Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

z Pirelli tak właśnie jest - dobre są na początku przez rok, dwa, potem twardnieją i robią się śliskie ... (bieżnik jest jeszce ok - tak ~6mm)

I na zachodzie właśnie dlatego stosuje się zasadę, że opony zimowe (mimo dobrego stanu bieżnika) z powodu stwardnienia gumy wymienia się po 4 latach. Wtedy trafiają na wschód i tu są kupowane po 50-100 PLN.

Na bieznikowanych jeździłem tylko wtedy gdy nie mogłem nabyć normalnych opon (były takie czasy) a teraz no cóż zawsze są chętni do nadstawiania własnej D.. za małą kasę. Szkoda tylko tych niewinnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kupiłem forestera na zimówkach 195/65 15, (śmiesznie małe kółeczka) :P , może ktoś podpowie jakie ciśnienie przód/tył w tym przypadku? napompowałem wszystkie po 2,2 , dane z drzwi forka odnoszą się do innych rozmiarów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w zeszłym roku Forysia z zimówkami Goodyear Eagle UG GW3 w fabrycznym rozmiarze 215 60/16, produkcja 1309 czyli marzec/kwiecień 2009. Tak więc jest to maksymalnie ich trzeci sezon. Założyłem w listopadzie i dopóki mieliśmy ciepłą jesienną zimę to było OK. Jednak teraz cienka warstwa śniegu - a ja nie mogę wcelować w bramę/uliczkę/wjazd na parking. Ruszanie na śniegu z 2krpm powoduje uślizg wszystkich kół i wywalanie tyłu w przypadkową stronę, zakręty auto bierze bokami (ja wcale nie chcę) i nie chce hamować na prostym. Krótko mówiąc załamka. Opony wyglądają na nowe, mają masę bieżnika (nie mierzyłem ale z 7mm co najmniej) , gdzieniegdzie są jeszcze te cycki, co to oponki je mają jak są nowe. Czy ktoś zna te opony i mógłby potwierdzić takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Goodriche Winter Slalom z 2009 albo 2010 195/70/15... i mam podobne przeżycia. O mokrym asfacie już nie wspomnę :|

I jak kupowałem od kumpla auto to mnie ostrzegł, żebym nie popełnił błędu i więcej tych opon nie kupował.

 

Natomiast w Volvo mam założone Vredestein Snow track III... 205/55/16i tu złego słowa nie mogę powiedzieć. po prostu rewelka, tylko tam FWD z całą elektroniką wspomagającą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Vredestein Snow Track III mam założone na Forku 2,0X i mimo braku elektroniki wspomagającej opona sprawuje się rewelacyjnie.

Gdyby nie reduktor :mrgreen: bardzo trudno byłoby zerwać przyczepność na śniegu, czy mokrym(oczywiście mówię o cywilnej jeździe).

I myślę, Vonda, ze Twoje problemy biorą się głównie z nadmiaru mocy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKWARO wyżej pisał na temat jaką to wielka przewagę maja wysokiej klasy drogie opony nad bieżnikowanymi.

Bzdura kompletna miałem nowiutkie Vredestein Snow Track który w testach ADAC zajmowały prze kilka lat czołowa lokatę i ani trochę nie są lepsze od bieżnikowanych wręcz przeciwnie nawet powiedział bym ze gorsze

 

 

OOO, dopiero teraz to zauważyłem ;-) Powyżej pisałem o konkretnych modelach, które znam. Vredesteinów nie znam - może i są do kitu :P

 

BTW, obecnie testuję Bridgestone Blizzak LM25, bardzo ciężko wyczuć granicę utraty przyczepności, na ubitym i wyślizganym śniegu lata jak głupia. Za to bardzo dobrze jechała w błocie pośniegowym. Na 90% na przyszłą zimę będę kupował coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

I myślę, Vonda, ze Twoje problemy biorą się głównie z nadmiaru mocy :wink:

 

no kurcze ... śnieg teraz łatwiej "dostępny" na drogach i dalej obserwacje mam podobne- stareńka Astrą czuje się pewniej na ośnieżonym zakręcie niz Forkiem - w Subaru po prostu nie czuję kiedy stracę przyczepność i tył mi wyjedzie - zacząłem wolniej brać zakręty w Foresterze ;-) niz w Astrze z 1996r. a nie po to go kupowałem ;-(

Jedno jest pewne: na następną zimę zmieniam opony - tylko na co ?

GoodYeary UltraGrip które tak mi się dobrze sprawują w Astrze, ani w wersji 7 ani 8 nie występuje w tym rozmiarze ... a o Goodyear Eagle UG GW3 które są w tej rozmiarówce już się tu niepochlebnie wypowiadano ...

Może Dunlop SP Winter Sport 4D ? albo Continental ContiWinterContact TS830 P ?

 

ja Vredestein Snow Track III mam założone na Forku 2,0X i mimo braku elektroniki wspomagającej opona sprawuje się rewelacyjnie.

Gdyby nie reduktor bardzo trudno byłoby zerwać przyczepność na śniegu, czy mokrym(oczywiście mówię o cywilnej jeździe).:wink:

Ze startem nie mam problemu nawet na obecnych oponach - przyspiesza bez praktycznie żadnego poślizgu ... tylko te zakręty ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GoodYeary Ultra Grip 7 drugą zimę, tyle że małe trochę (195/65/15) Spisują się świetnie. Testuję stałe zakręty, z których na letnich mnie wyrzucało, a te trzymają elegancko.

Ale przynajmniej spalanie mam o litr mniejsze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GoodYeary Ultra Grip 7 drugą zimę, tyle że małe trochę (195/65/15) Spisują się świetnie.(...) :wink:

 

A co by było gdyby założyć opony Goodyear Ultra Grip 8 215/65 R16 98 H - są o 17,6mm "większe" niż moje letnie 215/55 R17 i 21,5 mm większe niż zimowe 215/60 R16 ... weszły by ? (to tylko ~1cm promienia więcej) czy coś mogłoby ocierać? Jakieś inne ew. problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupcie sobie MarkGumy i nie będziecie mieć problemu z trafianiem w bramę a i kupę kasy w kieszeni :)

Vredestein Snow Track to faktycznie świetne opony ale już cena dużo wyższa

kubabb, zaraz cię zjedzą :mrgreen:

 

A smacznego :) Trochę aut w swoim życiu miałem i też kiedyś ostrożnie podchodziłem do opon bieżnikowanych. Moze na letnie bieżniki bym się nie zdecydował zw na większe prędkości miał bym stracha. Ale zaryzykowałem kupując zimowe mark gumy i kompletnie decyzji nie żałuje opona na 10+. Pracuje w Szczyrku wiec śniegu mam w nadmiarze.

Tak jak pisałem na Vredestein Snow Track (holenderski producent opon) jeździłem i kupiłem je zw na super wyniki w ADAC to dobre kapcie wręcz bardzo dobre i mogę je śmiało polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o Continental ContiCrossContact LX 205/70 R15. W drodze selekcji lato/zima wybrałem je, ale może ktoś ma jakieś sugestie na wielosezonową oponę w tym rozmiarze :idea::D .

To opona letnia przeznaczona do pojazdów 4x4 do jazdy po asfalcie i w lekkim terenie - stąd oznaczenie M+S. Natomiast jej włąściwości zimowe są delikatnie mówiąc dyskusyjne :wink: - na lodzie i ubitym śniegu możesz mieć spore problemy z trafieniem w drogę, szczególnie przy takich mrozach jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie M+S wg tego producenta na oponie oznacza:http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automobile/themes/car-tires/winter-tires/markings/markings_en.html

Napisałeś :?: :shock: :To opona letnia przeznaczona do pojazdów 4x4 do jazdy po asfalcie i w lekkim terenie - stąd oznaczenie M+S.

M+S nie oznacza, że opona służy do jazdy po asfalcie i i w lekkim terenie.Wiem, że nie ma zarazem dobrych opon na lato i zimę ale może są dobre opony, które byłyby ok na te dwie pory roku. Np. miałem oponę Bridgestone dueller H/T 684 i na lato była super a w zimie dawała radę (nawet dawałem jej wycisk na starym krakowskim lotnisku zimą i było dobrze) jednak cena za sztukę jest wysoka w stosunku do tej Continentalki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie M+S wg tego producenta na oponie oznacza:http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automobile/themes/car-tires/winter-tires/markings/markings_en.html

Napisałeś :?: :shock: :To opona letnia przeznaczona do pojazdów 4x4 do jazdy po asfalcie i w lekkim terenie - stąd oznaczenie M+S.

M+S nie oznacza, że opona służy do jazdy po asfalcie i i w lekkim terenie.Wiem, że nie ma zarazem dobrych opon na lato i zimę ale może są dobre opony, które byłyby ok na te dwie pory roku. Np. miałem oponę Bridgestone dueller H/T 684 i na lato była super a w zimie dawała radę (nawet dawałem jej wycisk na starym krakowskim lotnisku zimą i było dobrze) jednak cena za sztukę jest wysoka w stosunku do tej Continentalki. :)

Ja dobrze wiem co oznacza M+S - jednakże w tym przypadku głownie i tylko w bardzo delikatnym znaczeniu może mieć zastosowanie słowo "mud". Właściwości zimowych sprawdzać nie polecam :wink: . Zdziwiłbyś sie jakbyś zobaczył znaczek M+S umieszczony na niektórych oponach tylko po to żeby mieć homologacje w USA, a ich używania w zimie nie poleciłbym nawet wrogowi. Zresztą wystarczy na youtube obejrzeć parę filmików z ataków zimy w USA i ich wielką wiarę w opony ze znaczkiem M+S :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką oponę byś wskazał, którą można by używać zarówno w zimie jak i w lecie. Tylko nie rozważajmy, że opona wielosezonowa nie istnieje, że najlepiej kupić osobno na zimę i lato, lub, że te wszystkie oznaczenia na oponie to tylko kwestia marketingowa. Może znasz jakiś model z doświadczenia, gdzieś słyszałeś od kogoś, ktoś poleca. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką oponę byś wskazał, którą można by używać zarówno w zimie jak i w lecie. Tylko nie rozważajmy, że opona wielosezonowa nie istnieje, że najlepiej kupić osobno na zimę i lato, lub, że te wszystkie oznaczenia na oponie to tylko kwestia marketingowa. Może znasz jakiś model z doświadczenia, gdzieś słyszałeś od kogoś, ktoś poleca. :wink:

Pomijając fakt, że nie stosowanie zimówek w Forku uważam za kastrację jego najlepszych cech to jeżeli ma być to opona całoroczna to taka którą producent wprost określa jako całoroczną, a nie letnią 4x4 ze znaczkiem M+S. Niestety w rozmiarze 205/70R15 wyboru za bardzo nie ma i jedyną godną uwagi wydaje sie być Vredestein Quatrac3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą kastracją :oops: najlepszych cech to trochę przesadziłeś no chyba, że masz na myśli jej odmianę chemiczną :shock: ale ja takich ciągot do swego auta nie mam :roll:. Prawda chyba jest taka, że na zimę zimówki a na lato letnie i nie ma co się chyba zastanawiać nad wielosezonowymi. Dzięki za wskazówki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką oponę byś wskazał, którą można by używać zarówno w zimie jak i w lecie

Za taki tekst w Polsce i na tym Forum to dałbym Ci bana. :!: W Anglii to może tak ale już w Niemczech za używanie takich opon w czasie warunków zimowych to mandat + samochód obligatoryjnie na lawetę i na parking do serwisu - trochę drogo ale sensownie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteś na tym forum :?: Wielosezonówki - to temat jak widzę bardzo drażliwy. Troszkę odwagi albo banujesz albo podajesz jakieś rozwiązanie- oczywiście jak chcesz. Przecież nie wezmę jutro mamie pieniędzy i nie kupie tego co mi wskarzesz.Temat jest luźny a przede wszystkim teoretyczny - pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony wielosezonowe OK ale nie w kraju gdzie są temperatury od +35 do -35 . Nawet jeżeli to teoria to jest to zbyt głupie żeby to rozważać . Jak nie mam kasy to kupuję dobre używki letnie i zimowe po ca 50-75 PLN i jest to jakieś rozwiazanie no ale co kto lubi. Jedni uczą się na cudzych błędach a inni są bardziej ambitni i wola na swoich. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...