Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

57 minut temu, raci napisał:

Dopiero teraz zauważyłem, że @frisco masz sedana i z tego co wyczytałem, jeździłeś na wzmocnionych?

 

Tak, sedan spec b, co prawda US GT, ale zawieszenie poza aluminiowymi wahaczami jest prawie to samo (ale oem amory są inaczej zestrojone). Na B6 + lesjo jeździłem koło roku. Zmieniłem w związku z obniżeniem auta.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, kudlatypawelek napisał:

Mam i jest spoko, ale generalnie auto po założeniu nowych amorków przód/tył + Lesjo na tył jest dość twardy; u mnie pewnie jeszcze rozpórki przód/tył robią swoje, ale w mieście jest dla mnie chyba zbyt hardcore'owo, albo cały zestaw jest "za nowy". Jeździłem ostatnio z @WaldekW i u niego chyba jakos ciszej/"mięcej" to wszystko działało. Jeśli chodzi o same spręzyny to ładnie trzymają poziom moim zdaniem

Dlaczego zdecydowałeś się na B8 z przodu i B6 z tyłu. B8 jest chyba do obniżonego zawieszenia?

Edited by Herostrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgłębiałem temat kilka dni i przy okazji trafiłem na wątek z uklegacy (tak to sie chyba nazywa ;)) - w teorii B8 + B6 najbardziej "udaje" części OEM - chodzi podobno o wymiary, zresztą chyba nawet w tym wątku toczyła sie na ten temat dyskusja i ostatecznie zdecydowałem się na taki zestaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamontowałem ramkę JDM - nie jest idealnie, trzeba będzie zmodyfikować otwory mocujące bo kłuje w oczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dr.elich napisał:

Zamontowałem ramkę JDM - nie jest idealnie, trzeba będzie zmodyfikować otwory mocujące bo kłuje w oczy.

Pokażesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz się załączyło.
Wyzwaniem jest sterowanie z kierownicy. Sony obsługuje sterowanie odpornościowe, jednak ten model nie ma opcji nauki. Po podłączeniu bezpośrednio przyciski nie działają i blokują część przycisków z radia.
Zastosowałem przejściówkę Connects2 dedykowaną do Forestera, ale niestety poprawnie działa tylko Vol + i - oraz seek-.acd3a33bac791a495618dff78db587a6.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naczytałem się, że to same problemy z tym sterowaniem. Zwłaszcza przedlifty.

 

Taki głupi pomysł. Może pokombinować z radiem fabrycznym i w miejsce cd wmontować player :upside-down-face_1f643-small:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.03.2020 o 16:17, dr.elich napisał:

Teraz się załączyło.
Wyzwaniem jest sterowanie z kierownicy. Sony obsługuje sterowanie odpornościowe, jednak ten model nie ma opcji nauki. Po podłączeniu bezpośrednio przyciski nie działają i blokują część przycisków z radia.
Zastosowałem przejściówkę Connects2 dedykowaną do Forestera, ale niestety poprawnie działa tylko Vol + i - oraz seek-.

dla tak brzydkiego i niepasującego do auta radia szkoda ramki :P

U mnie wyglądała i ramka i radio zdecydowanie lepiej

IMG_1882.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, przymierzam się do zakupu felg i opon na lato. 

Myślałem nad:

JAPAN RACING JR11 18X7,5 ET35 brązowe co powinno dobrze wyglądać z czarnym Legacy:

 

Wiem że różnie ludzie piszą o tych felgach ale:

1. Podobają mi się

2. Nie stać nie na OZty

3. Od kiedy przeryłem takimi felgami (w innym aucie) bokiem w krawężnik i nawet się nie pogięły nabrałem do nich zaufania.
2835-11027-m.jpg

 

i do tego opony:
Bridgestone RE050A 215/45 R18 93 Y XL

 

Przyznam że za bardzo to się nad tematem nie zastanawiałem. Wiem że chciałbym trochę większe niż 17 które mam teraz (zostaną jako setup zimowy),. Nie wiem czy jest sens brać szerszą oponę albo z niższym profilem. Nie wiem też czy ten Bridgestone to też najlepsza opcja :) Fajnie jakby auto trochę sztywniej się prowadziło na takim setupie względem tego co mam teraz (17 oem)

 

Wszelkie uwagi/sugestie mile widziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tinuviel napisał:

Hej, przymierzam się do zakupu felg i opon na lato. 

Myślałem nad:

JAPAN RACING JR11 18X7,5 ET35 brązowe co powinno dobrze wyglądać z czarnym Legacy:

 

Wiem że różnie ludzie piszą o tych felgach ale:

1. Podobają mi się

2. Nie stać nie na OZty

3. Od kiedy przeryłem takimi felgami (w innym aucie) bokiem w krawężnik i nawet się nie pogięły nabrałem do nich zaufania.
2835-11027-m.jpg

 

i do tego opony:
Bridgestone RE050A 215/45 R18 93 Y XL

 

Przyznam że za bardzo to się nad tematem nie zastanawiałem. Wiem że chciałbym trochę większe niż 17 które mam teraz (zostaną jako setup zimowy),. Nie wiem czy jest sens brać szerszą oponę albo z niższym profilem. Nie wiem też czy ten Bridgestone to też najlepsza opcja :) Fajnie jakby auto trochę sztywniej się prowadziło na takim setupie względem tego co mam teraz (17 oem)

 

Wszelkie uwagi/sugestie mile widziane.

Ogólnie wszystko brzmi dobrze poza ET felg. Zdecydowanie za niskie dla Legacy, więc jest duża szansa, że opony będą obcierać o nadkola. Minimum przy tej szerokości felgi i tym rozmiarze opon to raczej ET42-45.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, R4RE napisał:

Ogólnie wszystko brzmi dobrze poza ET felg. Zdecydowanie za niskie dla Legacy, więc jest duża szansa, że opony będą obcierać o nadkola. Minimum przy tej szerokości felgi i tym rozmiarze opon to raczej ET42-45.

 

Dzięki,  hmm, przy tych felgach ET40 to max :/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba że ET40 + 215/40 R18 zamiast 215/45 R18 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Tinuviel napisał:

chyba że ET40 + 215/40 R18 zamiast 215/45 R18 

 

to może zadziałać, ale na 215 40 18 bedzie sztywno w porownianiu do 215 45 17. Na zdjęciu poniżej widać taki setup kiedyś u mnie. Mało jest opony, czuć każdą dziurę ale za to prowadzenie w zakrętach super B)

 

washerpump.jpg.a89ce2dfc5f70f0661fbeedf80f0e501.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, R4RE napisał:

 

to może zadziałać, ale na 215 40 18 bedzie sztywno w porownianiu do 215 45 17. Na zdjęciu poniżej widać taki setup kiedyś u mnie. Mało jest opony, czuć każdą dziurę ale za to prowadzenie w zakrętach super B)

 

washerpump.jpg.a89ce2dfc5f70f0661fbeedf80f0e501.jpg

 

No i ok. Jak kalkulator nie kłamie:
https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=215-45-17X7ET55&wheel2=215-40-18X7.5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

 

To powinno wystawać 15mm bardziej przy ET40 a średnica koła prawie się nie zmieni (4mm)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Tinuviel A o jakiś Rotach myslałes, tam łatwiej chyba z "normalnym" ET?

Edited by kudlatypawelek
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, kudlatypawelek napisał:

@Tinuviel A o jakiś Rotach myslałes, tam łatwiej chyba z "normalnym" ET?

 

Nope, no ale podobne mają - dzięki za cynk. :)

http://www.rota-wheels.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=157&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=2

 

vs

 

https://jr-wheels.pl/towar.3707.japan.racing.jr11.18x75.et3540.blank.dark.bro.html

 

JR trochę bardziej mi się podobają ale te Roty nie są złe a ciut tańsze i lepiej lepszy ET mają i faktycznie można kupić ET42,48,50. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko teraz jak już taka wybór ET to jakie byłoby najlepsze dla 18tki 7.5 żeby to ładnie licowało z budą a nic nie obcierało? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, Tinuviel napisał:

Tylko teraz jak już taka wybór ET to jakie byłoby najlepsze dla 18tki 7.5 żeby to ładnie licowało z budą a nic nie obcierało? 

a jest 18x7.5 dostepne z tego modelu?

jeśli jest to brałbym ET48 (no chyba, że bedziesz zakladal Brembo w przyszłości to dla pewności bralbym ET42B))

Edited by R4RE

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, R4RE napisał:

a jest 18x7.5 dostepne z tego modelu?

jeśli jest to brałbym ET48 (no chyba, że bedziesz zakladal Brembo w przyszłości to dla pewności bralbym ET42B))

 

nie ma a o co chodzi? :P Ech, sorry - wyszukiwarka na tej stronie mnie oszukała. jest 18x8. 

 

Teoretycznie można zrobić: 215/40 + 18x8 ET50. Tylko to już tabelowo na styk opona do tej felgi, chociaż jeszcze chyba bez przesady, ewentualnie 225/40 pewnie nie zaszkodzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualnie mam 18x8 ET48 z oponami 225 40 18 i jest idealnie (zdjecia w podpisie). Zero obcierek a nadkola ładnie wypełnione (komfort taki jak na 215 45 ^_^)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, R4RE napisał:

Aktualnie mam 18x8 ET48 z oponami 225 40 18 i jest idealnie (zdjecia w podpisie). Zero obcierek a nadkola ładnie wypełnione (komfort taki jak na 215 45 ^_^)

 

I tak właśnie chyba też u siebie zrobię :) Warto geometrię lekko skorygować camber boltami z przodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szykuję się powoli do upgrade'u hamulców w Specu. Na przód jest w planie Brembo ale kusi mnie też coś zrobić z tyłem - ma id jakieś pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Tinuviel napisał:

 

I tak właśnie chyba też u siebie zrobię :) Warto geometrię lekko skorygować camber boltami z przodu?

Ja nic nie ruszałem B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie testowałem kilka opcji z oponami 225/40/18. 

18x7,5 ET 38 czasem obciera z tyłu przy mocnym dobiciu przy jeździe z obciążeniem. 

18x8 ET 45 nie obcierało.

18x8 ET 45+dystans 7mm z tyłu obciera przy dobiciu.

Przymierzałem też z ciekawości 18x8,5 ET35 ale wystawały poza obrys więc nawet nie jeździłem :)

 

Za oponami 225/40/18 przemawia jeszcze to, że są dość popularne i można kupić w dobrej cenie.

 

Co do felg Roty mam zdanie, że to raczej miękkie felgi.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi sie wydaje, że ET48 w Rotach mieści złote Brembo. Może ktoś to potwierdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...