GREGG Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 A powaznie, czy przy takiej cenie instalacja tych swiatel ma jakiekolwiek uzasadnienie ekonomiczne? Ekonomicznie nie ma żadnego uzasadnienia. Żarówka ksenonowa ma kilkukrotnie większą trwałość od halogenowej, tj. około 2000 godzin, co przekład się na około 100 000 - 150 000 km (w zależności od charakteru jazdy). Ponadto zużywa około 30% mniej energii (~35W), co w efekcie powoduje wzrost zużycia paliwa tylko o około 1%. W raporcie Daytime Running Lights, Final Report podano, że średni roczny koszt jazdy na światłach w dzień wynosi 5 EURO rocznie. Jeżeli jest nawet kilkukrotnie większy, to i tak inwestycja jest nieopłacalna. może jak ktoś jeździ dużo po mieście i ciągle gasi / włącza światła, to inwestycja w dzienne ma pewien sens ekonomiczny (ksenon się dużo szybciej w takich warunkach zużyje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 może jak ktoś jeździ dużo po mieście i ciągle gasi / włącza światła, to inwestycja w dzienne ma pewien sens ekonomiczny (ksenon się dużo szybciej w takich warunkach zużyje) ja założyłem zwykłe, niededykowane dzienne LEDy za 400 zł i mam spokój :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Dobrą alternatywą wydaje się być moduł świateł dziennych oferowany także przez ASO. Cena z montażem to mniej niż połowa tych dyskotekowych listewek. Szczegóły można znaleźć w tym wątku w dziale Forum techniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Pawliczak Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Swiatła do jazdy dziennej Outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Do ciemnego OBK będą pasować . Już są dostępne w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Pawliczak Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Tak są już w Centrum Dystrybucji Części Zamiennych w Łodzi. Światła można zamawiać u Dealerów a od jutra w Sklepie Internetowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Znana jest już cena + montaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Pawliczak Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Cenę podawałem wcześniej... 1660 zł - o koszt montażu proszę pytac Dealera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Tak są już w Centrum Dystrybucji Części Zamiennych w Łodzi. Światła można zamawiać u Dealerów a od jutra w Sklepie Internetowym. Nie widać w sklepie, alby się pojawiło rozumiem że będzie wkrótce dostępne. W każdym razie prośba o info na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sklepik Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Dobi1972, w sklepie pojawiły się w piątek :arrow: Link do Sklepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugipl Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 witam Właśnie udało mi się zainstalować moduł świateł dziennych do OUTBACKA MY07. Mam bixenony ale to nie był problem. Więcej szczegółów zamieszczę - jeżeli będzie zainteresowanie. Dodam, że koszt nie przekroczył 200zł i nie ma ingerencji w klosze czy żarówki. Po prostu żarówki świateł długich są wykorzystane. W skład wchodzi - moduł - 2 przekaźniki typ 561 - 2 diody prostownicze jutro dodam zdjęcia auta Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Mam bixenony były jakiś wersje OBK z biksenonami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Nie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugipl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 jak nie?? SPRAWDŹCIE KATALOGI CHOCIAŻBY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 gugipl - outback 07 miał tylko xenony - a światła długie obsługiwane wyłącznie przez tradycyjną żarówkę + xenony ze światłami mijania, bo nie miały ruchomej przesłony do długich jak bixenony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 gugipl - outback 07 miał tylko xenony - a światła długie obsługiwane wyłącznie przez tradycyjną żarówkę + xenony ze światłami mijania, bo nie miały ruchomej przesłony do długich jak bixenony. True Mam Legacy 08 i jest jak mówi siekla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Outback 07-09 wyposażony był w bixenony. Proponuję podjechac pod ścianę i poobserowac strumien światła kierowany przez soczewkę Z kartką papieru też da radę, tylko kogoś do pomocy trzeba. Faktem jest, że żarówka H4 służy jako tzw. "doświetlająca' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugipl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 ta żarówka to nawet nie H4 tylko HB3. Pracę przesłony widać dokładnie jak się włączy światła bez odpalenia silnika... po paru minutach jużsię nie odpali;) ale przesłony widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 hmm, to ciekawostka - outbacki z którymi miałem do czynienia nie wykazywały działania bixenonów. Po sprawdzeniu widzę, że wersje 3.0 miały rzeczywiście bixenon. Mój błąd Pracę przesłony jest słychać. Zarówka tradycyjna - jest nie tyle doswietlająca w bixenonie, co służy do obsługi świateł /mrugnięcia itp./ - bo działa szybciej niż rozpali się żarnik xenonowy. Gugipl - czekamy na fotki z prac. Myślę nad takim rozwiązaniem jak u Ciebie w innym aucie, więc chętnie skorzystam z przetartej ścieżki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugipl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 dziś wstawię zdjęcia ale niestety nie mam robionych w trakcie prac. Jest to jednak prosty zabieg dla kogoś mającego pojęcie to przysłowiowa bułka z mielonką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Szanowna Dyrekcjo, czy jest może w planach gadżecik w postaci LED-owych świateł do jazdy dziennej do Legacy? Coś takiego jak do Outbacka.Ten modół na halogeny jakoś mi nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Szanowna Dyrekcjo, czy jest może w planach gadżecik w postaci LED-owych świateł do jazdy dziennej do Legacy? Coś takiego jak do Outbacka.Ten modół na halogeny jakoś mi nie pasuje. nie można adoptować do Legacy ? Pewnie różnice są kosmetyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Szanowna Dyrekcjo, czy jest może w planach gadżecik w postaci LED-owych świateł do jazdy dziennej do Legacy? Coś takiego jak do Outbacka.Ten modół na halogeny jakoś mi nie pasuje. nie można adoptować do Legacy ? Pewnie różnice są kosmetyczne. szczerze to nie wiem,ale chyba jakimiś detalami to sie różni.Temat jest, trzeba sprawdzić. Rozumiem że skoro nie było odpowiedzi Dyrekcji w tak błahej sprawie to pozostaje moduł,który niestety mi jakoś nie leży. Nie rozumiem,do outbacka można do legacy zabrakło mocy przerobowych,lub skończył sie budżet rozwojowy.Szkoda. Edytowane 21 Stycznia 2013 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Moduł jest bardzo dobrym rozwiązaniem, mimo wysokiej ceny montażu w ASO. Nie trzeba niczego ciąć, malować itp., a samochód wygląda bardzo ładnie (przynajmniej wg mnie). Nie ma się czego bać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się