Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Mi wydaje się, że w odniesieniu do wyjściowych opon 215/45/17 rozmiar opony 225/40/18 jest mniej komfortowy a bardziej sportowy. Różnica w wysokości ścianki opony to 97 mm do 89 mm. Prawda, ze to bardziej popularne a także tańsze opony ale jeszcze mniej komfortowe. Opona 215/45/18 ma wysokość ścianki 97 mm. Tutaj możesz sobie porównywać https://tiresize.com/comparison/

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi rozmiarami opon to możecie snuć domysły chyba że podacie konkretne modele bo co producent a czasami model to szerokość 225 nie jest równa 225 a z wysokościami bywa podobnie
W subaru miałem federale 225/55 a były szersze niż dunlopy, teraz w busie mam michelin liatutude cross 235/55/18 i są szersze od 235/60/18 a wusokość mają tą samą.
Także co kraj to obyczaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kudlatypawelek napisał:

Mi sie wydaje, że ET48 w Rotach mieści złote Brembo. Może ktoś to potwierdzić?

poza ET w tym temacie decydujący jest jeszcze kształt ramion felg, trudno to jednoznacznie określić. Jest gdzieś wątek o tym które felgi obejmują Brembo (dla przykładu Rota Formula przy ET48 i szerokości 8 cali radzi sobie z Brembo, Rota Boost już np nie)

Edytowane przez R4RE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Bartosz-B napisał:

z tymi rozmiarami opon to możecie snuć domysły chyba że podacie konkretne modele bo co producent a czasami model to szerokość 225 nie jest równa 225 a z wysokościami bywa podobnie
W subaru miałem federale 225/55 a były szersze niż dunlopy, teraz w busie mam michelin liatutude cross 235/55/18 i są szersze od 235/60/18 a wusokość mają tą samą.
Także co kraj to obyczaj ;)

 

Zgodzę się w 100%. 

Miałem 225 40 18 Pirelli P Zero Nero, które mi obcierały lekko z tyłu z dystansami 15mm (felga Prodrive GT1 ET53).

Zmieniłem na 225 40 18 Pirelli P Zero Rosso i zero problemów. Ten sam producent, ten sam rozmiar a opona innaczej siada na feldze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała errata bo ktoś później znajdzie moje wpisy i będzie w błędzie:

Rota DPT : nie ma 18 x 8.0  +48  5h x 100

jest tylko 17 x 8.0  +48  5h x 100

 

 

jest natomiast (podobna):
 

Rota GR-A w rozmiarze: 18 x 7.5   +48   5h x 100 czyli chyba idealnie pod Legacy. 

Edytowane przez Tinuviel
GR-A a nie GT-A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tinuviel napisał:

Rota GT-A w rozmiarze: 18 x 7.5   +48   5h x 100 czyli chyba idealnie pod Legacy. 

mówisz o GR-A?  w tym rozmiarze to ona nawet nie tyle że idealna do Legacy a jeszcze wchodzi na Brembo B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, R4RE napisał:

mówisz o GR-A?  w tym rozmiarze to ona nawet nie tyle że idealna do Legacy a jeszcze wchodzi na Brembo B)

 

tak. Idealnie, jak mi w końcu strzeli uszczelka i wrzucę kompresor to będzie gdzie hamulce wsadzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Herostrates napisał:

Mi wydaje się, że w odniesieniu do wyjściowych opon 215/45/17 rozmiar opony 225/40/18 jest mniej komfortowy a bardziej sportowy. Różnica w wysokości ścianki opony to 97 mm do 89 mm. Prawda, ze to bardziej popularne a także tańsze opony ale jeszcze mniej komfortowe. Opona 215/45/18 ma wysokość ścianki 97 mm. Tutaj możesz sobie porównywać https://tiresize.com/comparison/

co do kalkulatorów to polecałbym bardziej ten: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=225&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=8&offset2=48

uwzględnia szerokość felgi na której znajdzie się opona a to ma duże znaczenie na jej ułożenie a finalnie wysokość ścianki/komfort jazdy. Oczywiście wciąż to tylko poglądowy obraz zmiany, dotyczący tej samej opony (producenta i modelu bieżnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, R4RE napisał:

co do kalkulatorów to polecałbym bardziej ten: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=225&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=8&offset2=48

uwzględnia szerokość felgi na której znajdzie się opona a to ma duże znaczenie na jej ułożenie a finalnie wysokość ścianki/komfort jazdy. Oczywiście wciąż to tylko poglądowy obraz zmiany, dotyczący tej samej opony (producenta i modelu bieżnika).

 

Moim zdaniem ten jest najlepszy:
https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=215-45-17X7ET55&wheel2=225-40-18X7.5ET48&fcl=50mm&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm

a to dlatego że można sobie wymierzyć odległość OEM felgi/opony od nadkola, wklepać i wtedy łatwiej oszacować czy nowa się zmieści, czy będzie obcierać itd. 

 

BTW GR-A są co najmniej dwa komplety u Nas:)

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tinuviel napisał:

Podoba mi się :P

 

6 minut temu, Tinuviel napisał:

BTW GR-A są co najmniej dwa komplety u Nas:)

i dobrze wyglądają ;) jedyny ich minus to czas jaki trzeba poświęcić na mycie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tinuviel napisał:

 

tak. Idealnie, jak mi w końcu strzeli uszczelka i wrzucę kompresor :)

najpierw złap się za portfel potem uderz głową dwa o ścianę i zadaj sobie jeszcze raz te pytanie czy tego chcesz i czy cie stać? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, dr.elich napisał:

 

To się wydaje prostą drogą do podniesienia mocy.

 

Wydaje się :-) Nie ma czegoś takiego jak prosta droga do podniesienia mocy w H6. Poza tym wszystkim co Bartosz przy Rotrexie ma u siebie dochodzi dorobienie kolektorów pod turbiny, 2x wastegate, smarowanie obu turbin, spływ oleju z obu i wymiana ECU na aftermarket, ew. EcuTek chyba ma możliwość sterowania turbinami. Będzie i trudniej i drożej niż kompresor :)

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartosz-B napisał:

najpierw złap się za portfel potem uderz głową dwa o ścianę i zadaj sobie jeszcze raz te pytanie czy tego chcesz i czy cie stać? ;)

 

 

Chodziło mi nawet po głowie żeby kupić od Ciebie Outbacka i przeszczepić silnik do siebie a do outbacka wrzucić swoją h6. Oczywiście że to worki pieniędzy ale to jak z każdym projektem. Gdybym tak chciał liczyć wydatki przy mojej MR2 to też to jest bez sensu ale nie o to chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Chodziło mi nawet po głowie żeby kupić od Ciebie Outbacka i przeszczepić silnik do siebie a do outbacka wrzucić swoją h6. Oczywiście że to worki pieniędzy ale to jak z każdym projektem. Gdybym tak chciał liczyć wydatki przy mojej MR2 to też to jest bez sensu ale nie o to chodzi
Pochwalisz się MR2?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dr.elich napisał:
16 minut temu, Tinuviel napisał:
 
Chodziło mi nawet po głowie żeby kupić od Ciebie Outbacka i przeszczepić silnik do siebie a do outbacka wrzucić swoją h6. Oczywiście że to worki pieniędzy ale to jak z każdym projektem. Gdybym tak chciał liczyć wydatki przy mojej MR2 to też to jest bez sensu ale nie o to chodzi emoji4.png

Pochwalisz się MR2?

 

Nie wiem czy chodzi o zdjęcie czy opis, wrzucę to i to:

mr2-1.jpg

 

Zdjęcie stare ale poza tym że trochę niżej siedzi i ma inny emblemat to się wiele wizualnie nie zmieniło. a co do zmian to będzie nudno no ale tak z pamięci lecąc od przodu: JDMowy znaczek mr2, regulowany stab whiteline przód, poliuretany wszędzie, zawieszenie gwintowane BC racing z regulacją, felgi JR11 16 przód i 17 tył, toyo r1r, camber bolty, lampy wymienione, wypolerowane i uklejone folią, nowy dach szyty pod lublinem + dokupiony hardtop na zimę, fotele z celicy obszyte pikowaną alcantarą  i skórą perforowaną na bokach wraz z podgrzewaniem oraz wentylacją z czterema wentylatorami na fotel i sterownikami PWM to regulacji siły nawiewu, radio z androidem, dodatkowy wyświetlacz w schowku dla racechrono, czujniki tpms z wyświetlaczem w miejscu seryjnej zaślepi na desce, dołożony natrysk na intercooler sterowany z raspberry-pi wraz z wyświetlaczem oled w miejscu innego przyciski na desce pokazującym temperatury przy filtrze, przed IC oraz za IC wraz z programem który liczy w locie sprawność intercoolera i dozuje dawkę natrysku (brzmi spoko ale daje w sumie niewiele). UKP które monitoruje temperaturę płynu, oleju, EGT oraz AFR, ciśnienie oleju, spalanie, doładowanie. Wymieniona pompa paliwa na wydajniejszą, dołożona klimatyzacja. Pod autem usztywnienie "breastplate" jeszcze stalowe ale mam już grubsze aluminiowe tylko muszę wymienić. Skrzynia seryjna 6tka, sprzęgło wzmacniane. Silnik 1zz 1.8 - jedyny jaki był seryjnie w tym aucie, filtr stożkowy przy wlocie powietrza za boku, do tego turbo 0.5 bara i intercooler z tyłu auta wraz z dwoma dużymi wentylatorami. Wtryski wydajniejsze, świece - nie pamiętam. Wydech cały zmieniony. Chłodnica oleju z termostatem przy drugim skrzelu w aucie.  Stab whiteline na tyle, camber bolty, tylne wachacze zmienione na wzmacniane i regulowane hardrace na unibolach. Poduszka pod silnikem też poli (tego akurat trochę żałuje). kolektory owinięte, intercooler odizolowany matą z aerogelu. myślę że waży z 950kg. Ma 235koni, skręca jak głupi i ma poniżej 5s do 100km/h, vmax pewnie w okolicach 260 (skala na liczniku do 240), ja jechałem raz 250 i w tak małym i głośnym aucie to jest przerażające i nigdy więcej. Spalanie 8.7 z ostatnich 10k km : ] 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szybkie pytanie - muszę wymienić wycieraczki przednie. Tą po stronie kierowcy nam że spoilerem, jest na niej znaczek Valeo. Co powinienem założyć?

Temat 2 - otwieranie bagażnika z przycisku na pilocie działa słabo - oba piloty z nowymi bateriami a sygnał łapie kapryśnie i chyba najlepiej gdy się stanie na wysokości tylnej szyby. To norma czy coś trzeba poprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczki kupowałem denso hybrid i jestem zadowolony

Co do otwierania klapy, to bardzo dziwne, bo pilot wysyła sygnał do tej samej centrali co przy otwieraniu drzwi. Jeśli otwieranie drzwi działa ok, to może coś z przyciskiem do otwierania klapy na pilocie jest nie tak.

Zadam może głupie pytanie, wiesz, że ten przycisk trzeba przytrzymać, żeby otworzyć klapę? Pytam, bo jak kupowałem, to sprzedający twierdził, że można otworzyć klapę tylko dźwignią obok fotela kierowcy.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez raci
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dr.elich napisał:

Te Denso hybrid to bezszkieletowa konstrukcja?

 

Jest szkielet ale ukryty w aerodynamicznej obudowie. Dobre wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam - Denso hybrid jeżdżą u mnie od półotra roku prawie. Przeżyły dwie zimy i cały czas mają się dobrze! Pierwsze wycieraczki które mam dłużej niż pół roku bo nie cierpie jak wycieraczka nie zbiera idealnie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...