Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji prania tapicerki w Specu taka niespodzianka w słupkach A - pomimo braku oznaczeń kryją się tam airbagi. Wychodzi na to, że w moim z roku 2004 jest 10 poduszek.
Uważajcie przy np przeciąganiu mikrofonu w tej okolicy. b415d8e94aac9fed7e36a9abaf802f74.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10? 
U mnie jest 8, dwie standardowo z przodu, dwie w przednich fotelach, dwie kurtyny przód i dwie kurtyny tył 
Ja myślałem, że są w słupkach B i C tam gdzie oznaczenia SRS. Okazuje się jednak, że są też ładunki w słupkach A - oznaczeń tam nie ma.

Odchyl osłonę i sprawdź, może też masz.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

dwie kurtyny przód i dwie kurtyny tył 

Zgodnie z tym schematem jedna kurtyna na stronę. Co łącznie daje 6 poduszek na samochód.
https://www.subaru.pl/kartyratownicze.html

W słupku A jest żółty plastik (mikrofon demontowałem), ale jak na moje oko on tylko trzyma koniec kurtyny. 

Jak już jesteśmy w temacie bezpieczeństwa, nie zaszkodzi wydrukować taką kartkę https://kartyratownicze.pl/ i wozić ze sobą.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zgodnie z tym schematem jedna kurtyna na stronę. Co łącznie daje 6 poduszek na samochód.
https://www.subaru.pl/kartyratownicze.html

W słupku A jest żółty plastik (mikrofon demontowałem), ale jak na moje oko on tylko trzyma koniec kurtyny. 

Jak już jesteśmy w temacie bezpieczeństwa, nie zaszkodzi wydrukować taką kartkę https://kartyratownicze.pl/ i wozić ze sobą.
Czyli tak naprawdę kurtyna ciągnie się od przodu do tyłu auta wg tego co piszesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Pewnie część Was już zmierzała się z zadaniem czyszczenia przepustnicy. ja zmieniłem akumulator i po podłączeniu nowego auto potrafi gasnąć na niskich obrotach. Zamierzam powalczyć z wyczyszczeniem przepustnicy bo ją typuje jako winowajcę. Macie jakieś sugestie/porady na co zwracać uwagę przy wykręcaniu i czyszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpięciu aku odpal i zostaw na wolnych obrotach aż się zagrzeje i wszystko powinno wrócić do normy. U siebie też tak mam, za każdym razem jak odepnę i podłącze znowu aku, potrafi gasnąć np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, denerwujące. Chyba po prostu ECU musi sobie poustawiać wszystko.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, raci napisał:

Po podpięciu aku odpal i zostaw na wolnych obrotach aż się zagrzeje i wszystko powinno wrócić do normy. U siebie też tak mam, za każdym razem jak odepnę i podłącze znowu aku, potrafi gasnąć np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, denerwujące. Chyba po prostu ECU musi sobie poustawiać wszystko.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
 

 

próbowałem niestety to samo.... przejechałem też później dłuższy odcinek i nic. Ciągle ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa, bo to duży zbieg okoliczności, żeby się coś porobiło z przepustnicą akurat kiedy wymieniłeś aku. Przed weekendem odpinałem aku, niestety nie miałem czasu na czekanie aż mi się na wolnych zagrzeje, przejeździłem z takim przygasającym cały weekend (jakieś 300km) i dalej przygasał. Wczoraj odpiąłem znowu aku i po podpięciu zostawiłem aż się zagrzał, wszystko jest teraz ok.

Niestety w serwisówce nie widzę opisu takiej procedury, nie wiem nawet jak powinna wyglądać, ale u mnie działa, zresztą w MTSie też często widzę, jak jakaś Subaryna stoi na zewnątrz odpalona, także chyba jakaś taka procedura istnieje.

A jeszcze jedno, jak próbowałeś zostawić go na wolnych do zagrzania, to już po jakiejś jeździe, czy zaraz po podłączeniu akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, raci napisał:

Ciekawa sprawa, bo to duży zbieg okoliczności, żeby się coś porobiło z przepustnicą akurat kiedy wymieniłeś aku. Przed weekendem odpinałem aku, niestety nie miałem czasu na czekanie aż mi się na wolnych zagrzeje, przejeździłem z takim przygasającym cały weekend (jakieś 300km) i dalej przygasał. Wczoraj odpiąłem znowu aku i po podpięciu zostawiłem aż się zagrzał, wszystko jest teraz ok.

Niestety w serwisówce nie widzę opisu takiej procedury, nie wiem nawet jak powinna wyglądać, ale u mnie działa, zresztą w MTSie też często widzę, jak jakaś Subaryna stoi na zewnątrz odpalona, także chyba jakaś taka procedura istnieje.

A jeszcze jedno, jak próbowałeś zostawić go na wolnych do zagrzania, to już po jakiejś jeździe, czy zaraz po podłączeniu akumulatora?

po krótkiej jeździe, do garażu wjechałem. Może to być rzeczywiście. Spróbuje jeszcze raz dzisiaj, może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura wyglada w skrócie tak:

1. Wylaczamy klime, swiatla, radio itd (wszystko co czerpie prad).

2.Odłączamy aku na 30min,

3. Podlaczamy aku.

4. Przekrecamy kluczyk w pozycje ON (nie odpalamy auta, tylko wskazniki) czekamy 10-15 sekund.

5. Przekrecamy kluczyk o pozycje dalej- odpalamy auto na 10min (nie dotykamy gazu).

6. Gasimy silnik (kluczyk zostawiamy w pozycji OFF na przynajmniej 20s).

7. Powtarzamy kroki od 4 do 6 (tym razem wystarczy odpalic na min 5min w kroku 5ym).

8. Odpalamy i jedziemy B)

 

  • Super! 3
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, R4RE napisał:

Procedura wyglada w skrócie tak:

1. Wylaczamy klime, swiatla, radio itd (wszystko co czerpie prad).

2.Odłączamy aku na 30min,

3. Podlaczamy aku.

4. Przekrecamy kluczyk w pozycje ON (nie odpalamy auta, tylko wskazniki) czekamy 10-15 sekund.

5. Przekrecamy kluczyk o pozycje dalej- odpalamy auto na 10min (nie dotykamy gazu).

6. Gasimy silnik (kluczyk zostawiamy w pozycji OFF na przynajmniej 20s).

7. Powtarzamy kroki od 4 do 6 (tym razem wystarczy odpalic na min 5min w kroku 5ym).

8. Odpalamy i jedziemy B)

 

dzięki, spróbuje dziś zgodnie z procedurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, andrzej080985 napisał:

Spróbowałem, problem z za niskimi obrotami ustał. Niemniej zauważyłem że lekko faluje na niski obrotach po zagrzaniu . Szukam problemu czy ten typ ma ?

 

U mnie nic normalnie nie faluje. Raz falowało jak była nieszczelność w dolocie - małe pęknięcie przez które powietrze dostawało się już za przepływką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...