym się dowiedzieć czy mogę kupić stalówki w rozmiarze 16 cali ?

Czy muszę coś zmieniać w samym kole ?

Auto jest po wymianie tylnego zawieszenia i podniesione o 2 do 3 centymetrów, przód jest w extra formie.

No i jak już da radę bez przeróbek założyć większą stalówkę to jakie opony polecacie ?

 

Dziękuję

Do Forestera zamiennikiem z 15 na 16" jest 215/60R16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję rady.

Chcę kupić stalowe felgi do mojego Forestera z 2004 roku.

Obecnie jeżdżę na 205/70/15

Znalazłem taką stronkę z takim oto opisem sytuacji ....

 

http://www.inmoto.pl/s,0,4179/subaru-fo ... -2005.html

 

i chciałbym się dowiedzieć czy mogę kupić stalówki w rozmiarze 16 cali ?

Czy muszę coś zmieniać w samym kole ?

Auto jest po wymianie tylnego zawieszenia i podniesione o 2 do 3 centymetrów, przód jest w extra formie.

No i jak już da radę bez przeróbek założyć większą stalówkę to jakie opony polecacie ?

 

Dziękuję

Do Forestera zamiennikiem z 15 na 16" jest 215/60R16

 

Czyli bez zmiany jakichś dystansów czy innych ansów kupuję felgi 16 cali i opony 215/60 zakładam i jadę tak ????? :?: :idea: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez zmiany jakichś dystansów czy innych ansów kupuję felgi 16 cali i opony 215/60 zakładam i jadę tak ????? :?: :idea: :shock:

Kupujesz felgę 16" OEM lub dedykowaną aftermarketową, opony takie jak napisałem, montujesz i jeździsz 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez zmiany jakichś dystansów czy innych ansów kupuję felgi 16 cali i opony 215/60 zakładam i jadę tak ????? :?: :idea: :shock:

Kupujesz felgę 16" OEM lub dedykowaną aftermarketową, opony takie jak napisałem, montujesz i jeździsz 8)

 

EXTRA !!!

BARDZO CI DZIĘKUJĘ :)

 

POZDRAWIAM :mrgreen:

 

-- 7 gru 2011, o 18:38 --

 

BF Goodrich All Terrain T/A KO - a co sądzicie o takich oponkach ?

Czy ktoś z Was ich używał zima, bo są na lato jak wyczytałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BF Goodrich All Terrain T/A KO - a co sądzicie o takich oponkach ?

Czy ktoś z Was ich używał zima, bo są na lato jak wyczytałem ?

To opona terenowa i pewnie w kopnym miękkim śniegu by jeszcze dała radę, ale na lodzie, ubitym śniegu i błocie pośniegowym na asfalcie będzie kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BF Goodrich All Terrain T/A KO - a co sądzicie o takich oponkach ?

Czy ktoś z Was ich używał zima, bo są na lato jak wyczytałem ?

To opona terenowa i pewnie w kopnym miękkim śniegu by jeszcze dała radę, ale na lodzie, ubitym śniegu i błocie pośniegowym na asfalcie będzie kicha.

 

A jakie byś polecił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie byś polecił ?

Najpierw musisz podjąć decyzję czy 15" czy 16" bo to dwa różne światy (zupełnie inne dostępne modele). Po drugie muszę znać Twoje oczekiwania co do opon - gdzie jeździsz, styl jazdy itp. - bo nie ma jednej najlepszej opony dla wszystkich. Opona to wielki kompromis pomiędzy różnymi warunkami atmosferycznymi i drogowymi, więc trzeba wybrać najlepszą dla konkretnego zastosowania i potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: Czy do FXT 2003 założę felgę 15" np taką

[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/01-02_Subaru_Forester.jpg/800px-01-02_Subaru_Forester.jpg ]

 

i nie będzie nic ocierać o zacisk, nadkole itp z oponami 205/65/R15 ?

 

Felgi z tego zdjęcia występują w 2 wariantach. Jedne pasują do FXT a drugie tylko do FNA (nowa nomenklatura? (; ) Z wyglądu niczym się nie różnią ale po dokładnym zbadaniu jest różnica od środka felgi w postaci tłoczonego rantu który ociera o zacisk w feldze która jest z FNA. W wersji która wchodzi na FXT rant jest przesunięty bardzie w stronę "na zewnątrz". Nadziałem się już tak. Na szczęście kolega ma FNA i wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BF Goodrich All Terrain T/A KO - a co sądzicie o takich oponkach ?

Czy ktoś z Was ich używał zima, bo są na lato jak wyczytałem ?

 

Tak jak napisał Ci lukass, zależy czego oczekujesz od opony. Jeśli mieszkasz gdzieś, gdzie nie odśnieżają, to może być konieczna, ale w większości przypadków zwykła zimówka będzie lepsza. Jeśli nie robisz tras, tylko tak jak ja głownie po mieście, nie lubisz odśnieżać przed garażem itp., to najwyżej celuj w opony "zimowe do aut 4x4" - np. BF Goodrich Winterslalom - wkleiłem ich zdjęcie na poprzedniej stronie wątku. Ale należy mieć świadomość, że taka opona zapewni gorszą stabilność na asfalcie przy większych prędkościach (auto pływa). Coś za coś.

 

-- 8 gru 2011, o 11:26 --

 

cypkenzie, dokładnie o to samo pytałeś się rok temu. Na czym przejeździłeś ostatnią zimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po przygodach z różnymi oponami... Wracam do seryjnego rozmiaru opony z forka 215/55/17 tylko że na zime :D

 

lukass, dzięki raz jeszcze za pomoc w wyborze rozmiaru oponu do felgi

 

i teraz pytanko jakie oponki polecacie na zime do forka, czekam na propozycje z orientacyjnymi cenami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem te same oponki. mam pytanko czy boki opon masz idealnie rowne wszedzie? Żadnych wybrzuszeń? Ja na jednej mam jakies wybrzuszenie (pisalem post o tym) i nie wiem czy to wada opony czy strzelilem gdzies. Jutro zamawiam nowa oponke bo sie jezdzic boje. A wyszlo mi to po 4-5 dniach jazdy.

 

Odnośnie opon 215/65R16 Goodyear Ultragrip 8

Moje oponki żadnych wybrzuszeń nie posiadają, boki jeśli mogę tak powiedzieć są równe, pierwszy sezon nahulane około 4000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...